وزیر داخله ناتوان از کنترول پولیس!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70637 منبع: پرینت

عمر داوودزی وزیر داخله کشور که در بسیاری از عرصه های امنیتی تلاش داشته خوب بروز نماید، کاملا ناکام بوده و وضعیت امنیتی کشور آنگونه که تبلیغات می کنند نیست.

گزارش های متواتر و مکرری حکایت از ناتوانی وزیر داخله در کنترول پولیس ملی و محلی دارد و هر روز که می گذرد، از هم گسیختگی پولیس حتی در کلان شهر ها و مهمتر از آن در پایتخت بیشتر خودنمایی می کند.

آمار اختطاف ها و سرقت ها و ترور ها هر روز بیشتر می شود ولی جناب وزیر سعی می کند تا این موضوع ها کمرنگ جلوه کند و اصل ماجراها از دید خبرنگاران دور بماند.

این از هم گسیختگی پولیس دقیقا زمانی بیشتر به بروز می رسد که طالبان حملات شان را بر مراکز امنیتی و شهری و ملکی کمتر می کنند و بیشتر به سوی امور سیاسی متمایل می شوند.

لت و کوب افراد ملکی، اذیت و آزار مردم بیچاره و فقیر بر روی سرک ها، زورگویی و تفاهم با باج گیران منطقه ای در کابل و دیگر شهرها، بی توجهی به مراکز اختطاف و گروگانگیری در شهر های بزرگ مانند هرات، درگیری مسلحانه با تجار و سرمایه داران، و غرور کاذب خود بزرگ بینی از جمله واردی است که هر روز پولیس بر ملت مظوم ما روا می دارد.

اشاره به موارد عینی را به خوانندگان این بخش واگذار می کنیم .

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فراموش نباید کرد که حملات انتحاری و گروهی در شهر کابل و دیگر شهرها درین اواخر بوقوع نه پیوسته است. پس نیروهای امنیتی اعم از پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی کشور را باید تقدیر کرد و از ایشان حمایت نمود.
سرگردان از کابل

>>>   یک آدم غیرمسلکی چی کند او هیچ یکی ازفرماندهان را اداره نمیتواند
نقوی

>>>   قضاوت عادلانه نیست،همین انتخاباتی را که توانست به خوبی رهبری کند بسیار کار مهم را انجام داد،تشکر داوودزی عزیز
اجمل(پنجشیری)

>>>   مه فکر میکنم آقای داوود زی در پست جدیدش موفق بوده و امنیت کشور را در این برهه ی حساس به خوبی در دست گرفته و از طرف دیگر ناملایماتی هم اگر باشد واقعیت جامعه افغانی ماست ولی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و جلو خیلی از خرابکاری های دشمنان این آب و خاک گرفته میشود. باید تشویق نمود تا بهتر شوند

>>>   کار رابه اهل کار نسپردن همین نتیجه رادارد تاکه روابط حاکم باشد ملت خواب ارام نخواهد داشت.
م.ا.کابل

>>>   این داودزی هم تمام صلاحیت های وظیفوی را به پنچرمین های رشوت خور تسلیم کرد پس از انها جز پر کردن خلته هایشان چیزی دیگر توقع نه کنید.
کابورا

>>>   اداره قوماندانان خودسر وبی مغز زور وگو واسطه دار ... کار اسان نیست ولی با انهم برای محمد عمر داودزی وزیر داخله افرین میگویم.

>>>   علت آن اینست که اکثریت پولیس تمام پاتک سالارهای شورای نصوار و جمعیت بی کله است، با یک گل بهار نمی شود. بروین و تمام حوزه های پولیس را ببینید از آمر حوضه گرفته تا عسکر که مربوط کی ها است.
نقوی

>>>   نقوی مشکل را برعکس گفتی یک فرد که مسلکی نباشد چطور تمام فرماندهان غیر مسلکی تنظمی را اداره نماید. این است اصل قضیه.
تقوی

>>>   هاهاهاها کرزی صایب آمده سر بابه زیزا امنیت میگیره!
(ا) (ر)

>>>   گناه وزیر امور داخله نیست، اکثریت این... که فعلاً در صف پولیس هستند از ....ها چپاولگر بوده که مثال زنده اش را اختطاف معین صاحب ... میتوان داد. شهر کابل-خیرخانه حصه ... محل بودوباش شمالی وال های دزد.

