استهزای مردم در استیضاح وزرا
جر و بحث های زرگری و خروج تک تک و گروه گروه وکلای ناحق و نابجای مردم افغانستان در مجلس نمایشی رقم زد که قصه مکرر و نخ نمای گذشته را دوباره روایت کرد اما همچنان هیچ صدایی شنیده نمی شود 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۱    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70491 منبع: پرینت

نمایندگان خانه ملت که خود را وکیل و خادم مردم ملکی می دانند و دم از تطبیق قانون و نظارت بر اعمال قوای مجریه و قضاییه می دانند بازهم در جلسه استیضاح وزرا، صرفا مردم را به استهزاء گرفتند و رفتند.

داکتر ثریا دلیل، با حضور در خانه ملت برای پاسخ های قانع کننده و قابل قبول به نمایندگان قانونی و مشروع مردم در پیگیری مطالبات آنان از مسوولین حاضر شده بود تا شاید نگرانی ها درخصوص وضعیت صحی و بهداشت افغانستان تاحدی برطرف یا حداقل تشریح شود اما...

اما برخی مزدوران بیگانه با الام مردم ملکی که با رشوه و پول و پارتی بر صندلی های پارلمان تکیه زده اند با برهم زدن مجلس و ترک آن، کمک بزرگی به وزیر صحت عامه کردند تا مجبور نباشد برای اهمال کاری اش در این وزارت خانه جواب پس بدهد.

این اولین بار نیست که مقامات و مسوولان برای حضور در مجلس، براحتی و بدور از هرگونه فشار رسانه ها و مردم در آزادی کامل به ارایه وعده وعیدها و شعارهای گذشته و مظلوم نمایی از کمبود بودجه می پردازند و با خرید رأی اعضای مجلس نمایندگان، باز هم در سمت خود ابقا می شوند.

برای سوالات و انتقادات وکلای مردم در خانه ملت که استثنائا به حد نصاب رسیده بود و شامل مشکلات بهداشتی و صحی کشور از جمله نبود شفاخانه های مسلکی در ولسوالی ها، وجود داروهای بی کیفیت در داروخانه ها که از پاکستان به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و وجود پرنسل پزشکی غیر مسلکی در شفاخانه ها می شد، ثریا دلیل فقط به ادعای کمبود بودجه بسنده کرد.

استجواب وزیر صحت عامه که منجر به استیضاح وی شد با این پس زمینه است که فساد همچون دیگر ارگان های دولتی در پارلمان نیز موج می زند و نیز ماه ها قبل برخی نمایندگان پرده از تبانی وزرا و وکلا برای ابقاء یا برکناری آنان برداشتند و مردم نسبت به استیضاح های اصولی نیز چندان خوشبین نیستند چه رسد به اغتشاش در استیضاح.

جر و بحث های زرگری و خروج تک تک و گروه گروه وکلای ناحق و نابجای مردم افغانستان در مجلس امروز نمایشی رقم زد که قصه مکرر و نخ نمای گذشته را دوباره روایت کرد اما همچنان هیچ صدایی شنیده نمی شود تا هرکسی به لابی با نامزدهای برتر ریاست جمهوری و امتیاز در حکومت آتی مشغول باشد نه تصویب قوانین و لوایح برجای مانده و نه حضور فیزیکی برای به حد نصاب رسیدن مجلس.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امر يا چواز دواخانه مي خواهند

>>>   اگرچه ارتقای و به روز ساختن سطح بهداشتی و معالجی بیمارستان ها و کلینیک های کشور به پول و بودجه های خیلی خیلی زیاد ضرورت دارند ولی چنین وزیرک های مصلحتی و فرمایشی از عهده آن کار ها در حال برآمده نمیتوانند۰
کابورا

>>>   یکی از کارکرد های این خانم،این است که به بچه های خردسال جواز دواخانه را داده که این کار باعث بربادی این ملت خواهد شد
اجمل(پنجشیری)

>>>   وضعیت کلنیک های شخصی در کابل خراب است. با احترام

>>>   تا زمانی که NGOs بازی (وطن فروشی )در افغانستان باشد وضعیت صحت در افغانستان بهتر نه بلکه بد تر از این خواهد شد .
بادغیسی رنج دیده

>>>   نه كل بان نه كدو بزن برسر هردو واي از دست اين مسئولين بي كفايت از دست اين وكلاي بي درايت از ثريا جان پرسيده شود واكسين سينه بغل تو همه طفل هاي معصوم را كشت كه پرسان كند وكلا؟ از وكلا كي پرسان كند ماه 3000 دالر به جيب ميزنين تمام روزدر غم تجارت ومعامله گري هستيد چوكيهاي مجلس خالي آدم ميشرمد با چنين بي مسئوليتي شما خداوند متعال از شما پرسان ميكند انشأالله.
اقبال

>>>   این وزیر محترم دوستان و اقارب نزدیک خود را در پست ها مشاور در وزارت استخدام کرده است که اصلا اهلیت آنرا ندارند مثلا افراد جوان که تازه داکتر شده اند و در هیچ زمینه تجربه ندارند برای معین ها مشاور شده اند نمیدانم چی را به آنها مشوره میدهند این باید تعقیب شود

>>>   دیگر کار های وزیر صاحبه را بگذارید و اگر این زن عقیده به خداوند داشته باشد صرف یک قسم بنام خدا برایش میدهم که همین تیم کاری شما که پروژه های بخش صحت را به انجوها میدهد ایا با در نظر داشت کاری انجوها پروژه را برایش میدهد یا با گرفتن پول و داشتن ارتباطات بسیار قوی که حتی خودشان در ان انجوها شریک استند؟جناب وزیره صاحب یک چند نفر کمیشن کاران را که همه انجوهای شخصی دارند در بخش (جی اس ام یو) وزارت صحت عامه مقرر کرده که همه پروژه های وزارت صحت را معامله میکنند و به انجوهای خود پروزه میگرند و 50 فیصد پول در جیب خودشان است. اگر باور ندارید لطفاً دولت هیتی متشکل از ارگانهای ذیربط بخاطر بررسی تعین نماید تا از ولایات دیدن کند که ایا درست است یا غلط، بخاطریکه در یک کلینک دوا و داکتر وجود ندارد اما از دونر پولش گرفته میشود.
قضاوت بدست شما مردم.
کابلی افسرده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است