آیا ایتلافی در راه است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70457 منبع: پرینت

اشاره: وضع و جایگاه نیروها طوری است که حتی با برنده شدن یک نامزد پیشتاز نیز، باید حکومت ایتلافی به وجود آید.


رادیو ازادی: آیا ممکن است ایتلافی میان سه رقیب عمده اشرف غنی، عبدالله و زلمی رسول به میان آید؟
خبرگزاری رویترز در یک گزارش خود گفته است که عبدالله از امکان یکجا شدن با یکی از رقبای خود سخن گفته اما تشکیل حکومت ایتلافی را به هدف جلوگیری از رفتن انتخابات به دور دوم، رد کرده است.

آقای عبدالله که روز چهارشنبه در خانه اش در کابل با خبرگزاری رویترز صحبت می کرد گفت که او اندکی پس از برگزاری انتخابات شانزدهم حمل با زلمی رسول یک رقیب انتخاباتی او و یکی دیگر از وزیران خارجه سابق افغانستان در مورد امکانات هم تیم شدن ملاقات کرد و در این ملاقات که به تقاضای او انجام شد، بحث های خوبی هم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تیمی که در افغانستان حاکم خواهد شد یک تیم منحصر به فرد نیست بلکه همه شمول بودن بخشی از استراتیژی ما است. اما این به ان معنی نیست که ما در حال تشکیل یک دولت ایتلافی به هدف جلوگیری از رفتن انتخابات به دور دو یا چیزی مانند ان باشیم.

به اساس مقاله که در روزنامه انگلیسی فایننشل تایمز چاپ شده، آقای احمدزی گفته که بی تردید رییس جمهور آینده افغانستان خواهد بود.
اما، او قبلا به رسانه ها گفته که در صورت رفتن انتخابات به دور دوم با رقیب احتمالی خود ایتلاف نخواهد کرد.

اجمل(پنجشیری)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   احمدزی در افغانستان جایګاه ندارد و مردم وی را فروخته شده میدانند.
سعیده کابل

>>>   اجمــــل حالا در قدم اول خودت هم نظر خودرا بنويس

>>>   ما ایتلاف نمی خواهیم ، ما تیم تحول میخواهیم که تحول بیاورد ، این ... ها تجربه شده است ،
م م کابل

>>>   اشرف غنی کوچی فکر میکند که چهار دانه کوچی و یا گلم جمع که برایش رای داده اند وی را به کرسی ریاست جمهوری میرساید و یا اینکه مطمین است که تقلب گسترده به نفع وی صورت گرفته است و در کمیسیونهای نا مستقل انتخاباتی هم نفوذ فراوان دارد و این گونه میتواند از طریق نا مشروع به قدرت برسد، اما اشرف غنی کوچی باید بداند که ماشاالله مردم ما حالا به نبوغ خوب سیاسی رسیده اند و هر رای دهند یک نظارت کننده است و چلوصاف اشرف غنی کوچی را از آب بیرون میکنند.
کابلی

>>>   اگر یک حکومت ایتلافی بازهم درافغانستان شکل میگیرد یک خیانت وجنایت خواهد بود زیرا حکومت های ایتلافی ومصلحت گرا هیچگاه قدرت تطبیق قانون را دارا نمیباشند وباز هم مانند گزشته یک حکومت ضعیف وباز هم یک حکومت طالب پرور وتروریست پرور به میان خواهد آمد نه صلحی درین کشور آمده میتواند ونه ترقی ای این یک پلان شوم دشمنان افغانستان است که میخواهند تا ما یک حکومت ضعیف داشته باشیم اگر حکومت ایتلافی را کرزی وحکومت فعلی خوش داشت پس چرا انتخابات را براه انداخت ده ها ملیون دالرمردم غریب مارا مصرف کرد ده ها افغان جانشان را ازدست دادند ده ها نفر انگشتش قطع شد پس انتخابات چه ضرورت بود این یک پلان شوم کرزی خلیلزاد و سیرت است که میخواهند درحکومت ضعیف ایتلافی برای خود جای پا داشته باشند اگر انتخابات به دور دوم هم میرود ما حاضر هستیم مگر یک حکومت ایتلافی را نمیتوانیم قبول کنیم

>>>   اجمل جان شما درست فرمودید.
نقوی

>>>   اشرف غنی هم درک دارد و هم درد, یک مدیر خوب هم از حیث سواد و تئوری و هم از لحاظ تجربه کاری, هم چنین یک دیدگاه وسیعی منطقه ی و فرا قومیتی دارد, کسیکه میتواند صلح و امنیت بیشتر را در افغانستان بیاورد, لذا یک مدیر با تدبیر را نباید از دست داد, از عصر تعصب های خشک باید گذر کرد, منصفانه قضاوت کنیم !!!
محمد!

>>>   وضیعت دشوار وطن به نفاق ضرورت ندارد به فن . تخصص . برنامه پلان پروگرام رهنما مدیر سازمانده کارکشته کارفهم مجرب توانمند عاطف جدی ...نیاز است لطفا بخود بیایید وطن ویرانی را بس کنید زمان چور وچپاول گذشته که تیلفون های سرمیزی را زیر بغل گرفته خانه ببریم هر حرکتی که مردم ماراجمع کند بجان دل استقبالش باید کرد.
م.ا.کابل

>>>   دوستان نظر دهنده عزیز لطفآ شخصیکه لیافت دارد تقدیر شان بکنید و از نفرت کارنگیرید همه ما مسلمان هستیم اگر از تنفر کار گیرید خلاصه شاگرد واقعی شیطان خواهی بود

>>>   اجمل جان ای ره از رهبر معامله گر خود پرسان کو، سخت شیفته معامله و ائیتلاف است ایا وی قبول نکرده همره کرزی خان که حکومت را جور میکند وی رئیس جمهور و زلمی رسول صدر اعظم خواهد بود، چرا بالای حقایق مطلب نوشته نمی کنی که تمام روز نشستی و دلالی میکنی.
پامیر از هلمند

>>>   داکتر عبدالله کسی است که مدت ها قبل بخاطر قدرت وپول قباله عرفی فروش وطن را به انریکا داده بود وحالا بخاطر رییس جمهور شدن به هر معامله، دسیسه و حاصر است.
سیدعبدالغفور

>>>   اجمل جان شورای نطار وافراد مربوط شان در معامله ، فروش ، گروی، اتش بس و دعوت اجنبی به وطن مهارت خاص دازند وبخاطر رسیدن به قدرت وچوکی از هیچ چیز دریغ نمی کنند بنا از عبدالله کدام توقعی بلند تر ازین نیست.
امنه سلجوقی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است