آرای کدام نامزدها حذف شد؟!
غربیها و همکارانش در این تخلف و تقلب بزرگ قصد داشتند وانمود کنند که ارزش های دینی در بین مردم رنگ باخته و مردم از نامزدانی که وجهه دینی دارند، حمایت نمی کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۳    ۱۳۹۳/۲/۳ کد خبر: 70671 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، سخنگوی کمیسیون انتخابات امروز چهارشنبه سوم ثور اعلام کرد تاکنون ۹۸ درصد آرای ماخوذه انتخابات ریاست‌جمهوری شمارش شده است، بااین‌حال برای اطمینان از صحت شمارش، نتایج نهایی شنبه آینده اعلام خواهد شد.

محترم نور محمد نور در توضیح علت تاخیر در ارایه نتایج انتخابات اظهار داشت: برای دقت در شمارش و محاسبه آرا نتایج با تاخیر اعلام می‌شود که جداکردن آرای باطله از آرای صحیح به‌عهده کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتی است.

وی همچنین افزود: آرای به صندوق ریخته شده 789 مرکز در سراسر کشور بازشماری شده است و بازشماری آرای دیگر صندوق های رای گیری که در آن شک و تردیدهایی وجود دارد، در حال تکمیل شدن است.

سخنان جناب نور در حالی است که در برخی ولایات از جمله هرات و قندهار آرای چندین حوزه به طور کامل باطل اعلام شده است و گفته های شاهدان عینی حاکی از آن است که اکثر صندوقهای باطل شده در ولایات، مربوط به آن دسته از نامزدانی است که از ارزشهای دینی و اعتقادی دفاع می کردند و مواضع ضدآمریکایی داشتند.

در واقع آنگونه که آگاهان می گویند باطل شدن این آرا مستقیم با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است آن هم نه به جهت تخلف و تقلب گسترده در انتخابات، بلکه به این دلیل که جامعه متوجه نشوند هنوز هم بسیاری از مردم به کسانی رای داده اند که از مواضع دینی دفاع می کنند.

در واقع آمریکا سعی کرده است تا آرای آن دسته از نامزدانی را حذف کند که وجهه ی دینی داشتند تا به همه ثابت کند که مردم افغانستان هیچ تمایلی به حمایت از اینگونه نامزدان ندارند.

واضح و روشن بود که در برخی ولایات بعضی نامزدها که حمایت علمای دینی را به همراه داشتند، مردم آن مناطق نیز از لحاظ مذهبی به آنها رای دادند، اما نتیجه ای که از صندوقها بیرون آمد خلاف این امر را ثابت نمود که می تواند نشان دهنده یک تقلب بزرگ باشد.

غربیها و همکارانش در این تخلف و تقلب بزرگ قصد داشتند وانمود کنند که ارزش های دینی در بین مردم رنگ باخته و مردم از نامزدانی که وجهه دینی دارند، حمایت نمی کنند.

توطئه ای که بر خلاف عقاید مذهبی مردم مسلمان کشور ما است ولی آمریکاییها می خواهند از همین فرصت هم برای بدبین کردن مردم به ویژه جوانان نسبت به دین مبین اسلام استفاده نمایند و اینگونه تلقین کنند که مردم دیگر طرفدار دین نیستند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادر محترم لطفا" كانديدى كه وجهه دينى دارد از قندهار را معرفى نموده بعدا" نقد شما قابل قبول است...جوانان بايد به كدام كانديد مسلمان راى ميدادند؟

