آرزوی کرزی با ورود معتصم تحقق یافت
جناب کرزی چرا پشت یک طالبان افراطی را که تا هنوز هیچ فایده ای به روند صلح نداشته و جز کشتار مردم بی گناه دستاورد دیگری به ارمغان نیاورده اند، می گیرد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۱    ۱۳۹۳/۲/۱ کد خبر: 70545 منبع: پرینت

از آنجا که چندی پیش معتصم آغا جان سرکرده گروه طالبان برای گفتگوی صلح به دبی عازم شد به طور ناگهانی چند روزی را در حبس خانگی امارت متحده عربی به سر برد و این امر در دبی سرو صداهای زیادی را به دنبال داشت اما وی چندان محدودیتی نداشت و با دبیرخانه شورای عالی صلح در ارتباط کامل بود.

از این رو به وضوح دیدیم که رییس جمهور کرزی نیز از ناپدید شدن این مقام طالب بسیار پریشان بود و برای آزادی این مقام ارشد طالبان تلاش های متعددی را انجام داد و از این بابت شورای عالی صلح نیز لطف نموده اند و با یک طیاره در بهترین هوتل دبی عازم شدند تا خبر سلامتی ملا آغا جان را به آقای کرزی اطمینان بدهند و هم اکنون نیز جناب کرزی به آرزوی خود رسیده است زیرا معتصم آغا جان دستیار پیشین ملا عمر رهبر طالبان وارد کابل شده است.

واقعا معلوم نیست که جناب کرزی چرا پشت یک طالبان افراطی را که تا هنوز هیچ فایده ای به روند صلح در افغانستان نداشته و جز کشتار مردم بی گناه دستاورد دیگری را در افغانستان به ارمغان نیاورده اند را به صورت اسفبار می گیرد.

با وجود اینکه حکومت می داند که صلح با طالبان چیزی را از پیش نمی برد اما همین وزارت دفاع، وزارت داخله و امنیت ملی چگونه اجازه می دهند که دشمن خاک ما و مزدور پاکستان وارد افغانستان شود، افسوس که این دشمنان روز به روز به افغانستان لشگر کشیده و حکومت نیز با آغوش گرم از آنها پذیرایی می کند.

خلاصه شک نکنید که صد درصد دست استخبارات آمریکا و انگلیس و پاکستان در پشت پرده می باشد و کرزی نیز با این عملکرد خود ملت را یک بار دیگر در جهان شرمنده و خجالت زده خواهد ساخت.

در حقیقت، آغاجان معتصم یکی از قدرتمندترین مردان شورای طالبان می باشد جناب کرزی با این عملکرد خود باید بداند که تمام دستاوردهای دوازده ساله حکومت وی در سطح ملی و بين المللی به طرف نابودی روانه است زیرا عامل همه نابسامانی های موجود در کشور ، عملکرد ضعیف وی می باشد، گرچه ظاهرا همه چيز بدون سرپوش و باز به نظر می رسد اما سيستم بسته دولتی به ایشان نمی دهد که به مخالفين دولت امتیاز صلح و دوستی را بدهد.

به راستی تاریخ گذشته طالبان در ذهن مردم معنای دردناکی ندارد؟ مردم دیگر تحمل اين سياست طالب پروری جناب کرزی را ندارند و نمی خواهند با این عملکرد رییس جمهور قربانی افراطیت فعالان سیاسی شوند.

