روزانه 6میلیون پوند از افغانستان به خارج قاچاق میشود!!
طبق قانون افغانستان، هر مسافری که بیش از 12.500 پوند را از کشور خارج می کند، باید مقامات مسئول را از آن مطلع سازد ولی در عمل این قانون به ندرت تطبیق می شود 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۷    ۱۳۸۸/۱۱/۶ کد خبر: 7315 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper)، براساس تحقیقات جدید توسط مقامات امریکایی، سالانه میلیاردها پوند از افغانستان به خارج از کشور قاچاق میشود.

روزانه معادل 6 میلیون و سالانه 2.3 میلیارد پوند استرلینگ، یعنی بیشتر از سه برابر عواید مالیات گمرکی افغانستان، به خارج از کشور قاچاق میشود.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، تحقیقات نشان می دهد این پول از طریق میدان هوایی کابل بیرون شده، معمولا به امارات متحده عربی منتقل می شود.

این در حالیست که رهبران جهان در هفته جاری در لندن گردهم آمده، توقع میرود در مورد آینده صلح و انکشاف افغانستان، که به میلیاردها پوند نیاز دارد، گفتگو کنند.

ولی ترس آن می رود که کمکها ضایع شود مگر اینکه رئیس جمهور حامد کرزی، فساد را در اداره خودش از بین ببرد.

حامیان بین المللی کرزی از ناتوانی وی در مبارزه علیه فساد که سبب کندی انکشاف و بیگانگی مردم از حکومت شده مایوس اند.

دیوید میلی بند، وزیر خارجه برتانیا گفت بسیار مهم است که پولها در فساد و اخاذیهای غیرقانونی ضایع نشود.

تحقیقاتی که توسط وزارت مالیه و اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته امریکا انجام شده، دریافته است که در طی مدت یک روز 119 میلیون پوند از طریق میدان هوایی کابل قاچاق شد.

اما به گفته عمر زاخیل وال، وزیر مالیه افغانستان، وی نمی داند این پول به کجا رفته و چرا از افغانستان بیرون می شود؟

تحقیق کنندگان که در گمرک امارات متحده عربی کار می کردند می گویند اثبات اینکه چه مقدار پول از سرمایه عامه غارت شده و چه مقدار آن از طریق مواد مخدر بدست آمده، مشکل است.

طبق قانون افغانستان، هر مسافری که بیش از 12.500 پوند را از کشور خارج می کند، باید مقامات مسئول را از آن مطلع سازد ولی در عمل این قانون به ندرت تطبیق می شود.

تحقیق در مورد سرازیر شدن پول در افغانستان، جزء اولویتهای قوای کشف و پولیس به رهبری امریکا قرار داده شده است.

حکومت امریکا یک اداره ای را در کابل ایجاد کرده است تا از طریق این اداره پولی که برای طالبان و شبکه القاعده انتقال داده میشود، ردیابی و از انتقال آن جلو گیری کند.

اما اکنون واشنگتن فساد در اداره کرزی را یک تهدید می داند و مقامات فاسد حکومت افغان را نیز ردیابی میکند.

براساس این تحقیق سرازیر شدن کمکها و پول مواد مخدر، موجب ایجاد یک طبقه جدید در جامعه افغان شده است که بی نهایت پولدار هستند.

اعتقاد بر این است که سیاستمداران افغان مقدار هنگفتی پول را از طریق فساد بدست آورده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین به این همه درایت و هوشیاری !
بعد از هشت سال نو فهمدید که در افغانستان چه خبر هست.
یکی از گرسنگی جان میدهد یکی از سیری میترقد.

>>>   بسيار بسيار جالب است روزانه ميليون ها پوند از فقيرترين كشور جهان خارج مي شود.بسيار جالب است پس روزانه چي قدر كمك هاي خارجي داخل اففانستان مي شود پس بنده اگر غلط نكرده باشم .مقداري پول كي از كشور خارج مي شود .زيادتر از پول است به عنوان كمك داخل كشور مي شود. واي برحال اين كشور فقير بااين رهيران ....
احمد
كابل

>>>   رهبر جدید شمال سالانه50 ملیون دالر را به بانکهای ترکیه
جابجا کرده و نماینده گان چند بانک ترکیه این خبر نه رد و نه تاعید کرده است. همه این دزدان مردم را گروگان خود ساخته و با مردم خود بازی میکنند.

>>>   غربی ها پول خود را هیچ گاه هدر نمی دهند از یکطرف برای اغوا کردن مردم ساده افغانستان از چینل های خاصی میفرستند و توسط اجنت های کنراکتور خود واپس به جیب غرب واریز میکنند-


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است