پس از درخواست عربستان سعودی:
آمریکا از طالبان خواست به گروه داعش بپیوندند!
اگر آمریکا بخواهد برای رسیدن به اهدافش تمامی طالبان افراطی و گروه های تکفیری را در یک نقطه جمع می آورد. تا دیروز نیازش در افغانستان و پاکستان و یمن برآورده می شد و اکنون در سوریه، عراق، مصر و لیبی. و صد وای بر کسانی که هنوز هم فکر می کنند طالبان یک پدیده افغانستانی اند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۳/۴/۱۲ کد خبر: 74839 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، در این روزها که تب و تاب انتخابات در کشور بسیار داغ است و همگان چشم انتظار اعلام نتایج دور دوم هستند، طالبان با عملیاتهای نظامی خود در هلمند یکبار دیگر مرکز توجه رسانه های خبری شده اند.

گفته می شود هزینه این عملیاتهای نظامی طالبان در ماه مبارک رمضان را عربستان سعودی پرداخت کرده است. البته به نظر می‌رسد تنها دین یا نفت نیست که ازعربستان سعودی صادر می‌شود بلکه این کشور نفت‌خیز و برخی همسایگان به ویژه پاکستان و قطر مشغول تامین مالی وهابی‌ها و سلفی‌های سراسر جهان است که پرداخت نیم میلیارد دالر به گروه داعش در چند روز گذشته از سوی عربستان، تنها یک نمونه از آن است.

از آنجایی که این سازمان‌ها و گروه های تکفیری همیشه قصد ترور مخالفان و تحریک حامیان خود را دارند، هیچ کشوری در جهان اسلام ازعملیات‌های آنها مصون نیست. در واقع ارتباط میان موسسات خیریه عربی که سنت‌های وهابی و سلفی را تبلیغ می‌کنند و جنبش‌های افراطی اسلام‌گرا یک تهدیدهای مهم و اساسی برای مردم و دولت‌های سراسر جهان محسوب می شوند.

از سوریه، عراق، مالی، افغانستان و پاکستان تا اندونزی، شبکه‌ای از موسسات خیریه عربی، گروه های تکفیری و ستیزه‌جو را از نظر مالی تامین می‌کنند تا سنت‌های گوناگون مسلمانان را با سنت‌های وهابی و سلفی هماهنگ کنند. دلیل این مدعا در یکی از مدارک افشا شده در سایت ویکی لیکس که سندی از کنسولگری آمریکا در لاهور است، آمده که براساس آن: حدود 200 میلیون دالر سالانه از سوی خیریه‌ها و سازمان‌های تبلیغات مذهبی عربستان و امارات ظاهرا با حمایت مستقیم دولت‌هایشان به دست روحانیونی می رسد که مشوّق این گروه های افراطی می باشند.

اکنون نیز در تلاش هستند تا طالبان را در سوریه و عراق مستقر نمایند و با افتتاح دفتری در منطقه تفتناز ولایت ادلب در شمال غربی سوریه و یک دفتر در موصل عراق، یک هماهنگی کامل و منسجم بین گروه های افراطی در سوریه و عراق به وجود آورند و فعالیت گروه‌های مسلح تروریستی در میدان‌های مختلف نبرد در این کشور را رصد و اطلاعات لازم را به پاکستان ارسال کنند.

در هر حال آن چیزی که کمتر در رسانه‌ها بیان می‌شود، نقش و اهداف آمریکا برای تسهیل حضور طالبان در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه می‌باشد. به نظر می‌آید دولت آمریکا از حضور طالبان در کشورهای مختلف به چند دلیل ذیل حمایت می‌کند:

۱- دولت اوباما به علت وعده زمانی خروج از افغانستان در سال ۲۰۱۴ نیازمند به ثمر رساندن سریع مذاکرات با طالبان در افغانستان می‌باشد. از این منظر روانه کردن نیرو‌ها طالبان پاکستان و افغانستان به سوریه و عراق و پیوستن آنها به داعش باعث کمرنگ شدن توان نظامی این گروه می شود و از سوی دیگر یک نقطه اشتراک سیاسی با آن‌ها در مواجه با مخالفان آمریکا ایجاد می‌کند.

