جا را برای نیروهای داعش در افغانستان باز کنید!
نیروهای تکفیری داعش تا چند کیلومتری ایران پیشروی کرده اند و منطقه ای به پنهای یک کشور را در عراق و سوریه را تحت کنترل دارند که اینها تمام با اهداف آمریکا صورت گرفته است. اگر مقامات کابل غافل باشند به زودی باید شاهد میزبانی دولت آینده از این نیروهای تکفیری در اقصا نقاط افغانستان باشیم 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۹    ۱۳۹۳/۳/۲۱ کد خبر: 73570 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گروه‌ تکفیری ‌به نام داعش، پس از مدت‌ها جنگ‌های پراکنده در عراق، روز گذشته در شرایطی به پیشروی سریع و بی‌سابقه‌ای دست زد و برخی نقاط استراتژیک عراق را تحت کنترل خود قرار داد که این سرعت عمل، پرسش‌هایی را پیش کشیده که چگونه این گروه‌ها در سوریه اقدام مشابهی را پیاده سازی کرده‌اند و حال در عراق، جدال تازه‌ و بی‌رحمانه‌ای ‌از سر گرفته‌اند؟

«دولت اسلامی عراق و شام / الدولة الاسلامیة فی العراق والشام» یا داعش از سال ۲۰۰۴ به عنوان گروهی وفادار به القاعده اعلام موجودیت کرد و به القاعده عراق مشهور ‌و در دو سال به‌ سازمانی فراگیر برای گروه‌های شورشی عراق به نام دولت اسلامی عراق تبدیل شد؛ سازمان تروریستی که علاوه بر نیروهای سلفی و وهابی، بسیاری از نیروهای بعثی نیز جذبش شدند و بدنه نظامی‌اش را تقویت کردند.

داعش اکنون بر یک پهنه سرزمینی به اندازه یک کشور مسلط شده است که از سمت شرق شهر حلب در سوریه تا فلوجه در غرب عراق را شامل می‌شود و از روز گذشته به شهر موصل در بخش شمالی عراق نیز کشیده شده و احتمالا بزرگتر هم خواهد شد.

تخمین‌ها حاکی از این است که داعش اکنون بین هفت تا ده هزار نیروی مسلح در اختیار دارد و بر خلاف دیگر گروه‌های مستقر در سوریه، بیش از این که بر ساقط کردن حکومت اسد متمرکز باشد، بر اجرایی کردن قوانین و ضوابط مورد نظر خود و نیز تشکیل یک دولت کامل متمرکز شده است و گزارش‌ها حاکی از این است که در محدوده تحت کنترل خود، نسبت به دولت‌های عراق و سوریه قدرت سیاسی غالب هم هست.

آنچه برای ما اهمیت دارد اینکه برخی رسانه ها مدعی شده اند که رهبری برخی از گروهکهای داعش به ویژه در عراق را در جنگجویان افغانستانی برعهده دارند و تعداد زیادی از افراد کشورهای تونس، لیبی، سوریه و مصر در بین آنها دیده می شود.

همچنین گفته می شود هویت رهبران و بسیاری از عناصر داعش را در موصل عراق، افغانستانی ها و اعراب سوری تشکیل می دهند. این افراد نقشه های عراق را در دست دارند و عراقی هایی که آنها را همراهی می کنند از اهالی موصل هستند.

اینکه چگونه یک گروه تکفیری می تواند به مدت یکسال اینگونه رشد کند و منطقه ای به پهنای یک کشور را در اختیار بگیرد، واقعا جای سوال دارد. این همه تسلیحات و تجهیزات پیشرفته و مدرن از کجا در اختیار آنها قرار می گیرد؟ این نظم و هماهنگی در بین نیروهای افراطی را چه کسی سازماندهی می کند؟

اگر بگوییم نیروهای خودجوش داعش و القاعده این هم تبحر و تخصص در مدیریت و سازماندهی حملات خود دارند که سخت در اشتباه هستیم زیرا رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون. ظاهر کثیف و کریه آنها نشان می دهد که هیچ آگاهی از مسایل شخصی ندارند چه رسد آگاهی از مسایل و روابط بین الملل.

با این توضیح یکبار دیگر پای دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اسراییل به میان می آید که این بار سعی دارند با ارسال نیروهای آموزش دیده خود در افغانستان و پاکستان به سوریه و عراق، کشورهای مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و خود به اهداف و مقاصد شوم شان برسند.