>>>   سلام به همه دوستان و علاقمندان این سایت، میخواهم چند نکته در مورد وزیر امور داخله بگویم : یک شخص که در سفارت کار کرده و حتی نتوانسته سفارت را کنترول کند پس او چطور میتواند یک ارگان کلیدی دولت را کنترول نماید.
حینیکه عمرداود زی به چوکی انتخاب شد من با یکی از مقامات عالیه کشور به تبریکی شان رفتیم. در جریان صحبت ها خود اقرار نمود که من در این مورد هیچ تجربه کافی ندارم و نمیتوانم این را کنترول کنم بناء از مقام که به تبریکی اش رفته بود خواست همکاری نموده که برایشان مشوره ها بدهد.
عمر داودزی یک شخص دارد بنام شاه ولی که از منطقه شاری ولایت کنر است. و شخص داودزی صاحب تمام امور رشوه خوری را از طریق شاه ولی که شخص اعتباری است به پیش میبرد. چون این شخص از زمان سفارت ایران و ریاست دفتر ریاست جمهوری و سفارت پاکستان و قبل از این همرایشان کار کرده و در اصطلاح بچه بی ریش وزیرصاحب هم است. من چندین بار خود شاه ولی را ملاقات کرده ام یک شخص چاپلوس، یک آدم سرخم است مثل وزیرش. پس زمانیکه وزیرسرخم و یاور اش نیز سرخم باشد. معلوم است که از نزد معین امنیتی خود میترسد.
شما خود قضاوت کنید سه شنبه شب در تلویزیون طلوع قوماندان زون 101 اسمائی کابل از خود تبارز نموده و گزارشگر تلویزیوع طلوع را با خود برده که گویا من رد پای اختطافگران معین صاحب وزارت فوائد عامه را پیدا نموده و قرار است از دست اختطافگران رهایی یابد. وقتی به منطقه داخل شدن خودش نیز گفت که چند لحظه پیش درگیری ادامه داشت ولی نمیدانم اختطافگران چطور از ساحه فرار کردند. در حالیکه تمام ساحه تحت کنترول پولیس قرار داشت. و گفت چون ساحه ناهموار است بناء روی همین دلیل اختطافگران از چنگ ما فرار کردند ولی ما کوشش میکنیم آنها را پیدا و معین صاحب را نجات دهیم.
پس من نظر دارم که جناب وزیر امور داخله در قدم اول با وزارت فوائد عامه و شاروالی های ولایت قرار داد نموده تا تمام ساحات ناهموار را هموار نموده تا بعداَ پولیس کشور بتوانند در راستای تأمین امنیت نقش فعال داشته باشند. جای خجالت برای تمام مسؤولین بلند رتبه وزارت امور داخله است که یک قوماندان ولایت که تمام ساحه را محاصره نموده که اختطافگران شاید تعداد اندک بوده اند ولی از دست اینها فرار کرده اند. در اینجا دو سخن است. یا شخص وزیر و یا معین امنیتی در اختطاف معین صاحب فوائد عامه رول اساسی دارند. و یا اینکه شخص قوماندان امنیه برای اختطافگران گفته که خود را به فرار آماده کنید که ما رسیدیم.
با احترام سرروی

>>>   بارکج به منزل نمیرسد, تهداب داودزی چخین به دروغ نهادینه شده خبردار باشند

>>>   اگر به امنیت کشور در پهلوی افراد یعنی افسران و پولیس و ... مردم همکاری نکنند و دزد و تروریست را بعضی ها در خانه و کا شانه شان پناه ندهند هیچ امکان ندارد که تروریست و انتهاری به آسانی بتواند همه این اعمال نا درست و غیر انسانی را انجام دهند، آیا چنین نیست ؟؟من همچنان به این باور هستم که باید در همچو موارد انتقاد صورت بگیرد ولی در پهلوی انتقاد باید راه حل آنرا هم بنویسید که اگر خود شما در راس قرار بگیرید به اینگونه رویداد ها چه گونه عمل میکنید؟؟؟خوشوقتی و آرامی شما عزیزان را که مستحق یک آرامش روحی و روانی هستید را آرزو دارم.
با عرض حرمت مسافر