درست است که تمام نهادهای مدنی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهان صلح در کشور می باشند و شکی نیست که نیاز به صلح همیشه است و روز به روز مبرم تر می شود اما آیا مردم و ملت این پدیده اسفبار یعنی صلح با طالبان را می پذیرند؟

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   میگویند مهتاب که کهنه شد ستاره میسازند وعناصر فعال هر گروه که از کار می افتد وبه دولت اقای کرزی می اید وزیر مشاورمیشود اقای معتصم وقتی قدرتمند بود وکاری از اوساخته بود چرا از پروسه ای صلح ومشارکت ملی و... سخن نمی گفت حال که از طاق ابروی ای اس ای وشورای کو یته افتیده ویا لا اقل به ظاهر باساس پلانی که دارند ایشان را تجرید نموده اند تا استفاده های سیاسی وتاکتیکی را از ایشان بنمایند انها را به کابل فرستاده اند در میان تنها ملت افغانستان است که قربانی میدهد وقرذبانی میشود از اصل موضوع هم ارگ نشینان وهم شورای کویته اطلاع دارندوبرنامه هرچه است از انظار عامه ای ملت پنها گردیده است
ملاترسن از شبر غان

>>>   با عرص احترام
میگو یند
اگرشاهدان عینی خاموش بنشینند
شایعات جای حقیقت را می گــــــیرد
هیچ یک فرد مسول و با وحدان به ضرر مردم کشورش
به جز بهبودی و حل مشکل مرحله به مرحله را آرزو ندارد
امید وارم که چنین باشد در غیر آن هرکه باشد عذاب وجدان اورا آرام نمیگدارد.
دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ
باخبر باش به این دینای پر پیچ مپیچ
مسافر

>>>   کرزی صاحب او سرکرده های تیم سلطنتی ارگ در دفاع جاهلانه از قاتلان طالب بمردم اوغانستان ظلم و به طن خیانت کلان ملی کردند. مردم و تاریخ آنها را محکوم کرده است.... باین خائنین ملی و ملت.
گل باری کابل

>>>   جناب عالی خوب فرمودید که کرزی کارهای نااشنا انجام میدهد اما نگفتید که اگر با طالب هاصلح نشود انقدر حظیره دراختیار دارید که همه انهارا بکشید ودفن کنید غاصبین زمین همه جا راقبضه کرده اند مایکمتر جای درکابل نداریم که سرپنا بسازیم پول وجودندارد که نان بخریم ارد نداریم تب بیکاری اندام مارا خورد کرده ما دیگر نه توان جنگ را داریم نه سلاح ومرمی ومصارف انرا دوستان ما میروند ومابیخود دشمن تراشی میکنیم ایا این انصاف است اگر می گویید صلح نکنید پس نظرشماچیست چه بایدکرد من هم از طالبان دل خوش ندارم اماراه بیرون جز صلح رانمی بینم. سلامت باشید.
م.ا.کابل

>>>   برادر ناراضی آقای کرزی آمد برای کرزی میگویم چشمت روشن.
نقـــــــــــــــــــــوی

>>>   بلی کرزی به پاکستان انگلیس واسراییل وعده داده بود که تا روز اخیر عمر حکومتش همه زندانیان انتحاری که دربگرام قندهار وهر زندانی که باشند به کمک برادر بزرگش اشرفغنی رها میسازد افراد کلیدی تروریستان را مانند معتصم آغاجان متوکل ملاضعیف .... را درکابل مسکن گزین میکنند وتا حد توان این تروریستان رادردولت جذب میکنند که دعوت کرزی از معتصم آغاجان به کابل هم پوره نمودن یک وعده دیگرش درمقابل انگلیس اسراییل وپاکستان است

>>>   برادر ویا خواهر{ م کابلی}شما که از غصب زمین هاسخن گفته ایبد این عمل شنیع را همه متنفر اند ولی بد تر از غصب زمین اشغال خاک وکشور است طالب در اختیار خود نیست که با تو صلح نماید او از ای اس ای نمایندگی می نماید وای اس ای باساس عمق استراتیجی چشم به خاک تو دوخته است وبه پائین تر ازان راضی نیست همچنان تمام خارجی ها ازین نظر پشتیبانی دارند وکشور همسایه ای ما حافظ منافع انهاست واین کشور را به حیث یک هدیه ای ارزنده برایشان میدهند ودرینجا انها نیز هر برنامه وپروگرام که در اینده داشته باشند از طریق ایشان میتوانند انجام دهند
ملاترسن از شبرغان

