نامه یک گوسفند به گِرل فریندش ...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۳/۴/۳ کد خبر: 74323 منبع: پرینت

کلوله دنبه ی عزیزم، بع بع بع !
پیش ازهرچیز دیگر، امید وارهستم که « چاق و شکم سیر » باشید...
شاید باور نکنی، اما جدی میگم، این روزها در افغانستان نام من سر زبانها است.
من دیگر یک گوسفند معمولی نیستم، تاکید می کنم که من دیگر یک گوسفند معمولی نیستم...

می دانی نام من آنقدر مقدس، پر رمز و راز، مهم و پرمعنی بوده است که صندوق های رای دهی را گوسفند نام گذاشتند.
اکنون تازه پای من به میدان رقابت های دموکراتیک و انتخاباتی دخیل شده است، حتا گفته می شود که نام من به «ارگ» سرایت کرده و رییس جمهور نامشروع ما، اعضای کابینه اش را «گوسفندی» گفته است.
من دیگر شب ها خواب ترسناک چاقو و قصابی نمی بینم، دیگر سر بریده ام را در کله پزی با دهن باز و خندان، خیالی نمی بینم.

نرم دنبه ی مهربانم !
میدانی حتا پروفایل های بهترین بچه ها و مقبولترین دخترهای افغانستان، پر از تصاویر من است، واقعا این باورکردنی نیست ... بع بع بع !

کسی بنامم صفحه ی رسمی فیس بوک ساخته است، با این نام ...
(دگوسفند بابا فیسبوک آفیشل پیح)...
باورکن عزیزم که در یک ساعت به اندازه تمام پشقل های خودت، لایک خورده است.

جان جان، بع بع بع ....
عشق من! باورکن از خوشحالی زیاد بی بریک شدم و پشقلم به سان آبروی تقلب کاران دانه دانه از زیر دنبه ام در حال ریختن است.
تازه نام من وارد ادبیات سیاسی شده است، حتا بنا بر پیشنهاد رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل گوسفندان، شاید یک نوع ادبیات دیگر، بنام ادبیات گوسفندی از سوی زبان درازان، به رسمیت شناخته شود. واقعا این یک افتخار برای همه گوسفندان شکم پرور و علف شرمانده افغانستان و جهان است.

عزیز دنبه دارم!
خیلی دلم می خواهد که در کنارم می بودی و این خوشی گوسفندی ام را با تو شریک می ساختم، دنبه های مان را به هم می چسپاندیم و از تهی دل، بع بع می کردیم. اما دریغ و درد که دوری راه، بع بع مرا به گوشت نمی رساند.

دنبه نرم و نفس گرم عزیزم!
خیلی درد سرت دادم، شاید از زیاده گویی من، دنبه ات به درد آمده باشد، من جدا از تو پوزش می خواهم، اما خوش خبری خاص و گوسفندی که برای تو دارم این است که به زودی نام من شامل ( مِلّی یات ) در افغانستان می شود.
شما بهتر می دانید که در افغانستان، همه چیز « مِلی» است...

مثلا :
منافع ملی، وحدت ملی، آبروی ملی، بی عزتی ملی، تنبلی ملی، خواب ملی، تقلب ملی، ناف ملی، گنگسیت ملی، بی غیرتی ملی، بی وجدانی ملی، تیله تیله ی ملی، بزن و بگیر ملی، بگیر و نمان ملی، فساد ملی، چور ملی، ازاربند ملی، البته باید بگویم که این ازار بند ملی، در ازار ملی کشیده می شود که کمر وحدت ملی را ببندد...

دنبه سفید نازنینم !
اما کوتاه سخن و ناف این نامه در اینجا است که به زودی ما و خودت در افغانستان، شاهد یک واژه ی «ملی» دیگر خواهیم بود، البته این به پاس کارکرد خوب گوسفندان در انتخابات، به تصویب خواهد رسید... و آن عبارت از ( بَع بَع مِلّی ) است.