۲- آمریکا با روانه ساختن نیروهای طالب به سوریه و عراق دو هدف راهبردی دیگر را نیز دنبال می‌کند. اول اینکه آن‌ها بدین طریق تلاش می‌کنند تا دولت این دو کشور را در ضعف سیاسی قرار بدهند. این فرضیه در حالی قوت می‌گیرد که نیروهای تروریست آرتش آزاد و جبهه النصره در حال حاضر تلفات زیادی دیده و نیازمند تقویت نیروی انسانی می‌باشند. به همین دلیل طالبان که از حاصل سال‌ها جنگ داخلی در افغانستان و پاکستان دارای تسلیحات سبک و نیمه سنگین و همچنین تجربه عملیاتی و اطلاعاتی مناسبی برخوردار می‌باشند می‌توانند با پیوستن به داعش به تقویت این جبهه کمک فراوانی بکنند. دلیل دوم نیز اینکه خروج تسلیحات از افغانستان به سوریه و عراق باعث کمتر شدن هزینه‌های نظامی‌گری آمریکا در سوریه می‌شود.

۳- از چندی قبل آمریکا تلاش کرده که نقش برخی کشورهای عربی منجمله عربستان را در تحولات سوریه و عراق پررنگ‌تر کرده و به این کشور در مقابله با دولت قانونی سوریه نقش محوری بدهد. حضور طالبان در گروه داعش، تلاش آمریکا برای تقویت جبهه عربستان در میان تکفیریها می‌باشد.

۴- حضور طالبان حتی به صورت محدود و نمادین به فرقه‌ای‌تر کردن گروه داعش و دو قطبی کردن فضای منطقه به شیعه و سنی کمک خواهد کرد. از سوی دیگر پررنگ‌تر شدن این تقابل ایدولوژیک تحولات امنیتی جنوب شرق ایران که در همسایگی با گروه‌ها طالب افراطی قرار دارد نیز را تحت تاثیر قرار خواهد کرد.

۵- در این میان دولت نواز شریف در پاکستان که روابط نزدیکی با آمریکا و عربستان نیز دارد از این اقدام سود خواهد برد. نواز شریف ضمن آنکه با حضور طالبان در سوریه و عراق بار امنیتی را در این کشور کاهش خواهد داد از سوی دیگر می‌تواند اوضاع اقتصادی کشورش را نیز بهبود ببخشد.

با این توضیحات می توان یکبار دیگر به یقین ادعا کرد که اگر آمریکا بخواهد برای رسیدن به اهدافش تمامی طالبان افراطی و گروه های سلفی را در یک نقطه جمع می آورد. تا دیروز نیازش در افغانستان و پاکستان و یمن برآورده می شد و اکنون در سوریه، عراق، مصر و لیبی.

وای و صد وای بر کسانیکه هنوز هم فکر می کنند طالبان یک پدیده افغانستانی اند و حاضر نیستند اعتراف کنند همه این بازیها برای برآورده شدن اهداف و مقاصد آمریکا در منطقه می باشد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تروریست وحشی قاتل مردمان ضد بشر وانسانیت همه اگرداعش باشند یا طالب یا القاعده یا لشکر جنگهوی و... همه غلامان یهود واسرییل هستند ازطرف یهود ها اکمال وتمویل وترننگ داده میشوند تا دین مقدس اسلام را بدنام ومسلمانان را قتل عام کنند این گروه ها صرف بخاطر بدنامی وکشتار مسلمان ها پایه گزاری شده تا یهود ها بتوانند توسط این تروریست ها به اهدافشان برسند
درشکار بودن که یک قسم پرنده است شکاری اول سگ تازی را پیش می اندازد تا دربین گندم ها وعلف ها گدودی وغوغا را انداخته زمانیکه بودنه پرواز کرد شکاری باز را رها میکند وبودنه را شکار میکند این گروه ها هم سگان شکاری وتازی های یهود ها هستند که بخاطر پیشبرد اهداف اسراییل وصهیونیست ها استفاده میشوند این ها نه مسلمان هستند ونه بودند گاهی یک شخص بیسواد جاهل ونادان را درافغانستان امیرالمومنین (ملاعمر) اعلان میکنند واین امیرالمومنین شان آنقدر ترسو وبزدل وروباه مانند بود که دربسیت سال کسی آنرا دیده نتوانست حالا دیدند که این چل وفریب شان را مردم دانست بالای ملاعمر یک چلیپا کش نموده یک امیرالمومنین دیگر مانند ملاعمر پیداکردند اینها همه فریب دادن ما مسلمان ها است وبس این ها نه مسلمان هستند ونه بودند

>>>   ازآمریکاشک نیست که درکشورهای اسلامی کدام پیامبر را نفرستد.
عصمتیان

>>>   كسانيكه برده مليت پرستان و خود مليت پرست هستند هنوز هم قبول ندارند كه سال ها استفاده شدند و هنوز هم عاقل و بالغ نشدند.......
(يكتاپرست) افغانى

>>>   ...هر روز شاهد یک نیروی عقبگرا و متحجر از گوشه و کنار هستیم و این همه بدنامی برای مسلمانها به بار می آورد واقعا درد آور است که مسخره عالم هستیم و هرروز باید خونهای زیاد از بی گناهان ریخته شود.

