پنج میلیون مصری در قبرستان‌ها زندگی می‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۳    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70556 منبع: پرینت

آمار تکان دهنده فقر و بی خانمانی در کشور باستانی مصر حاکی از زندگی بیش از 5 میلیون شهروند مصری فاقد مسکن در گورستان ها و در کنار مردگان است.

یک مسوول مرکز آمار و سرشماری مصر که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه گفت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که دو ماه قبل جمع آوری شده، بیش از ۵ میلیون مصری در ۲۵ ولایت این کشور در گورستان ها زندگی می کنند و تعداد آنها فقط در قاهره بزرگ که شامل قاهره (پایتخت مصر)، جیزه و قلیوبیه است، به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می رسد.

وی خاطرنشان کرد که آغاز اسکان شهروندان مصری در گورستان ها به سال ۱۸۹۸ باز می گردد که ۱۰ هزار نفر در گورستان های موجود در منطقه فاطمیه قاهره ساکن شدند که این تعداد در سال ۱۹۱۰ به ۲۵ هزار نفر رسید و پیش بینی می شود که در سال ۲۰۳۰ این تعداد به ۱۰ ملیون نفر برسد.
این مقام مصری تاکید کرد که گسترش این مشکل به نبود مسکن در مصر ارتباطی ندارد بلکه افزایش لجام گسیخته قیمت آپارتمان و ملک باعث بروز و رشد پدیده گورستان نشینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهایی که شهروندان مصری برای اجاره یک قبر می پردازند ماهانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ جنیه مصری است و برای خرید و تملیک آن باید ۷۵ هزار جنیه پرداخت کرد.

این خانه های قبرگونه عبارت است از یک اتاق در زیر زمین و یک دستشویی که گاهی به صورت مشترک توسط چندین خانواده مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع مذکور می افزاید: آماری که نشانگر تعداد ساکنان گورستان ها است همانند آمار تعداد مسیحیان در مصر، از طبقه بندی "فوق محرمانه" برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان گورستان ها در گوشه و کنار این کشور بخصوص در قاهره بزرگ از زندگی رقت باری برخوردارند و علاوه بر آنها ۲۸ میلیون زاغه نشین در مصر وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر از آنها در پایتخت مصر زندگی می کنند.

شمار زیادی از مردم مصر نیز روی بام ساختمانها و در قایق هایی بر روی رودخانه ها زندگی می کنند.

جمعیت کنونی مصر در حدود ۸۵ میلیون نفر است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سازمانهای که داد ازحقوق بشر میزنند کجاهستند که به فریاد ومشکلات که این انسانهای مبتلاهستند رسیده کی کند درحالیکه بیشترازمیلونها دالرجهت پخش برنامهای مبتذل وبی فایده ازطرف همین سازمانها وموسسات به مصرف میرسد کشورمصربتمام ابعادخود فعلا ازاساسات اسلامی که یک کشوراسلامی داشته باشد روگردان شده ممکن به یک عذاب که اصلا مثل داشته نباشد مبتلاخواهد گردید .
((رشاد حکیمی ))

>>>   راست پیش بینی شده که یک ملیون سال بعد بشر حتی
در زمین جای نه می شود چه رسد به اینکه خانه داشته
باشد.
مؤ فق باد سازمان های کیهان شگافی دنیا که در پی سیارات
دیگر برای زندگی انسان استند .
اما تآسف به دکنداران دینی : مثلآ چند نفر به نام عالم دینی
در امارات متحدۀ عربی به اصطلاح خود شان فتوا صادر گردند
که رفتن مسلمان به سیاره مریخ جهت تفحص حرام است.
گویا مسلمان اجازه نه دارد به کشف و تحقیق علمی و کمک
به این مساعی بشری بپردازد ای وای به عالم بی علم .در حالیکه
قرآن مجید در ده ها حای و احکام و آیات مؤمنین و بشر را
به تفکر و تعقل در کاءنات و خلقت زمین و آسمان ها مکلف و
تشویق وتشجیع نموده است.
حیران به حلالتمآب شیخ محمد بن راشد المکتوم صدر اعظم
امرات و حاکم امارت دوبی استم که چطور به این بی حردان
مجال داده و از آنها پرسان نه می کند که خلاف قرآن و حدیث
این گونه فتوا می دهند.
م.ش. زاهد کابل