حفیظ الله مصداق


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام علیکم
هههههههههههههههه خیلی جالب هست میدانین حال که امرخیل گوسفندی از کمیسیون نامستقل گوسفندان کناره گرفته البته ظاهرا از باطن این ها خداوند ج خودش میداند

>>>   به اجازۀ آقای مصداق!
در ضمن همه خوش خبری ها خبر بدی هم برایت دارم هما چندان هم متأثر کننده نیست!
رهبران سیاسی افغانستان که از سیاست گوسفندی هم خبر ندارند و در واقع سیاست مرکبان را روی دست دارند، زورشان به انسانهای مثل خود نرسیده و نام من بیچاره را شامل حال و احوال سیاسی خود نموده اند! اینک ناخواسته نام من و پای من در سیاست داخل شده است و من هم تا رفتن به زیر تیغ قصاب از دانه دانه بع بع خود حساب میگیرم!
روغن دنبۀ نازدانه هم!
راستش ندانستم که من برای این سیاستمداران اینقدر با اهمیتم که برای بهانه تراشی های شان در یک روند ملی نامم را رسانه ای میسازند! با اینکه به نامیکه دارم افتخار میکنم اما به کلۀ پوچ و خالی از سیاست این سیاستمداران که رهبری آیندۀ چوپانانم را عهده دار خواهند شد متأسف شدم و شکر نمودم که خوب است چوپان فعلی من سیاستمدار نبود!
دنبه کشال جانانه هم!
میدانی! آنروز دیر نخواهد بود که شاخهای چنبرم را بنشانۀ لوگوه افتخار در اتهامات و بهانه جوییها بر درو دیوار تیم شکست خورده انتخابات نقش بندند برای اینکه آنان هرچند داد زدند شرطی از شرایط شان برآورد نشد اما بمجرد پادر میانی تقلبی نامم اولین شرط این تیم که همانا کنار رفتن رئیس دبیرخانۀ انتخابات بود برآورده شد اما میترسم از اینکه حال در بین شاخ جنگی این دو قچ انتخاباتی قبرغه های خود را از دست ندهم.
میهن زرغون

>>>   آقای مصداق ژوندی باشید:
بسیارخوشم آمدواقعآًکه طنز جالب را نویشته بودید آقای امبرجیل واقعآًیک گسفندخوبی درآینده است اوشاید به قربانی آماده شود.
عصمتیان

>>>   خیلی جالب بود.
گلو

>>>   در حقیقت دیگه کاری از ما انسان ها ساخته نیست ، خدا بکند که این حیوانات مخصوصا گوسفند ،خر ... راه نجات مردم افغانستان را پیداکند.

>>>   بسیار مزه کرد، واقعاً استعداد تان فوق العاده است. خدواند تمام مردم افغانستان را همت بدهد که در رشته و عرصه خود مثل خودت بدرخشد.
و سلام، هادی احمد، شهر کابل

>>>   ,گوسفندک‌ طلای - سرخ و سفید و سیاهی.
دل مرا میبری - من قربانی دنبه هایت: چرب و نرم و گرمه
گوش هایت کشال است .. ته ته تینگ تیتینگ تینگ
دندان هایت سفید است .. ته ته تینگ تیتینگ تینگ

>>>   بع بع بع تیم بز وگوسفند وچوپان هم امر خیل هههههه

>>>   آقای مصداق :
بسیارجالب نویشته ایدواقعاًکه من را مزه دادژوندی باشید.
عصمتیان

>>>   آقای اشرف‌غنی واقعاً در این تقلب گسترده هزاره فیصد دست دارد ، بی‌هیچ تردیدی اشرف غنی تقلب کار حتمی باید از این پروسه ملی کنار گذاشته شود و از بابت تبانی تقلب آن به محاکم معرفی شود . اشرف غنی نامزاد ریاست جمهوری که رسماً در یک پروسۀ ملی و دموکراتیک خیانت ملی بر اساس تبانی تقلب‌ با همرای ضیاء امرخیل چوپان بزرگ در پروسه ملی کرده است او شایسته‌گی زعامت کشور اسلامی جنگ زده 3 میلیون شهد راه آزادی را ندارد. وهم غنی داماد یهود است زن یهودی غنی زن اول ملکه با عزت کشور اسلامی افغانستان در سطح کشور های اسلامی جهان شده نمی تواند.

