عربستان بزرگترین صادرکننده تروریزم به جهان
ظهور افراط گری در افغانستان با پولهای هنگفتی که عربستان هزینه می کند رواج بیشتری گرفته است. عربستان پیشتر این سیاست را در پاکستان به اجرا گذاشت که با موفقیت چشم‌گیری روبرو شد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۳/۴/۳۱ کد خبر: 76020 منبع: پرینت

به دنبال سکوت معنادار سران کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نگاهی داریم به سیاست عربستان سعودی در قبال دشمنان اسلام:

صادرات تروریزم در عربستان را می‌توان بعد از صادرات نفت، دومین فعالیت گسترده صادرات در این کشور نامید، عربستان سعودی یکی از بزرگترین حامیان و پرورش دهندگان تفکرات تروریستی در جهان به شمار می‌رود، نگاهی به فعالیت‌های این کشور در عرصه داخلی و خارجی نشان می دهد که عمده تروریست های منطقه ای و جهانی اصالتی سعودی دارند و یا تحت تاثیر گرایش های وهابی عربستان قرار گرفته یا اینکه از سوی این کشور مورد حمایت و تغذیه مالی و تسلیحاتی قرار می‌گیرند.

خاستگاه فکری این شبکه‌های تروریستی عمدتا به گرایش خردگریز و جعلی وهابیت برمی گردد و این تفکر به عنوان اصلی‌ترین حامی و تغذیه کننده ایدئولوژیک دولت سعودی نقش مهمی در فعالیت‌های تروریستی این کشور در منطقه و جهان دارد.

مقابله با قدرت روزافزون محور مقاومت در منطقه از انگیزه های اصلی عربستان سعودی در تشکیل سازمان‌های تروریستی و حمایت از تروریزم دولتی در منطقه است، این کشور در جهت تلاش برای کم کردن نقش این محور تبلیغ و ترویج وهابیت را در جوامع اسلامی در دستور کار قرار داده است.

از سوی دیگر مقامات سعودی از آنجایی که با تشکیل دولت استبدادی هیچ پشتیبان مردمی برای خود ندارند، برای بقای حاکمیت خود مجبور به اطاعت از قدرت‌های خارجی هستند تا با حمایت آنها زمام امور کشور را همچنان در اختیار داشته باشند، در همین راستا رویکرد هیئت حاکمه و دستگاه های امنیتی عربستان، نسبت به سازمانهایی نظیر القاعده مثبت بوده است.

ایجاد موج وحشت در جهان و اختلاف افکنی و ترویج درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی در جهان اسلام انگیزه دیگر وهابی‌ها از تشکیل این گروه‌ های وهابی است. افراطیون وهابی در این راستا علاوه بر تلاش برای ایجاد جنگ داخلی با توسل به حربه تکفیر، به مبارزه با تمامی مذاهب و فرقه‌های اسلامی غیر از خود رفته و به جز اندیشه های التقاطی خود، سایر گروه ها را یکسره باطل و حتی کافر می‌پندارد.

اذعان به فعالیت های تروریستی سران سعودی البته موضوعی ادعایی نیست که تنها جریان‌های مخالف با رژیم آل سعود مطرح کرده باشند، بلکه حامیان این رژیم نیز به این موضوع اذعان دارند، بر اساس یکی از اسناد منتشر شده از سوی ویکی لیکس هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اذعان کرده که عربستان بزرگترین منبع حمایت مالی از گروه‌های تروریستی در جهان است.

کلینتون در این سند القاعده، طالبان و گروه لشکر طیبه در پاکستان را از جمله بارزترین گروه‌های تروریستی مورد حمایت سعودی‌ها برشمرده و هشدار داد که حامیان سعودی قوی‌ترین منابع حمایت مالی از تروریست‌ها در جهان هستند.

این سند همچنین نشان می دهد کلینتون از مسوولان عربستان خواسته است این مساله را به عنوان یک اولویت استراتژیک که چالشی موجود و مداوم به شمار می رود حل و فصل کنند.