مساله دیگری که توجه ما را به خود جلب می کند. شباهت طالبان به عنوان مهره های آمریکایی با نیروهای داعش است. قوانین و نحوه عملکرد داعش نشان می دهد که آنها از طالبان الگو برداری کرده اند.

برخی از قوانین داعش عبارتند از: ممنوعیت‌هایی چون پوشیدن شلوار جین (برای زنان و مردان ‌‌کمر باریک)، کوتاه کردن مو، نمایش لباس‌های زنانه در ویترین و کار کردن مردان در فروشگاه لباس زنانه، ورود مردان به مغازه‌های لباس خیاطی زنانه، تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه، استفاده از کلمه داعش، مراجعه زنان به پزشک مرد،شانه کردن موی سر و صورت‌، کشیدن سیگار و قلیان و... همه قوانینی که روزی طالبان اجرایی می کردند.

به هر حال نیروهای تکفیری داعش تا چند کیلومتری ایران پیشروی کرده اند و منطقه ای به پنهای یک کشور را در عراق و سوریه را تحت کنترل دارند که اینها تمام با اهداف آمریکا صورت گرفته است. اگر مقامات کابل غافل باشند به زودی باید شاهد میزبانی دولت آینده از این نیروهای تکفیری در اقصا نقاط افغانستان باشیم.

بالاخره هرچه نباشد آمریکا بزرگترین متحد افغانستان است و آمریکاییها در وطن ما صاحب خانه هستند، حال اگر چند روزی بخواهند از نیروهای تفکیری خود در افغانستان پذیرایی و میزبانی کنند، نباید مشکل مهمی وجود داشته باشد!!!

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان خود داعیش سلفی تکفری وهابی جنگهوی ای اس ای
انکلیس اسرایل امریکائ یهود ونصارا است نیاز به چزی نیست

>>>   همه بلا هابالای مسلمانا ن ازاعمال وکردار ضداسلامی دربین شان است به گونه مثال مرض سرطان قوم کریایی خودخواهی جاه طلبی و.....
انصارالله از پلخمر

>>>   بایددولت افغانستان یک تدابیر را بخود داشته باشد.
عصمتیان

>>>   شما نگران نباشید از سد محکم ایران که هیچ به چند کیلومتری مرزهای ایران هم نخواهند رسید سپاه قدس ایران به زودی همه شان را با خاک یکسان خواهد کرد ایران فعلا صبر کرده و عملیات مستقیم انجام نداده تا ارتش عراق و نیروهای صدر و پیش مرگهای کرد وارد عمل شوند و به آنها کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی و راهبردی میکند در صورت عدم انجام وظیفه توسط ارتش عراق ایران فقط با یک اشاره مقام معظم رهبری عراق را به گورستان این کثافت های تروریست تبدیل خواهد کرد چند روز پیش گروه داعش اعتراف کرد که ما به خاطر نیروهای سپاه قدس ایران از گرفتن سامرا عاجز ماندیم نه به خاطر ارتش عراق
ایرانی غیور گوش به فرمان رهبر

>>>   قطر و عربستان و امارات حمایت مالی و آمریکا و اسرائیل حمایت لجستیکی و مدیریتی آن ها را عهده دارند. اسرائیل می خواهد داعش را در قلب کشورهای عربی بکارد تا توجهات از اسرائیل بسوی دولت داعش جلب شود

>>>   اگر از کربلا این طرف تر امدند اسمم بگذارید
حامد

>>>   بایستی از دولتی که حمایت جامعه جهانی را دارد حمایت کرد، اشتباهی را که عراق انجام داد نباید در افغانستان مرتکب شد. تیم داکتر غنی می تواند جامعه جهانی را در افغانستان نگه دارد.

>>>   ایران افغانستان یا عراق نیست که خاکش جولانگاه هر یاغی و شروری بشه... کسی جرات نداره نزدیک خاک ایران بشه ایرانی ها متحد هستن همیشه نه مثل ما که وطنمون شده خانه ی اجنبی...کاش ما هم اتحاد داشتیم
نور محمد از مشهد

>>>   ای نظر دهنده آخر ملت هیچ گاه در برابر بیگانه سر فرود نمی آورد اشتباه نکن

>>>   کرزی.. قرارداد با امریکا را امضا نکرده است....و به زودی وقتی عسکرهای آمریکایی از خرابستان بیرون رفتند، نیروهای داعش و طالبان کابل را میگیرند...

