انتقاد از کامرون برای مسیحی‌خواندن انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۶    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70551 منبع: پرینت

در پی اظهارات دیوید کامرون مبنی بر اینکه «انگلیس یک کشور مسیحی است»، ده‌ها نفر از شخصیت های دانشگاهی، نویسندگان، هنرمندان و فعالان مدنی انگلیس، از موضع گیری نخست وزیر در مورد مذهبی بودن این کشور انتقاد کردند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در آستانه فرارسیدن ایام عید پاک (ایستر) با انتشار مقاله ای در نشریه مذهبی چرچ تایمز تاکید کرده بود که انگلیس یک کشور مسیحی است و او نیز خود را یک مسیحی پروتستان انجیلی (evangelical) می داند.

نخست وزیر انگلیس حتی گفته بود که مایل است از ارزش ها و ایده آل های مسیحی را به عنوان عاملی الهام بخش و برانگیزاننده در سیاست استفاده کند. وی همچنین از مسیحیان خواسته بود که با اعتماد به نفس از ارزش های خود دفاع کنند.

در پی این اظهارات، بیش از 50 نفر از شخصیت های علمی، فرهنگی و مدنی انگلیس با انتشار نامه سرگشاده ای از موضع گیری های مذهبی دیوید کامرون انتقاد کرده و تاکید نمودند که مسیحی خواندن کشور سکولار و متکثر انگلیس باعث ایجاد تفرقه و تشدید از خود بیگانگی در جامعه می شود.

نویسندگان این نامه که روز دوشنبه و همزمان با آخرین روز تعطیلات عید پاک در روزنامه ˈدیلی تلگرافˈ منتشر شد، از اینکه چنین اظهاراتی توسط نخست وزیر می تواند عواقب منفی برای جامعه داشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.

آنان نوشته اند: چنین قضاوتی در مورد جامعه انگلیس در حالی صورت گرفته است که اکثر مردم این کشور خود را افرادی مذهبی و یا مسیحی نمی دانند.

در بخشی از این نامه آمده است: مایلیم که مخالفت خود را با تکرار توصیف اشتباه کشور ما توسط او (کامرون) به عنوان یک کشور مسیحی و همچنین عواقب منفی که چنین دیدگاهی می تواند برای سیاست و جامعه ما در پی داشته باشد، اعلام کنیم.

«مطالعات و نظرخواهی های متعدد نشان می دهد که اکثر ما به عنوان «فرد» خود را مسیحی نمی دانیم و هویت ما هم در سطح اجتماعی به عنوان یک هویت مذهبی شناخته نمی شود. ساختار جامعه متکثر انگلیس توسط نیروهای ماقبل مسیحی، مسیحی، غیرمسیحی و مابعد مسیحی شکل گرفته است.»

دانشمندان و شخصیت های مختلفی نظیر دکتر جان سالستون برنده جایزه صلح نوبل، دکتر جان بلاندل، فیلیپ پلمن، کن فولت، پروفسور آلیس رابرتز، پروفسور هارولد کروتو، پروفسور جیم الخلیلی، تری پراتچت، پلی توین بی، تیم منشن، ای سی گریلینگ و ریچارد دالتون از جمله امضاء کنندگان این نامه هستند.

به رغم مخالفت گسترده شخصیت های علمی و سکولار انگلیس با موضع گیری علنی کامرون در قبال جایگاه مسیحیت در جامعه انگلیس، برخی شخصیت های سیاسی از جمله جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس و تعدادی از مقامات کلیساهای این کشور از اظهارات نخست وزیر درباره ارزش های دینی و اینکه انگلیس کشوری مسیحی است، استقبال کرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دین چیز خوبی نیست.بی دینی خوبه! وقتی خدا باشه هرکاری ره نمی تانی.اما وقتی خدا نباشه هرکار که دلت باشه می تانی! بزن -بکش-دزدی کن-مشروب بخور-زنا کن-چورچپاول کن-هرکار خواهی کن! بی دین و بیشرف باش تا مترقی باشی! مثل امریکا!
گیلگمش واقعی-عاشق USA


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است