کوچ کشی در ارگ ریاست جمهوری
ارگ نشینان فعلی بر این باورند که لوازم منقول و غیر منقول موجود در ارگ ریاست جمهوری همچون حساب های مالی و کمک های جامعه جهانی، نه متعلق به ملت و در اختیار دولت بعدی بلکه ارثیه پدری آنان می باشد از همین رو زحمت تمیز کردن ارگ را با جان و دل تقبل نموده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۱    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70666 منبع: پرینت

در حالی که تمامی توجهات مربوط به تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری 1393 و اعلام نتایج در دور اول یا دوم است؛ شنیده های درگوشی و پشت دیواری حاکی از آنست که ارگ نشینان و برخی اعضای کابینه در رقابت با یکدیگر و به سرعت هرچه تمام تر مشغول تمیز کردن ارگ از وسایل اضافی هستند.

ارگ نشینان فعلی بر این باورند که لوازم منقول و غیر منقول موجود در ارگ ریاست جمهوری همچون حساب های مالی و کمک های جامعه جهانی، نه متعلق به ملت و در اختیار دولت بعدی بلکه ارثیه پدری آنان می باشد از همین رو زحمت تمیز کردن ارگ را با جان و دل تقبل نموده اند.

یکی از عوامل موثر بر این اقدام خداپسندانه و میهن پرستانه ارگ نشینان و اعضای کابینه حامد کرزی، بیکاری و فراغت بیش از پیش است چرا که با نزدیک شدن حکومت به روزهای پایانی اش عملا کاری از پیش برده نمی شود و بجای دراز کردن دست دوستی بسوی طالبان، انتقاد از پاکستان و اعتراض به ناتو برای تلفات مردم ملکی که وظایف روزمره رییس جمهور است؛ به نظافت و پاکسازی می پردازند.

خبرهایی که بصورت غیر رسمی و محرمانه به این سایت درز پیدا کرده حاکی از کوچ کشی دسته جمعی در ارگ ریاست جمهوری در کابل است به گونه ای که تمامی دولتمردان مفت خور و بیکاره گذشته اینک کمر همت بسته اند و در سبقت گرفتن از یکدیگر از هیچ وسیله و ابزاری چشم نمی پوشند.

جای بسی امیدواری است که در شرایط نابسمان بهداشت و صحت عامه و کثیفی دردسر ساز پایتخت که یکی دو روز گذشته منجر به استیضاح آبکی ثریا دلیل شد؛ کسانی که در عمر 10 ساله خود در حضور در بدنه دولت دست به هیچ کاری نزده اند اینک ارگی تمیز و بدون هرگونه وسایل و ذخایر اضافی و دست و پا گیر تحویل رییس جمهور آتی می دهند تا وی بتواند بر پای خود بایستد و از صفر شروع کند.

ارگ خالی تقدیم به رییس جمهور آتی از منظری دیگر هم شایسته تقدیر و تحسین است و آن اینکه، چون اعضای حاضر در خزانه دولت و خوان ارگ ریاست جمهوری بدلیل عملکرد ضعیف و فرسودگی مفرط، امیدی به ابقاء در سمت هایشان و یا پذیرفته شدن از سوی پارلمان ندارند خود بخود مشغول محو کردن تمامی آثار و رد پای خود می باشند.

از آنجا که تکلیف حامد کرزی پس از 12 سال تکیه زدن بر مسند حکومت و ریاست ملت، همچنان نامعلوم است و نامزدهای برتر کنونی ادعای نگاه داشتن وی در سیستم دولتی را دارند می توان اقدام به کوچ کشی دسته جمعی در ارگ را نوعی قدردانی از داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزی دانست که تجربیات و انباشته های حامد کرزی را مفید می دانند.

