زندگی با طالبان...
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70645 منبع: پرینت

چه خوب بود!
دختران دیگر زحمت مدرسه رفتن نداشتند، مدرسه ها تعطیل بود، مکتب ها برای پسران تا كلاس ششم بود.

كسی امروز موبایل نداشت، تلویزیون نبود، كسی از دنیا اطلاع نداشت تا از حوادث دنیا خبر شود، روزنامه های فراونی كه این همه كا غذ مصرف می كنند نبود، آزادی بیان كه هر كس هر چه دلش می خواست بگوید نبود، لب ها بسته و دهن ها دوخته هر كس باید می سوخت و می ساخت، حقوق زن ها و حقوق بشر نبود، هر زنی كه از خانه بیرون می شد باید چادر بقره بر سر و مردی از محارم همراه وی از خانه او را تعقیب می كرد!

جوان ها و نوجوانان باید عرقچین و كلاه می پوشیدند و یا مندیل بر سر می بستند، مردها باید چیزی كم یك وجب ریش می گذا شتند، پنجره های بیروتی خانه ها باید با كاه گل و خشت و آجر مسدود می شد، كسی از بیرون کشور به داخل سفر نمی كرد و كسی از داخل هم وارد كشور دیگری نمی گردید، مردانی با ریش های بلند شلاق به دست و تازیانه بر دوش به مردم كوچه و بازار اعم از زن و مرد حمله می كردند، پولیس امر به معروف و نهی از منکر با فحش های خیابانی و كو چه بازاری، مردم را تنبیه می كرد، به جای پولیس و نظم عامه در سر هر چهار راه جمعی از مردم صحرانشین و بادیه و بی سواد با باتوم و چوب دستی ها دراز كشیده هندوانه و انگور خورده و برخی را كه لازم میدانستند می خواباندند تا دم مرگ، با دره های جیری و آهنین خود می زدند البته نه به خاطر كدام جرمی، بلكه برای این كه برای مردم رهگذر درسی و زهر چشمی بوده باشد!

بلی اگر طالبان می بودند و یا باشند...
تا حالا زبان فارسی كه زبان بخش عظیمی از مردم كشور است منقرض شده بود چنانچه كه این گویش تاریخی و شیرین در هند و پاكستان دیگر اثری از آن نیست!

آری، امروز دیگر بین افغانستان و پاكستان دیگر مرزی وجود نداشت، طالبان پا كستانی به راحتی وارد كشور افغا نستان می شدند و طالبان افغانی دیگر شناخی پاس نمی خواستند!

اگر طالبان می بودند و یا باشند
ده ها هزار زن كه اكنون در اداره ها كار می كنند باید در خانه ها نشسته پسته شكسته و كرک پاک می كردند و جمع زیادی هم به اعمال... گرفتار گردیده و در آتش گناه و معصیت و فقر می سوختند.

با اندکی دقت و تصور، موارد فوق را كه با هم تركیب و تصویر نمایید، از آن شهری و كشوری سا خته می شد كه در دنیا بی نظیر بود اما کسی هم نمی توانست برای دیدن این شهر بی نظیر در این کشور سفر نماید و یا کسی از این کشور به جای دیگر پرواز کند.

بدون شک این همان آرزویی بود كه دشمنان وطن در دل داشتند و برای آن از مدت ها سرمایه گذاری کردند، با این که آنها برای شهر و کشور و مردم خود اینچنین نمی خواستند اما اكنون آنها نیز تحت عنوان صلح با طالبان، مقدمات همان شهر موعود را که برای ما تدارک دیده اند، توسط تروریزم متعصبین مذهبی، رقیبان کشور و حسودان و آمریكا، انگلیس چیده و طراحی می کنند.


مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند ج این طالبان کافر را در غضب خود گرفتار کند
اجمل(پنجشیری)

>>>   اين ها طالب نه بلكه ... تعليمي اي اس اي بودند كه به هركس ايشان را حواله مكردند چك مي انداختند .
نادر افغان -كندهار

>>>   ماشالله پیشرفت کردیم تادلتان باشه فاحشا هست بی حیای هست رشوت خوری هست خیلی پیشرفت کردیم هرکی هرکاری دلش خاست متوانه بکنه ماشالله به این پیشرفت
غلام سخی

>>>   گویا اتحاد شمال به مراتب بدتر از این طالبان بودند و مردم در مقابل ... از طالبان پشتیبانی نمودند.
سیاوش

>>>   مصباح جان ان وقت ازین وقت بسیار خوب بود اکنون چه قیامت است دین واسلام درخطراست ونامس نیزدرخطراست خانها امن راساختن که چه به ګویم بی حیایی وچینلهایی بی پرده زیاد شوده وصدها فجایع دیګه
جاوید هرات

>>>   اجملک پنچرمین تو اصلا از دین اسلام درست اگاهی نداری که فتوای بی جا میتی مردم پنجشیر نیز در وقت... بالای مردم چه ظلم کردند ایا خبر داری ؟؟
فضل

