دیدار دو مقام وزارت دفاع اسلوانیا با وزیر دفاع ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70446 منبع: پرینت

رومن جکیگ وزیر دفاع اسلوانیا و جنرال دوبران بوژیک رییس ستاد مشترک وزارت دفاع این کشور با بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی کشور دیدار و گفتگو کردند.

وزیر دفاع ملی کشور در این دیدار از همکاری های کشور اسلوانیا در تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی کشور قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت که مردم و تاریخ افغانستان همکاری های این کشور را در بخش های مختلف به ویژه تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع همچنان خاطرنشان ساخت که همکاری های جامعه جهانی در دوازده سال گذشته باعث شده است تا افغانستان به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابد.

این مقام وزارت دفاع ملی همچنان خاطرنشان ساخت که در حال حاضر، نیروهای امنیتی کشور از توانایی های لازم برخوردار گردیده اند که تامین امنیت برگزاری انتخابات، نمادی از این پیشرفت به شمار می رود.

وزیر دفاع در بخشی از سخنان خود اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی نمود و تاکید ورزید که شهروندان کشور با حضور گسترده در این پروسه ملی به دشمنان صلح و ثبات کشور و تروریزم جهانی نشان دادند که تحت تاثیر هیچ فشار و تهدیدی نرفته و خود درمورد سرنوشت سیاسی شان تصمیم می گیرند.

از جانبی هم، وزیر دفاع اسلوانیا موفقیت نیروهای امنیتی افغانستان را در تامین امنیت انتخابات، یک دستاورد مهم خوانده و آن را به وزیر دفاع ملی کشور تبریک گفت.

وی تاکید نمود که افزایش ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه اردوی ملی جامعه جهانی را امیدوار ساخته است که افغانستان پس از این توانایی تامین امنیت خویش را خود به دست آورده است.

همچنین جنرال دوبران بوژیک از پیشرفت های نیروهای اردوی ملی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این پیشرفت ها سبب شده است تا اعتماد مردم افغانستان به نیروهای امنیتی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی تاکید ورزید که حضور گسترده مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی نشان داد که مردم افغانستان پس از این خود بر سرنوشت شان تصمیم می گیرند و با رفتن به پای صندوق های رای، زعیم ملی شان را انتخاب می کنند.

دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است