بدیهی است که وقتی قوه قضاییه و دادستانی کشور در مظان اتهام فساد اداری قرار دارد و از عمر مشروع رییس دادستانی کل کشور هم سالهاست می گذرد نباید انتظار کنکاش در اموال و حساب های بانکی اعضای کابینه و ارگ نشینان را در حکومت بعدی داشت پس با کمال تأسف می گوییم: نوش جانتان!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی صاحب هر جا باشی سبز باشی
اجمل(پنجشیری)

>>>   زهر و ذقوم شان باد

>>>   درين كشور كسيكه به وطنش صادق باشد وجود ندارد هركش دستش رسيد هرچه تونست كرد صرف زماني صادق وخادم است كه قدرتي نداشته باشد !

>>>   کرزی صاحب خداحافظ با همرای صد میلیار پول از استخبارات امریکا پاکستان ...مگر کرزی صاحب با این پول هنگفت احتایت لازم است.

>>>   در تاریخ افغانستان که نگاه کنیم می بینیم که تما می پادشا هان ورئیس جمهور هایکه در این کشور به قدرت تیکه زدند ورفتن فقط با ابتکار وکمک های خارجی ها بوده از خود کدام اراده وتصمیم گیری نداشتن وهر وقت از ارگ بیرون نروفتن یا کودتا شده علیه انها ویا هم کشته شدن وهم از ارگ بیرون رفتن جای خود به مسئول بعدی سپردن ارگ را پاک وجاروب کرده با خود بردن اینکه حامد کرزی وقتی می خواهد از ارگ بیرون رود همه چیزرا با خود می برد چون وسایل ارگ را مالی خود افغانستان نمی دانند چرا که همه چیز را خارجی به انها داده پس مالی شخصی خود می دانند وبا خود می برند ..
هادی مها جر

>>>   رئیس جمهور ارگ را جارو کند و وزیرانش وزارت خانه ها را و همین تا مراتب پایینتر هر کس به سوی خود بکشد و مال مردم به غنیمت ببرند. عجیب گشنه مسئولینی داریم. از خجالت و شرم و حیا گذشته است. اینان خادم ملت نبودند بلکه خادم شکمهای خود و فامیل و اطرافیانش هستند. افسو و صد افسوس که ملت خواب است و به جایی نرسیده است که همه اینها را از کشور جارو کند. امیدواریم مردم ما و جوانان کشور ما از نظر علمی و فرهنگی و شعور سیاسی هر چه زودتر به جایی برسند و جای جاهلان و بی سوادان را بگیرند و سرنوشت کشور را به دست خود رقم بزنند.
زابلی

>>>   کرزی صاحب!
صحتمند و خوشبخت باشی سر فراز و موافق باشی ....
افتخار همه اقوام شریف افغانستان استی خدمت و صبر که شما عالی قدر داشت دیگر در تاریخ نخواهیم داشت.
اجمل همدرد از کابل

>>>   درجوی که آب برود بازهم میرود ارگ.نشینان.درمدت 13 سال تمال چپاول کردند سیرنکردن به یک پطلون ویک نیکتایی خشک وخالی ازکشور بیرون بامرض ایذ آمدند در ردهای بالایی گماشته شدن خون مردم راچوشیدند وحال چطور تحمل کنند که عبدالله عبدالله بدون درد سر وارد ارگ ریایست جمهوری شود
انصارالله تاجک

>>>   ما که خبر دارم، ارگ از دست بیکاری و بی نظافتی موش دارد. باید آن همه اثاثیه پر از مرض خود را با خود ببرند تا سایرین مریض نه شوند. حسابات خود را پاک نمی کنند بلکه فساد خود را مخفی می کنند تا رد یابی نه گردد و حلقه دار به گردنش نیافتد. ... به این...که بی وجدان اند و فکر می کنند که با پاک کردن حسابات، تصفیه با ایشان ختم خواهد.

