وکیل وات، وزیر وات، وات وات وات (طنز)
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۹    ۱۳۹۳/۲/۲۳ کد خبر: 71884 منبع: پرینت

من نمی دانم دلیل نامگذاری یکی از سرک های شهر کابل به نام الکو چیست؟ اگر منظور شهرداری کابل همین دادستان خود ما باشد که جای هیچ بحثی نیست، چون ایشان یکی از مفاخر و بزرگان این سرزمین هستند و اگر نام شان درج تاریخ و لوحه های شهرداری کابل نشود جفای بزرگی در حق ایشان شده است.

 

اما لازم است تا برای دیگر چهره های کارکن و زحمت کش این کشور نیز لوحه هایی ساخته شود مثلا؛ عبدالرووف ابراهیمی وات، مسلمیار وات، نواندیش وات، زاخیل وال وات، مقبل عثمانی وات، احمدشاه وحید وات، حسن عبدالهی وات و یک لشکر وزرا و وکلای با افتخار و سربلند کشور ما.

 

مهدی ثاقب

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201405/201405131610252611.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شاروال این حق را ندارد که هرچه دلش خواست بکند ومردم کابل حق دارند تا جاده هاییکه همشهریان عزیز ما درآن جاده ها از سبب باران گرسنگی فقر ... کشته شده اند باید نام گزاری شود درهر جاده کابل چند نفر از سبب سیل وباران کشته شده چند نفر از گرسنگی مرده وچند نفر از سبب فقر درین جاده ها جان خودرا ازدست داده این جاده ها باید به نام آنها مسمی گردد وهرگاه لوی سارنوال از سبب پول مستی نشه سرمایه چاغی وفشار بلند درهر سرک که جانش را ازدست داد همان سرک باید بنامش مسمی شود

>>>   در حکومت دزدان ، این دزد ریکارد قایم کرده، پس چرا یک جاده بنام او مسمی نشود!!!! تنگنظری نکنید!!! وقتی او به کابل امد تا با حکومت دزدان یکجا شود انقدر لاغر بود که با یک شمال خفیف به هوا میپرید ولی چند وقت بعد " بند و بازو و قطر گردن" را ببین!!!! فکر میکنم در حق او ظلم شده باید یک شاهراه بزرگ مانند شاهراه سالنگ بنام نامی او مسمی شود!!!!!!

>>>   شرم آور است این لوحه آگر واقعیت داشته باشد مسخره گی و بی بندو باری ازین بیش نمیشود دید.
هوطن

>>>   ارگ را فراموش نه کنید. حامد کرزی وات، خرم وات، ... بعداً وزیر فرهنگ و معینان اش و همچنان آواز خوانان را نیر باید فراموش نه کنید. منگل وات، گلزمان وات...

>>>   کرزی صاحب ، که خدا او را شرمنده دنیا و آخرت داشته باشد ،بنیاد حکومت و دولتی را ریخته اند که این نوع مسخره بازیها در آن کار عادی و روزمره شده است!!!!
بت شکن

>>>   اینکار شاروال قصه آن مردی را بیاد میاورد که در منزل یک دوست مهمان بود و صبح وقت با یک خریطه پلاستیکی از خانه ان دوست برون امد ودر سرک روان بود تا جای مناسبی را برای دور انداختن خریطه پلاستیکی پیدا کند که تصادفا یک قصابی که فکر نمیکرد درین صبح وقت کسی در روی سرک باشد روده گوسفند را با بی احتیاطی بسوی سرک خالی کرد که لباس ان مرد را کثیف ساخت. مرد که غیر از ان هم عصبانی بود با شدت خریطه را بسوی قصاب پرتاب کرد و زیر لب غرید: آلی که " ... بازی" شد خی بگی دیگه"!!!فکر میکنم شاروال صاحب هم گفته باشه: "آلی که ده ای دولت مسخره بازی است خی بگیرین ای جاده هم بنام الکو، الکو واټ؛!!!!!!!!!
پتنگ

>>>   من منحیث لوی سارنوال اسبق کشور نمیدانم به کجا وکی شکایت کنم که مستحق اصلی خو من بودم چرا نام این سرک به الکو داده شد درافغانستان خو شکایت وعریضه کدام اهمیت ندارد باید به ملل متحد این شکایت را ازطرف خود علیه این شاروال فاسد پیش کنم اول اینکه جاده به نام شخص زنده مسمی نمیشود دوم اینکه منحیث لوی سارنوال اسبق من مستحق تر هستم سوم اینکه شاروال این حق را ندارد که جاده یا سرکی را نام گزاری کند چهارم اینکه وقتی نزد وزیر اطلاعات وفرهنگ رفتم که شکایت کنم ایشان فرمودند که ما ازین کارها نه خبر داریم ونه هم به این کارها علاقه داریم اگر میخواهی که کدام جاده بنامت شود برو پیش شاروال که یک لوحه بنامت جور کند وهر سرک وجاده ای که ذرکابل لوحه نداشت تو هم لوحه را مانند الکو برده ونصب کن زیرا نه تنها کابل بلکه تمام افغانستان شهر نا پرسان است ازتو کی پرسان کده
عبدالجار ثابت لوی سارنوال سابق

