نامه سرگشاده یک دیپلمات به وزیر خارجه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۹    ۱۳۹۳/۴/۳۱ کد خبر: 76071 منبع: پرینت

اینجانب به حیث سكرتر اول در یكی از سفارت ج.ا .ا در خارج كشور ایفای وظیفه می نمایم. علت این نوشته و شكایت این است كه مدت یک ماه گذشته است تا اكنون معاش ما حواله نگردیده است.

جناب محترم آیا شما از ریاست اداری تان خبر دارید یا خیر؟ اگر خبر دارید آیا هیچ پرسان نمودید كه چند روز از ربع نو می گذرد و تا اكنون معاشات دیپلومات ها حواله نگردیده است؟ تا چی وقت ما صداهای خود را در گلو خفه كنیم تا نشود وزیر امور خارجه ما را ختم وظیفه كند. من می دانم كه تمام دیپلومات های افغانستان در خارج از ترس ختم وظیفه صداهای شان در گلو خفه است.

ما دیپلومات ها باید از بانک قرضه طویل مدت بگیریم تا بل های برق، تلیفون، بیمه موتر، مصارف روزمره، بیمه صحی و غیره مصارف را پرداخت نماییم و تا دریافت معاش روزه بگیریم و تا دریافت بیمه صحی اگر مریض هم شویم شفاخانه نرویم.

جناب وزیر امور خارجه ج.ا .افغانستان ریاست اداری نیاز به تغیر و تبدیل های زیاد دارد، بخاطر اینكه چندین سال می شود كه ریاست اداری را یک گروه بدنام ،عیاش و فاسد اداره می كند.

عبد الرزاق یعقوب به نمایندگی از تیم ریاست اداری شخص عیاش و فاسد است و حتی با زیر دستان خود در ماه مبارک رمضان در دفتر دولتی فعل نامشروع نجام می دهد اگر شاهد می خواهید لطفا با خانه سامان های ایشان مصاحبه نمایید از حقیقت با خبر می شوید و از طرف دیگر ایشان به تقاعد سوق گردیده است و شخص مریض و سالخورده می باشد توان پیشبرد ریاست اداری را كه مركز ثقل وزارت است ندارد، باید یک شخص جوان و مستعد كه با تكنولوژی روز آشنا باشد مقرر گردد.

شخص استفاده جوی دیگر كه مشهور به دوست و شخص قابل اعتماد رزاق است آقای محی الدین صاحب زاده است كه ایشان استعداد فوق العاده در چاپلوسی و كیسه مالی دارد. موصوف در فساد غرق و با مافیای كه در ریاست اداری شامل است دست دارد. و حال سرپرست ریاست اداری مقرر گردیده است كه معاش پسر خود را كه در جنرال قونسلگری نیویورك كارمند است حواله نماید.

موصوف زمانی كه خود جنرال کنسول نیویورک بود پسرش را مخالف تمام اصول اداری بحیث كارمند محلی با امتیازات معاش معادل یك دیپلومات تعیین نموده و پسرش در این اواخر در حالت نشه موتر بنز تشریفات جنرال کنسولی را در دیوار استنادی سرک چنان برخورد داد كه باعث بستری شدن یكنفر دیپلمات به اسم آقای یارزی گردید و موتر جدید برای کنسولگری خریداری گردید و ایشان جهت تشویق دوباره بحیث سرپرست ریاست اداری مقرر گردیده است.
آیا در افغانستان قحط الرجال است كه همین اشخاص در همین پست ها تا آخر عمر باید باقی بمانند؟
مطالب فوق فقط ذره ای است كه در ارتباط به اشخاص فوق خدمت تان ابراز داشتم.

از جناب محترم وزیر امور خارجه ج . ا . افغانستان خواهشمندیم تا این موضوع را با جدیت تعقیب نموده ت باشد دیپلمات ها كه به نمایندگی از دولت و مردم یک سرزمین وظیفه سترگ را كه برای شان سپرده شده است به وجه احسن انجام داده و خدمت اندک به كشور و مردم رنجدیده افغانستان كرده باشیم.