>>>   اگر من رئیس جمهور انتخاب میشدم بخدا قسم دستور میدادم که عبدالکریم خرم { این... افغان ملیتی فاشیست نفاق افگن و دشمن ملیتهای با هم برادر، را ... از ساحات مربوط ولایت کابل اخراج اخراج کنند. لطفآ بنویسید اگر شما صلاهیت میداشتید با این ملیت پرست... چه کار میکردید؟

>>>   خدا کند که این افواه ها درست نباشد واگر چنین حادثه ای بوقوع هم پیوسته باشد این رخداد ها تازگی ندارد برای اولین بار کسان وطرفداران اقای مجددی این کار را کردند ودر ارگ ریاست جمهوری چیزی ارزشمندی را باقی نگذاشته بودند وبعد در زمان طالب ها نیز یکبار انچه از حضرات مجددی باقی مانده بود تخلیه گردید کنون که باز حادثه تکرار میگردد همان مقوله ای عربی را بیاد می اورد که میگویند {کل شیئ تثنی تثلث}یعنی هرچه دوبار تکرار شد بارسوم هم بوقوع می پیوندد حتما با این عمل بزرگان انها رضائیت نشان نمیدهند وحتما عملیه ذریعه ای زیر دستان واستفاده جویان دست سوم وچهارم بعمل می اید در واقع کجای این کشور چپاول نگردید که خانه ای خلقش نشود بانک ها وفابریکه سمنت زمین های عینو وماهانه ملیون ها دالر کمک کشور های همسایه از کدامش حساب میگیرید وبا که تصفیه ای حساب مینماید بهتر است قانع شوید که بگذشته گذشت زو مکن یاد امروز مده بمفت برباد
ملاترسن از شبرغان

>>>   قبل از ینکه این... را از ارگ میکشید باید جیب هایش خوب تلاشی کنید۰
کابورا

>>>   خیف که ازین کوج کشی مارشال صاحب را حذف کردند وحالا بادل جمع خودرا سرو سامان میدهند
م.اکابل

>>>   کرزی صاحب هر جای باشی زنده و سلامت باشی کامیاب باشی خدمت که به مردم افغانستان کردید فراموش نشده نی است خیر است اگر این مردم نفهمیدند انشاالله نسل آینده قدر شما را میفهمد
بچه افغان

>>>   سلام بر ريس جمهور افتخاري افغانيستان شماهيج وخت فراموش نخواهد شدزنده ششاباد حامدکرزي
موساخان همدرد

>>>   کرزی صاحب موفق باشی که امی کوچ کشی را انجام می دی چون دوباره ارگی تمیز مو دریم که نیاز به تمیز کدو نیه فقط ما نمی فاموم که شمو انهمه وسائل را چیز مونین شمو که ماشاالله بارها امی ارگ را تمیز کدین چیزی درمینه ی شی نایشتن خدا امی کار خدا پسندانه را از شمو قبول کنه
عبدالواحد فاضلی

>>>   نمی شود ٫ همین ارگ و وزارت خانه ها را برای همین ها بگذارند. دولت و حکومت آینده برای خود دفاتر علیحده بسازند. این بهتر است٫ زیرا همین بیچاره ها دوازده سال در این مکان ها زحمت کشیده اند وعادت کرده اند . ظلم است که این ها بیجا شوند ویا هم میشود قصر های این مسؤلین را برای دفاتر دولت و حکومت آینده به کرایه دالری بگیرند . این هم یکی از سهولت ها است .
اجمل پنحشیری

>>>   کرزی صاحب طی این دوازده سال ثابت ساخت که برای وزارتخانه های دولتش با مشکل نبود افراد متخصص مواجه بوده و همیشه افراد غیرمسلکی در پست های مهم دولتی جا خوش کردند. لذا بر آن شدیم تا برای کمک به رییس جمهور آینده نگاهی داشته باشیم به بررسی شخصیتهای دهه اخیر افغانستان از آنجایی که در افغانستان قحط الرجال می باشد.

>>>   کرزی صاحب تورابا کابینه بدنامت وگروه غارتگرت به خدا مسپاریم همه افتخارات این ملت غیورسربلندپاک تینت راالوده به فسادکردی وتورابه ان کلام حق که تعهد خادمی وخدمتگذار دادی میسپاریم
ق ق کابل

>>>   اوغانها !
این اولین بار است که در تاریخ ما پادشاه و فعلا ریس جمهور بدون سوته کراسی به خواهیش خود از ارگ بیرون میرود.
این هم عمل یک ریس جمهور خوبی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است