>>>   این همه کار های بادران اشرفو .... است

>>>   باطل ساختن این تعداد آرای زیاد آن هم در آرامترین ولایت افغانستان به کلی سوال بر انگیز است ودر پشت این کار به گمان اغلب انگیزهء سیاسی وجود داشته است که توسط دست های نا پاک رییس کمیسون شکایات انتخاباتی هرات گه گماشتهء ستار سعادت است ، عمداٌ صورت گرفته است. گماشتن همچو اشخاص مجهول الهویه دریک چنین پست حساس کمیسیون شکایات انتخاباتی کار نا صواب است ، که نتجه اش همین است که حالا می بینیم. این ستار سعادت که خودش افغان پاکستانی ا لاصل است ودر زمان محمد گل مهمند که نایب الحکومهء ولایات شمال بود، خانواده اش از منطقهء بارهء پشاور پاکستان به افغانستان آورده شده و دریکی از مناطق ولایت بغلان جا به جا شده اند وحال این شخص با چنین یک سابقه نه چندان روشن آمده برای مردم افغانستان تعین تکلیف می نماید ورای ۱۰۰هزار شهروندان این سرزمین را عقده مندانه باطل اعلان می نماید. این عمل او نه تنها که قابل مذمت است بلکه لازم است در صورت اثبات عمدی بودن این کار مورد پی گرد قانونی قرار گیرد .

>>>   پروسه انتخابات از شروع تا به حال در محضر ناضران و نماینده های تمام کاندیدان به پیش رفته است. تمام معلومات به شمول شکایات، طرز بر رسی و نتیجه آن بدست مردم و میدیا گذاشته میشود. نویسنده باید تا حال درک نموده باشد که مردم بر پروسه باور داشتند و از همین رو به طور گسترده در انتخابات شرکت نمودنند. زهر آگنی هایت بعد از وقت و بی حاصل است. ملت آهسته، آهسته دوست و دشمن خود را مینشاسد. آنکسی که به این چنین زهر آگنی های بدون مدرک یک پروسه ملی را میخواهد خدشه دار نماید، در جمع دشمنان قرار میگرد.

>>>   ...دین و روشنگری هیچ به تقلب رابطه ندارد .

>>>   تصور میکنم هرکس به ذعم خود تعبیر ازرای تقلب دارد البته هیج گاه اتفاق نه افتاده است که یک صندوق دریک محل ازاوراق رای به نفع یک نفر پرباشد انهم به یک قلم بنا این موضوع به اثبات میرساند که صندوق متذکره به شکل تقلب پرشده است
حیران

>>>   عـــــقــايد مردم ازدين سست نميشود بلكه از كسانيكه بنام دين تجارت ميكنند سست ميشود

>>>   پیروزی داکتر عبدالله عبدالله مشت کوبنده به دهن خوش خدمت گزران های بیرونی بوده که بخاطر خوش ساختن خارجی ها همیشه مجاهدین را به دستور بادارانش... ناقضین حقوق بشر وغیره وغیره .... خطاب میکردند امادیده شد که ملت مسلمان ومجاهد افغانستان کی زعیم خود انتخاب کرد تشکر ملتم
اما هدایت امین ارسلا وامثال آن که خودراپاک وضد مجاهدین بودند ورای شان دیده شد...
انصاالله تاجک

>>>   داماد يهودي ناكام مطلق است از ترس دوستم در گريز
است كسي كه در ميز نانش گوشت خوك و شراب بوده
زعيم مسلمانان شده نميتواند.

>>>   عبدالله دالر های را که در دور قبلی انتخابات از وزیر خارجه امریکا بدست آورد غرض خاموش نشستن همه آنرا در تقلب مصرف کرد، چنان یک تقلب سیستماتیک و مغلق و پلان شده را انجام داده که حالا کمیسیون های سمع شکایات حیران است، از جمله یک تقلب وی در ولایت میدان وردگ قومندان امنیته و امنیت ولسوالی ها از افراد جمعیت بودن چون در آنجا انتخابات اصلا برگزار نگردید در همان شب انتخابات زمانیکه صندوق ها رسید شب در ولسوالی از طرف آمر امنیت که اکثرا پنجشیری هستند و بعد از گرفتن امضا در مقابل 1000 دالر از چند نفر ماهرانه آنرا به دفتر ولایتی ارسال نمودند. بیشک که رفیق تقلب بودی.
راست گویک از میدان وردگ