با احترام
دیپلومات افغانستان در غرب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقاي دبلمات صاحب غرب !
شما عرض خودرا بيك متقلب كه أصلا تحصيل ندارد و برأي ... او را انجينر ضرار نام كردند. ميدانيد كه تايتل رأ از كجا بدست أورده ؟دوستان دوره مقاومت أزين ريشخند قوم شرم قصه ها دارد. يكي از روز ضرورت بيك سنكر در يكي از كوه هاي بنجشير امر صاحب شهيد تصميم احداث سنكر رأ ميكند كه أين ضرار احمد جان كه. در ان وقت مخابره اي بود برأي تملق افراطي حاضر به ساخت ان سنكر ميكردد بعد از جندين ماه سنكر رأ ميسازد و به أمير صاحب كذارش از فعاليت خود ميدهد أمير صاحب شهيد جهت بازديد عازم همان كوه ميكرددً زمانيكه انها انجا ميرسند كه سنكر شكست نموده فرو ميريزد از همان تاريخ نام أين ... انجينر ميماند از بس كه بي شرم است وزارت داخله مواد مخدر را خراب ساحته بود و حال نوبت وزارتخارجه است حامد كرزي أين ضعيف النفس رأ برأي خرابي وزارت خارجه فرستاده است و ازين توقع انسانيت و كمك نميرود أين بهتر بود كله وان و يا ريس بيتارهاي وزارت زراعت تعين مشيد ًبا احترام
جمشيد

>>>   یک ماه مگم چه است ؟ حداقل یک سال می گذشت بعد شاکی می شدی؟
غلام کچل.

>>>   شما نویسنده محترم دیپلومات نیستید و این موقف مستعار را به خود گذاشته و با نوشته های...خود سایرین را کم ظرف معرفی کردید خجالت نمیکشی که برای یک ماه معاش صفحه یک سایت خبری را بی نمود ساختی و شما که هر چند مصرف کنید میتوانید از معاش ماه قبلی خود انرا بپردازید چرا که اندازه معاش های شما بالاتر از ظرفیت و توانایی شما در سفارت خانه ها است و خصوصا دیپلوماتهای که به خاطر معاش و زر اندوزی امده اند روز شماری میکنند که ماه پوره شود و معاش بگیرند و باقی روز نه کار را درست انجام میدهند و نه حاضری درست دارند. سفارت خانه افغانستان بخصوص در غرب با دیپلومات های بیکاره و فرصت طلب چنان پر شده که روزانه یک مکتوب هم بعضی انها ندارند که بنویسند ولی در مقابل معاش و کرایه منزل و سایر امتیازات را به بسیار بی ننگی دریافت میکنند و سفیران ضعیف نمیتواند از این بیکاره ها کار بیگیرد و وزارت خارجه هم که زور را میشناسد هی کارمند بی بند و بار و ارمونیه نواز و دهل نواز را به سفارت خانه ها میفرستد بی خبر از اینکه این اشخاص چی شخصیت و اهلیت را از خود نشان میدهند . امیدورای ما این است که وزارت خارجه در مقرری افراد سه سال را مد نظر نگرفته بل لیاقت و شخصیت و اخلاق دیپلومات را هم مد نظر بگیرد تا خدمات که لازم است برای وطن و مردم کشور در خارج انجام داده بتوانند و در ضمن نام نیک را هم برای خود کمایی نمایند.
ولسلام

>>>   ادم کم حوصله و شکم موک بوده ای. کدام درد رسیده ای اما خود را از غرب می خوانی در حالیکه در داخل کشور هستی.
شمال زی- کابل

>>>   راستی هم باید تغیر و تبدیلات بیاید تا کی یک نفر یک چوکی را محکم بگیرد بس است او را اگر خورد بورد هم بود زیاد خورد ریس اداری چی کرده نان وزارت را سیل کنید از خوردن نیست تمام پول انرا حیف میل میکند از وزیر صاحب خواهش میکنم در ریاست اداری ریاست کدر پرسونل افراد انرا تغیر بدهد

>>>   دیپلومات گرانقدر !
شما راست فرموده اید فقط صبر داشته با شید اینک افتاب... ترین رژیم جهان به رهبری حامد خان کرزی...در حالت غرق شدن است و یکما ه بعد نظا م نوین به رهبری رهبر منتخب مردم با کسب ارای اکثریت یعنی جلالتمآب اشرف غنی احمدزی شخص جدی رویکار میشود وزیر خارجه مسلکی و با فهم تعین میشود این ... را در صدر اولویت های کاری خویش قرار داده که از داخل و خارج وزارت خا رجه با عزم متین پا ک خواهد کرد.
دیپلو مات هم مسلک تان در جنوب اسیا

>>>   دوست گرامی راه حل اینست که کاکه ات واری فرار کن. مه هم زمانی دیپلومات بودم. دیدم که آن ملک جور شدنی نیست مه چرا وقت خود را ضایع کنم به یک کشور اروپایی رفته پناهنده شدم حالا بهترین زندگی دارم. افغانستان را بگذار به کرزی وهمراهان دزد اش.
دیپلومات فراری

