تداوم نسل کشی مسلمانان در آفریقا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۶    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70615 منبع: پرینت

مقام های رسمی اعلام کردند، سازمان ملل حدود ۱۰۰ مسلمان جمهوری آفریقای مرکزی را از شهر بانگوی پایتخت این کشور خارج کرده تا جان آنها را نجات دهد.

صدای روسیه نوشت: یک مقام رسمی شهر بامباری آفریقای مرکزی تاکید کرد: 93 مسلمان این شهر با حمایت نیروهای سازمان ملل به شهر بامباری در 300 کیلومتری شهر بانگوی پایتخت افریقای مرکزی منتقل شده اند.

بر اساس این گزارش درگیری های قومی و مذهبی در آفریقای مرکزی در یک سال گذشته منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است. حملات شبه نظامیان مسیحی ضد مسلمانان بی دفاع در شهر بانگوی و مناطق اطراف آن موجب شده تا علاوه بر کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان، این شهر تقریبا از جمعیت مسلمان خالی شود.
شورای امنیت سازمان ملل نیز به تازگی با استقرار 12 هزار نیروی پاسدار صلح در این کشور بحران زده موافقت کرده است.

آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی با کودتاها و درگیری های سیاسی داخلی زیادی روبر بوده است. این کشور از مارس سال گذشته پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه توسط شبه نظامیان سلکا با بحران داخلی روبرو شده است.

خبر دیگر از تحولات آفریقا اینکه شبه نظامیان سودان جنوبی صدها نفر را در کشتار و نسل کشی قومی این کشور به خاک و خون کشیده اند. سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد، شبه نظامیان سودان جنوبی پس از تصرف یک شهر نفتی این کشور در هفته گذشته صدها نفر را به خاطر عضویت در یک قبیله کشته اند.

این گزارش افزود، سازمان ملل خواستار تحقیق فوری در خصوص بدترین کشتار و نسل کشی در سودان جنوبی از زمان آغاز درگیری های داخلی این کشور شده است. سازمان ملل در ادامه افزود: تنها در یک مسجد اصلی این شهر بیش از 200 شهروند غیر نظامی کشته و بیش از 400 نفر نیز زخمی شده اند.

در یک کلیسا نیز شهروندان غیر نظامی شامل کودکان قتل عام شده اند. توبی لانزر مقام ارشد سازمان ملل در سودان جنوبی پس از دیدار از شهر "بنتیو" تاکید کرد: شاهد بدترین و فاجعه آمیزترین صحنه ها بوده است. وی افزود: تعداد زیادی از اجساد اعدام شده در خیابان های این شهر، بازار و داخل و بیرون مکان های مقدس و مذهبی وجود داشته است. اکثر قربانیان این کشتار غیر نظامی بوده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است