سنگین ترین گزارش قرنطینه آرا در هرات و فراه...!؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70447 منبع: پرینت

آرای 277 مرکز در هرات و فراه قرنطینه شد. این سنگین ترین گزارش اعلام شده از سوی کمیسیون شکایات انتخابات در غرب کشور است که هزاران رای بدون سرنوشت را دربرمی گیرد. همچنین این گزارش، مربوط به چهار نامزد پیشتاز ریاست جمهوری می باشد.

عبدالله شیرزی، رییس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات می گوید: همکاران وی از آغاز پروسه رای دهی تاکنون 168 مورد شکایت در این کمیسیون ثبت نموده اند.

به گفته آقای شیرزی و به گزارش خبرگزاری پامیرپرس (pamirpress.net)، بعد از بررسی از این میزان شکایات، آرای 183 محل و مرکز رای دهی ولایت هرات روز پنج شنبه هفته گذشته و آرای 94 محل و مرکز رای دهی دیگر در روز شنبه قرنطینه شد.

رییس این کمیسیون، به نظارت دقیق از موارد کارکرد اداره خود اشاره نموده و گفت: این شکایات شامل 94 مورد از محل و مرکز رای دهی، 19 مورد از سوی ناظرین بین الملی و 75 مورد از سوی کمیسیون مرکزی سمع شکایات بوده است که گزارش عدم شمارش آرا از آن، گزارش شده است که شامل مراکز شهر و ولسوالی های کشک کهنه، کشک رباط سنگی، شیندند و چشت است.

براساس گفته های وی، بیشترین شکایاتی که تاکنون در این کمیسیون به ثبت رسیده است، مربوط به کاندیدان پیشتاز ریاست جمهوری می باشد. شکایاتی وجود دارد که در برخی از مناطق دوردست حتی مخالفین دولت نیز صندوقها را به نفع یک کاندید خاص پر کرده اند.

از طرف دیگر، مسوولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت فراه می گویند که آرای 36 مرکز رای دهی در آن ولایت نیز قرنطین شده است.

آنها می گویند که آرای این مراکز بدلیل موجودیت تقلب در ولسوالیهای پرچمن، خاکسفید، پشترود و مرکز شهر فراه قرنطین شده است.

کد (12)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرآ آرای ولایت لوگر، هلمند، خوست، لغمان، کنر و غیره ولایات اکثرآ پشتون نشین قرنطین نمیشود؟؟؟؟
کابلی

>>>   کابلی جان جیزیکه عیان است حاجت جی به بیان است .
فرشاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است