>>>   تاسف است، که یکبار دیگر تاریخ تکرار میشود، در زمان شاه امان الله غازی وی چون فرد با تدبیر مترقی و نخبه بود، ولی دسیه انگلیس این بود که بین مردم آوازه انداخت که وی کافر است و کافر شده شما را به راه غلط میبرد درنتیجه مردم فریب خور و علیه وی شورش نمود و از عاعث همان تنگ نظری امروز افغانستان عقب مانده است، حالی باز چوچه های انگلیسی و فرانسه علیه یک شخصیت نخبه جهان داکتر صاحب عزیز اشرف غنی احمد زی چنین آوازه ها را انداخته که گویا وی یهودی است و متاسفانه یکتعداد از همنان گوردلان نا اگاه از تعصب عمیق که چشم های شان را کور نموده چنین حرف ها را میزنند، آیا سخنان مارشال صاحب را در رابطه به اشرف غنی نشنیدید چی مقبول گفت من وی را میشناسم که یک آدم دانشمند و خیر خواه مردم است اگر مرا دشنام هم بدهد باز هم من احترامش میکنم، آیا سوال در این جاست که شما حتی به حرف های مارشال خودتان هم اهانت مینمائید. آیا کسانیکه از پول یهود و غرب امروز صاحب تجارت و سیاست و همه مطبوعات در دست شان است نمی گوید که چرا جهاد فروختید و غلام غرب شدید. تاسف است به این گوردلان متعصب این سرمایه ملی را از دست ندهید در صورت تهمت ناحق به مسلمان و فتوای کفر دادن سبب کفر شما میگردد، اگر یک فیصد هم ... یداشته باشید این حرف نمی زنید و لی متاسفانه کی شما را تعصب کور و گر ساخته و سخت نزد خداوند گنهکار میشود با این حرف ها. این سرمایه ملی را ازدست ندهید آینده اولاد تان روشن خواهد بود، فرق نمی کند چی عبدالله باشد چی اشرف غنی بخاطر آرامی فرزندان تان بخاطر ترقی کشور تعصب نکنید، چرا که تعصب گناه کبیره است.
دیدار

>>>   یریدون لیطفئو نورالله بافاههم والله متم نوره ولو کره الکافرون
خداوند یکتا درقرآن پاکش میفرماید میخواهند نور خدارا بادهن های خود خاموش کنند ولی خداوند اتمام کننده نور خود میباشدبلی مردم افغانستان خوب میدانند که کدام کاندید مسلمان است وکدام کاندید یهود ویهود ها از ابتدای اسلام تا اکنون میخواهند دین خدارا ضربه بزنند مگر میبینیم که الحمد الله دین مقدس اسلام هرروز بیشتر بزرگتر ومحکمتر ومشهورتر میشود بلی حقیقت همین است که درولایت هرای امنیت کامل بود ناظرین همه کاندیدان موجود بودند مشاهدین همه نهاد های مدنی موجود بودند مگر باطل اعلان شدن یکصد هزار رای مردم مسلمان ووطندوست هرات شهید پرور که دروطن دوستی تاریخ دارند ودریک روز بیش از 25 هزار شهید بخاطر این وطن وطن تقدیم کردند امروز یک شخص فراشوتی ودیسانت شده یک شخصیکه اصلا به دین اسلام ایمان ندارد وبه این خاک واین مردم تعهد توسط افراد وابسطه به یک یهود آرای شان باطل اعلان میشود وبزرگترین عالم دین این ولایت به شهادت میرسد چه فکر میکنید مردم هرات باستان آرام مینشینند واز حق مسلم خود دفاع نمیکنند ؟ اگر 40 سال قبل مردم غیور هرات بخاطر وطن شان 25 هزار شهید دریک روز داده میتوانند امروز هم 50 هزار شهید بخاطر دفاع از حق رای خود داده میتوانند زیرا همه میدانند که این کار غیر قانونی ویک عمل پلان شده دشمنان اسلام وافغانستان است نه تنها مردم افغانستان این را یک عمل خلاف قانون انتخابات میدانند بلکه اعضای مهم کمیسیون انتخابات وکمیسیون شکایات این را خلاف قانون گفتند واین عمل را تقبیح کردند

