اخراج بشردوست از جلسه بدلیل افشای اسناد!
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۵    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70564 منبع: پرینت

در جلسه پارلمان که برای حل معضل کنکور تشکیل شد و عبیدالله عبید، وزیر تحصیلات عالی نیز به پارلمان فراخوانده شده بود، آقای رمضان بشردوست، یک تن از اعضای پارلمان از جلسه، اخرج شد.

در کنکور گذشته، از میان 230 هزار تن، 120 هزار متقاضی، قبول نشدند و همین موضوع، سبب انتقاد نمایندگان مجلس از وزیر تحصیلات عالی شد.

در این جلسه، آقای بشردوست بدلیل دادن آمارهایی از ناتوانی وزارت تحصیلات عالی بدلیل مصرف بودجه و همچنین بیان حقایقی پیرامون عدم قبولی متقاضیان کنکور، در پارلمان، از این جلسه، اخراج شد.

آقای بشردوست بیان کرد که دلیل مردود شدن متقاضیان این است که بودجه توسعه‌ای دانشگاه‌ها مصرف نشده و ظرفیت پذیرش کماکان پایین مانده است.

این نماینده پارلمان، در این جلسه، اسنادی را افشا کرد که طبق آن، تقلبی که در آزمون سراسری از آن، سخن گفته شده است، از سوی مقام های ارشد وزارت تحصیلات عالی انجام گرفته نه از سوی متقاضیان و یا ناظرین در کنکور...

به گفته وی، چرا باید اینگونه باشد که بودجه ای که برای تاسیسات و تجهیزات دانشگاه اختصاص داده شده است، در برخی ولایات از جمله بلخ، خوست، هرات، بغلان، جوزجان، بدخشان، فاریاب و هرات اصلا مصرف نشود؟ چرا در برخی از دانشگاهها همانند قندهار از دو میلیون افغانی بودجه اختصاص داده شده در این بخش، تنها 334 هزار افغانی آن مصرف شده است؟!

در این میان، فوزیه کوفی، نماینده دیگر مجلس بیان کرد که دیگر وقت آن رسیده است که به این معضل رسیدگی صورت گیرد و آزمون کنکور بطور دقیق، بازنگری شود.

کد (12)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در سرزمین که غارتگران بی کفایت بالای مردم باداری میکنند , حقیقت همیشه با مال و مردود است .
هزار باز اگر بشر دوست از مجلس اخراج شود جایگاه اجتماعی اش در قلب مردم مستحکم تر و جاویدانی میشود.
درود بر رمضان بشر دوست یگانه مرد که از مافیا بیم ندارد و همیشه افشا کننده خیانت های خائینین است .
شرم بر رئیس مجلس .

>>>   درکشورما کسانکه ازحق سخن بگویندویابیخواهندکه حق ظالیم راازمظلوم بازپس گیرندمتاسفانه به اویاوقت داده نمی شودویااینکه به اوعصاب خراب ویاکسی که تکلیف داردخطاب می شود .کسانکه همراه به دوزبه اصتلاح دهن جوال رامحکم بگیرد،شخص کارفهم کارآگاه زیرک وکارکشته ....خطاب می گردد. پس دراین شرایط واضع است که جابرای حرف زدن بشردوست وامسال بشردوست نیست جناب بشردوست مادرکت می کنیم .
سیدحیات الله (عالمی)کابل

>>>   ای کاش که حداقل یک روز صدای آقای بشردوست درپارلمان شنیده میشد.
نقوی

>>>   آفرین آقای بشر دوست وکیل ماره آفرین فوزیه جان قندم را تائید کو کفته های بشر دوست را...

