بررسی چالشهای پیش روی دولت آینده (2)
دیدگاه دولت آینده در قبال زنان چه خواهد بود؟
این واقعیتی است که زنان جامعه افغانستان اعم از زنانی که در معرض خطر تجاوز و خشونت های جسمی قرار دارند، زنانی که به بی بندوباری و رقاصگی کشیده شده اند، دخترانی معصومی که به فروش می رسند، همه و همه قربانی سیاست های نسنجیده حکومت 12 ساله حامد کرزی شده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۴    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70563 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، نگرانی ها در مورد دفاع از حقوق زنان همواره در جامعه ما بحث برانگیز بوده است و در این اواخر شینده می شود که تعدادی از زنان و دختران بصورت علنی به فروش می رسند که باید دید علت و دلیل اصلی فروش دختران و زنان در بخش هایی از برخی ولایات چیست؟

قطعا این مساله ای درد آور و نشان دهنده نهایت عقب ماندگی است آن هم در این قرن بیست و یک که دنیا تا این حد پیشرفت کرده است. اما ما هنوز درگیر خرید و فروش زنان مانند حیوانات و اجناس هستیم. اینکه در کشور ما دختران خود را به این شکل می فروشند، عملی بسیار زشتی است که مورد پسند اسلام نیست. اینها نشانه جهل ما است و نشانه اینکه مقامات و مسوولان دولت کرزی در این 12 سال نتوانستند در این مناطق که رسم های نامناسب رواج دهد، به مردم آگاهی دهند.

در این رابطه باید گفت متاسفانه خرید و فروش زنان در برخی ولسوالی ها از قدیم باقی مانده است و این هیچ ارتباطی به مسایل اسلامی ندارد و در اندیشه اسلامی و افغانستانی ما خرید و فروش زنان اصلا قابل قبول نیست. اسلام به هیچ صورت خرید و فروش انسان را جایز نمی داند و این عملی زشت و برخلاف دین مبین اسلام است. اینکه هنوز در این عصر خرید و فروش زنان جریان دارد این نشانه ناتوانی و جاهلیت ما مردم است که هنوز به سوی تعلیم و ترقی و آگاهی و ثبات نرفته ایم.

مطلب دیگر اینکه در مورد خرید و فروش و تجاوز جنسی و خشونت های خانوادگی و از این قبیل اعمال که بارها شاهد این بودیم که گوش و بینی خانمی را قطع کرده اند و مورد لت و کوب و تجاوز قرار می گیرد ولی ارگان های قضایی آنگونه که باید پیگیر ماجرا نشدند، نشان از کم کاری و کم رنگی نهادهای عدلی و قضایی کشور است.

سازمانهای قضایی کشور نتوانست به این افراد جزای لازم را بدهند تا مردم با دیدن آنها پند بگیرند و متذکر شوند که در این کشور نظام و قدرت و قانون است و در برابر این اعمال باز خواست وجود دارد. ولی ما می بینیم که دولت در برابر این اعمال خشونت آمیز هیچ عکس العمل درستی را نشان نمی دهد.

این اعمال نشانه این است که متاسفانه هنوز قانون حاکمیت خود را پیدا نکرده است در میان مردم افغانستان و نشانه ضعف حکومت است که نشان می دهد حکومت در مقابل انسان ها و بخصوص زنان ارزشی قایل نیست.

شما می بینید که مساله زن در افغانستان به یک بازی تبدیل شده است و در مقابل سیاست های نادرست و جنگ های بی معنا این زنان هستند که بعضی از آنها مورد سوء استفاده غربی ها واقع می شوند و از آنها به عنوان طعمه در مجالس رقص و کانسرت استفاده می شود، برخی بیگناه قربانی می شوند و امروز اگر در افغانستان زن را می فروشند و مورد تجاوز قرار می گیرد برای دولت افغانستان فرقی نمی کند زیرا این دولت در مورد زنان دلسوزی و همکاری لازم را ندارد.

کرزی صاحب فکر می کند که تمام زنان ما همانگونه که وی در ارگ ریاست جمهوری و اطرافش قرار دارند، هستند در حالی که در خود پایتخت و پشت کاخ ریاست جمهوری در مناطق غریب نشین ما زنانی هستند که بیوه هستند یا شوهرانشان معتاد می باشند و یا گدایی می کنند و یا به اندازه ای محتاج اند که اولاد ها ی بسیار خرد خود را به کارهای سخت مصروف می سازند.

این واقعیتی است که زنان جامعه افغانستان اعم از زنانی که در معرض خطر تجاوز و خشونت های جسمی قرار دارند، زنانی که به بی بندوباری و رقاصگی کشیده شده اند، دخترانی معصومی که به فروش می رسند، همه و همه قربانی سیاست های نسنجیده حامد کرزی شده اند زیرا برای رییس جمهور فرقی نمی کند که چه تعداد زن امروزه به فروش می رسند و چه تعداد زن جوان خودسوزی می کند و چه تعداد دختران پاک و معصوم به بهانه های مختلف در کانسرت های آنچنانی مشغول رقص و آواز خوانی هستند و بعد هم ......

