نمایندگان مجلس خواستار استیضاح ثریا دلیل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70461 منبع: پرینت

نمایندگان مجلس خواستار استیضاح ثریا دلیل وزیر صحت عامه کشور شدند.

ثریا دلیل در پاسخ به سوالات نمایندگان نبود بودجه را از مهم ترین مشکلات بهداشتی کشور اعلام کرد اما این پاسخ ها برای نمایندگان مجلس قانع کننده نبود.

نبود شفاخانه های مسلکی در ولسوالی ها، وجود داروهای بی کیفیت در داروخانه ها که از پاکستان به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و وجود پرنسل پزشکی غیر مسلکی در شفاخانه ها از جمله مشکلاتی است که از سوی نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفت.

وزیر صحت اظهار کرد که ارایه خدمات بهداشتی معیاری با استاندارهای جهانی در گرو بودجه است.

در نهایت پاسخ های ثریا دلیل قناعت نمایندگان مجلس را جلب نکرد و آنان وزیر صحت عامه را به کم کاری متهم کرده اند و خواستار استیضاح وی شدند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به اعضای بیسواد پارلمان:مجلسی که نه شرم دارد ونه حیا!!!
اولاً تفکیک شود که چند فیصد باسواد درمجلس وجود دارد وافراد بیسواد مجلس خود مورد تعقیب عدلی وقضائی قرار گیرند که این مقام ایشان نبوده وحق افراد باسواد ومتخصص را غصب نموده اند که به نام غاصبین چوکی ومقام میتوان نامگذاری کرد٬ دوم چند فیصد شان به امور طبی دسترسی دارند ومؤلفه های رشد طبابت و عوامل وانگیزه های آنرا با درنظر داشت شرایط اقتصادی ٬ سیاسی ، امنیتی ، نظامی وخلاصه شرایط عینی وذهنی جامعه ، مورد تحلیل وبررسی قرار داده میتوانند۰ فقط همینقدر باقی مانده که هر وکیل بیسواد علاوه به چوکی وکالت ، یک پست حساس دولتی را نیز غصب نماید وهمینقدردست آوردی که هست آنرا هم ضرب صفر نمایند۰مثلاُ یک مثال از انتقادات وکلا را ذکر میکنم که نه تنها مشکل وزارت صحت عامه است ٬ بلکه مشکل افغانستان وجهان نیز هست، این مشکل وارد شدن ادویهٔ بی کیفیت از سرحدات افغانستان و پاکستان؟
نخست اینکه مسئلهٔ سرحد مربوط وزارت صحت نبوده ومربوط وزارت محترم دفاع ، داخله وامنیت ملی میباشد ٬ ثانیاُ اگر مسئلهٔ سرحد بین افغانستان وپاکستان به شکل اساسی وکلی حل نشود این نوع مشکلات مادام العمر باقیست ، ثالثاّ این سرحد در کنترول مافیا ، تروریستان ، جانیان درتبانی با آی اس آی پاکستان ، غلامان حلقه به گوش آن چون طالبان...و حزب جنایتکار اسلامی به رهبری گلب الدین خائین و یک تعداد ارگ نشینان به شمول آقای کرزی و اجنت های معلوم الحال آی اس آی مثل خرم وغیره به شکل گاو شیری بوده که جواب این نوع سوالات را باید از زبان آقای کرزی شنید وده ها مسئلهٔ دیگر. امید پارلمان واعضای آن کمی از عقل ومنطق کار بگیرند وبیشتر از این خودرا رسوا نساخته وبازیچهٔ دست آی اس آی و غلامان حلقه به گوش آن قرار نگیرند
داکترصابر از وزارت صحت عامه

>>>   پنج نفر میخصص ورزیده از خارج در کشور برگشته و با معاش سه هزار افغانی در شفاخانه جمهوریت مقرر گردیده و دونفرش دوباره از افغانستان فرار کرده و سه نفر دیگرش عنقریب فرار میکند کدام صحت در وزارت صحت عامه مافایای خطرناک تمام کار ها را به دست گرفته و با صحت مردم بازی میکنند و از پاکستان و هند برای فرستادن مریضان حق دریافت میکنند و انسان های با علم و دانش را فراری میسازند
راستگو

>>>   هرچه زودتر باید این... از این پست کلید عزل گردد.. طی مدتی که در این پست بوده بجز تقسیم پست های وزارت به اقوام خویشاوندانش و دوستانش کاری دیگر ننموده است.

>>>   بي كفايت ترين وزير يك ماه باقيمانده خود به خود معزول است !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است