104 معتاد به مراکز درمانی معرفی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70569 منبع: پرینت

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر به سلسله برنامه های جمع آوری معتادین مواد مخدر، در یک اقدام دیگر، حدود یک 104 معتاد را گردآورد و جهت تداوی به بیمارستان‌های درمانی معرفی‌ کرد.

به گزارش وزارت مبارزه با مواد مخدر، عنایت الله حفیظ، رییس دفتر مقام وزارت مبارزه علیه مواد مخدر با جمع همکاران این وزارت و نمایندگان وزارت کار و امور اجتماعی، معاونت وزارت امور داخله و رییس شفاخانه 300 بستر جنگلک در این روند جمع‌آوری نیز حضور داشت.

در نخست آقای عنایت حفیظ، همکاری نهادهای همسو را در این راستا ارزشمند و حایز اهمیت خواند و اضافه نمود: برای مبارزه جدی علیه کشت و تولید مواد مخدر و جهت کاهش آن باید برای دهاقین تشویقیه در نظر گرفته شود و همچنان فرصت ایجاد شود تا در کنار روند مبارزه بامواد مخدر، برای معتادین جهت تداوی به‌صورت جدی نیز عمل کنیم، طوری که امروز روند جمع آوری معتادین جهت تداوی آغاز و در هر 15 روز به‌تعداد 20 تن جمع آوری و به مراکز درمانی روان می‌کنیم.

همچنان نماینده وزارت کار و امور اجتماعی گفت:ما به عنوان یک تیم برای بهبود و صحت یابی معتادین تلاش می‌کنیم و معتادین که به درمانگاه‌ها انتقال داده می‌شوند، پس از 45 روز تداوی، صحت‌یاب شده و تعدادشان که علاقمند به آموزش باشند، از طرف وزارت کار و امور اجتماعی سهولت‌هایی برایشان فراهم می‌گردد و به آموزشگاهای 3 ماهه و 6 ماهه، جهت فراگیری سواد و دانش معرفی می‌گردند.

به همین مناسبت دکتر ظاهر سلطانی، رییس شفاخانه 300 بستر جنگلک گفت: از مجموع 34 ولایت کشور، در 26 ولایت آن مراکز تداوی معتادین وجود دارد که مجموعاً به 1400 بستر می‌رسد و همچنان تلاش می‌شود در ولایات‌های دیگر نیز مراکز تداوی معتادین ایجاد و گسترش بیابد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است