مبارک باشد؛ دولت موقت تشکیل می شود (عکس)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۳/۴/۲۱ کد خبر: 75404 منبع: پرینت

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201407/201407121724524525.jpg

جان کری وزیر خارجه آمریکا در حین ورود در میدان هوایی بگرام، مورد استقبال رسمی قرار نگرفت و فقط رییس تشریفات وزارتخارجه افغانستان به خوش آمدگویی اش شتافت.

رییس تشریفات که حامل پیام کتبی حامد کرزی رییس جمهور به جان کری بود، این نامه را در لحظه خوش آمدگویی به جان کری تسلیم کرد. این وضعیت باعث ایجاد برداشت های ذهنی از یک معامله پنهان می شود. یعنی قبل از مذاکره و دیدار جان کری با مقام های افغانستانی، پیشنهاد کتبی رییس جمهور کرزی تحول وزیر خارجه آمریکا گردید.
اما وزیر خارجه آمریکا بی توجه به این نامه سوار چرخبال شد و عازم سفارت آمریکا در کابل گردید.

پیشنهاد رییس جمهور کرزی به جان کری چه بود؟
نامه تحویلی به وزیر خارجه آمریکا حاوی چه مطالبی بوده است؟
آیا آن نامه بسته پیشنهادی دولت موقت به جان کری بوده است؟

یک گزارش محرمانه حکایت دارد که در نامه تحویلی به جان کری، پیشنهاد یک دولت موقت به مدت دو سال می باشد که رییس جمهور موقت داکتر اسپنتا خواهد بود و پس از دوسال یکبار دیگر بین دو نامزد ریاست جمهوری (داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی) انتخابات مجدد برگزار خواهد شد.

در این میان یک احتمال دیگر وجود ارد و آن اینکه جان کری با اولین شخصی که دیدار کرده عمر داوودزی وزیر داخله افغانستان است. در حالیکه این شخص هیچ ارتباطی با موضوع بن بست انتخاباتی افغانستان ندارد. آیا جان کری با دولت موقت موافقت می کند و بجای اسپنتا عمر داوود زی را معرفی خواهد کرد؟

کد (4)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنده به گماشتن آقای اسپنتادرسمت این ریاست موافقت دارم نه عمرداودزی جاسوس پاکستان را.
عصمتیان

>>>   بهترین تصمیم همین است
اجمل(پنجشیری)

>>>   الا همهء كسانيكه به داكتر عبدالله راي داده اند در مقام فلسطيني هاي مظلوم وهمهء آنانيكه به اشرفغني متقلب راي داده اند در مقام اسراييلي ها و نتنياهوي زور گو قرار دارند.

>>>   اگر دولت موقت انتقالی صورت گیرد در شرایط حاضر به سود افغانستان خواهد بود و یگانه راه حل برای بنبست موجود هم حکومت موقت و یا انتقالی خواهد بود امیدوار کاندید صاحبان محترم و دولت افغانستان زمینه دولت فوق الذکر را مساعد سازد.تا مردم ما از بنبست که بوجود آمده رهایی بخشد.
تشکر خیرالله افگار.پلخمری بغلان

>>>   دولت موقت فایده ندره دزدان مردم را به فقر و تباهی موبره
افشاری

>>>   ازدولت موقت چیز بور نموشه

>>>   قسمیکه دیده میشود ریس چمهور آینده داود زی است. که در این صورت به ارمان اشرف غنی خواهید شد.

>>>   پس این همه مصارف انتخابات ورفتن مردم بسوی صندقها بخاطر رای دادن بهوده است?

>>>   آقایان عصمتیان و اجمل پنجشیری، بگمانم شما از افغانستان نیستید. چراکه همیشه سخنان نیشدار و نفاق انگیز را تحریر میکنید. بوحدت ملی اعتماد ندارید. ی
گاهی یکی را یهود و دیگری را مسلملن قلمداد میکنید. اگر آقای اشرف غنی احمد زی یهود میبود آیا برادر قهرمان ملی آقای احمد ضیا مسعود او را نمیشناخت. آیا شخصیتهای دیگری جهادیکه همراه ایشان اند مانند حضرت مجددی و امثال آنها بگفته شما یهود ی محاسبه میشوند. بلحاظ خدا نکنید در میان مردم تفرقه نیاندازید. هردو شخصیت داکتر صاحب عبدالله و داکتر صاحب اشرف غنی انسنهای شریف و معزز اند. بگذارید تا مسایل از راه صلح و صفا و تفاهم بین الافغانی بین شان حل شود. ما مردم عادی به صلح و آرامش نیاز داریم نه به جنگ. بس است سالهای زیادی در ین وطن جنگ بود و بقایای آن هنوزهم جریان دارد. نکنید مردم را ازطریق نوشته های غرض آلود و تعصبات قومی مغشوش و گریشان کنید. ما از جنابان هردو کاندید میخواهیم راه تفاهم و گذشت را در پیش گیرند. اوضاع نا بسامان سالهای قبل را بیاد بیاورند و خودرا دربرابر مردم و سرزمین خود مسؤل احساس کنند.احترام
طلای شرقی - بغلان

>>>   غنی دو سال دیگر زنده گی کرده نمی تواند، داودزی هیچ قابل قبول نیست یک بیسواد مطلق اسپنتا انسان بی ارده است.
جمیل اندرابی

>>>   داکتر اسپنتا شخصیت مناسب است نسبت به عمردائود زی.احترام
عبید.