>>>   شما مردم افغانستان بلخصوص کابلی ها مردمان بسیار نا سپاس هستید وقتی چند موتر رادرشهر تان دیدید مارا بکلی فراموش کردید
درحالی که ما سالها درخدمت این شهر واین مردم بودیم وهنوز هم هستیم پدر درپدر خودرا درین شهر ازدست دادیم ولی یک جاده ویک سرک بنام ما نشد
یک نفر از خارج ها می آید با موتر های زره شیشه سیاه یک چند روز درین کابل میگرده خدمتش معلوم نه خیانتش به هزاران ومعاشات ده ها هزار دالری را همیگیره چند سرک وجاده را بنامش میکنید ولی خدمت صدقانه هزاران ساله اجداد مارا هیچ درنظر نمیگیرید که دراعمار آبادی پاکی نظافت وهر چیز این شهر قدیمی ماچه قدر قربانی دادیم اگر دیگه درشهرکابل کدام جاده بی نام نمانده ومانند کوه های آن نام جاده وسرک های آن چور شده حد اقل یک سرک را چند توته نموده ودرهر توته آن بخاطر خدمت ما نام ما را هم نوشته کنید شما کابلی ها خو درسابق مردمان خوب بودید حالا شمارا چه شده یا تمام تان به خارج ها رفتید وکابل را به مردمان .... رها کردید ؟؟؟؟
اگر بعد از یک هفته سرکی یا جاده ای بنام ما که خدمت گزاران راستین این خاک واین شهر هستیم نشود مظاهره میکنیم ودرقدم اول پنج تاده لگد هرکدام مااین شاروال چاپلوس ودزد را میزنیم
از طرف اتحادیه اسپ ها ودیگر حیوانات خدمتی

>>>   شاروال کار خوب را انجام داده است وقتیکه معلم عطا جاده را به نام ایرانی ها (بادارانش) نامگذاری میکند و وقتیکه واتها و جاده ها به نام جنگسالارا، دزدها، قاتلین مردم بی گناه کابل نامگذازی میشوند یک وات خو باید به نام الکو لوی سارنوال موفق کشور نامگذاری شود.
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   الا الکو جان قندهاری ره قربان الا....!!!!

>>>   حال که شاروال به سارنوالی بخاطر خیانت هایش معرفی شده میخواهد چاپلوسی کند

>>>   در مورد الکو وات و.ارت اطلاعات کلتور بیخبری خود را نشان داد و گفت برای این نوع کارها یک کمیسیون یا کمیته ای وجود دارد تحت ریاست وزیر اطلاعات و کلتور که در چنین موارد تصمیم میگیرند و بر اساس ان موضوع را جهت منظوری به رئیس جمهور پیشنهاد میکنند. البته پیشنهاد در وضع کنونی به "رئیس جمهور ارگ" یعنی رئیس جمهور داکتر مدبر، خرم ، وزیری و چند تا "لگه وپوگه" دیگر تقدیم میگردد!! که البته چنین پیشنهاد از جانب وزارت اطلاعات و کلتور هر گز به( رئیس جمهور)؟؟؟!!! تقدیم نشده است . سر انجام "سخنگوی" لوی څارنوالي (اين طوطی گک لوی څارنوالي) موضوع را "حل" کرد و از طریق تلویزونها "تصریح" کرد که این گل را "شورای عالی لوی څارنوالی" انهم در "غیاب " الکو به اب داده است؟؟؟!!! حال درین مملکت و در بالاترین مقامات آن یک " آدم " پیدا نمیشود از این "شورای عالی" بپرسد که مگر شما چه کاره اید که جاده های افغانستان را بنام "اشخاص" و انهم "چه "اشخاص"!!! نامگذاری میکنید!!!!؟؟؟ از کرزی صاحب خو "زِی" ان رفته صرف "کر" ان باقی مانده از او خو گله نیست!!! و در عین حال او به درجه ای از " بی ادارگی" رسیده که کس در همین کابل به گپ کرزی "پیاز پوست نمیکند!!!" عطا محمد نور را در بلخ بجای خود بگذارید که نزدیک است فرمان بر طرفی خود کرزی را صادر کند و کرزی صاحب با همان قره قلی و چپن کذایی خود " کاکه کاکه " بگردد و خود را "رئیس جمهور افغانستان"؟؟؟!!! بداند؟؟!!!
آتشین

>>>   شاروال خاین به خاطر اینکه مورد پیګرد نهاد های عدلی وقضایی به ینسبت غفلت در وظیفه ،خدمت نکردن به شهر کابل و قانون شکنی های خویش قرار نګیرد میخواهد دل یک خاین دیګر را خوش بسازد. جناب شاروال خود را (نو اندیش ) تخلص مینماید واقعآ در اینجا تخلص وی صدق میکند . بهتر بود بجای این نوع نواندیشی تان جاده کابل با باریند چند قتره باره همه جا را آب میګرد که نه مور به آسانی از آن عبور کرده میتوان و نه عابرین بیچاره بر آن یک نوع اندیشی میکردید نه نام ګذاری این جاده نه از پدر کلان شاروال است و نه از پدر کلان الکو که اسم آن را لکو ګذاشته اید. بخاط کدام خدمت آن به ملت که اسم آن را به اسم لوی څارنوال کذاشتید بخاطرایکه از شما تحقیق نکرده که چرا جاده های شهر کابل هنوز خامه است، بخاطر اینکه جاده نو ساخته شده با مواد بی کیفیت که بعد از مدت یک ماه تخریب میګردد . بخاطر امر بلند منزل های غیر قانونی بخوص در محلات رهایشی....به سر تو شاوال خداوند ترا جزا بدهد با این نوع جفاهایکه تو به شهر کابل کردی و هنوز هم کرده رایی هستی.
خراسانی

>>>   چند روز بعد انجانب به مرگ خود میمریم یک وات به نام اینجانب مسمی نماید.
پیر هزار نفری ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است