>>>   من که یک سنی مذهب هستم به رمضان بشر دوست که مرد گفتار و عمل است سخت احترام دارم و قابل احترام هم است. کاش در دولت و پارلمان حد اقل چهاد دانه بشر دوست میداشتیم. که صلاحیت میداشتند تا این خائین را در محضر عام به دار میزدند. از خاطریکه این مرد غیور و قهرمان خیانت های این خائین را بیان میدارد و درد دل مردم را بگوش این خائین ... میرساند یکی از این خائین برداشت سخنان عالمانه جناب بشردوست را نداشته که رئیس پارلمان نیز جز همانست. اینها حوصله مندی شنیدن حقایق و برملا ساختن خیانت های خویش را ندارند به همان دلیل است که جناب بشردوست بارها از طرف این خائنین اعصاب خراب معرفی شده و اینبار از پارلمان خارج گردیده است. این خائین با چنین اعمال خویش نه تنها خیانت به محترم بشردوست میدارند بلکه به ارای مردم که جناب بشردوست را وکیل خود به پارلمان معرفی نموده اند نیز خیانت کرده اند.زنده باد بشر دوست این مرد با شهامت و راستگوی کشور عزیزمان. از همه مردم افغانستان(پشتون، تاجک، هزاره، ازبک، نورستانی از ملیت و قومی که باشد) تقاضا دارم که منحیث یک افغان واحد از جناب رمضان بشر دوست حمایت کنید.
کابلی افسرده

>>>   ای کاش همین بشردوست همرای داکتر غنی می بود ومعاون
دوم اومی شود بسیار خوب می شود هردو نفر خوب وخادم است
جاوید هرات

>>>   گفتن سخن حق برای انسان های که حق مردم رابه ناحق خورده اند وبادزدان دست دارند تلخ است وتااینکه اون سخن سخت دردناک که برای آنها ... قبل ازینکه شنیده شود باید ازجلسه خارج شود وگرنه باشنیدن صدای مردان راستین این ها نزدمردم خجالت زده ورسوامیشوند

>>>   واقعا جامعه ما چقدر غرق در فساد است که در مقابل کسی که حقایق را میگوید به این شکل موضع میگیرند. در قبال آن کوشش میکنند که کنکور را حذف کنند تا دامنه فساد را زیادتر کنند. اگر کنکور حذف شود مطمئن باشید که دیگر فرزندای لایق وطن هیچ گاهی وارد پوهنتون نخواهند شد.
بدخشی

>>>   ...به این پارلمان... که یک وطن دوست را اخراج می کند و خودشان سرکیسه را گرفته تا وزیر تحصیلات عالی دزد زیاد تر دوزی کند. ای نمایندگان ... و ای...شما مستحق اعدام صحرایی هستید.

>>>   داشتن رول بچه فلم این حوری سناریوها را در خود میداشته باشد.

>>>   زنده باد بشر دوست.
آفغان بچه گک

>>>   درود خداوند بر تو ای غازی راستین کشور که همچو ... را رسوا میکنی جناب بشردوست ما جوانان کشور حمایت ات میکنیم.
ف.ب از کابل

>>>   مابه حیث یک قندهاری بسیار احترام به اقای بشردوست دارم یګانه کسی است که حقایق میګوید وخائینین رسوا میکند صد افرین بر اقای بشردوست صاحب

>>>   زنده باد بشر دوست ... به کسانکه مال مردم را دزدی میکنند غارت میکند زنده باد بشردوست

>>>   زنده باد بشردوست .... به خاینین افغانستان و
سمیع پغمانی

>>>   رمضان بشر دوست يك عصب خراب است.
جاويد هرات

>>>   زنده باد بشردوست خداحفظت کند ماهم حمایتت میکنیم وکیل واقعی ملت
عزیزالله رضایی

>>>   گفتن حق تلخ است

>>>   از اینکه رییس مجلس شخص نهایت بی اراده و بی کفایت است جای شکی نیست ایشان در طول دوران ریاستش یک عمل مثبت که حاکی از اراده خودش باشد انجام نداده. در قسمت آقای بشر دوست تعجب من اینست که چطور تا حال از دست مافیای قدرت زنده و در افعانسان باقیمانده تجربه نشان داده که در طول تاریخ خدمتگاران واقعی مردم همیشه یا بطور مرموز از بین رفته یا تبعید و یا خداقل تمام عمر را در زندان بسر برده چگونه اقای بشردوست شامل این پاداش ها نگردیده جای بسا تعجب است.
صبور مزار

