زنی به دلایل نامعلوم خودش را به آتش کشید...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۳/۲/۱ کد خبر: 70513 منبع: پرینت

شوهری زنش را به جرم این که به جای چای سبز چای سیاه برایش تهیه کرده بود لت و کوب کرد، سر انگشتانش را با تیشه کوبید، بینی اش را برید و صورتش را خراشید و در حالی که به شدت از خانه بیرون می کشید گفت: برو خانه پدر بی شرفت بگو که آدمت کند. زن از پیش شوهر به خانه پدر رفت.

پدر هم به دلیل این که باید دخترش با لباس سفید برود و با کفن سفید بمیرد. با انواع وسایل شکنجه به جان دخترش می افتد و می گوید: برو به شوهر بی غیرتت بگو که دخترم را همی قسم می زنی که نه بینی ماندی و نه گوش، مه هم خوب از دلم، زنت را لت و کوب می کنم.

زن خونین و مالین به دفتر حقوق بشر می رود. دفتر حقوق بشر هم یک بیانیه را در محکومیت خشونت علیه زنان برایش می خواند و میرود. زن درمانده به وزارت زنان می رود، وزارت زنان بعد از ماه ها تلاش یک قانون منع خشونت علیه زنان را تهیه و آن را در رسانه ها منتشر می کند.

زن به رسانه ها مراجعه می کند. تعداد زیادی از دوربین های تلویزیون با پخش خبر عاجل، گوش و بینی بریده این زن را به تمام جهان به نمایش می گذارد.

ناگهان رییس جمهور تقبیح می کند، وزارت زنان اعلامیه منتشر می نماید، سازمان های حمایت کننده مربوط به زنان از طریق پروژه های حمایتی از زنان، پول های زیادتری جذب می کنند و به مدت یک روز هم خبر مهم رسانه ها می گردد.

زن به جرم فرار از منزل بازداشت می شود و به خانه پدرش روان می گردد. پدرش در حالی که دخترش را با سیخ داغ می سوزاند می گوید: برو به شوهر بی غیرتت بگو که خوب نام و نشان خانوادگی ما را لکه دار ساختی.

زن خانه شوهرش می رود و …

خبر عاجل در یکی از تلویزیون ها: زنی در یکی از قریه جات به دلایل نامعلومی خودش را به آتش کشید. هنوز انگیزه این خودسوزی مشخص نگردیده است.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   او از برای خدا ،تا به کی جاهلیت،چرا بعضی ها آدم نمیشوند،بخد پیش خارجی به یک پیسه شدیم،و همیشه با این گونه حرف ها وحشت میگیریشان و سر تکان میدهند
اجمل(پنجشیری)

>>>   واقعیت تمام است.

>>>   اینهمه از خیرات سر غربیهای... جنایتکار و دفتر ننگین حقوق غیر بشر در کابل است ...به غربیها که زنان ما را بر علیه ما تشویق میکنند که از خانه فرار کنید حقوق بخواهید بیاید ما برای شما حقوق میدهیم .حجاب نپوشید سر لوچ بگردید بیایید در خانه های امن...خانه. بروید در سرگ تظاهرات کنید حقوق حقوق بخواهید.
... به سازمان یهود ملل.... بر غربیهای ....جنایتکار بیدین کافران ...

>>>   بهتر است بعضی اوقات هر دو جانب قضیه بررسی گردد من اصلا باور نمی کنم که مرد بدون کدام دلیل موجه دست بالای خانمش بالا کند و یا ناموس اش را از خانه بیرون بکشد حتما موضوع خیلی جدی بوده ولی رسانه ها بیشتر جانبداری خانم ها را هم مینمایند بنظر بنده باید بجای علت معلول دیده شود..
ف.ب از کابل..

>>>   نمیشود پیش داوری گرد مقاله نویسای خوبی داریم ولی در افغانستان هرچه بخواهی است زلم ستم بحدی است در دنیا روشن قابل قبول نیست به داد مردم افغانستان در اخرت رسیدگی شود این وضیتی فعلا در این مملکت است هر کسی به فکر خودش است پدر فگر خودش شوهر به فگر خودش خدای بداد این ملت برس
حکیم از پنجشیر

>>>   لعنت خداورسولش به ظالمان.
زن مادراست.
نقوی

>>>   سعدبن معاذ انصاری از صحابه رسول گرامی اسلام (صل الله علیه واله اجمعین) ومجاهدان صدر اسلام که در غزواتی چون بدر واحد وخندق همراه با پیامبر ص شرکت داشت ودر جنگ خندق مجروح گردید ومدتی بعد درگذشت .حتی گفته شده خود رسول الله(ص)در تشییع جنازه وخاکسپاری او شرکت داشتند وهمانجا پیامبرفرمودند هفتاد هزار ملائکه برای تشییع اوشراکت کرده اند .بعد از مراسم خاکسپاری حضرت فرمودند هم اکنون سعد را فشار قبر فرا گرفت. صحابه پرسیدند یا رسول الله شما فرمودید هفتاد هزار ملائکه برای تشییع امده اند پیامبر فرمودند اری اما او بر خانواده اش کج خلقی می کرد وفشار قبر بخاطر ان است.هر چند انجام فرائض وجهاد در راه خدا بسیار ارزشمند است اما محبت وتکریم همسر وفرزندان نیز شرط قبولی انجام فرائض می باشد.

>>>   ... به همه این حقوبشر وحمایه زن وقانون دانان واین مردم بی ... که حرف این دین مقدس سلام را می زنند وپدری که دخترش را می فروشد وشوهری که با بی غیرتی زنش را شکنجه کرده از خان بیرون می کند این هست غیرت افغانی لعنت خدا به این قانون

>>>   پیامبرعظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلوات الله علیهم واله اجمعین)فرمودند،بهترین مردان شما کسانی هستند که برای زنان ودخترانش بهتر باشد.ایشان نیز فرموده اند ،مردی که همسرش را بیازارد،نماز وهیچ کار خیری از اوپذیرفته نیست واو اولین کسی است که وارد اتش جهنم میشود.
عبدالرب

>>>   بــــراســـتـــي كه مــــــردم افغانستان خيلي غيرت دارند !!!

>>>   دلم خیلی خیلی سوخت خاک دسر این طور جاهلان
نظری

>>>   اين يك حرف تازه يا يك خبر تازه ديگري باشدنيست همچو حوادث درسراسر كشور وجود دارد چرا بخاطريكه از روز تولد قدر وقيمت كه يك زن كه مادراست ويك مرد كه پدراست براي تولد پسر ميدهند و تولد وي را جشن ميگيرند درتولد دختر بسياري ها احساس ناراحتي ميكنند خلاصه اين موضوع باعث ميشود كه مرد سالاري هنوز هم تقويه شود وخود مختاري هاكه ازطفوليت برايش عادت شده درزندگي اينده اش با اندك ترين حركت فاميل وخصوصاً خانمش ازهرگونه عمل دريغ نمي كند باز هم داوري مشكل است هركله برخيال ولي ازيك دست صدا برنميايديگانه علت ها اقتصاد ضعبف ردوبدل سازي حرف هادرميان اخرچي ميشود خداوند كريم حق را به حقدار برساند.
اسما ميترا ازناحيه دهم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است