کرزی درباره صداقت آمریکاییها تحقیق می کند!
در این زندانها با زندانیان بر اساس قوانین افغانستان و معیارهای حقوق بشری رفتار نمی شود بگونه ای که جز صلیب سرخ بین المللی، هیچ نهاد دیگری اجازه بازدید از زندان های تحت کنترل آمریکا و انگلیس در افغانستان را ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۹    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70484 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، در حالیکه کرزی روزهای آخر دوران ریاست جمهوری اش را سپری می کند در اقدامی غیرمنتظره کمیته‌ای را برای تحقیق درباره زندان سری احتمالی نیروهای خارجی در فرودگاه قندهار تشکیل داده است.

هرچند هنوز نیت و مقصد کرزی از تشکیل چنین کمیته ای مشخص نیست، اما خبرها حاکی از آن است که نیروهای امریکا حدود 20 زندان در افغانستان دارد که تحت شرایط سخت کار می کنند و توسط قطعات مبارزه با تروریزم در قوماندانی مشترک قوای خاص امریکا اداره می شوند.

براساس دسترور العمل نیروهای خارجی، آنها حق دارند هر فردي را که بازداشت مي کنند پس از نود و شش ساعت آزاد کنند يا به دولت افغانستان تحويل دهند. اما شماري از وکلاي مدافع زندانيان اعلام کردند: موکلان آنها تا چهارده ماه بدون اتهام رسمي بصورت غيرقانوني زنداني بوده اند.

قرار بود یک واحد مدیریت زندانها ایجاد شود تا زندانبان های افغانستانی در آن مکان نحوه بازداشت افراد مشکوک و نظارت مداوم بر زندانها را یاد بگیرند، اما چنین امری محقق نشده است و مقامات خارجی می گویند ما مجبوریم خود از این زندانیان میزبانی کنیم تا زحمات چندین ساله نیروهای نظامی خارجی یک شبه بر اثر بی کفایتی نیروهای داخلی با فرار دست جمعی زندانیان از این زندانها از بین نرود!

اگر واقعا مساله این باشد که آمریکاییها و انگلیسی ها می گویند و دولت افغانستان عرضه نگهداری از یک زندان را ندارد، باید خطاب به غربیها گفت پس شما طی این دوازده سال چه می کردید؟ دولت افغانستان بی کفایت است یا شما که نتوانستید هزار نیروی کارآمد افغانستانی برای نگهداری از یک زندان را آموزش دهید؟

از طرف دیگر هیچ کس درباره ی این افراد اطلاع ندارد. این افراد هم نمی دانند که جرم شان چیست؟ بازداشت این افراد بدون هیچ گونه اتهامی و به صورت نامحدود می باشد. آیا این اقدام نقض آشکار قانون نیست؟

بر اساس گزارش های متعدد، در این زندانها با زندانیان بر اساس قوانین افغانستان و معیارهای حقوق بشری رفتار نمی شود بگونه ای که جز صلیب سرخ بین المللی، هیچ نهاد دیگری اجازه بازدید از زندان های تحت کنترل آمریکا و انگلیس در افغانستان را ندارد.

حکایت های بسیار تکان دهنده ای از ظلم و جنایات آمریکایی ها در زندان های مخفی از زبان کسانی که به نوعی از این زندان ها رها شده اند نقل شده که خلاف تمام معیارهای بین المللی و ارزش های انسانی بوده است. بسیاری از کسانی که در این مکان ها زندانی هستند و مورد ظلم و ستم و شکنجه قرار می گیرند، تنها به ظن اینکه با مخالفان آمریکایی ها همکاری داشته اند، دستگیر شده اند.

اکثر این زندانها هیچ چراغ و روشنایی و وسیله گرما زا ندارند. تمام تجهیزات این زندانها داشتن فقط یک سطل برای دستشویی، یک تکه حصیر کهنه و البته یک میله فولادی زنگ زده برای آویزان کردن زندانیان از آن، می باشد، بدون آنکه غذای حتی نامناسبی در اختیار آنها قرار دهند.

محرومیت از خواب به مدت سه روز، نگه داشتن طولانی در آب سرد بدون هیچ پوششی، لت وکوب های غیر معمول، استفاده از شوک الکتریکی، تهدید به تجاوز به همسر یا مادر، عدم دسترسی به وکیل، طولانی شدن زمان برگزاری دادگاه و ... نمونه های بارزی از رفتارهای غیر انسانی نیروهای خارجی در قبال زندانیان افغانستان است.