>>>   بیچاره ... (اشرف غنی) موردیست خودش، بعد از مرگ آن دوستم رییس جمهور ما خواهد شد ! از برای خدا !

>>>   از بد بدتر سپنتا روشنفکر اجنبی است

>>>   آقای احمد ضیا مسعود هم تاریخی دارد که احمدشاه مسعود همیشه ازش مینالید .او به انگلستان رابطه داشت و همه این پلانها با انگلیس و اسرائیل طرح و راه همخوانی آن پیدا و احمدضیاء را با اشرف غنی که وجه مشترک دارند یکی ساختند. احمد ضیا مسعود مطابق منافع اش ...را هم قربانی نفع شخصی میکند دیده شده که روح الله را از دوبی بمبلغ 4 لک دالر در غیاب کرزی صاحب شاروال کابل ساخت . مقصد اینست که احمد شاه مسعود با احمدضیا مسعود خیلی فرق و فاصله دارد.

>>>   پیشنهاد 100 % کرزی آقای داود زی است چرا که هردویشان عضو یک سازمان استخباراتی پاکستان هستند
اسد الله بلوچ

>>>   بالای مردم صد ها بیسواد جمعیتی را تحمیل کردید، دوستم چه کمبود دارد که به حکومت نرسد تجربهء کاری خوبی دارد مردمدار است روابط وسیع با داخلی ها و خارجی ها دارد ازینکه ازبک مستحق نیست ؟... بر فاشیست های قومی.

>>>   انشا ءالله هرچه باشد بخیر مردم افغانستان باشد از همه چیز اولتر منافع مردم ما باید مهم باشد اینکه هرکه رئس جمهور میشود فرق نمی کند، هردو نامزاد افغان و از مشکلات مردم و کشورشان خوب واقف هستند و کار هم کرده میتوانند مطمین باشید .شما لطفآ غصه نخوردی و به کسی توهین نه کنید .
پردیس

>>>   هدف ما همین بود تا استاد عطا در مزار ویک چند نفر درارگ داشته باشیم تا گزینه خراسان از بین نرود
که اینک محقق شد وباید گفت زنده باد پنجشیر
اجمل پنجشیری

>>>   نشست دبل عبدالله در خیمه لویه جرگه و اعلان حکومت موازی اش
عبدالله : اوباما زنگ زده بود.
طرفدارن:نعره تکبیر الله اکبر
عبدالله:جان کیری میایه
طرفدارن:نعره تکبیر الله اکبر.
یک مولوی، برخلاف قواعد وفیصله ی قبلی وبدون آن که از عبدالله اجازتی حاصل کرده باشد، عقب بلند گو آمد و دولت «موازی» را از طرف خود اعلام کرد!
درحالی که دکترعبدالله پیوسته صدا می زد که جان کری تلفن کرده و باید موضوع اعلام یا عدم اعلام حکومت «جدید» را تا روز جمعه به تأخیر بیاندازیم.
کسی که گپ ... قبول می کند همتو میشه بینی تاجکها ره بریدی هزاره خو بی از او بینی نداشت

>>>   به نفع اشرف غنی است
خدمتگار وطن

>>>   وطن دارد تباه میشود .وتوسط پاکستان ناپاک بلعیده میشود .انتخاب داود زی واشرف غنی هردو به خواست پاکستان است .وای به حال ما وکشور ما .
بی طالع

>>>   حکومت موقتی بوجود نمی آید این حرفها افسانه است. زمانیکه راه های سیاه وسفید از هم جدا شود ، داکتر عبدالله برنده انتخابات بوده واست.

>>>   از برای خدا یکی به داد فارسی زبانان قندهار و رای انها هم برسد. ما که یک اقلیت در قندهار محسوب میشویم از جانب قوم پشتون به ما نهایت ظلم میشود، رای ما که چه خود ما هم به هیچ حساب نمیشویم. در همه جا به ما پارسی بان گفته میشود و مورد تبعیض هستیم. هیچ حق و حقوقی نداریم اگر کسی به ما ظلم کند فریاد ما را کسی نمیشنود.از تمام فارسی زبانان افغانستان استدعای کمک و حمایت داریم.
علیجان- شهر قندهار

>>>   به تقلب هیچ قدرتی نمیتواند بالای ما حکومت کند وما به هیچ تقلب کار ودروغگو تسلیم نمیشویم

>>>   دولت مؤقت نفی قانون اساسی است
دولت مؤقت در پی کودتا و غلبه نظامی شکل می گیرد.
فیصله و تفاهم فراگیر که صد فیصد آراء دوباره شمار شود
و سازمان ملل متحد و هیئت نظارت اروپایی نظارت کامل
داشته باشند و فورمول های طرح شده تطبیق گردد
گزینۀ خوب است
م.ش.زمین بوس کابل