>>>   ظهور چهره منهوس معتصم آغاجان در خاک مجاهد پرور افغانستان یک فاجعه است که به سرکردګی پاکستان و دلالی کرزی انجام شده است... بر معتصم آغاجان این جاسوس و غلام حلقه به ګوش پاکستان...بر قطب الدین هلال و ګلبدین این دشمنان جهاد و اسلام.
قربان شاه

>>>   این حکومت فعلی دانسته نمیشود که بکدام طرف روان است. ګلبدین اعلان کرد که از قطب الدین ... برای نامزدی اش در ریاست جمهوری حمایت میکند ولی جنګ را نیز ادامه میدهد و قطب الدین ...نیز ګفت که در افغانستان یک حزب اسلامی است که تحت رهبری جاهلانه ګلبدین میباشد. و درعین حال درکابل انتحاری صورت ګرفت که ګلبدین قاتل مسولیت اش را بدوش ګرفت. حالا حکومت افغانستان چرا قطب الدین... را محاکمه نمیکند. علاوتا این طالبان جانی که معتصم، ضعیف و متوکل درکابل هستند و مهمانان ګرامی کرزی هستند آیا مردم افغانستان همان جنایات وقت حکومت داری شان را فراموش کردند ویا اکنون که این قتل عام را براه انداخته آیا قابل بخشیدن هستند. چرا این... ها به کیفر اعمالشان نمیرسد... برطالب و ملا و ... بر ګلبدین جاهل.
امین الحق از فاریاب

>>>   در اطراف واکناف نقاط دور دست این جغرافیای پر افتخار مردم زندگی می کنند که در هر گونه مزایای زندگی محروم اند.در شرایط موجود که بشر قادر است که فضا را تسخیر کند، پنج ولسوالی دروازها از ولسوالی خواهان الی مایمی اکنون در محاصره طبیعت قرار داشته بنا بر خیزش دریا چه ها و ریزش برف سنگین کاملا راه به روی باشندگان این ولسوالی ها مسدود گردیده و ده ها تن از محصلین اناث و ذکور بخاطر ادامه تحصیل عازم مرکز می گردند و در این مسیر مشکل گذر با تحمل مشکلات طاقت فرسا و رنج و درد فراوان عاشقانه بخاطر ادامه تحصیل به سوی دانشگاه می شتابند.ای کسانیکه در اریکه قدرت تکیه زده اید دلتان به دختران و پسران معصوم این دیار محروم نمی سوزد که پای پیاده از سر دروازها الی مرکز ولایت بدخشان مدت چهارده روز راه را پیاده طی می کنند.
پدر نمرده ز حال یتیم چه می داند

>>>   او ملا ترسن شبرغانی، تو خو زیر ریش 34 کشور زندگی میکنی، تو کدام آزادی داری،... آیا ... این غربی ها چی روز را در رسانه برایت اورده، و ... هر شب تماشا هم میکنی، آیا میدانی که در کوچه و بازار چی فحشا و شراب خوری روان است، و این کارها را وقتی آمد تو صلاحیت دخترت را نخواهی داشت که او را ازین کارها منع کنی چون... در دست یهود است، اول استعمار میخواهند فرهنگ اسلامی تورا نابود کند بعد هر رقم دهل بزند باز زتو و دیگر مزدوران خود به خود میرقصید. شرم است به شما، فرزندان صدیق و مجاهدین راستین این وطن همان رقم که انگلیس، روس را به زانو در آوردن هم اکنون میرزمند و 34 مملکت را به زانو در آوردند، شما اصلا چییزی نستید و چیزی کرده هم نمیتوانید چون دهن شما به دالر بسته شده، فقط مصروف تجارت، جور کردن بلند منزل و غصب دارای بیت المال باشید، و به توکل خدا یک روز پوز شما به خاک مالیده خواهد شد.
مجاهد از هلمند