برای دقت نظر بیشتر در نقش عربستان سعودی در تقویت سازمان‌های تروریستی در جهان به اختصار به بخشی از این فعالیت‌ها اشاره می‌کنیم:

یمن: دخالت عربستان سعودی در یمن به قبل از انقلاب مردمی در این کشور باز می‌گردد، یعنی زمانی که ارتش عربستان سعودی در سرکوب شیعیان الحوثی کمک‌های نامحدودی را به دولت استبدادی علی عبدالله صالح در این کشور ارایه می‌کرد، این حمایت‌ها بعضا به دخالت مستقیم و موشک‌باران مواضع حوثی‌ها از سوی ارتش عربستان نیز منجر می‌شد. با آغاز انقلاب مردمی در یمن، عربستان که از سرایت این انقلاب به کشور خود واهمه داشت، با همکاری آمریکا وارد خط دور زدن انقلاب شد و به بهانه مبارزه با تروریزم تا حد زیادی موفق به ناکارآمد کردن این انقلاب نیز شد.

بنابراین آنچه در روند مهار انقلاب یمن مشاهده شد، تلاش های سعودی- غربی با همراهی برخی گروه های داخلی برای منحرف کردن روند این انقلاب و سپردن آن به دست افرادی وابسته بود. از دیگر محورهایی که عربستان هم اکنون نیز برای مقابله با انقلاب یمن از آن استفاده می کند، تلاش برای ایجاد جنگ داخلی و زنده نگه داشتن موضوع تروریزم و استفاده کردن از آن به عنوان چماق بر سر انقلابیون این کشور است. ریاض در این راستا با چراغ سبز به سازمان القاعده، این سازمان تروریستی مزدور خود را به تحرک در بخش های داخلی یمن واداشت. بعد دیگر این فعالیتها دخالت در امور داخلی دولت این کشور به بهانه مبارزه با همین گروه های تروریستی است.

پایگاه اینترنتی "اگزماینر" در گزارشی از فعالیت شبکه مخفی جاسوسان سازمان اطلاعات عربستان سعودی با 30 هزار مزدور در یمن خبر داد و با استناد به اظهارات تحلیلگری که تمایلی به افشای نامش نداشت، اینطور اعلام کرده است که جاسوسان عربستان در یمن تقریبا از طریق بودجه‌های نامحدود در یمن مشغول عملیات هستند و نفوذ قابل توجهی در این کشور دارند.

روزنامه الهویه الیمنیه نیز اخیرا در گزارشی از دخالت عربستان و قطر در کشتار مردم این کشور در تظاهرات مسالمت ‌آمیز و طرح ترور علی عبدالله صالح رییس جمهوری مخلوع یمن برای ایجاد فتنه قومی و مذهبی در این کشور پرده برداشت.

این روزنامه یمنی به نقل از یک فعال حقوقی یمنی به صورت ویژه از دخالت سلطان بن عبدالعزیز در حادثه کشتار تظاهرات کنندگان در 18 مارس سال گذشته (روز جمعه کرامت) خبر داده و نوشت که این عملیاتها با پول قطر و با هماهنگی رهبران سیاسی، قبیله ای و نظامی یمن انجام شده است. در حادثه جمعه کرامت 58 تظاهرات کننده کشته شدند.

پاکستان و افغانستان: ظهور سلفی‌گری در افغانستان با پولهای هنگفتی که عربستان هزینه می کند رواج بیشتری گرفته است. عربستان پیشتر این سیاست را در پاکستان به اجرا گذاشت که با موفقیت چشم‌گیری روبرو شد، به طوری که نیروهای القاعده از آن سرچشمه گرفتند. این دو کشور به علت سابقه طولانی در ناامنی و هرج و مرج و نفوذ مدارس دینی وهابی و حضور سازمانهایی نظیر القاعده و طالبان در آن مرکزیت فعالیت های تروریستی عربستان را به خود اختصاص داده اند، گفته می‌شود بیش از 3 میلیون محصل وهابی در پاکستان و صدها هزار محصل در افغانستان مشغول تحصیل در مدارس وهابی وابسته به سعودی‌ها هستند.

در همین راستا وزیر حج و اوقات افغانستان در مراسم بازدید از مرکز اسلامی به نام ملک عبدالله پادشاه عربستان در کابل توسط عربستان سعودی، گفت: هزینه احداث این مرکز یکصد میلیون دالر برآورد شده و قرار است در مرکز کابل با ظرفیت پذیرش پنج هزار دانشجو افتتاح شود.

سرمایه گذاری های «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» رییس سازمان اطلاعات عربستان روی سازمان‌های القاعده و طالبان به عنوان دو گروه تروریستی بین المللی در منطقه که خاستگاه آنها افغانستان و پاکستان بوده، باعث شد که این گروه‌ها به ابزاری برای اجرای سیاست‌های تفرقه افکنانه ریاض تبدیل شوند.