>>>   جناب اجمل لطف نموده پسوند پنجشیری را از نام خود دور کنید و همچنان هنگام نظر دهی بجای ما کلمه من را بکار گیرید. شما حق ندارید حین طرح مسایل قومی از صدها هزار پنجشیری در داخل وخارج کشور نمایندگی کنید.یا شاید این نام مستعار شما باشد امیدوارم خفه نشوید بااحترام
صبور از هالند

>>>   عبدالفتاح.جعفری.ازولایت کاپیسا
ماخوش بین بہ این بودیم وھستیم افغانستان یک کشور اسلامی است اما با تاسف کسی بہ خود و بر دیگران اخترام قایل نیسند ھمین باعص بدبختی مردم افغانستان است زندہ باد اسلام ... بہ کسای کہ تفرقہ بین اسلام انداختہ این کار بدون پاسخ نہ خواھد ماند بہ حکم خداوند بزرگ الااکبر بااخترام

>>>   شما مردم شریف افغانستان باید متوجه باشید که داکتر اسپنتا...چه... نموده است که در پهلوی کرزی متقلب قرار گرفته است و حال ادعای ریاست جمهوری را دارد باید این فکر را از سر خود دور کند در غیر ان کشته می شود این... تو باید متوجه باشید که حق حکومت کردن از کسی است که یک دوره طولانی جهاد کرده است ...بر تو... ورنه به تو هیچ کس چوکی نخواهد داد و ...به تو اسپنبا این نام با شما بیبینید باز قضاوت کنید نام اسراییلی است .
شاه محمود از کارته ۳ کابل .

>>>   و حالا ... با چشمان شرمنده و پایین افتاده شامل حکومت اشرف غنی خواهید شد. آقرین به این وجدان. ما نمی دانیم حد عزت و بی عزتی، وجدان و بی وجدانی، همت و بی همتی برای بعضی ها چه معنی و ارزش دارد؟
صمد از پایان چوک کابل

>>>   اگر نظرمن جائی را بگیرد ونتیجه دهد؟ گوش دهید!
با تا سف که هردو (برادرما) یکجا نه نشسته و دلسوزی به وطن وهمو طنان نداشته اند فقط تشنۀ چوکی ریاست جمهوری اند وهم از آیۀ (وعتصمو بحبل الله جمیعا ولاتفرقو) درعمل هیچ استفاده نکرده اند :وهم تا دیروز به جان هم افتیده بودند تا که زور کاکاخیلی هابالای هردو فشارآورد وبعدا آشتی نمودند که این عمل شان نشان داد که این هردو تا بع زور بوده وخداوند زوراین خارجی هارا ازسرشان کم نکند ! با ید که دولت موقت تشکیل شود ویک شخص با اعتماد که به این وطن دلسوزی وبا جهان طبق منشور سازمان ملل متحد سیاست خارجی کشوررا رعایت کند ازطرف مردم افغانستان انتخاب گردد.
بینوا ازولایت بغلان

>>>   آقای طلای شرقی - بغلان
من به اجمل کارندارم ولی حقیقت را بیان میکنم .
عصمتیان

>>>   بینوا خان ... ګفته اید. لطفآ سلامت و ملامت را هم فرق کنید. خشک و تر را یکجا نسوزانید.
امرالله

>>>   حکومت بی پرسان وبی بازخواست نمی دانم از عم این انسان ...یعنی حمید نا صدیق چی وقت خلاص می شویم. او در هر جای با بی ابروی ... پیش است.حتما ریس جمهور و معاونین اش با دذدی های موتر ذره اش شریک استند. که در طیاره ریس جمهور اورده بود.حالا وزیر خارجه به خاطر که رسوا نشئد برای چند رئز محدود جرمنی روان کرد تا به حیث سفیر اشغال وظیفه ککند و هفته بعد دوباره بییایید و کار خود را به حیث... در کابل دوام بدهد.در حالیکه اغای عزیز نورزاد ویا طرزی باید ریس شوند . چی کنم دیگر این قدر ... برای هر دو معیننان و وزیر خارجه کرده که هر سه شات گنگه شدند. همان خط را سپنتا برایش هدایت داده بود تا به جن کری بدهد و ووی راه وعده وزارت خارجه موقت را داده بود.
اجمل قساب ولایت کندز

>>>   حميد صديق جن است ويا پري ؟ موصوف در المان بحيث سفير مقرر وروز دوشنبه وظيفه خودرا در برلين رسما اغاز وبعد از سپري نمودن سه ساعت در سفارت با اعصاب خيلي خراب واپس عازم كابل شد.حميد صديق كه چندسال پيش در شهر مونشن المان دكان قصابي داشته ودر تقلب كاري خيلي مشهور بود از بركت خدمت خانه با باي ملت رييس تشريفات وفعلا در حاليكه بي سواد مطلق وخيلي بداخلاق است در المان سفير شده است. همين ديگ وهمين كاسه
نوروز از المان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است