رییس جمهور قانون ثبت احوال را امضا نمی کند
حکومت، بارها موجودیت مشکلات تکنیکی را بهانه تاخیر این پروسه دانسته است اما اکنون می بینیم که دلیل اصلی این تاخیر جناب کرزی می باشد نه مشکلات تکنیکی 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۲    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70487 منبع: پرینت

از آنجا که قرار بود توزیع تذکره های الکترونیکی به تاریخ چهارم حمل از سوی رییس جمهور کرزی و معاونان او آغاز شود اما متاسفانه باری دیگر عدم توشیح قانون ثبت احوال نفوس به تعویق افتاد.

البته این در حالی است که چندین بار این امر از سوی رییس جمهور کرزی متوقف شده است و از طرفی در صورتی که این قانون از سوی رییس جمهور کرزی به توشیح نرسد، مطابق قانون اساسی باید مصوبه شورای ملی توشیح شده به حساب آید اما به وضوح می بینیم که جناب کرزی همچنان دستور می دهند و مسوولان نیز گوش به امر وی!

کار توزیع تذکره الکترونیکی از وظایف وزارت امورداخله می باشد و همچنین، اداره توزیع شناسنامه های برقی تمامی آمادگی ها را برای توزیع این شناسنامه ها در دست دارد اما افسوس که آغاز توزیع شناسنامه های برقی انتظار توشیح قانون ثبت و احوال نفوس را ازسوی رییس جمهور کرزی می طلبد.

تا چه وقت هر تبعه کشور از خود یک آدرس دقیق و مشخص پستی نداشته باشد؟ باید گفت که موضوع همچنان جنجال برانگیز باقی خواهد ماند و جناب کرزی نیز به این فکر نمی کند که بسیاری از مردم برای توزیع شناسنامه های برقی انتظار می کشند و نمی داند که از نبود این تذکره ها مردم افغانستان چه مشکلاتی را تحمل می کنند.

باید با صراحت بیان نمود که در حال حاضر شهروندان کشور بیشتر از پنج گونه شناسنامه دارند و از این طریق تقلب های گسترده ای نیز در انتخابات پیش آمده است اما بسیار خنده آور می باشد که رییس جمهور بدون توجه به این موضوع از تصویب این قانون نیز سر باز زده است.

ناگفته نماند که حکومت، بارها موجودیت مشکلات تکنیکی را بهانه تاخیر این پروسه دانسته است اما اکنون می بینیم که دلیل اصلی این تاخیر جناب کرزی می باشد نه مشکلات تکنیکی!

فراموش نشود که مبهم بودن تذکره الکترونیکی از مباحث مهم در انتخابات ریاست جمهوری بوده است زیرا اگر افراد دارای تذکره بودند امکان تقلب در انتخابات بسیار پایین بود.

باید با عرض تاسف بیان نمود که تاکنون در افغانستان تذکره های دست نویس به مردم توزیع می شود و از طرفی، سند تابعیت افغانستان در حال حاضر شکل بسیار ابتدایی دارد و مشخصات هویت افغانستانی ها در یک ورق پاره گنجانده شده است که زمینه های تقلب و جعل برای تهیه این سند به صورت گسترده وجود دارد اما با این وجود هیچ دستی در دولت وجود ندارد که به این موضوع رسیدگی کند!

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شناسنامه های برقی به اساس خواست و پلان زمامداران و حکمروایان فاشیست دولت کرزی و شخص وزیر مخابرات انجنیر سنگین که او هم یک پشتون متعصب است، به قصد هویت زدایی اقوام و ملیت های غیر پشتون طرح و دیزاین شده است تا از یکطرف هویت و نفوس واقعی اتباع کشور مثل گذشته گنگ و مبهم و ادعای کاذب قوم قبیله پشتون در ارتباط به اکثریت نفوس باقی بماند و از طرف دیگر از افشا و رسوایی جعلکاری ها و تقلبکاری های فاشیستان در سرشماری های نمایشی و پر از جعل و تقلب گذشته جلوگیری کرده باشند. زیرا اگر قومیت و ملیت اتباع کشور در شناسنامه های برقی درج گردد نه تنها کوچکترین جعلکاری و تقلبکاری امکان ندارد بلکه در طول ٢٦٠ سال برای اولین بار هویت اصلی و نفوس واقعی تمام اقوام و ملیت های مختلف کشور بدست خواهد آمد که ادعای کاذب و دروغ تاریخی فاشیستان قوم و قبیله پشتون برای همیش به گورستان تاریخ سپرده خواهد شد.
صدیق

>>>   صدیق جان جان کلامه گفتی ادامه نمیتم آفرین100%درست گفتی .
(شریفی)

>>>   بد میکند که امضا نمیکند۰ هر سندی که به نفع کل ملت و به ضرر قبیله باشد امضا نمیکند۰

>>>   با توزیع این شناسنامه ها دیگر تقلب و اکثریت نشان دادن یک قوم ازبین خواهد رفت انشا الله
اجمل(پنجشیری)

>>>   اگر امضا نمیکند ... اینها در صدد راه ترمیم جنایاتشان ماندند فعلا در نطر شان این گپها نمیرسد.