>>>   بسیارخوشم آمده است.
عصمتیان

>>>   چقدر جالب بسیار زیاد خوبش بود تشکر از نویسنده محترم

>>>   واقعاً خنده دار وباور ناكر نى است،متفكر جديد واختراع جديد اقاي امرخيل؟
بعد ازين كوسفندان قدر وقيمت تو را بداند،تو آرزوي كوسفندان را براورده ساختي؟
عبدالله ريحان

>>>   جالب بود

>>>   سرود ملی تیم تحول و تداوم (اگر خدای ناخواسته تاج و تخت را با تقلب به میراٍث ببرند)

ووایی میژ، میژ، گوسفند و گوسفند،
ووایی خیل خیل، هر خیل، امر خیل،
مونژ افغانان یو، بی مثال زمریان یو،
هر ثوک چه واخلی زمونژ نوم،
ورته خاندو په بع بع بع،

سرم فدای کوچی زاده،
گوشتم و دنبه ام نوش جان مست زاده،
آخند زاده فدا و صدقه پاچه و پشقلم،
تحولیان و تداویان برابر به پشمم،
اصلاحتیان و همگرایان زیر پایم،
بخندم به ایشان و بگریانم ان جوانان سرگردان،

ووایی میگ، میگ، گوسفند، گوسفند،
ووایی خیل، خیل، هر خیل، امر خیل،
مونژ افغانان یو، بی مثال زمریان یو،
هر ثوک چه واخلی زمونژ نوم،
ورته خاندو په بع بع بع،

>>>   به آغای امرخیل و نورستانی باید به پاس خدمات شان مدال وطنپرستی گوسفند طلایی داده شود

>>>   راستی من بیش از صدرس گوسفند دارم اگر این کمیسیون بیاد پشکلاش را بشمارد.

>>>   اكر ميخواهيد ادبيات طنز اميز انتقادي سياسي بنويسيد خب يك كم كوميدي تر و شاداب تر بنويسيد مردم در اي برهه زمان حق دارن ايجورياز شدت گریه بخندند?!!
هر که موافق هست لایک گوسفندانه بر مه بگویه و بزنه
احمد ظاهر خواننده فقید

>>>   واقعا خنده دار بود. البته با وجود تمام کاستی ها در افغانستان یک چیز به خوبی رشد کرده و ان ازادی بیان است. و همین سبب گشایش در کارها خواهد شد.

>>>   خیلی عالی بود
تشکر

>>>   رمز امرخیل بسیارحساب شده بود؛چون رأی های تقلبی به حساب کسی می رود که شغلش گوسفند چرانی بوده ،پس زنده باد گوسفندان زردموی چشم آبی .(کشگچی ازکابل ) یوسفی نژاد

>>>   نامه دیگری از گوسنفدان با احساس و وطن دوست به جناب آقای مصداق!
گوسفندی را که شما از آن یاد میکنید، او گوسفندی است که پروای خوبی وبدی خود را ندارد صرف در سیاست داخل شده به نفع هرکس که رای دهد رای میدهد، اما گوسفندان دیگر که احساس دارند بالای خود افتخار دارند نمیخواهند لکه بدنامی را بالای خود قبول ندارند و و طن دوست میباشند، میگویند که شما انسان ها هر کار بد وفساد وتقلب که میکنید ما شما را سوگند میدهیم ما گوسفندان را دخیل نسازید، نام بد واعمال بود خود را برسر ما نیندازید، واقعا ما گوسفندان خیلی تحقیر شدیم، در طول تاریخ ما گوسفندان آنقدر بدنام نشده بودیم که در این انتخابات بدنام شدیم ، گوسفندان قبلا در کار شما مداخله نمیکرد و ما نمونه مثال بودیم وشما میگفتید این آدم بسیار آدم خوب وگوسفندی است اما حال آن نام نیک را میخواهید از ما گوسفندان بگیرید و ما را به یک صندوق تشبیه کردید که هر برگه آن خیانت ملی است، بروید هر کاری که میکنید نام یک حیوان دیگری را مانند شغال پیدا کنید او از شما انسان ها خوش میشود، اما ما گوسفندان برای عید قربان قربانی میشوم، ما را قربانی انتخابات خود نسازید.
هموطن

>>>   عالی بود.
محمد

>>>   چرا واضع ترنمیگوید نامه امرخیل به یک فاشست دیگر

>>>   امرخیل باید محاکمه شود و شرکای این جرم شناخته شده مانند... سربریده شوند اگر میخواهید که یک افغانستان ارام و قایم داشته باشیم.
ادیب

>>>   نوشته های میهن زرغون جالبتر بود

>>>   اگرچه طنز تلخی بود اما عفت کلام در آن رعایت نشده بود. از کلمه دنبه خیلی استفاده شده بود....

