دیدار هیات مجلس سنای آمریکا با وزیر دفاع ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70634 منبع: پرینت

هیات مجلس سنای آمریکا با جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی کشور در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع ملی کشور در نخست از کمک های مردم آمریکا به افغانستان در دوازده سال گذشته قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت که مردم افغانستان، همکاری های آمریکا به افغانستان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع ملی همچنان تاکید ورزید که تلاش های آمریکا در دوازده سال گذشته باعث شده است تا افغانستان در عرصه های مختلف به ویژه تقویت نیروهای امنیتی دستاوردهای زیادی داشته باشد.

به گزارش وزارت دفاع، وی افزود: تامین امنیت انتخابات از سوی نیروهای امنیتی افغانستان نشان داد که افغانستان از توانایی های لازم را برای پیشرفت به دست آورده است.
به گفته وزیر دفاع ملی، تلاش ها برای تقویت ظرفیت نیروهای اردوی ملی همچنان ادامه دارد و آنان تلاش می کنند تا بخش های مختلف این وزارت به وِیژه قوایی هوایی را تقویت کرده تا افغانستان توانایی های بیشتری را درعرصه تامین امنیت و دفاع مستقلانه به دست آورد.

وزیر دفاع ملی کشور در این نشست افزود: هرچند هشت ماه دیگر به پایان ماموریت نظامی سربازان ناتو در افغانستان باقی مانده است اما نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه اردوی ملی از قابلیت های لازم برای تامین امنیت کشورشان برخوردار گردیده و آنان برای تکمیل دور پنجم انتقال مسوولیت های امنیتی آماده می باشند.

از جانبی هم سناتوران آمریکایی پیشرفت نیروهای امنیتی افغانستان را امیدوار کننده خواندند و تاکید کردند که این پیشرفت ها باعث شده است تا جامعه جهانی برتداوم همکاری هایش به افغانستان متعهد باقی بماند.

آنان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را یک دستاورد مهم به افغانستان دانسته و خاطرنشان ساختند که مردم افغانستان ثابت کردند که پس از این خود برای سرنوشت سیاسی شان تصمیم گرفته و می خواهند که پس از این کشورشان پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت که جامعه جهانی به ویژه آمریکا به همکاری های خود به افغانستان پس از پایان سال 2014 همچنان متعهد می باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است