>>>   اجمل پنچرمین شما یک روز خواهد به این ارمان ازاین دنیا بروید هههه

>>>   این را آقای عبدالله انشاءالله که رئیس جمهور شد امضامیکند.
نقوی

>>>   امضا بدون پول درافغانستان معنی ندارد. پیسه چایش را باید پرداخت .یک صد افغانی کاردارد دیگه هیچ گپی نیست امضا میکند.
عظیمی ازبامیان

>>>   اگر کرزی امر امضا نمیکند باید مردم درمقابل ارک باید بیاستد و ازحق خود دفاع نماید تذکره از اهمیت فوق العاده برخوردارمیباشد. استفاده ازاین تذکره برای :
1- پلانگذاری های اقتصادی و انکشافی2- تامین امنیت.3- انتخابات اسان و بدون هزینه، 4- کاهش خطرات - 5- صحت . 6. معارف ، نفوس و رشد آن وغیره

>>>   دولت یا کرزی که هستند؟ آنها شاید قدرت شیطانی داشته باشند ولی قدرت خدایی که ندارند!!! مشکل اصلی خود مردم است. اکثرا بی سواد است(منظورم از سواد فقط خواندن و نوشتن نیست، بلکه درک شرایط هم است) و اگر هم تعدادی سواد دارند شهامت تغییر دادن و اعتراض را ندارند، چرا ما همیشه در حد لق لقه زبان اعتراض می کنیم، دریغ از یک تظاهرات و یا تجمع در مقابل ...
عقیل از ناروی

>>>   این قوم ... مانع تمام امکانات پیشرفت کشور شده اند۰ با لجاجت مانع سرشماری عمومی میشوند، قانون ثبت احوال را مانع میشوند، توزیع شناس نامه های الکترونیکی را مانع میشوند، خلاصه هرچه که بنفع ارتقاع عمومی کشور باشد ولی به مزاج و دروغ های قبیله سازگار نباشد مانع آن میشوند۰
کابورا

>>>   دو ستان ! شما متوجه نشده اید که اقای کرزی از کجا است و در نوجوانی چه میکرد با کدام ادمها روابط داشت . بکذارید یک چند روز دیگر سر وکله اش از ارک گم میشود این ادم ... دیگر از دایره سیاست افغانستان برای ابد ناپدید میشود . توزیع تذکره برقی رابرای تقلب در انتخابات موکول به اینده نموده بود که اگر شود یکی از...خودش را در پست ریاست جمهوری ابقا نما ید . تا از محاکمه اش در اینده خود داری نما ید . از جانب دیگر وی این کار را به اشاره اشنا یان قدیم یعنی انگلیسها انجام نمی دهد . زیرا بعد از توزیع تذکره برقی تعداد نفوس هر قوم ساکن این مرز بوم به وضاحت معلوم میگردد . انگه زمان تفرقه به انداز و حکومت کن ختم میگردد
گ.م از کا بل

>>>   درقانون که دین وملیت مردم درج نباشد امضا ان نه تنها برای کرزی حتی برای عبدالله هم مشکل است پس این مردم اگر افغان نباشند ویا به افغانیت شرم میکنند تاجکستان ترکمنستان اذبکستان وایران وپاکستان کشور ها ی همسایه است همه تان تقسیم به همین ملکها شوید ونام افغانستان را ازجغرافیه پاک کنید ویا افغان شوید وافتخارات تاریخی تانرا دوباره زنده سازید فعلا بوی ... به مشام میرسد انجه که دوستان در بال ذکر نموده

>>>   کلمه اوغان ویا افغان یک مترادف پشتون است که به ریا و عوام فریبی بالای مردمان اصلی این کشور تحمیل شده۰ حالا اگر ین واقعیت را خوش نداری میتوانی بروی به ملتان وزیرستان ویا کویته و پشاور تان آغوش پاکستان کشور اصلی تان برایتان باز است۰
کابورا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است