آرای مردم هرات و قندهار باطل اعلام شد
اینکه چرا 100 هزار رای مردم هرات باطل گردد و آرای 99 مرکز رای گیری در قندهار قرنطینه شود، موضوعی است که به اصطلاح بودار می باشد و خبر از پشت پرده برخی مسایل در زمینه تقلب انتخاباتی دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۰    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70483 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، با گذشت پانزده روز از برگزاری انتخابات ریاست جممهوری و حضور گسترده مردم در این حماسه ی سیاسی، کمیسیون انتخابات یکصد هزار رای ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری را باطل اعلام کرد.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات این آرای باطل شده متعلق به رای‌دهندگان در ولایت هرات بوده است.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون انتخابات در گفتگو با رسانه‌ها افزود: به منظور شفافیت بیشتر انتخابات آرای حدود 500 محل رای‌گیری بازشماری شده است که این آرا متعلق به مراکزی بودند که شک و تردیدهایی در مورد وجود تقلب در آنها وجود داشت.

همزمان با بازشماری آرای 500 محل رای‎گیری، قرار است آرای یک هزار محل رای‎گیری دیگر نیز به دقت مورد بازرسی قرار گیرد. این آرای بازشماری شده مربوط به ۳۱ ولایت می‌شود و آرایی که بازرسی می‌شوند، مربوط به همه ۳۴ ولایت است، اما مسوولان کمیسیون انتخابات نمی‌گویند که تا حال در نتیجه این بازشماری و بازرسی دقیقا چه تعداد آرا ابطال شده است.

در همین حال گزارشات حاکی از آن است که آرای ۹۹ مرکز رای‌گیری در ولایت قندهار قرنطینه شده است.

پیشتر کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی گفته بود که با بررسی شکایت‌های انتخاباتی، آرای مشکوک انتخابات ریاست جمهوری قرنطینه می‌شود. صندوق آرای انتخابات هر ولایت در مرکز همان ولایت است، اما برگه‌های نتایج انتخابات به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل فرستاده می‌شود.

محترم نور همچنین اظهار داشت که نتایج ۵۹۷۲ مرکز رای‌گیری دریافت شده و از آن جمله نتایج بیش از ۷۰ درصد آرا در بانک اطلاعات ذخیره گردیده است.

اینکه چرا 100 هزار رای مردم هرات باطل گردد و آرای 99 مرکز رای گیری در قندهار قرنطینه شود، موضوعی است که به اصطلاح بودار می باشد و خبر از پشت پرده برخی مسایل در زمینه تقلب انتخاباتی دارد.

زیرا شواهد و مدارک نشان می دهد که تقلب در دیگر ولایات مشخص صورت گرفته اما آرای هرات و قندهار بازشماری و قرنطینه می شود.

به هر حال قرار است نتایج آرای شمارش شده تاکنون، حوالی ساعت 5 بعد از ظهر امروز اعلام می‌شود تا ببینیم دستان پشت پرده با نتیجه انتخابات چه کرده اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هموطنانم، در گذشته ها کی با آرای تان حرمت شد که حال شود؟؟؟ این کمیسیونی را بنام مستقل نام ماندن، بخدا نوکر نوکر است، انتخابات بازی با مردم است و بس.

>>>   این منطق یک بام ودو حوا را که کمیسون های انتخاباتی درپیش گرفته حکایت از تقلب بزرگ دارد ،چگونه میتوان تصور نمود که در یک محل رای گیری دریک زمان واحد ارای استعمال شده برای نامزادان ریاست جمهوری تقلبی باشد اما ارای استعمال شده در شوراهای ولایتی شفاف باشد ؟ چرا تنها ارای صندوق های ریاست جمهوری قرنطین وباطل می شود آنهم درولایات هرات وبلخ وبامیان ؟
یک رای دهند ه از بلخ

>>>   این یک خیانت بسیار بزرگ خواهد بود ،100000 هزار رای باطل کردن به جز کار...چیزی دیگری نمیتواند باشد،
اجمل(پنجشیری)

>>>   معلوم میشود کمیسیون انتخابات یک نهاد است که به نظر عام مستقل است اما دیده شود که پشت پرده چی کار ها صورت میگیرد و با رای پاک مردم چی بازی های سردر گم صورت میگیرد .. لطفا اگر مزدور بیگانه ها هستی تقلب کار هستی خیانت کار هستی یک روز به حضور خداوند رفته چی جواب میدهی نام مسلمان خو بالای تان مانده شده ... رمینه تقلب از خود شما مساعد شده و آب خد کردن ماهی گرفتن همینطور است.

>>>   ازین معلوم که همه شهروندان شریف هرات متقلب بودند.

>>>   هر کس که تقلب کرده باشد یاید رای شان باطل شود و ما از این کار کمیسیون مستقل انتخابات حمایت میکنیم و همچنان تفلب گسترده که به نفع یک کاندید مشخص در بعض ولایات دیگر مثل بدخشان، بلخ، پروان، وردگ، غزنی، قندهار .... صورت گرفته است رای آن نیز باطل اعلان شوند.
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   نگذارید با رای مردم خیانت کنند۰ از حلق این ناخلف ها بکشید۰ باید به موضوع باطل کردن به ناحق بالاتر از ۱۲۰ هزار رای در هرات و در هر جای دیگر توجه جدی شود۰ رای های تقلبی باید از رای های برحق جدا شوند۰
کابور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است