کمیسیون حقوق بشر حوادث اخیر را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70632 منبع: پرینت

در پی انفجار در ننگرهار و لغمان، مدير حقوق ولسوالی قرغه ولايت لغمان کشته شد و 6 تن افراد غيرنظامی در ولايت ننگرهار زخمی شدند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان، ضمن آرزوی‌ شكيبايی برای اقارب شخص كشته شده و شفای عاجل برای مجروحان انفجار در ولايت ننگرهار، این عمل را در تضاد با احکام دین اسلام، قوانین نافد‌ه کشور، اصول و قواعد حقوق بشر دوستانه بین‌المللی دانسته و این عمل را محکوم می‌کند.

به گزارش کمیسیون حقوق بشر، در تداوم وقايع خشونت‌بار، در ‌اثر تعبیه ماين مغناطیسی بر موتر حامل افراد ملكی در منطقه درونته ولسوالی سرخرود‌، یک تن كشته و 6 تن از هموطنان ما به شمول 2 تن محصل، زخم برداشتند.

کمیسیون ‌‌باری دیگر از ارگان‌های امنيتی دولت مجدانه می خواهد که در تامين امنيت شهروندان كشور کوشش مسوولانه و موثرتری صورت داده، ‌از زندگی، جان و مال شهروندان كشور، به خصوص كارمندان خدمات عامه، پاسداری كنند.

همچنین از نهادهای امنیتی، كشفی و قضایی ‌خواستار است که عاملا‌ن چنين قضايايی را شنا‌سایی کرده و مورد مجازات قرار دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باورکنید تشکیل با این مصرف گزاف که صرف وظیفه اش محکوم کردن باشد به هیچ دردی نمیخورد .زیرا هر ارگان که صلاحیت اجرائی نداشته باشد صدا کشیدن بنام محکوم چه بدرد مردم میخوردشما خود میدانیدکه ارگان های اجرایوی افغانستان بصدای اینها ملی هم پوست نمیکند.
هاشمی از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است