بندر مهندس و طراح اصلی فعالیت‌های تروریستی عربستان سعودی در جهان به شمار می‌رود، وی به نوعی رهبر اصلی تمام گروه‌های تروریستی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم زیر نظر عربستان کار می کنند، او حتی دستورات مستقیمی در عزل و نصب‌های مقامات و رهبران القاعده می‌دهد و با گماردن تعدادی از عناصر و افسران اطلاعاتی عربستان در پست‌های فرماندهی القاعده هر چه بیشتر سعی می‌کند تا همراهی این گروه‌های تروریستی با سازمان جاسوسی عربستان را حفظ کند.

فلسطین: وهابیت آل‌سعود را باید بسان رژیم صهیونیستی شرورترین رژیم منطقه به شمار آورد، شرارت موجود در این دو رژیم ناشی از ریشه‌های استعماری آنها در غرب است، به عبارت دیگر باید تاکید کرد که هم وهابیت و هم صهیونیسم زاییده اندیشه‌های فراماسونری غرب از جمله انگلیس در جهت تسلط بر کشورهای منطقه است و همین نقطه مشترک روابط دو جانبه‌ای را میان دو رژیم موجب شده است.

با توجه به اسناد و اطلاعات موجود، حمایت های مخفیانه عربستان از رژیم صهیونیستی عامل مهمی در تداوم اشغالگری های این رژیم در فلسطین اشغالی است، قدیمی ترین سند در مورد توطئه خاندان سعودی علیه ملت فلسطین به دوران تاسیس این حاکمیت از سوی عبدالعزیز بر می‌گردد، بر اساس این سند قدیمی که به صورت یادداشتی به سرلشکر سر پرسی زچاریا کوکس، نماینده انگلیس نوشته شده بود، ملک عبدالعزیز، موسس عربستان سعودی در خصوص ایجاد یک کشور یهودی در سرزمین فلسطین به انگلیسی‌ها اطمینان داده ‌بود.

در این سند که به امضای ملک عبدالعزیز رسیده، آمده است: من، ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمان بن آل سعود آل فیصل، هزاران بار خطاب به سر پرسی کوکس، فرستاده بریتانیای کبیر، تصدیق و اذعان می‌کنم که هیچ اعتراضی به تسلیم کردن فلسطین به یهودیان بی‌چاره و یا حتی غیر یهودیان ندارم و هرگز از فرامین (انگلیس) تخطی نمی‌کنم.

این نقش امروزه نیز خود را در عرصه امنیتی فلسطین نشان می دهد. نیروهای وابسته به عربستان در غزه که خود را مسلمانان تندرو می‌نامند و با شکل و شمایلی مخصوص سلفی‌ها و وهابی‌ها ظاهر می‌شوند، سعی می‌کنند چهره خشنی از اسلام نشان داده تا از محبوبیت حماس در فلسطین بکاهند و تمایل مردم را به سمت گروه فتح به عنوان متحد عربستان جلب کنند. این گروه‌ها هر از چند گاهی فعالیت‌های مسلحانه ای را نیز علیه دولت منتخب فلسطین در غزه آغاز می‌کنند.

لبنان: دخالت عربستان سعودی در امور داخلی لبنان و تلاش برای ناآرامی اوضاع این کشور را از دو بعد می‌توان بررسی کرد، اولین بعد حمایت از گروه‌های تروریستی در این کشور نظیر گروه فتح الاسلام است که گاها اقدامات تروریستی را با استفاده از هزینه‌های سعودی در دستور کار قرار می دهند، آموزه های وهابیت تکفیری در اردوگاه های آوارگان فلسطینی نیز نقش بسزایی در شورش‌های گاه و بی‌گاه فلسطینی‌ها در این کشور دارد.

از سوی دیگر حمایت مطلق عربستان سعودی از برخی گروه های سیاسی داخلی عربستان از جمله المستقبل و جریان 14 مارس ماهیت بسیاری از ناآرامی های اخیر در این کشور را نشان می‌دهد، منافع در هم تنیده ریاض با این گروه‌های سیاسی باعث شده که آنها همکاری گسترده‌ای در براندازی دولت نجیب میقاتی در این کشور به کار بگیرند، در همین راستا ملک عبدالله بن عبدالعزیز با کمک بلاعوض دو میلیارد دالری خود به سعد حریری حمایت تمام عیار خود از اقدامات این گروه را در کشاندن مردم به خیابان ها و ایجاد ناآرامی های مستمر در بخش های مختلف لبنان بویژه طرابلس در شمال این کشور نشان داده است.