مقامات دولتی افغانستان همه این جنایات را می دانند. حتی می دانند که قرار است آمریکا پایگاه هایش را تبدیل به مرکز تجمع زندانهای خود نماید و از این افراد در آزمایشگاه های متعددی که قرار است در این پایگاه ها ایجاد شود استفاده کند، اما باز هم می گویند پایگاه های دایمی به نفع افغانستان است.

حال سوال اینجا است که وجود چنین زندان های مخفی در پایگاه های نظامی آمریکا و انگلیس بیانگر چیست؟ دلسوزی خارجی برای افغانستان که با بازداشت افراد مشکوک باعث جلوگیری از ناامنی و بی ثبات کشور می شوند یا حس تسلط و استعمارگری که هرچه خواستند در وطن ما انجام دهند و کسی توان مقابله با آنها را نداشته باشد؟

اگر مستعمره بودن دلیل دیگری جز این زورگویی ها، قتل و غارتها، خودمختاری های غرب در افغانستان، می خواهد بگویید تا مدارک آن نیز افشا شود تا همه مقامات افغانستان بدانند که در ما در کشور خود هیچ کاره ایم و این آمریکا است که بر ما مثل یک کشور تحت سلطه خود حکومت می کند!

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غربیها بیش از 50 زندان مخفی که مردم غریب بندی میشود و بزور تفنکی غربیها به تروریست تبدبل میشود و از انجا با تمام وسایل تجهیز شده و بر علیه دولت استفاده میشود.متاسفانه که کرزی غربیهای جنایتکار را تازه کم کم شناخته .

>>>   چوچه های شیاطین غربی را بیرون کنید

>>>   کرزی ...است، در مقابل پدر خوانده خود که ... را رئیس جمهور ساخت درظاهر بی احترامی می کند. وی از دل نیست اما ظاهرا هم خوب نیست، همین امریکا نمی بود این قدرت واین ثروت برادران از کجا می تواند پیدایش می کرد؟؟؟ ناز بچه گی می کند گر نه او هم میداند میرویس جان هم جای پای ندارد.
لوگری

>>>   اوبرادر کرزی به مردم خود که سوگند یادکرده بود وفاه نکرده چه رسد به امریکایها
دانا ازدهی دانا

>>>   جناب كرزي تا حالا كجا بودي ؟ حالا خبر شدي؟ واقعا برات متاسفم

>>>   در واقع همه ای ما دریک زندان بزرگ بنام افغانستان محبوس ودر شرایط سخت وطاقت فرسا زندانی هستیم کشور عزیز ما اشغال ومنابع مالی وزیر زمینی ما معادن ومایملک ملای ما مال مانیست این همه از مبرکه ای اقای کرزی میباشد که در طول دوازده سال از سکوت کامل کار گرفته هرچه بالای این ملت امد خاموشی اختیار نمودند ولی کنون که اسنهلاک شدند واکسیفایر به صدا درامده در مور صداقت وعدم صداقت خارجی ها صحبت میکنند وکمیسیون تعیین مینمایند واین کمیسیون ها هم مانند دیگر کمیسیونهابی تاثیر خواهد بود وفریب ملت وخاک زدن به چشم مردم وبرائت یافتن از تهمت غلامی
ملاترسن ازشبرغان

>>>   رئیس جمهور محترم دیگر دیر شده است. هفته فهم شنیده بودیم اما سالها فهم نه. وانگهی چرا فقط از قندهار؟ حقیقت تلخ است اما باید بپذیرید که یک بار دیگر افغانستان مستعمره آمریکا شده است. از استعمارگران انتظار غیر از این نیست. باید از مردم افغانستان عذر خواهی کنید. مردمی که در برابر شوروی جهاد کردند و هرگز تسلیم ذلت نشدند و زمینه را برای ریاست شما و همکاران تان فراهم کردند اما شما چه کردید؟ ؟؟؟!
حقیقت

>>>   حاجت تحقیق ندارد!!! امریکا تا آن وقت که چانس طلایی مردم افغانستان را در بازگشتاندن زعامت مورد قبول افغانها به خاکستر مبدل ساخت و آقای کرزی را که اصلا برای مردم طرح هم نبود " مفت کالذی" برای سیزده سال بر شانه های مردم افغانستان سوار کرد!!!!!! هر امریکایی و امریکا بحیث کل صادقترین شریفترین دموکرات ترین مردم در تاریح بشریت بودند!!!ولی بمجردیکه " بوی رفتن " بمشام مبارک کرزی رسید امریکا به خاین ترین رذیلترین دیکتاتورترین و پست ترین کشور در تاریخ بشریت مبدل گردید!!!
قاضی کرزی

>>>   او به مردم چه كردي به ملت بيچاره كه خصومت را با امريكا گرفتي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است