>>>   آرای پاک مردم توسط فاشیست های اوغانی به نفع چوچه یهود و به ضرر داکتر صاحب عبدالله عبدالله باطل شده که در چند روز آینده باید جواب بدهند که چرا و به کدام دلیل
اجمل(پنجشیری)

>>>   جناب دیدار :
امان الله خان یک قهرمان بود امان الله خان کسی بود که آزادی واستقلال این کشور را بدست آورده بود اما این ... خو تمام عمر خودرا درکلیسا ها گزشتانده بود وخودت بهتر میدانی که قدرت نیم ساعت کار را هم ندارد یک شخص مریض ... یک فاشیست یک متعصب یک بیدین است
زن امان الله خان دختر افغان ودختر این خاک بود ودختر بزرگترین دانشمند عصر خود بود اما زن اشرفغنی یک یهود است
امان الله خان فاشیست نبود اما اطراف اشرفغنی راببین که غیر از فاشیست ها کدام انسان خوب را میبینی ؟ امان الله خان مردم را به قوم گرایی دعوت نمیکرد هزاره وازبک وپشتون نمیگفت اما اشرفغنی رای قومی جمع میکرد این یک ظلم بزرگ است که اشرفغنی را با امان الله خان برابر کنیم
اگر اشرفغنی میخواست تا رای مردم را باخود داشته باشد پس اسمعیل یون جنرال طاقت پسر ببرک کار مل وصد ها چهره منفور ودشمن این خاک واین مردم را درکنار خود نمیگرفت واگر تصمیم کاندید شدن را داشت نباید از پاکستان از تروریست ها از طالبان والقاعده که ده ها هزار هموطن مارا شهید ساختند حمایت میکرد ؟
گرچند امان الله خان هم نبض جامعه مارا درنظر نگرفت و100 سال قبل حکم نمود تا مردم تنبان زنان خودرا بکشند دریشی بپوشند ..... مگر پیشرفت وترقی در کشیدن تنبان خانم ها است حقیقت اینست که امان الله خان انسان خوب بود اما درسیاست خام بود به فرهنگ وکلتور ما افغان توهین کرد
چرادرامریکا در هند ... کشور ها کسی بالباس کسی کار ندارد عقاید فرهنگ وکلتور مردم باید احترام گردد درغیر آن مردم از خلای بدست آمده استفاده نموده ومشکلات ایجاد میکنند تنها مردم هم ملامت نبودند بلکه امان الله خان هم گرچند نیت خوب وخیر داشت اما ملامت بود

>>>   هرکدام نامزد که پیروز شوند باید فکری دینی داشته باشند اگرنه خداوند (ج) به آنکسانیکه نیت کج داشته باشد به مرادش رسیده نمیتواند این وعده خداست.

>>>   شما روز نامه نگار محترم بگویید کدام یک از این نامزدان وجهه ی دینی داشتند همگیشان تقریبا ... هستند همه ی ما می دانیم بنام دین بعضی شان چها بر سراین مردم کردند ماجوانان خواستار دین واقعی که پیامبر ما به ماداده ودر ان خبری از خشونت وکشتار نیست هستیم نه این دین داران منافق که نام مذهب را بدکرده اند در واقع در این انتخابات ما ازبدوبدتر همان بد را انتخاب کردیم

>>>   دوستا تقلب گر اصلی اشرف غنی احمد زی

>>>   دوست عزیزمان دیدار صاحب شاید فراموش کرده اند که نکاح با غیر مسلمان از دیدگاه دین جائز نیست .پس چطور می توانید که در یک مقطع دین را بپذیرید و در جائی که خلاف منافع قبیله باشد چشم بپوشید ؟منتظر جواب هستم جناب دیدار
خراسان