>>>   تشكر از همكاري تان .
نادر افغان - كندهار

>>>   اگر حکومت مسعودوربانی درمجموع شورای نظار عاملین اصلی بی ثباتی، چوروچپاول ، غارت کننده پولهای چاپ شده درروسیه وانتقال مستقیم آن به پنجشیر، قتل 65000 کابلی بی دفاع، ازبین بردن نیروهای امنیتی افغانستان وهزارها جنایت دیگر نمیشدند، مردم از آمدن طالبان پذیرایی نمیکردند.
ایمل (پنجشیری)

>>>   مردم افغانستان دوستی با غیر مسلمانان عم از مسیحی، یهودی، هندو و بودایی را، بر دوستی با طالبان ارجیحت می دهند. طالبان دشمن سوگند خورده اسلام٫ کشور و مردم ماست و اصلاح ناپذیر اند، دوستی و صلح با طالبان ننگین تر از دوستی با امریکایان است. به امید آن روز که آخرین طالب نابود شود.
کابلی

>>>   زنده باد كابلي صاحب...

>>>   اجملک بچیم جایته بشناس گپته درست بزن

>>>   اجملک بچیم به گمانم که دنبال جنجال استی برو پشت کارت

>>>   درزمان طالبان یک خوبی بود که دزدی نبود.
نقوی

>>>   هراتی صاحب خوب قصه نوشتی اما این نماینده های وحشت و جاهلیت به زبان انسانی و روش های مبارزات انسانی بلد نیستند و گله و شکوه کدام مفاد ندارد. فقد باید خود را تقویت کنیم و اگر اهلی نشوند با آنها مثل خود شان برخورد صورت گیرد. دیگر هیچ راهی وجود ندارد. فرض کنید در یک شهر عادی امروزی گروهی از ... بیرون آمده باشند و از دستور مسولین سرپیچی نمایند. پس آنها چطور دوباره به جای خود بروند؟؟ جواب واضح است .
رومل

>>>   ... ببینید امروز هرکی دزدی میکند، فحشا میکند شراب میخورد، سرقت میکند، رشوت میگرد، غصب میکند، تجاوز میکند، ترور میکند کسی نیست که بگوید چرا، فقط همه گی را دالر مست ساخته نه خدا را میشناسد، نه وطن فرهنگ نه ناموس فقط میگه دالر باشد و امریکا و تجارت دیگر هرچی میشود بشود، چرا یک روز نمی گوید که همین پولیس چقدر رشوت از کراچی های مندوی میگیرند، چرا نمی گوید که در هر پوسته پولیس که همه افراد شواری نصورا است چقد عاید از حوزه های امنیتی دارفند، چرا نمی گوید که به ناحق چقدر مردم را بخاط گرفتن پول به اتهام طالب و یا جرم دیگر میگیرند و پول شر را گرفته رها میکنند، چر نمی گوید که بالای خانه شرعی یک نفر دعوا میکنند و رسمی در مجکمه سند مالکیت وی را مسترد و بنام خود میسازند، در حالیکه نزد طالبان کسی شان کی شود و بگوید که فلان کس بالی زمین یا خانه من تعرض کرده بدون رشوت در ظرف 24 ساعت حق به حق دار میرسد شما قضاوت کنید که آیا کردار ... دولتی عدالت اجتماعی است، یا این اسلام است؟ پس توجیه خوب برای جنگیدن طالبان همین است هیچ وقت یکطرفه قضاوت نکنید 90 فیصد مشکل درین حکومت ائیتلافی ... است و 10 فیصد در طالبان.
جیحون از تگاب

>>>   اگرصدبار برایشان بگوی ازاعمال ناشایسه وغیر انسانی که در شانشان است پشیمان نیستند بلکه افتخار میکنند

>>>   اګرتجاوزپدربعدازنوشیدن شراب بادخترانش را خوب بدانید بلی که حکومت کنونی دارای مقامهای بلند است بطور کلی اګر انصاف کرده بنویسیم دیده میشود که اختطاف نبود دزدی نبود رشوة خوری باین پیمانه نبود دختران چهار ساله و پنجساله مورد تجاوز قرار نمیګرفتند و راه رفت و امد درهر کشور بازبود تنها کسانی که ...بودند ویامیخواستند با باداران غربی خویش داخل کشورشوند البته برایش اجازة نبود شاید ګله این نویسنده بهمین علة باشد

>>>   اگر درافغانستان طالبان نبودند اين اسلام تش بنامم درافغانستان نبود چون غربيها بي فرهنگ باكمك شوراي نظارنوكر:'( AFG رابايك كشور غير اسلامي معرفي ميكرد شورانظار نوكر غرب هست طالبان صدباربهتر از اينا هست
عبدالاحد از تگاب

>>>   در زمان طالبها بچه بازی وفحشا بیشتر از زمان فعلی بود. در اول با پیدایش طالبها مردم از ظلم وغارت وویرانی کابل ، بجان هم افتادن... غارت دارایی های ملی وقتل های قومی وقبیلوی ، مجبور شدند تا به طالب جاهل پناه ببرند. ولی یک چیز را مردم فهمیده اند که یهود نصارا از ملا عمر و پیروانش بهتر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است