خلوت خانه ای به نام ملت
از تاخیر های تاسف بار در تصویب یک لایحه که بگذریم، از رشوه ها و تخلف های قانونی برای استیضاح یا رای اعتماد به وزرا و دیگر مسوولان که چشم بپوشیم و از معاشات و مزایای کلان اینان از خزانه ملت که سخن نگوییم؛ آنچه آزار دهنده تر و غیرقابل تحمل تر است نیمه تعطیل بودن این قوه دولت در طول سال است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70481 منبع: پرینت

هنوز همچنان از هر سری صدایی بر می اید که بر نظارت تمام و کمال قانون در انتخابات و کمیسیون وابسته نه مستقل ان تاکید می ورزد گویی هر که نظری در این خصوص ندهد متهم به لابی و دست داستن در تقلب ها شناخته می شود؛ گر چه این اعتراضات برای خرید کرسی در کابینه اینده است و بس.

پارلمان هم همچون دیگر نهادها، شخصیت های حقیقی و حقوقی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و حتی همسایگان شرق و مستعمران غرب هر روز نسبت به روز قبل بلند تر و بیشتر دم از نگرانی پوشالی برای سرنوشت انتقال دولت می زند در حالی که خالی است!

خانه خالی ملت که با شعارهای خوش رنگ و لعاب و درو کردن ارای مردم ملکی بر چوکی های مجلس تکیه زدند تا نمایندگان بر حق و مدافع ارمان های جوانان و حرمان های پیران این سرزمین باشند نیمی از سال در حالت نیمه تعطیل بسر می برند.

بنابر تعطیلات رسمی، غیر رسمی، خواب زمستانی، سفر های زیارتی و سیاحتی و انصراف های میان دوره ای بارها شاهد خلوت خانه ای به نام ملت در محل مجلس نمایندگان بوده ایم که اعضای ان یا بعلت چند شغله بودن یا نامزد شدن در انتخابات مختلف به حد نصاب نمی رسند.

از تاخیر های تاسف بار در تصویب یک لایحه که بگذریم، از رشوه ها و تخلف های قانونی برای استیضاح یا رای اعتماد به وزرا و دیگر مسوولان که چشم بپوشیم و از معاشات و مزایای کلان اینان از خزانه ملت که سخن نگوییم؛ آنچه آزار دهنده تر و غیرقابل تحمل تر است نیمه تعطیل بودن این قوه دولت در طول سال است.

نمایندگانی که هر یک با صرف هزینه های کلان و بی حد و حصر خود را مدیون و مقروض فرماندهان جهادی و قوماندان ها و سرمایه داران فرصت طلب کرده اند به محض نشستن بر صندلی های مجلس، تمام وعده وعیدهای خود را به مردم در قبال مزایای دولتی از یاد می برند تا شاهد مجلسی منفعل، وابسته و فاسد باشیم.

عبدالرئوف ابراهیمی رییس این خانه خالی، نگرانی خود را از بازی با سرنوشت سیاسی مردم با دست بردن در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشته است در حالی که اینک نمایندگان حاضر در پارلمان نسبت به خالی بودن نیمی از صندلی های دیگر به اعتراض برخاسته اند و خواهان برکناری نامزدهای همیشه غایب گردیده اند.

از ماه ها قبل تا احتمالا ماه ها بعد با تمرکز مردم مسوولان و مطبوعات به انتخابات، پارلمان در حالت نیمه تعطیل، با نرسیدن به حد نصاب از تصویب مواد و لوایح یا تصمیمات دیگر باز مانده و می ماند و وظیفه اصلی خود را به فراموشی می سپارد تا اینده سیاسی خود را با لابی با نامزدهای ریاست جمهوری تضمین نماید. در چنین شرایطی نمی توان انتظار شفافیت انتخابات، ثبات امنیت و توسعه اقتصاد داشت.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اومردم بلحاظ خدا بیایید ست جمعی یک حرکت مدنی را اجراکنیم که این نماینده گانیکه به مجلس حاضرنمیشوند ازمجلس کشیده شود وبجای آنان نامزدان پیش تاز دیگر بیاید.
نقوی

