نظر مبلغ سعودی درباره چند همسری جنجال آفرید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۷    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70623 منبع: پرینت

یکی از مبلغان سرشناس سعودی در اظهاراتی جنجالی درباره موضوع چند همسری تاکید کرد: تک همسری بهتر از چند همسری است، زیرا چند همسری شما را گرفتار می کند . زن دوم مجاز است ولی ..."

به گزارش پایگاه خبر شبکه العالم؛ "سلمان العوده" با انتشار اظهاراتش در یک فیلم کوتاه به مقاله خود در سال 2011 تحت عنوان "یک زن کافی است " اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) چند همسر داشت و خداوند نیز در کتاب خود چند همسری را به شرط رعایت عدالت جایز شمرده است .

سلمان العوده خطاب به مردی که با زنی دیگر ارتباط دارد می گوید : چرا به زنی که سال های سال با تو زندگی می کند ، وفادار نیستی و زنت پس از گذشت زمانی کم یا زیاد متوجه می شود که با زنی دیگر ارتباط داشتی.

العوده با انتقاد از جوانان بی بضاعتی که بیش از یک زن اختیار می کنند، اظهار داشت: درست است که روزی دهنده خدا است ولی آیا باران طلا و نقره از آسمان بر سرت خواهد بارید؟ چرا زنی را که دوستت دارد، و به علت ازدواج مجدد تو دچار شوک عصبی شده است، سرزنش می کنی؟ چند همسری جایز است ولی ازدواج مجدد در شرایط امروز که با شرایط گذشته بسیار فرق کرده است ، چندان درست نیست .

العوده قبلاً نیز در پاسخ به سوالی درباره چندهمسری گفته بود: چندهمسری مستلزم برخورداری مرد از تمکّن مالی ، حُسن خلق و توانایی برای پرورش و تربیت کودکان است .

این اظهارات سلمان العوده با واکنشهای متفاوتی از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی همراه شد.

فردی به نام mjhh40 اظهار داشت: سلمان خودش 4 زن دارد و به او خوش می‌گذرد؛ ولی به ما می گوید که یکی کافی است. کاربر دیگری به نام " nooor_88" هم با تایید اظهارات سلمان العوده خاطرنشان کرد: همه ما یکصدا می گوییم که یک زن کافی است.

یکی دیگر از کاربران اظهار داشت: به خاطر این کار خوبت، خدا به تو در بهشت پاداش بدهد و بقیه را هدایت کند.

یکی از مخالفان نظر سلمان العوده به نام Bumohd تاکید کرد: علما می‌گویند که خودداری از چند همسری به دلیل نگرانی از رزق و روزی کار دستی نیست، زیرا خداوند خودش روزی رسان است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر گاه تمام فتاوای شیخ ها را ارزیابی نمائیم شاید داشتن یک همسری تنها فتوای معقول و منطقی آنها بوده باشد. شماو خدایتان برای یکبار هم که شده منصفانه قضاوت نموده و بگوئید ، آیا از جمله هزاران چند همسره ها تا شما شاهد یکی از آنها هستید که صادقانه و منصفانه عدالت بین همسرانش را تأمین نموده باشد ، زیرا بشتر از ۹۹ در صد چند زنه ها صرف بخاطر بهتر دانستن در اقناع خودش همسر دیگرش را انتخاب میکند ، نه روی ضرورتهای واقعی...
حکیم

>>>   عجب آدم خوبی بوده این شخص، واقعن هم که چند همسری به درد نمی خورد، هر مرد باید یک زن داشته باشد و به آن وفادار باشد.
خونگرم..

>>>   علماراست میگوید خداوندروزی رسان است همسران زیادداشته باشید.
نقوی

>>>   دلایل مقنع را بیان کرده است، باید به حرف هایش توجه کرد.
امید رسا

>>>   چند همسری که در اسلام جایز شمرده شده برای رفع نیاز ما انسان ها است معمولا مرد ها بیشتردر معرض قتل و مرگ هستند و از آن طرف موالید زن ها هم معمولا بیشتر است . د راین حالت اگر جایز نباشد یک مرد چند زن اختیار کند، زنان بسیاری بی شوهرمی مانند که خود باعث پیامدهای زیادی خواهد بود
بناءا نمی شود گفت چند همسری همیشه خوب یا بد است و باید اوضاع و احوال سنجیده شود خود قرآن کریم فرموده: اگر نمی توانی عدالت را میان همسرانت رعایت کنی به یکی اکتفا کن
محمود زوار

>>>   محمودجان زوار : فکرکنم که درحساب نمره تان خوب نبوده است ، درتدبیر ذات حق هم تفحص نکرده ،صحبت کرده ای ، علاوتآ گمان کنم که اهل مطالعه و فرااندیشی هم نیستی وگرنه شایسته انسان خردمند نوشتن این گونه جملات نیست . اساسا چندزن داشتن اهانت به مقام انسان به ویژه انسانی به نام زن هست که امروزه درپائین ترین حد سقوط شخصیتی گرفتارش کرده ایم. بزرگی گفت : اگربه انسانها شخصیت وفرصت ابراز عقیده ووجود بدهید ، پاداش و امکان مشارکت بدهید رشد خواهند کرد و اندیشه های ناب خودرا بیرون خواهند ریخت. به زن ایا این حق داده شد. ویا اینکه اورا فقط درجایگاه ماشین تولید چوچه ای ادم ، مستخدم وناظم امورمنزل و تسکین دهنده تمنیات شهوانی مرد قرارداده ایم . که واقعآ این ذلت بزرگیست که ازجانب تئوری های خلاف اخلاق انسانی برسرنوشت زن تعمیل شده است . ارزو دارم روزی را که زن بتواند به مقام انسان کامل درکنارمرددرزندگی شامل باشد.
ماندلا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است