هفته نامه خبری فلسطینی المنار چندی پیش در گزارشی فاش کرد که ایهود اولمرت نخست وزیر وقت اسراییل و بندر بن سلطان آل سعود رییس کنونی سازمان اطلاعات عربستان همزمان با جنگ 33 روزه در سال 2006 در هوتلی در غرب قدس با هم دیدار کردند. بندر بن سلطان در این دیدار به اولمرت پیشنهاد داده بود عربستان ، پول بیشتری به اسراییل بدهد تا هزینه های جنگ اسراییل با حزب الله را پوشش دهد . بندر بن سلطان در این دیدار از اولمرت خواسته بود اسراییل جنگ را تا سقوط حزب‌الله متوقف نکند.

بندر بن سلطان در آن زمان با ماموریتی که تل آویو به وی واگذار کرده بود اسراییل را ترک کرد. ماموریت وی جمع آوری اطلاعات در مورد عماد مغنیه از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان برای ترور وی بود. بندر در این راستا تعداد زیادی از هسته های وابسته به سعودی ها در لبنان نظیر سعد حریری (نخست وزیر سابق لبنان) و سمیر جعجع (‌سرکرده شبه نظامیان سابق فالانژیستهای طرفدار رژیم صهیونیستی) را به خدمت گرفت و هرگونه گزارشهای اطلاعاتی را درباره مغنیه در اختیار اسراییل قرار دارد و همین اطلاعات نیز به اسراییل کمک کرد تا مغنیه را در خاک سوریه ترور کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واضع است که عربستان پاکستان مزدورصهیونیست ها و سرزمین های نفرین شده و تروریستی استند.

>>>   هر کسی که کمترین انصافی به خرج بدهد به خوبی می فهمد که عربستان نه تنها خادم حرمین شرفین نیست بلکه دشمن حرمین شریفین نیز هست چرا که:
عربستان زایشگاه تروریست هاست.
عربستان در قبال جنایات صهیونیزم در فلسطین سکوت اختیار کرده است.
عربستان هیچ کمکی به رزمندگان لبنانی و فلسطینی برای مقابله با اسرائیل نکرده و نمی کند.
اگر اینها به فکر اسلام ومسلمین است چرا به مقابله با اسرائیل که کودکان و زنان مسلمین را بطور فجیع به شهادت می رسانند هیچ اقدامی نمی کند.
عربستان اگر در ادعایش صادق است چرا نیروهای داعشی و وهابی را به فلسطین نمی فرستد.
چرا حملات انتحاری را در میان اسرائیلی ها انجام نمی دهد.
پس به خوبی معلوم می شود که اینها خود زاییده و حامی اسرائیل است نه حامی اسلام و مسلمین.
مرگ بر عربستان
احمد یاوری

>>>   خداوند بحق حرمین شریفین و بحق اولیاء و اوصیاء و بحق شبهای رمضان و لیلة القدرش یک بلا بزرگ بر خانواده سلطنتی آل سعود نازل کند که ریشه آل سعود نابود شود.عجبا؟ متأسفاه امروز آل سعود دانه سرطان به بدن نازنین مسلمانان شده است، هرجا را که عمل میکند همان سرطان از جای دیگر بدن دو باره عود میکند، مثلاً اگر القاعده نابود و جراحی شود دو باره طالبان عود میکند، اگر طالبان نابود شود، النصره داعش جنگوی بکو حرام و... که هروز این غده سرطانی بلای جان مسلمانان شده است، و عضوی از اعضاء مسلمانان را بدرد میآورد.
کابلی

>>>   کفر اگر از کعبه خیزد کجاماند مسلمانی
معلوم است که در جهان به ضد اسلام به خصوص در قاره آسیا که اکثریت کشور های آن اسلامی است آمریکا +عربستان لعنتی+اسراییل=نابودکردن دین اسلام از جهان... بر سران کشور های اسلامی که از دین اسلام دفاع نمی کنند بخصوص عربهای بی غیرت دین فروش

>>>   عربستان لانه تروریزم جهانی است! راست گفته است !
ملا محمود

>>>   عربستان مرجع حمایت کننده وتمویل کننده همچنان صادرکننده تروریزم درجهان است!!!!

>>>   حالا مردم ساده را بگوید که حج بروند وعرب هارا تقویت کنند وباز از پیسه خودشان بزدخود شان مصرف میکنند وخودشان دردوبی زیباترین زن دنیارا میاورند وتماشا میکنند البته رنگارنگ ........دیگرش باشد.
م.ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است