>>>   خاص وراسا بوزیر داخله موجود عمر دائود زی
روی عدم صداقت لیاقت وتجربئه کاریشما کشور بیک هیولای لجام گسیخته تجاوزگر وقانون شکن تبدیل شده است چور چپاول ولسوال ها قوماندان پولیس وبه نوبه تمام ار گان هائی دولتی در... میلولند ومیغلتند وجنابشما شاهد اینهمه فجایع فاجعه بار بوده ئید بنده شما را بخوبی میشناسم
بیقین که بیاد شما است بنده سید جعفر اوپیانی شیخ خانقای اوپیان هستم در زما نیکه شما سمت رئیس دفتر کرزی را داشتید ومن از طرف صدها هزار مردم شریف افغان کاندید بریاست جمهوری کشور بودم وشما درست در ساعت هفت وچهل وپنج صبح شخصا بمن تیلونی صحبت نموده ومرا عاجل بدفتر ریاست جمهوری خاستید ومن قبول نموده ورفتم وشمارا در یکی از دوایر تان ملاقات کردم شما بمن مکتوبیرا نشان دادید وگفتید این چزیست که بشما وعده داده شده است واضافه نمودید که فقط ببه امضای کرزی میرسد وبمن شما درزمینه اطلاع میدهید وبعدا با من تا بیزون در بدرقه نمودید ضمیر پاک من درین لمحه بمن الهام نمود که نظر بچاپلوسی شما این وعده دروغ خواهد بود که در حقیقت اینچنین هم شد خیانتی که شما به ال رسول الله کردید در قران میفرماید ((بوعده وفا کنید)شما در مخالفت قران مرتکب گناه عظیم شده ئید و محمد مصطفی صل الله غلیه و سلم فرموده (کسی که امانت را خیانت میکند دین ندارد و کسیکه به عهد وفا نمیکند ایمان ندارد صحیح البخاری شریف )بنده از نزدیک منطقه شما یعنی قلعه موسی خان ده ها ارادتمند دارم که انها قسم در حضور من یاد کرده اند که این انتقام را هم اززنده وهم از مورده شما کشیدنی هستند
پدرکشتی و تخم کین کاشتی
پدر کشته را کی بود اشتی
واما دراخرت امید وارم که شما در زمرئی یزید محشرشده وبا روی سیاه بحضور پر وردگار عالم جواب گوی این همه خیانت ودروغ ووعده خلافی های خود باشید بی احترام بشما سید جعفر اوپیانی

>>>   بملاحظئی عمر داود زی میرود مایان یک هزار دودمان شریف سادات افغانستان که بصورت پراکنده در سراسر افغانسستان زندگی داریم وهمه یگدست ویک اتفاق هستیم که تنها سه صد فامیل سادات در میمنه بود باش دارند وبقیه در سراسر کشور بایکصدا ویک اتفاق بوده ایم با مصلحت همه گانی ما یکنفر خود را که فضیلت ماب ایشان صاحبب سید جعفر اوپیانی بود بااتفاق صد ها هزار مردم متدین کشور افغانستان گاندید بریاست جمهوری دوره قبلی نمودیم وایشان در ده ولایات کشور استقبال بی سابقه ئی از طرف مردم شدند وما دوازده دیویدی مستند از این استقبال اغاصاحب داریم که در هر مرحله جاسوسان افغانی در کاروانهای ما بود و روز دیگری محمود کرزی برادر حامد کرزی اغاصاحب اوپیانیرا توسط داکتر قاسم احساس بمنزل خود دعوت نموده واورا وادار ساخت تا از کادیدتاتوری خود بنفع کرزی در گزرد وهمهی سادات فهمیده بودیم درین کمپاینها ما مصارف لازم را در اختیار اغاصاحب گزاشته بودیم بعد از سه روز شما عمر داود زی به اغا صاحب تیلون نوده واز او خاستید تا در ارگ کرزی ملاقات داشته باشید اغاصاحب رفت بملاقات شما وشما عهد وپیمان نودید که چیزیکه وعده دا ده ئید اعطا میشود که شما درین رمینه منافقیت خود را ثابت نموده ودروغ گفتید بما سادات افانستان اکنون یک راه حل دارید درین زمان بسیار کوتاه راه مجات سر وجان شما همین خاهد بود که بوعده خود وفا نموده وبچیزیکه وعده داده ئید ایفا نمائید در غیر ان اگر جان ما وحیات فامیل ما بر باد هم شود بزات یکتای خدا شمارا نمیگزاریم ولو در قلعه اهن یهم باشید درین صورت بحیث یک ادم چیز فهم انتخاب ببشماست تا کدام را قبول دارید
سید هاشم هاشمی بنمایندگی سادات افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است