تمامی این موارد ننشانه جهالت ما است که در این قرن هنوز از جهالت پیش از اسلام خود خارج نشده ایم و به سرسپردگی غرب دلخوش کرده ایم. اگر در این 12 سال وزیران دولت کرزی به فکر با سواد کردن زنان، رفع فقر از جامعه، ارایه آموزش های لازم برای اداره خانواده و ایجاد امنیت و ثبات در کشور بودند، اکنون شاهد این فجایع نبودیم.

به هر حال بر دولت آینده لازم و واجب است که اگر می خواهد مانند دولت کرزی نباشد، برنامه ای مدون برای حضور زنان در جامعه، نقش آفرینی زنان در موضع پرورش نسل آینده، فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی، ارزش زن در نظام خانواده و .... تدوین نماید تا موضعش در قبال زنان مشخص باشد.

که آیا دولت جدید با رییس جمهور جدید می خواهد نگاه غرب گرایانه به زن داشته باشد یا نگاه سنتی؟ و یا هم منظر سومی را برای حل و رفع بحران امروز زنان کشور انتخاب می کند.

متاسفانه همان گونه که یادآور شدیم دولت کرزی نسبت به زنان بینهایت بی برنامه بود که این هم باعث از هم گسیختگی نظام خانواده شد و هم سبب گسترش فساد اخلاقی. در این میان تنها کسانی هم که نتوانستند به نفع آینده عمل کنند، علمای دینی بودند که آنها نیز مانند دولت هیچ برنامه مدونی برای حضور زنان آماده نکردند.

به هر حال امیدواریم آگاهان این عرصه و مسوولین دولت آینده در رفع مشکلات و معضلات زنان و بانوان این مرز و بوم نهایت تلاش خود را به کار گیرند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کس ناحق گوش بینی کس رانمیبرد شایداویک گناه پیش شوهر خود داشته باشد که اوهم به اسن کار دست میزند. دختر هایکه خودفروشی میکند همه از پاکستان ایران و اطراف اهد که تمام مردها را از راه کشیده حتی به جدایی فامیل ها شده مردهای پولدار گیر کرده مانند ... و..... که باعیاشی روزگزرانی میکنند. مردم اطاف اولاد اضافه دارند به خوراک پوشاک شان رسیده نمیتواند مجبور میشوند اولادخودمیفروشندانهاباید اولاد زیاد به دنیا نیاورند.اما ... بر سر فاحیشه هایک مردها را از راه میکشد بدهابحال این مردهای.... که از خانه خود بیزار و در پی فاحیشه ها اند.
ف ازکابل

>>>   خشونت بر علیه زن در افغانستان از زمان اشغال افغانستان توسط غربیهای پلید جنایتکار رواج یافته . بعضی از زنان بیعقل فریب خورد میخواهند که به شیوه غربی زنده گی کنند که مورد خشم شوهر و مرد خانه واقع میشود . نگزارید که غربیهای جنایتکار به اهداف شوم خود برسد ...بر غربیها و فرهنگ ... غربی.

>>>   خشونت زن علیه زن اصافه است ازخشونت مرد بالای زن به هر صورت دولت اینده وهر دولت اولتر ازهمه عامل این خشونت را در یابد یکی ازعوامل مهم بی خبی ازاحکام دین مقدس اسلام وپیروی از بداخلاقی ها که توسط غربی ها به وجود امده میباشد اگر زن مسلمان بداند که جنت در زیرا پای انها است هیچگاه به ازادی های بر بادکننده غربی ها اهمیت نخواهند داد خود به خود کار راخواهنکرد که لیاقت جنت زیر پای خودرا حفط کنند یعنی مادر شود ومادر مسلمان وخیر خواه فامیل .به دولت اینده صرورت است تا اول فضای جنگی کشوررا به یک فضا صلح مبدل سازند دوم هرگونه تبلیغات که اخلاق را فاسد میسازند گه به طور سینما وجه به طوراعلانات تجارتی ممنوع قرار دهند.برای انتنیت دروازه ورودی داشته باشند که موضوعات ضد اخلاقی وضهوتی داخل نگردد ومشکلات اقتصادی زنا ن را توجه نمایند حتی در صورت امکان زنان که به فرزندان خود شی ر بدهند مورد جوایز قرار گیرند ودیگر امتیازات مادی برای مادران وبالی دانش اسلامی از طریق رسانه های جمعی برای جچند سال متواتر کار صورت گیرن نگذارند زنان کشورغربی شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است