>>>   داکتر عبدالله بول هارا گرفته مانند دفعه قبل. و شما بگوید کدام نامزد... دقایق قبل از انتخابات برای مردم مسج میفرستاد

>>>   برادرا خواهرا
اگه در افغانستان خوب نگاه کنیم... در دوره حکومت خود آنقدر جنایت و غارت و بی بندباری کردند که روی کمونیست ها و... را سفید کردند برای همین است که یک متدین نمی تواند از... دفاع کنداز چه کسی دفاع کند؟ گلبدین ؟...سیاف؟ یا... از هرکدام حرف بزنی زیادی به یاد انسان ها می آید که انسان از انسان بودن خود شرم می کند آن ها با اعمال خود که برای کسب قدرت و ثروت کردند جنایات کمونیست ها را از خاطره ها بردند...

>>>   خوب فکر کو از تو اجمل پنجشیر نان وایی چی توقوع بره، چون رهبرت واری متعصب هستی، از رهبرت پرسان اول سرمایه را از کجا پیدا کرد، در کانفرانس بن با امضا نمودن سند فروش 10 ملیون تنها حصه وی رسید قانونی و دیگران هم همینطور، مه به وطن فروشان رای نمی دهیم و نمی خواهیم زعامت کشور را بگیرد

>>>   آن کس که بدون ثبوت بر یک مسلمان دیگر تهمت کفر میزند خود وی کافر است، آیا شما فرق تان با طلب چیست طالب هم نفر در دولت کار نموده باشد میگه کافر استت فتوا میته بدون کدام ثبوت و حالی شما متعصبین ... شکم تان از خون شهیدان جهاد در حال انفالاق و تمام روز با یهود معامله گردیده بخاطر رسیدن به چلوکی و در زیر بیرق یهود زندگی مینمائید و از دالر های آن صرف طعام، لباس زن، طفل و دختر را اعاشه و اباطه مینمائید، از مفت میگوئید فالان یهود است فلانی کافر است، وقتی تو یک شخصیت متفکر خوده بدین رقم بدنام میکنی وای برحال تو ملت بیچاره نشنلست، وقتی تو از یک پنچر مین، غاصب زمی...توبه نعوذباالله پیغمبر جور میکنی وای بر حال تو افغان، تو قدر خوده ندانستی. مه میگم این رهبران دیگر هرگز به کوه و اغتشاش رفته نمیتوانند چراکه اینها با امریکا معامله نمودند و پول هنگفت که بدست اوردند از بلند منزل، تجارت، شرکت ها، شرکت های انحصاری وارد کننده تیل، گاز و غیره ساختن اینها قصر ها اعمار کردن هر روز سرمایه اینها در حال افزایش است، اینها را امریکا در تجارت مصروف ساخته بار شرط برای یک روز اینها ورخیزند اغتشا کنند، وقتی اینها دوباره خانه جنگی نمایند مردم به طالب رو آورده تا این ...ر قبل از چور کابل به قولاب روانه خواهد نمود، و تمام شهرک ها تجارت ها و بیزنس اینها مسترد خواهد شده، اینقدر ساده فکر نکنید که اینها ورخیزند و کسی را تهدید نماید که کابل را به خون میکشانیم این غلام پول شدند اینها خلاص است دیگر.

>>>   داکتر عبدالله چوچه امریکا و لیلن است، وی کدفعه با لیلن معامله کرد و حالی با امریکا مستند کتاب بوش در جنگ.

>>>   مردم کسانی راکه با آرای واقعی شان معامله و دست برد صورت گیرد هیچگاه نمی پذیرند انشاء الله داکتر صاحب عبدالله عبدالله برنده این میدان است .
سمیع الله پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است