>>>   نیروهای داعش
زود شکست می خورد چون پشتیبانی مردمی نداره
نبی جاغوری

>>>   اگر ما پیمان استراتژیک با آمریکا را امضا نکنیم خیلی بد میشه، داعش میاد همه جا را میگیره....آمریکا از همه بهتره.
آرزو از مزار

>>>   قاسم سلیمانی را میشناسید؟ به زودی عراق را گروستان شان میکند

>>>   لعنت بر این گروه وحشی که نام اسلام را بد میکنند و جهان اسلام را بجان هم میاندازند اکنون خطر دیگری بنام حزب التحریر هم که فکر کنم همین گروه های غیر اسلامی باشند در افغانستان ریشه دوانده مخصوصا در هرات تبلیغات این گروه ادامه دارد و مردم را فریب میدهند که انشا الله به هدف خود نمیرسند

>>>   مگر طالبان چه کسانی هستند؟ اشتباه نکنید فقط با داعش اسمش فرق دارد و گرنه هر دو یکی هستند.نویسنده گرامی نباید در رسانه ها زیاد مطرح کرد که سران تروریست ها اهل افغانستان هستند چون جدای از صحت و سقم این خبر ما به اندازه کافی در دنیا بد نام هستیم لطفا شما ... از این بیشتر مرد م ما را به سر زبانها نیاندازید. این که گفتید کشف جدیدی نبود ...
وطن دوست

>>>   آمریکا از همه بهتره ؟! چه میگویی؟ آمریکا در همه جا حامی تروریست بوده و است همین داعش را امریکا در سوریه حمایت کرد و طالبان را هم امریکا در افغانستان قدرت داد.

>>>   البته نویسنده محترم چیزی را که شما ذکر نکردید که یکی از محمترین حامیان این گروه ها دولت خبیث عال سعود در عربستان و شیخ نشین های خلیج میباشند. شاید پلان از امریکا باشد اما کشور های عربی انرا ا پول نفت تمویل و به عمل پیاده میکنند. این کشور ها در لباس اسلام بر ضد اسلام میباشند. از امریکا و اسراییل کدام گله ای نداشته باشم.

>>>   برادرمسلمان باوحدت شیعه وسنی می توان نقشه بگانه گان رانابودکرد.افغانیهای بیدارالگوی این وحدت است برای سایر مسلمانها خدای ما وقرآن ماوپیامبرما وقبله ما دین ما یکی است.پس اختلاف وبرادرکشی چرا؟؟؟

>>>   اگر امریکا از افغانستان براید روز عراق بالای مردم افغانستان آمدنی است
سیدحسن جنرال متقاعد

>>>   به نظر من افغانستان باید پیمان امنیتی با امریکا را امضا کنه.قبل از اون اتحاد بین مردم افغانستان از هر دین و مذهب و قومیتی واجبه ایشالا که قدم نحس داعشی ها به افغانستان نمی رسه چون این وحشی ها در منطقه سوریه و عراق حاضرند و از شما دورند از طرف شرق افغانستان که راهی ندارند از سمت غرب هم مگه این که از جنازه ما رد بشن.فقط باید مرز با پاکستان را شدیدا مواظب باشید چرا که داعش فرزند عربستان سعودی هست و پاکستان هم که بهشت تروریست هاست.اخرین اخباری که از فعالیت اینا هست اینه که گویا به سودان و مصر هم رفتند!! و میخوان گروه دامس (دولت اسلامی مصر و سودان) را تشکیل بدن.فالله خیر حافظا و هو الرحم الراحمین. خدا بهترين نگهدار است و اوست مهربان ترين مهربانان
محمد حسین از اصفهان

>>>   بحران عرق که می گذرد و داعش را هم با خود می برد . فقط نگاه کنید آمریکا در وقت خطر چطور به کمک همپیمانش آمد

>>>   البته از نظر محتوا گره شیطان پرست طالیب نما با گره شیطان پرست داعیش فرق ندارد اما در ظاهیر نامش فرق میکند هردو این گره شیطان پرست ادعای شرعیت اسلامی رادارد باید سول شود که منظور کدام شرعیت اسلامی اگر منظور شر عیت غرای محمدی است همه مسلمانان هم شیعه هم سنی قبول دارد پس برای چه این همه انتحار انفجار برای چه پی معلوم می شود که منظور این گره شیطان پرست ار شرعیت شیطان پرستی بنام دین اسلام است که هچ مسلمان این شرعیت شیطان زند باد اسلام واقعی نفرین باد بر گره شیطان غ مهاجر و زنطن دوست پرستی طالیب نما وداعیش را قبول ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است