گیاهی برای ضد عفونی کردن آب
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۳    ۱۳۹۳/۴/۲۲ کد خبر: 75435 منبع: پرینت

(موسیر) که شبیه سیر است گیاهی خوشمزه و خوش طعم است و البته گاهی اوقات نیز می‌توان آب‌‌های آشامیدنی را با این گیاه ضدعفونی کرد.

موسیر گیاهی است شبیه سیر که برگ‌هایش باریک و دراز و گل‌هایش بنفش مایل به قرمز است از فرآورده‌های موسیر برای کم کردن قند خون در افراد دیابتی استفاده می‌شود.

موسیر برای ضدعفونی کردن آب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا موسیر خواص دارویی،‌ اشتها آور، مقوی، ضدعفونی کننده دستگاه گوارش، معرق، ضد سم و رفع نفس تنگی، مفید برای دردهای مفاصل، سیاتیک و نقرس را داراست.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این نام برایم آشنانیست ممکن است عکس این گیاه را بگذارید .

>>>   اگر امکان داشته باشد عکس این را نشرکنید
اندرابی

>>>   این گیاه در مزار و سمت بلخ پیذا می شود

>>>   اگرامکان داردعکس این دارورانشرکنیدمن ضرورت دارم تشکر

>>>   در ایران دیده بودم اما در افغانستان هر چه گشتم پیدا نشد.

>>>   در افغانستان نام موسیر را نه شنیده ام، شاید در بین مردم ما افغان موسیر نام دیگری داشته باشد. لطفاً بنویسید که چی است.

>>>   با سلام بر همه دوستانی که خواستار عکس موسیر هستند
شما می توانید به فارسی در سایت گوگل ،عکس و خواص این گیاه را جستجو کنید .کافیست بنویسید "خواص موسیر"
باید بگویم علاوه بر موسیر ،خواص سایر گیاهان و میوه ها هم نیز در ایران روی اینترنت قرار گرفته است .غلاوه براین چون در کشور ما بروی گیاهان دارویی سال هاست پژوهش های وسیعی صورت می گیرد کتاب ها و مقالات زیادی چه به صورت تخصصی برای پزشکان و دانشجویان پزشکی و چه به صورت غیر تخصصی و ساده برای مردم عادی به چاپ می رسد.همچنین از برخی از گیاهان داروهایی،توسط شرکت های معتبر دارویی ،دارو هایی ساخته شده که با تایید وزارت بهداشت و درمان در داروخانه ها به فروش می رسد.
در پایان باید اضافه کنم که ما در ایران بیشتر از این گیاه به صورت ورقه های خشک شده در ترشی استفاده می کنیم و یا این ورفه های خشک شده را خیلی ریز می بریم و در ماست می ریزیم،البته قبل از استفاده ان را در اب گرم فرار می دهیم وقتی اب سرد شد ان را دو باره در اب گرم می گذاریم واب سرد شده را دور می ریزیم و بعد ان را 7 تا 8 ساعت در اب سرد قرار می دهیم تا نرم شود و تلخی کمی که دارد از بین برود.شما اگر در ایران به رستوران بروید در بسیاری از رستوران ها می توانید ماست و موسیر هم سفارش بدهید.مطالبی که نوشتم برای استفاده از موسیر خشک است که ان را می توانید از اجیل فرو شی ها بخرید.
فرشته /تهران

>>>   در جواب نظر دهندگان :
همان طور که در این مطلب نوشته شده،موسیر شبیه سیر است.در افغانستان ،نمی دانم چطور است اما در ایران ما دو نوع سیر داریم.یک نوع ان ،خیلی شبیه پیازچه است اما بسیار بلند تر و در شت تر.یک نوع ان شبیه یک پیاز کوچک است که وقتی ان را باز می کنیم چندین دانه سفید رنگ به اندازه بادام های کوچک دارد.این دانه ها در بعضی از سیر ها کوچک تر ودر بعضی از ان ها بزرگتر است.موسیر شبیه سیر نوع دوم است که ان را باز کرده و از دانه های استفاده می کنیم.چون ما بیشتر از موسیر خشک شده در ماست و ترشی استفاده می کنیم در باره استفاده از موسیر تازه متاسفانه اطلاع ندارم .شاید در این مطلب موسیر تازه مورد نظر باشد.اما اگر موسیر خشک شده مورد نظر باشد ،در ایران ان را می توانید از بعضی از اجیل فروشی ها بخرید که به صورت ،درسته نیست بلکه بریده شده و به حالت ورقه های نازک است.
از تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است