نزدیک به 150 صندوق در هرات باطل اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۳/۲/۱ کد خبر: 70515 منبع: پرینت

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی هرات رای های نزدیک به 150 صندوق انتخابات ریاست جمهوری این ولایت را باطل اعلام کرد.

رییس این کمیسیون می گوید: این تصمیم پس از بازشماری این صندوق ها و مشاهده تقلب آشکار در این صندوق ها گرفته شده است.

روند بازشماری و بررسی صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری در هرات که درباره آنان به کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی شکایت شده اند، از روز چهارشنبه آغاز گردید و ده ها صندوق رای با حضور ناظران و نمایندگان ستادهای انتخاباتی بازشماری شدند.

اکنون کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی در یک نشست خبری می گوید: یافته های آنان نشان می دهند که در آرای نزدیک به 150 صندوق رای تقلب آشکار دیده می شود و این کمیسیون فیصله کرده است آرای این صندوق ها که نزدیک به یک صد هزار رای می رسند باطل به شمار می روند.

رییس این کمیسیون تاکید می روزد که تلاش می شود آرای پاک از میان آرای تقلبی جدا ساخته شود اما یک عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی هرات می گوید: او در این فیصله رای نداده است و نیاز است کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی در مرکز نیز این اسناد و شواهد را بررسی کند.

از سوی دیگر برخی ستادهای انتخاباتی در واکنش به این فیصله کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی هرات این فیصله را دور از واقعیت می خوانند و تاکید می ورزند که باطل نمودن آرا از صلاحیت های این کمیسیون نیست.

گفته می شود صندوق های رای باطل شده از برخی مرکز های رای ولسوالی های شیندند، ادرسکن، فارسی، انجلیل، گذره، رباط سنگی، گلران، برخی مرکز های راهی دهی شهر هرات و چندین صندوق رای کوچی ها بوده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است