>>>   اولاً زمینه کار برای فارغان فعلی دانشگاه ها مهیا نیست، چه رسد به کسانی که حالا جذب میشوند.ثانیاً دولت فعلاً زیادتر از اشخاص با تحصیلات عالی، به سرباز ضرورت دارد. سربازی که فارغ صنف دوازده باشد و تا اندازه یی خواندن و نوشتن بلد باشد. زیرا با آمدن دولت بعدی، قرار داد امنیتی با امریکا امضاُ میشود و قوای امریکا تا زمانی در افغانستان میباشند که امنیت در افغانستان تامین شود. چون قوای امریکایی قصد ندارند از افغانستان بر آیند، پس باید در افغانستان جنگ باشد. در جنگ معلومدار تلفات وجود دارد و باید در عوض سربازان تلف شده سربازان جدید شامل شوند. پس یگانه چاره تکمیل اردو عبارت از دوازده پاس های ناکام امتحانات کانکور است که به صفوف قوای مسلح جذب میشوند.

>>>   اگرچه وزیر تحصیلات عالی وقت کارش به اتمام رسیده ولی بانهم تقلب که با لای سرنوشت جوانان کشور صورت گرفته نا بخشودنی است باید یک یک شمرده شود ووزیروهمکاران وی محاکمه گردد این خواست همه جوانان بازمانده ازتحصیلات عالی درسال پار وسال جاری میباشند.

>>>   بشردوست صاحب زنده باشی هرجا باشی، بگذار که خیانت کنند، روزی در مقابل این خیانت ها پاسخگو خواهند بود.
با احترام امید رسا

>>>   سلام ١٠٠٠بازهم سلام بر آدمان راست گوَ زنده باد. بشردوست
نورالدين ازفارياب

>>>   جاوید !
درمیان این همه آدم که نظر دادند فقط خودت توانستی مریضی آقای بشر دوست را تشخص دهی . آفرینت .تو هم نتوانستی حقیقت را تحمل نمائی . نمیدانم چرا به خودت برخورد ؟ ای کاش در اخیر اسمت نام هرات را نمی نویشتی بهتر بود .

>>>   خطاب به اقای بشر دوست !
اگر ترااز حلسه بارلمان خارج ساختند فرق نمیکند تو در قلب های تمام اقوام این کشور جای داری. در قلب های 95 فیصد مردم این کشور که از دست این خاینین به جان رسیده اند.
فرشاد

>>>   واقعت امراینست که ما متوجه زیربنا نبوده و نیستم همیش ارسربنا صحبت کرده و مناقشه میکنیم ازجمله موضوع امتحان کانکور است اگر به ظرفیت علمی شاگردان مکاتب نظراندازی کنیم میابم که دریک صنف 30 نفری از اول الی پنجم درکتگوری اعلی و از ششم الی دهم درکتگوری متوسط وباقی درکتگوری پائین قراردارد به این مفهوم 30 الی 35 فیصد فارغین لیاقت شامل شدن درامتحان کانکور دارد اما فعلا همه فارغین شامل امتحان میگردند که موجب تکلیف خود و منصوبین وزارت تحصیلات عالی میگردند ازطرف دیگر یک تعداد اشخاص ازهمین حالت استفاده منفی کرده با استفاده ازراه های تقلب همین اشخاص بی سویه را به پوهنتون های طب ، انجنیری ،َ زراعت ، اقتصاد و امثال شان راه پیدامیکنند درسمسترهای اول ، دوم و یا سوم ازپوهنتون خارج میشوند واین طرزالعمل ظلم است درحق انهائیکه وافعا لیاقت و استعداد انرا دارند که پوهنتون متذکره دنبال میکردند و مصدرخوبی به اینده ملت خود میشدند
حیران

