کمیسیون حقوق بشر حادثه بغلان را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70567 منبع: پرینت

کمیسیون حقوق بشر افغانستان قتل یک دختر 19 ساله در ولايت بغلان را ‌عمل‌ خشن غیر‌اسلامی و غیر‌قانونی‌ دانسته و با لحن شدید تقبیح می‌کند.

به گزارش کمیسیون حقوق بشر، در عین حال از ارگان‌های امنیتی، عدلی‌، قضايي و اجرايي کشور مجدانه می‌خواهد برای تامین امنیت و مصوونیت شخصی شهروندان‌، به‌خصوص زنان ‌آسیب‌ دید‌ه، ‌را‌هكار شفاف و قانونی را روی دست گيرند.

به تاريخ 29 حمل سال جاری دختر 19 ساله در نتيجه اعمال خشونت به رياست امور زنان ولايت بغلان معرفی شد و آن رياست يک روز بعد‌، پس از گرفتن تضمين، او را به برادران‌ وی تحویل داده‌ است كه در منطقه شهيدان مربوط به ولسوالی تاله‌ و‌ برفک، در مسير راه بازگشت به خانه‌، با شليک مرمی توسط گويا اشخاصی ناشناس‌ ‌به‌شكل ظالمانه به قتل می رسد.

کمیسون حقوق بشر افغانستان، ضمن آرزوی صبوری برای بازماندگان مقتول،‌ از ارگان‌های امنيتی، عدلی و قضايی كشور مصرانه م خواهد که عاملان قضايا‌ی خشونت با زنان‌ را دستگير و مطابق احكام قوانين نافذه كشور مورد مجازات قرار دهند تا موجب عبرت ‌دیگران و تامین عدالت شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک برنامه پیش از پیش بود

>>>   کرزی خوابی و یا در فکر برادران طالبت و یا روز شماری میکنی این چه عدالت است کسیکه ضامن شده فوری تیر باران گردد شاید ضامن فرار داده شده باشد باید کسیکه به ضمانت موافقه گردد زمینه قتل این دختر را با گرفتن رشوت مهیا کرده گرفتار به عمل باالمثل دچار گردد.
حاجی صبور

>>>   ریاست امور زنان ولایت بغلان باید بخاطر دست داشتن یه این جنایت محاکمه شود ولی متاسفانه مطمعین هستم که هرگز اینکار نخواهد شد اگر عدالت به این شکل تطبیق و عملی گردد دیگر جنایات از این قبیل اتفاق نخواهد افتاد و این به نفع مافیای دولتی نخواهد بود.
صبور مزار

>>>   بایدعاملین این قضیه به محاکمه کشانیده شود.
نقوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است