>>>   امریکا 30 سال با مصر پیمان استراتجیک داشت و 30 سال ارباب مصر بود و سالی 3 میلیارد دالر به مصر کمک بلاعوض میداد. پس از 30 سال این است وضع مردم بدبخت مصر. آنعده از مزدوران و دالربگیران و جیره خورهای امریکا که در سایتها کامنت میگذارند که ما باید با امریکا پیمان امضا کنیم وضعیت فلاکت مردم مصر را نمی بینند و صرف به کیسه و جیب خود فکر می کنند؟ با کاسه گدایی کدام ملتی به جایی نرسیده.از قدیم گفته اند کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.مگر ما که هزاران سال در این زمین زندگی کردیم با گدایی بوده که حالا وطن خود را بفروشیم و گدای دالر امریکا باشیم؟ ما کار کردن و نان از بازوی خود خوردن یاد نداریم؟ همیش باید عقب دالر مفت باشیم؟ ملت عظیم مصر که به دالر مفت امریکا عادت کرد عاقبت ذلیل نشد؟ اینها عبرت نیست؟

>>>   بــــة ( امریکا 30 سال با مصر پیمان استراتجیک داشت )
اين شخص كج انديش وكم سواد كه حتي استراتژيك را استراتجيك مي نويسد كي است؟ در افغانستان 200 سال امريكا نبود كدام دست آورد را داشتيم ؟ در كدام كشوراسلامي مردم از حكومت خود راضي هستند ودرانجا عدالت برقراراست؟؟ همه حكام ظالم اسلامي فقط به فكر خود هستند ومصروف فساد
خانواده شاهي عربستان سعودي مصروف قمار بازي شراب خوري وتجارت هستند كدام كمك را براي مسلمان هاي مصر نموده اند؟؟ يا براي مردم شوريه؟؟
عربستان ثروتمند ترين كشوراسلامي است كه آنهم از بركت فعال ساختن فابريكه هاي استخراج نفت بدست غربي ها است براي مردم افغانستان كه بيشترين مشكلات را در راه اسلام متحمل شد وسي سال ميشود در آتش جنگ ميسوزد كدام كمك را براي مردم ما نموده ؟؟ در حاليكه پول يك ميدان قمارشان ميتواند خوبترين شفاخانه را در نورستان نيم مردم شان ملا ومولوي هستند بسازد از پول غربي ها اروپائي ها وحتي ايران با وجود دچاربودن تحريمات هزار ها كيلومتر سرك هزارها مكتب صزارها شفاخانه كلينيك ساخته شده مردمان دور دست ترين قريه ها صاحب برق آبي يا سولر يا داينامو شده اند از سرحد ايران الي قريببادغيس بدسنت كارگران ايراني سرك با كيفيت عالي ساخته شده از كابل ا لي هرات ازكابل الي تورخم از كابل الي حيرتان به پول خارجي ها سرك ساخته شده اما عرب هاي كه خودرا از همه برتر وبخدا نزديكتر ميدانند در طول اين سي سال من جزچند كيلو خرما ويك يك كيلو بوره در خريطه ها كه آنهم در بالاي آن نوشته است قــرض حـــســـنــــه در ماه رمضان چيزي ديگري نديدم ونشنيدم به اين دلايل كدام خصوصيت اين عربها اسلامي است ؟؟

>>>   به غلام امریکا:
یکم- همو خانواده شاهی عربستان ره کی سر قدرت نشاند؟ انگلیس استعمارگر و این کدام چیز پنهانی نیست.پس این که امروز پول عربستان از آدرس طالبان وهابی ملعون در افغانستان جنایت می کند فی الواقع تقصیر از یک کشور فاسد غربی یعنی انگلیس است.سالهاست که عربستان غلام و مستعمره امریکاست و همه میدانند که عربستان بی اجازه امریکا آب خوردن نمی تواند.بنائا" سربریدن ها و جنایتهای طالبان وهابی از آدرس امریکا هم است.اینها کدام ربطی به اسلام ندارد.این جنایتها از آدرس امریکا و انگلیس و پاکستان چتلستان و عربستان است.پاکستان و عربستان هم مستعمره امریکا استند.
دوم-تو که غلامی امریکا ره می کنی و از سرک پخته و چراغ سولر او نام میگیری نمیدانی که امریکا در افغانستان سرک ساخت از برای خود تا عساکر خودش را سریع منتقل کند و به همه جا تسلط و دسترس داشته باشد نه از برای مردم.پس چرا دهات راه ندارند؟ اما از تو پرسان می کنم امریکا چند مکتب و شفاخانه ساخته.درست است که صدها و هزارها بار تبلیغش را کرده ولی حسابش کجاست؟ لست کجاست؟ امریکا دقیقا" چند مکتب یا شفاخانه اعمار کرده؟ همی چند چراغ سولر و سرک و مکتب نمایشی ره امریکا به بهای گزافی برای ما اعمار کرده.((به بهای زیرپا شدن استقلال افغانستان.))
اگر مه کم سوادم تو برو خود را باش.حداقل وطندارم نه وطنفروش.خادم افغانستانم نه خائن به افغانستان و غلام امریکا. زنده باد افغانستان مستقل-مرده باد امریکای خونخوار ظالم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است