>>>   گوسفند چرانی کدام کسب خراب نیست به خاطریکه پیغمبر خدا رسول الله .ص. هم کرده . اما لبیک گفتن به یهودیها و مهمانیهای عیاش برای آنها" خشنود شدن به بمباردهای آنها"و جشن گرفتن به مرگ مسلمانها"جاسوسی برای دشمنان وطن و شراب خوری در محافل مکس ...به آنها" دزدی و کشتار این همه گناه گاران عظیم تیم اصلاحات و همگرایی ما تحمل این همه نداریم باید نجات پیداکنیم و تحول و تداوم توان و قدرت دارد که اشخاص... از صحنه دور کند.
داوری

>>>   آقای مصداق این طنز را که شماساخته اید واقعاًبسیارخوشم آمدمن همرای آقای آهنگروکابلی بسیارخنده کردیم شمازنده باشید.
غیرت خراسانی ازدانشگاه کابل

>>>   مه میگم تیم اصلاحات و همگرائی با این گوسفند - گوسفند گفتن خود مزه کرد، نام همه گوسفندان را همین تیم گرفت و به کسی چیزی نماند، خدا کند از این همه گوسفند گفتن در نصیب این تیم رودۀ گاو نباشد زیرا رهبر این تیم طالع چندانی ندارد و از قرار معلوم هریک از اعضای فعالش از کنارش دور میشوند، مه میگم جان لالا عبدالله جان! زود خودت به دادت برس و هرچه عاجل غمته بخور در غیر آن این نا جوان ها میانه راه ترا خواهند ماند.
راستگو

>>>   خبر عاجل اقا کرزی از این لغت جدید را که اقا امرخیل به دیکشنری ما مردم افزوده یک تقدیر نامه جانانه برایش تقدیم کرد تا باشد درسی برای افراد دیگر در انتخابات دیگر

>>>   شعری مینویسم.
ازخداخواهم نگیردنعمتش
جون امرخیل گوسفندجنتش
تاامرخیل باتقلب کارکرد
روده قاقی راسر گفتارکرد

>>>   به همانهاییکه عفت قلم و نوشتن رانمیدانند:
عزیزان چیزی که می نوشتید فکر کنید چیزی که فکر میکردیدننویسید.
عزیزان سایتهای خبری و اجتماعی میدان مرغ بازی و سگ جنگی نیست دنیا نظاره گر گفتار، نوشتار و گفتار ماست لطفاً یک کمی با فکر بنویسید ملت افغان از جنگ و تفنگ سالاری خسته شده بخود آمده از تعصبات لسانی، سمتی و دینی جداً خود داری نمایید صرف آنهایی را گرامی بدارید که در نزد دنیا عزت، نام و آبرویی داشته باشند نه یک عده زورگو ها و بدنامان تاریخ را. بااحترام
یک معلم

>>>   کرزی متقلب, غنی متقلب, کمیسیون انتخابات متقلب, ارای مردم تقلبی در انتخابات گذشته ملل متحد متقلب تنها وتنها جناب داکتر صاحب عبدالله آدم پاک وخوب است. خوش شدی!!!

>>>   نظر تان را در باره اسم جدید عودولا عودولا یعنی گل مرجان خواهانم.
همچنان کامیابی ریس جمهور تانرا محترم اشرف غنی احمد زی را بشما جمله بد خواهانم ایشان مبارکباد میگویم.
دیان عمر

>>>   واژه های جدید سیاسی چند دهه اخیر در افغانستان:
1. گاو
2. بز
3. گوسفند
جالب اینست که یک گاو بود و یک بز اما تعداد گوسفند ها به زیادتر از 75 درصد نفوس افغانستان است
اما متوجه باشید که اینرا هم گل مرجان قبول نمیکند

>>>   چند واژه مرغوب تیم اختلاف و وندگرائی:
خویشاوند
روند
میشوند
میروند
جاده میوند
بروند
شوند
پیشوند
پسوند
قسم خوردن هم تنها به خداوند
خلاصه اینکه در آخر هر لغت که وند باشد بهترین لغت است. اما
اما گل مرجان قبول نمیکند ها ها هاها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است