>>>   کشور های جهان سوم ازین رهگذر همیش رنج دیده مخصوصا خراسان زمین ،چون در کشور های جهان سوم همیش حرج و مرج،بی قانونی و غیره کار ها را در خود جا میدهد،پس درین ملت هم همه در فکر جیب خود است و مردم عام همه در فقر و بیکاری
اجمل(پنجشیری)

>>>   نفرین میفرستم

>>>   مسیولیت همه این بد بختی ها را معنوی وکرزی مرتکب شده است چون وکیل حقیقی مردم رای داده در عوض آن با پول و ثروت چشم دوخته انسان های بی محتوا وبیکاره را بنام وکیل انتصابی آوردند حتی محاکم در کشور ها جایگاه اول را در تثبیت حق و حقوق بشری دارند اینها طبیعتا معامله کرده اند پس عواقب حتماً چنین شدنی است.

>>>   اينها رفته اند تا از وزارت خانه ها يا شاروالي چيزي بدست بياورند چون سروقت است ومانند كرزي رفتني هستند بايد از وقت استفاده كنند اين نمونه از مسلماني و وطن دوستي افغان ها است اگر اجمل هم اينجا ميبود همينطور بود نقوي هم اگر ميبود حالا در داخل پارلمان نبود واقعا كه افغان ها هم غيرت دارند وهم وطنپرست و مسلمان هستند!!!!

>>>   اينكه غربي ها مي گويند سرزمين غارتگران و دزدان و اينكه مي گويند بگذاريد اينها در سده 1300 زندگي كنند و يا اينكه مي گويند اين سرزمين يك ساختار مشروع براي ملت شدن نيست و اينكه سعدي و فردوسي چنان اعاري درباره افغان ها سروده اندبي سبب نيست!

>>>   بسیار جای تاسف است باید دستورالعمل باشه و نماینده غیر حاضر که علاقه به پارلمان نداره از پارلمان سبک دوش شود

>>>   وقتی به شایستگان رای داده نمی شود, نتیجه اش همین نماینده گان است که فقط حقوق ماهیانه را بگیرد, اما از حقوق ملت سر در نمی آورد, اصلا یک عده تحلیل از مشکلات قانونی کشور ندارد, و حتی از مناطق که رای آورده سر نمی زند, حتی متاسفانه امضا کردن هم بلد نیست !!!
محمد !

>>>   یک نگاه کوتاه بیکی از وکلا وکیل تاشقر غان کیست ؟؟وکیل تاجقر غان پسر یک کمونست معلوم الحالبوده وسبب قتل مردم بیگناه شده است پسر او که اکنون وکیل است از پول قاچاق تر یاک سرمایه ئی هنگفتی بدست اورده وهئیت صندوقهاراخریده وبتقلب سر شار خود را وکیل ساخنه ودر زمینهای که مردم قبالی شر عی داشتهاند بزور در مزار غصبکرده وهمیشه بجهای ب یرش در دوربرش چکر میزنند چون او ... حرفئی شخص محترمی از تاجقر غان علیه او قد علم نمود و وکیل موجوده اورا بقتل رسانید وتمام مردم تاشقر غان شاهد این فاجعه است وراه عامرا در باغش غصب نوده داخل باغش کردومو موسفیدان وعلما بهر کجا عرض دادنمودند اما از دست این ظالم غاصب هیچ چیز کرده نتوا نستند واینبود مشتی نمونئی از خروار که این وکیل تاشقر غان...حرام کار وحرام خور است واین نظریات اکثریت مردم درد مند تاشقر غان است

>>>   این نماینده ها که در مجلس حاضر نیستند از طرف مردم انتخاب بشده اند بل انها بواسطه زر و زور کرسی های نماینده های ملت را اشعال کرده و مصروف کمیشن کاری در ادارات دولتی و کوشش برای باقی مانده در این سمت اند... بر این وظیفه ناشناسان .
کوهستانی

>>>   بـــــه (یک نگاه کوتاه بیکی از وکلا وکیل تاشقر غان )
همسن وكلاي قاچاقبر شراب فروش غاصب 90 فيصد آنها همان ... هستند نه كمونست

>>>   اكثريت اين ها دلالان ممالك خارجيست از اين ها گله نداشته باشيد اگر به فكر ملت شوند بازارباب شان خفه ميشه .
اقبال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است