>>>   رئيس بي كفايت پارلمان وقتي دزد ها...صحبت ميكنند هرچه بخواهند مي گويند وميكنند اگر لباس همين رئيس بي لياقت راهم ازجانش بيرون كنند جرئت ندارد آنهارا از جلسه بيرون سازد اما بشر دوست ازينكه تفنگ وگروه دزد درعقب خود ندارد بدون دليل از مجلس اخراج ساخته ميشود تازمانيكه اين... ها در قدرت باشند حرف حقيقت گفتن براي كسي اجازه نيست
گيلگمش

>>>   کاش ما جمعیت 30 ملیونی افغانستان. و هر شخص که خود را افغان میداند و مینامد به اندازه 10 درصد از احساس جناب بشر دوست را در وجود خود پرورش میدادیم. آن وقت بود که به یقین گفته میتوانستیم که ما به ملت شدن ملت مان به یک ملت واحد میرسیم حیف که همین 10 درصد از احساس خالصانه آقای بشر دوست در وجود ما نیست....

>>>   جاوید ملتانی
... غنی کوچی درهمین سیزده سال نفر اول مملکت یعنی سلاحیتش بالاتر از کرزی بوده و حتی آقای محقق را در اوایل حکومت کرزی از وزارت پلان بدلیل حق خواهیش بیرون نمود- وبعدآ بشردوست را به عوض محقق در وزرات پلان وزیر ساخت که بعدآ بشردوست نیز بخاطر ندادن قدرت وسلاحیت کاری و ندادن بودیجه وامکانات از آن وزارت استعفا نمود.
کابلی

>>>   زنده باد بشردوست

>>>   زنده باد بشردوست صاحب .تودرقلب همه ملت افغانستان هستی.

>>>   به جاوید ازپنجاب پاکستان
نیازی به نظردادن توندارد تو اجنبی بروبه فکردالخوردن....باش بعدشم
بشردوست آگاه تر از اشرفگ کوچی مریض است
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   باسلام به هموطنان عزیزم همیشه حقیقت تلخه آقای بشردوست هرچه میگه درسته مردم رنج دیده کشورمان ازجناب بشردوست دفاکنند ریس پارلمان خودش آغوشته درفصاده.
محمدرحیم ازتهران

>>>   بنام خداوند یکتا و جان آفرین:
نظریات دوستان تا جائی خوب است ولی بهتر این است که اول شناخت ازمقامات عالیرتبه تحصیلات داشته باشیم بعداً قضاوت نمایم ، آنان باید شایستگی را مد نظر گیرند نه ملیت ، سمت وزبان را چون آنها همه برای شناخت متقابل است نه رهبری درقدم دوم تقوا مهمتر ازهمه است که دروطن ما الحمدالله نادراست پس گله ئی ازکس نداشته باشید.

>>>   آقای کرزی باید پاسخگوی وزیر دزد خود باشد.

>>>   اگرواقعت هارا بيابي وتاريخ راهمه جانبه مطالعه نمائيدرمييابي با رحلت علي ع %80 عدالت را نيزهمراهش دفن كردند پس جاي تشويش نيست دركشوريكه اسلام ابزار مسئولين افراد عادي قرار گيرد همين توقوع را بايد داشت
.اقبال

>>>   بشر دوست تنها شخصیتی است که با درد مردم می سوزد و هیچگاه از حقوق مردم چشم پوشی نکرده است او چندین بار است که از مجلس به خاطر حقیقت گویی اش اخراج شده است. بقیه همگی معامله گر و سودجو هستند و از اینکه مقام و قدرتش را از دست ندهند سکوت را ترجیح می دهند. این منطق زورگویان است وقتی جواب نداشت به زور متوسل شده و بشردوست و امثال او را از مجلس خارج کرده و ساکتش می کنند.
زابلی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است