>>>   قربان شاه،
از ... کرده منحوس کی شده میتواند، کانفرانس بن را امضا کرد 10 ملیون دالر گرفت کتاب بوش در جنگ را بخوان نشوته رابرت گیت، سند بین المللی دروغ هم نی از، عبدالله کرده... معامله گر امریکا دیگر کی بوده میتواند. ...مجاهدین اکنون هم هست همران نیرو های اشغالگر ویهود میرزمند، شما خو همراه روس هم معامله کرده بودید. ضرور نیست شما چیزی کنین و چیزی از دست تان هم نمی آید فقط دالر بازی کنید بزودی اسلام پیروز و منافقین شکست خواهد خورد.

>>>   کرزی صیب کار بسار عالی کردند به خاطریکه یک مخالیف، یک هموطن ناراضی را اشتی کرد و به دولت خود یکجا ساخت زنده باد کرزی
فضل - غزنی

>>>   کرزی این ...ملی در دفاع از طالبونه و آغاجان جاسوس آی اس آی بملت افغان خیانت کرد. کرزی به پشنونهای ملی و ضد طالب خیانت کرد. بفارسی زبانها از روز اول خیانت کرد. تا نامی از طالب باشد در افغانستان صلح و امنیت نیست. یا همه ملت باید کشته شوند یا طالب نابود شود. راه دیگری نیست. همه باید برضد طالب سلاح برداریم و این مزدوران پاکستان را از خاک خود بیرون کنیم. خدا یا کمک کن.
ملاباقی جان کابل

>>>   فقط این یکی از برادر ناراض ملا کرزی بود به کابل آمد فکر میکنم که کرزی بعد از ختم ریاست در رخ آفتاب های تابستانی نشسته همراه این آدم بیکاره قصه های دوران انتحارش را میکند و از مسافرت های کویته پرسان میکند در غیر آن چیزی دیگری از ملا اغا ساخته نیست که کرزی را کمک کند، یا اینکه باز همراه ملا اغا به قطر میرود، اگر افراد اردو و پولس خدا ناخواسته بشهادت برسد کرزی یک موتر هم برایشان روان نمیکند اما برای یک طالب خونخوار افراطی طیاره می فرستد و بکابل انتقال میدهد در حقیقت کرزی با این کار خود دوباره زخم های ناسور مردم مارا تازه میکند وبالایش نمک پاش میدهد
پاییز کابل

>>>   مبارک کرزی صاحب .ریس جمهوری ما که درده سال گذشته حکومت ره به مداری گری سیپری کردی .
عزیزالله رضایی

>>>   ... بر این بی حیا هاکه ازخون افراد بی گناه که با کارد طالب ها سربریده می شوند خجالت نمی کشند طالبان به مستحق رحم وترحم نمی باشند.
یک هموطن

>>>   به نظرم آنچه که نمی داینم مسئله پشت پرده است بعضی از افراد روز دولتند و شب طالب، مهم پول است که چه رقم جیب مان را پور کنیم!!!دیگر مردم مهم ، دین ، استقلال ، عزت ، افتخار ، و.... مهم نسیت .برادر تا به کی به عنوان انسان نباشیم تا به کی از جیب مردم بخوریم تا به کی دیگران بیاید . به بهانه امنیت مار ا بیچاره کند. بس است سیاست بازی را کنار بگذارید . مرد م خیلی رنج دیدند خیلیی آواره شد اگر پول می خواستید که رسیدید .دیگر مردم بیچاره را قربانی نکنید سر عقل بیاید .تا به کی!!!!!!

>>>   مه فکر میکنم که جریان مردم افغانستان مثل همان گسفندان می ماند که از دنبال قصاب، بخاطر یک مشت علف روان است بعد از لحظه ی در قصاب خانه بیرویم همه هرکه به لیگ خود آویزان است >


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است