ماندن به بهانه آموزش!
آمریکا حاضر نیست دست اش را از سر ملت مظلوم افغانستان کوتاه کند و هم اکنون نیز باری دیگر به بهانه آموزش نیروهای نظامی افغانستانی خواهان ادامه حضور می باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۳/۲/۲ کد خبر: 70579 منبع: پرینت

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری، هیاتی از طرف مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان روانه شد تا بحث و گفتگوهایی در خصوص ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان صورت گیرد و هم اکنون در پیامی روشن به صراحت بیان می دارند که هدف اصلی آنها از برگزاری این مجلس، ادامه حضور نیروهایشان در افغانستان می باشد.

گمان می رود که آمریکا حاضر نیست دست اش را از سر ملت مظلوم افغانستان کوتاه کند و هم اکنون نیز باری دیگر به بهانه آموزش نیروهای نظامی افغانستانی خواهان ادامه حضور می باشد.

البته آمریکایی ها با این بیان که می خواهند از تکرار وضعیتی همچون عراق در افغانستان جلوگیری کنند، حضور خود را اینگونه تصویب می کنند.

این در حالی است که آمریکایی ها بارها به خروج کامل خود از افغانستان که گزینه صفر است تاکید کرده اند اما هم اکنون نامزدان با بیان اینکه در صورت پیروزی در انتخابات، توافقنامه امنیتی دو جانبه کابل و واشنگتن را امضا خواهند نمود، بنابراین کاملا روشن است که از این به بعد آمریکا با تکیه به این سخن نامزدان و بدون در نظر داشتن گزینه صفر با اطمینان خاطر بیشتری به ادامه حضور خود در افغانستان می اندیشد.

به رغم اینکه جنگ افغانستان تاکنون برای آمریکا هزینه‌های مالی و جانی زیادی در برداشته است، اما سیاستمداران این کشور هنوز برآنند تا در افغانستان حضور داشته و به اشغال‌گری خود ادامه دهند. طبیعتا سیاست‌گذاران آمریکایی برای اینکه بتوانند اذهان عمومی را با خود همراه سازند به بهانه های مختلف از جمله آموزش نظامیان افغانستانی حضور خود را مستحکم می کنند.

آخر چگونه آمریکا خواهان آموزش نیروهای افغانستانی است در حالی که در ارتش خود با مشکلات بسیاری مواجه است به روشنی می بینیم زنانی که در نیروهای مسلح آمریكا خدمت می کنند و اکنون در کشورهایی همچون افغانستان و عراق حضور دارند، بیشتر از آنكه در جنگ هدف گلوله دشمن قرار گیرند، از طرف همرزمان ارتش خود در معرض تعرض جنسی هستند!

فراموش نشود که پایگاه های نظامی آمریکا در این ۱۱سال هیچ دردی را دوا نکرده اند بلکه بر آلام مردم افزودند، بنابراین ادامه حضور و دایمی بودن آن ضد ارزش های معنوی، ملی و امنیت کشور محسوب می شود، ناگفته نماند که آموزش مورد تعهد آمریکا برای نیروهای امنیتی و سربازان افغانستان نیز تا حالا نتیجه مورد انتظار را در پی نداشته است.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما چون جنگ خارجی نداریم درجنگ داخلی بمراتب ازامریکا تجربه داریم وبه اموزش های امریکایی نیاز نداریم برود بسلامت. سالهاست که پاکستان دال میخورد ونمرده اند ماهم باخوردن باقلا نخواهیم مرد وسلام.
م.ا.کابل

>>>   هر چی زودتر بروند... گفتنی ها زیاد است یک از ان ها این است که جاده ها کابل از سنگ مانی خلاص شود ووو

>>>   در صورتیکه اقای عبدالله عبدالله را رئیس جمهور بسازد ما حاصز هستیم موجودیت تعداد محدود امریکایی ها را برای همیش در افغانستان به خاطر کمک های بشر دوستانه شان بپذیریم. در غیر ان ما این استعمار گران و غارت گران را در ملک خود یک لحطه هم قبول دار نیستیم.

>>>   منظور از اموزش غربیهای جنایتکار فریبکار دزد همان اموزش تروریست طالب و القایده است... بر جنایتکاران دزدهای ... غربی

>>>   اموزش ؟؟؟کافران هیچ وقت دوست مسلمان نمیشود .

>>>   امریکاه دراز مدت به فکری امدن که با چه بهانه وارد این
سرزمین شود با اسانترین بهانه ساختگی باالقا عیده
طالبا ن نا کرام سرسپرده امدند نوکرانش امده پزیرائ با اسانی
نخواهید رفت تا یک چوبی در استین امریکائ ها شود
ان وقت ترگ خاهم کرد که بادست از پشت شان بیکرد

>>>   وقتیکه اردوی افغانستان در ده سال اموزش دیده نتوانستند به این آموزشی که امریکا می دهد در 100 سال دیگر هم نمی توانند چیزی بیاموزند. دوره لیسانس 4 سال ماستری 2سال و دکتورا یکسال میباشد پس این چگونه آموزش است که هیچ پایان ندارد

>>>   با آنكه افغان پيپر مضامين خوب تهيه ونشر ميكند وازينطريق خدمت خوب براي مردم مينمايند اما گاهي بعضي چيزهاي مي نويسند كه طالبان هم همانرا مي خواهند مثلا همين موضوع ! حقيقتش اينست كه به آموزش وسايل نظامي كه ساخت خودشان است ضرورت داريم تا اكمال پوليس اردوي ملي در كنارما باشند خداوند كامياب وموفق شان داشته باشد كه براي ما زياد خوبي كرده اند در بانك افغانستان شش هزار مليون دالر نقدا موجود است اين پول كي است؟؟ پول همين مردم خوب جهان غرب است

>>>   بودن آمریکا برای خراسان زمین بسیار خوب است
اجمل(پنجشیری)

>>>   امریکا نه برای اموزش بلکه برای منفعت خود در افغانستان خواهد بود، فلهذا مردم افغانستان هیچ نیازی به اموزش امریکا ندارد مردم افغانستان در جنگ های چرکی تجربه بهتر از همه دنیا دارد. و ما از خداوند کمک میخواهیم اگر با شکم گرسنه بیمیرم افتخار خواهیم کرد اگر با صدها ملیون دالر امریکا بیمیرم شرمنده خواهیم مرد. بس افتخار داریم که گرسنه بیمیرم.
کابلی افسرده

>>>   امریکا را خو ... بخاطر بقای خود نگهداشته و گرنه در یک ماه حکومت شان به قولاب پرتاب خواهد شد، این ها معامله گران یهود هستند و در کانفرانس بن قانونی و عبدالله با گرفتن بوجی های دالر این وطن فروشان گرفتن و زمینه را به دیگر غربی ها مساعد ساخت تا بیایند و حالی سر چوکی جور نمی آیند میگویند که ای کسانی که از غرب آمده اند باید در چوکی ها نباشند، هم دزد هستی میگی مه صاحب خانه هستم افرین به شما معامله گران، چقدر ترور شخصیت های جهادی را در وقت چهاد انجام دادید، حالی مهاهده ننگین گندمک را هم امضا کنید که در تاریخ باز به خط زرین همه نوشته خواهد شد. که کی بن را امضا کرد و کی پیمان را افرین به شما معامله گران یهود و تشنه های قدرت.
جانان از مزار شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است