معتادان از سطح شهر جمع آوری می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۳/۲/۱ کد خبر: 70529 منبع: پرینت

در یک کمپاین از سوی وزارت صحت عامه و با همکاری وزارت امور داخله و وزارت کار و امور اجتماعی، معتادان از سطح شهر جمع آوری می شوند.

در این کمپاین معتادان بی سرپرت از سطح معابر، زیر پل ها و پارک ها جمع آوری می شوند. قرار است که به زودی این کمپاین در سراسر کشور نیز راه اندازی شود.

این معتادان به گونه رایگان در درمانگاه و بیمارستان های کشور درمان می شوند.

معتادین برای 45 روز زیر درمان قرار خواهند گرفت و بعد از تکمیل درمان دوباره رخصت می شوند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گفتار بس است عمل کنید . تا ما مردم افغانستان شاهد کار عملی شما نباشیم به هیچ گفتار شما باور نداریم

>>>   من برای وزیر صاحب صحت عامه یک پیشنهاد دارم:
جناب وزیر صاحب اگر می خواهید که با این پدیده مهلک مبارزه حقیقی کنید و مشکل را بطور بنیادی حل کنید به ریس جمهور پیشنهاد کنید تا تشکیل وزارت مبارزه علیه مواد مخدر را لغو و بودجه سالانه و سایر کمک های که جامعه جهانی با این وزارت سالانه میکند به بودجه وزارت شما افزود کند تا با این پول یک شفاخانه مجهز 500 بستر و یک مرکز احیای مجدد روانی را که در ان معتادان اموزش های مسلکی و فنی فرا گیرند اعمار نمایید. و نیز به خانواده های این معتادین کمک مادی شود تا نگذارند فرزندان شان دوباره معتاد و به کوچه و زیر پل ها رو اورند. این پیشنهاد من به علت است که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر یک وزارت عاطل و باطل بوده و دست اورد جندان نداشته است.بار دوش حکومت است. در حالیکه سالانه صد ها ملیون دالر بودجه مصرف میکند . و کشت کوکنار معار نشده تا هنوز هم مشکل جدی است.و سال به سال به ان افزوده میشود.

>>>   واقعاا نظر درستی است؛ به نظر بنده وزارت مبارزه علیه مواد مخدر هم باید منحل شود و بودجه آن نیز به وزارت محترم صحت عامه واګذار شود تا به این ترتیب مکانهای محکم واساسی و تعمیرهای معیاری درمانی ساخته شود و تمام معتادین از سراسر کشور در مکانهای مشخص جمع آوری شوند و درمان و علاج ګردند در عین حال وزارت محرتم کار و امور اجتماعی هم خود را تکان دهد و در قسمت اشتغلال زایی نقش بهتر ایفا کند و نهاد های تمنیتی هم د مجازات شان علیه معامله ګران مواد مخدر جدی اقدام نماید.
شریفه بدخشان

>>>   اين تصميم مرتبه ششم است كه اعلان ميشود معتادان جمع آوري ميشوند

>>>   خوب است

>>>   خیلی خوب است اگر دلسوزان مملکت این کار را بکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است