اعتماد به عربستان، اشتباه جبران ناپذیری است
طالبان کسانی اند که سالها قبل توسط کمکهای مالی عربستان و پاکستان در مدارس به اصصلاح دینی پرورش یافته اند و از لحاظ فکری نیز مورد شستشوی مغزی قرار گرفته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۴    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70485 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، جناب ضرار احمد مقبل که فعلا عهده دار سمت وزارت خارجه کشور می باشد و هنوز طعم شیرین دالرهای آمریکایی به دهانش مزه دار می آید، باری دیگر همکاری عربستان را در پیشبرد روند صلح کشور خواستار شد.

بنا به نقل دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه امروز یکشنبه محترم ضرار احمد مقبل عثمانی در دیدار با عبدالرحمان الغاصب سفیر عربستان در کابل بر لزوم همکاری ریاض برای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد و از این کشور خواست برای صلح و ثبات در افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نکند.

این درخواست چند سالی از سوی مقامات کشور ما مطرح می شود و مقامات آل سعود برای پیشقدم شدن در مذاکره با طالبان شرط و شروط های غیر منطقی می گذارند.

متاسفانه معلوم نیست این مقامات دولت جناب کرزی کی می خواهند بدانند با چه کسانی روبرو هستند؟ طالبان کسانی اند که سالها قبل توسط کمکهای مالی عربستان و پاکستان در مدارس به اصصلاح دینی پرورش یافته اند و از لحاظ فکری نیز مورد شستشوی مغزی قرار گرفته اند. جنگجویانی که برای طالبان می جنگند نه برای پول و کار بلکه به دلیل دیگری می جنگند. آنها براساس گسترش تعصب اسلام گرایی افراطی، فکر می کنند که کفار به افغانستان حمله کرده اند و ضرورت دارد که آنها کشور را آزاد کنند البته در ظاهر اینگونه است.

مطلب مهم دیگر عدم وفاداری آل سعود به مسلمانان است. مگر محمد بن سعود نبود که در حدود دو قرن قبل مسلمانان را در اعضای دریافت پادشاهی در ریاض، به دولت وقت بریتانیا فروخت و به جهت حمایت از انگلیس در جریان جنگ، حکومتداری در عربستان را از آن خود نمود.

لذا با این تجربه از کجا معلوم که چنین اتفاقی در تاریخ مجددا تکرار نشود. انگلیس و عربستان رابطه خوبی با یکدیگر دارند. از آن سو عربستان نیز از حامیان اصلی طالبان بوده و هست . پس می توان این احتمال را نیز در نظر گرفت که پس از مصالحه با طالبان و به قدرت رسیدن مجدد آنها در کابل، زمینه یک کودتای سراسری این بار با حمایت کشورهای عربی و خارجی از سوی طالبان فراهم آید.

اکثر مردم ما می دانند که بیشتر طالبها، پشتونهای پاکستانی و یا عربهای متعصب به عقاید افراطی هستند. از کجا معلوم پس از آنکه کرزی آنها را به آغوش وطن بازگرداند، پس از چند دهه مدعی مالکیت نشوند. همان بلایی که اسراییل بر سر فلسطین آورد و کم کم مدعی ایجاد یک کشور جدید شد. همان پلانی که برای به وجود آمدن پاکستان ، انگلیس طرح ریزی کرد.

مطمئنا با وجود دو دوست قدیمی یعنی عربستان تحت حمایت انگلیس و اسراییل تحت پناه آمریکا، هیچ کس نمی داند پایان طرح مصالحه با طالبان که کرزی همچنان مصمم به انجام آن تا آخرین روزهای حیات سیاسی خود در ارگ ریاست جمهوری است، به کجا خواهد انجامید. ولی آنچه که ضروری است اینکه مقامات مربوطه کمی واقع بینانه تر در این زمینه تصمیم بگیرند و به هیچ کشور خارجی اجازه ندهند تا سر خود و بدون هماهنگی آنها در زمینه مصالحه و مذاکره با طالبان، اقدامی خاص انجام دهد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سعودی بعنوان غلام حلقه بگوش امریکه وسر سپرده رژیم اشغالگر قدس شریف با برنامه جورشده از قبل مثلث شوم امپریالیزم،صهیونیزم،وهابیت،بظاهر بخاطر مقابله با تهاجم شوروی وکمک به مجاهدان افغانستان ودر اصل پایه گذاری القاعده وطالبان وارد صحنه افغانستان شدند واین است نتیجه خیانت سعودی ها به اسلام ومسلمانان.حال اگر تداوی وزیادتی این جهل وبدبختی وکشتار طالبان را که مدتی است،افغانستان به ان مبتلا شده را می خواهید ادامه دهید ولی یادتان باشد ایندفعه خود رژیم صهیونیستی وارد افغانستان می شود.
عبدالرب

>>>   از کسی صلح خواسته می شود که چهار دهه است کشور ما را به آتش کشیده و نعنت امنیت را از مردم بیچاه ما گرفته است. هرچه از عربستان و پاکستان فاصه بیشتر شود به همان اندازه صلح به کشور باز می گردد. عربستان وهابی نوکر اسرائیل است و برای اسرائیل در منطقه فعالیت می کند از زمانی که فرقه وهابیت به وجود آمده است مسلمانان روز خوش ندیده و کشتارهای بی رحمانه و اختلافات ریشه کن مسلمانان را احاطه کرده است. هر کی علاقه به همکاری عربستان داشته باشد یا خود وهابی است و اینکه بسیار نادان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است