>>>   نمیدانم که اینها در انجا تحت فرمان کدام امیر المومنین عمل خواهند نمود. این هم امکان دارد که امیرالمومنین ملا عمر فوت نموده باشد و ان دومی از موقع استفاده نموه و سر بر اورد. زیرا محال است که ملا عمر در حالیکه حیات داشته باشد از مقامش با رضایت خودش دست بکشد.

>>>   چندی قبل گروه تروریستهای اجاره ای به اصطلاح داعش،نقشه ای را به امپراطوری پروپاگاند میدیا ی عربی عبری غربی تسلیم کردند که بخش عمده ای از دول اسلامی از جمله افغانستان نیز در ان وجود دارد ودر این نقشه که کشورهایی که در پنج سال اینده تحت سیطره این گروه تروریستی قرار میگیرند(البته به ادعای پوچ خودشان) و با نگاه اماری به تشدید حملات طالبان در افغانستان طی ماههای اخیر وبه بهانه انتخابات تا حدودی این درخواست امریکا ورژیم ال سعودرا بیشتر روشن می کند.صدفی صد ازاد سازی پنج تن از سرکردگان طالبان از زندان گوانتانامو،دامن زدن به موضوع قومیتها بر سر موضوع انتخابات با جانبداری قومیتی از کاندیدانی خاص ،تشدید عملیات تروریستی در افغانستان،سفرهای عوامل امریکاچون ستار سیرت وزلمای خلیلزاد وتشدید فعالیت طالبان پاکستان از جمله قطعات این پازل خواست استکبار ومزدورانشان گروه تروریستی اجاره ای داعش میباشد.
عبدالرب

>>>   میر حسین تلاش
گفته های مقامات امریکایی برای خارج شدن شان از افغانستان بمعنی آوردن گروه های افراطی در درون نظام سیاسی افغانستان است. حتی گمانه زنی ها برای آوردن گلبدین حکمتیار نیز وجود دارد. ایجاد بحران انتخاباتی از بازی های سیاسی امریکا برای ناکامی داکتر عبدالله عبدالله بود. بدلیل اینکه با پیروزی داکتر عبدالله ایران درنظام سیاسی افغانستان از نفوذ بیشتری برخوردار میشد.

>>>   داعش یعنی همان آمریکا کار آمریکا است
مختار شهابی ایران تهران افغانستانی

>>>   تاکنون ارتش عراق موفق شده 3156 تروریست را به هلاکت برساند.بر اساس بیانیه ای که در این باره توسط وزارت دفاع عراق منتشر شده، نام سرشناس ترین تروریست های کشته شده توسط ارتش عراق، عبارتند از:ابو ايوب الصومالي؛ ابو يمامه الدوسري؛ ابو زينة الليبي؛ حامد اسمعيل الصبيحي؛ ابو حفصة الانباري؛ ابو انس الشامي؛ ابو بکر الشيشاني.
حضرت علی علیه السلام 1400 سال پیش فرمودند: "إذا رأيتم الرايات السود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أيديکم ولا أرجلکم ثم يظهر قوم ضعفاء لا يُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحديد هم أصحاب الدولة لا يفون بعهد ولا ميثاق يدعون إلى الحق وليسوا من أهله "أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى يختلفوا فيما بينهم ثم يؤتي الله الحق من يشاء..."
ترجمه: زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید - به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید - سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد..."گفته می شود این سخن مفهوم آن تماما با تروریست های "داعش" منطبق است کسانی که پرچم های سیاه دارند
اسامی شان، کنیه است مانند "ابو مصعب، ابوالبراء و..." نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند "البغدادی، الحرانی و..."حدیث فوق در کتاب "احقاق الحق و ازهاق الباطل" ذکر شده است.

>>>   دنیای اسلام پر است از انسانهای جاهل و متعصب که به آسانی آله دست هر شیطانی به نام دین شده و براحتی آبروی انسانیت و اسلام را می برند.
رضا

>>>   تنها طالب نیست که امریکا بری اهداف شان ازانها استفاده کرده قبل ازطالبان جنگ در افغانستان جنگ امریکا با شوروی بود .

>>>   اگرطالبان امریکایی هستند ومجریان فرمانهای امریکا هستند پس مخالفین اشغال افغانستان توسط امریکا ودیگرقوتهای کفری کیا هستند
که از فریاد شعار بالا واهل عمل باشند اگر زحمت نیست درعرض ای 14سال اشغال افغانستان یک سنگر آن مجاهدین اصیل وآزاد منش را معرفی کنید
محمد امین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است