>>>   ... به كسي كه اين بيسواد را وزير خارجه ساخته. او مصروف كار هاي وكلاي خاين است. درين أواخر همه مقرري ها كساني هستند كه يك روز هم در وزارت كار نكرده أند.وزير مشغول كمباين اينده خود در حكومت اينده است از همين خاطر تنها كار وكلا درين روز ها جريان دارد.دل وكلا را به دست مي كيرد كه در اينده برايش رأي بدهند. همه به واسطه . من يك مأمور وزارت هستم و مدت سه سال است كه مقرر نشده ام. معين اداري مقرر شده امااو و معين سياسى از مقررى خبر ندارند. همه مقرري ها توسط دار و دسته رياست دفتر و منابع بشري در غياب معين ها صورت مي كيرد.شوهر سيمين باركزي به سفارت هالند به حيث مأمور محلي به معاش بلند توسط اين وزير... كه نوكر وكلا است مقرر شد. سيمين وكيل اطفال خود را هم با شوهر خود از افغانستان كشيد.از براي خدا بس كن. تو كي لياقت اين وزارت را داري.شرم نداري همه مامورين منتظر حكومت جديد و وزير جديد مسكي كه رشته او حقوق و علوم سياسي باشد هستند. اميدوارم كه اين را وزير بخواند. تا كي برادرت در شورا واسطه ات مي شود. به لحاظ خدا استعفا بده. همه به فغان رسيده أند.تو معين اداري سابقه را تبديل كردي كه كار خراب مي كرد ام تو از او بد تر كردي. حرا از بيرون وزارت اشخاص ديكر مقرر مي شود. بدون امتحان. خجالت بكش وزير...
مامور قونسلي از كابل

>>>   شما دیپلومات نما ها کم پول پیدا کردید که حالا داد و فغان میکنید ،اگر چه من میدانم که یک ماه معاش را شمایان در یک روز از راه های غیر قانونی پیدا میکنید ،پس خوب است که ارام سر جایتان بنشینید ،وزیر صاحب میداند که چه کند
اجمل(پنجشیری)

>>>   خود وزیرتان معلوم نیست که مطابق کدام اصول مقرر گردیده است هرگاه از سمهیه قومی من منحیث اینکه ایشان از قوم من است او را واجد شرایط نمیدانم، اگر جهاد- جهادی خوبی هم نبودند ضمنآ افراد قویتر از ایشان وجود دارد فکر میکنم که ایشان نیز نظر به چاپلوسی به رئیس جمهور مقرر گردیده اند. کارمندان وزرات خارجه به جز لشمک گشتن دیگر کاری ندارند وای به حال معلمین و مامورین بیچاره که از هفت تا 12 هزار معاش دارند شما خو چاره تانرا در حین ماموریت مینماید. چی رقم شما غریب هستید که هرکدام تان پس از ختم ماموریت صاحب خانه ، بلاک و موتر لکس و غیره میشوید و یا بعضآ پس از ختم ماموریت فرار میکنید. با احترام

>>>   آقای دیپلومات غربی،
بسیار جای شرم و تاسف است که با احواله نشدن یک ماه معاش آواز خود را بلند کردی در حالیکه با توجه به وظیفه را که جناب شما و سایر هم قطاران تان در سفارت خانه های انجام میدهید ارزش اینقدر معاش زیاد را ندارید.افتخار به معلمین، و نیرو های امنیتی کشور که بعضی اوقات دو الی سه ماه معاش خود را اخذ نکرده اند اما به وظایف مقدس خویش ادامه داده و از کدام وزیر یا رئیس خویش شکایت نکرده اند با احترام
کارمندا وزارت خارجه

>>>   سلام بر همه، شما ديپلومات غرب هنوز بى خبر از همه چيز ها استيد. دختر اقاى صاحبزاده ، بانو شگوفه صاحبزاده به حيث كارمند محلى در نمايندگى افغانستان در نيويارك مقرر گرديده است و فعلا منتظر ويزه خويش است ، اگر سند كار داريد از رياست قونسلگرى و تشريفات كاپى پاسپورت اش را بخواهيد و از معين ادارى طالب معلومات شويد.
دوم مسله معاشات مربوط رياست ادارى نيست بلكه مربوط جنرال قونسل بن مى باشد،
سوم پسر خوش چهره صاحبزاده به حيث سكرتر خاص / خانه سامان براى خانم ملالى شينوارى در قونسلگرى نيويارك از طرف اقاى چهارصد و بيست لطف الله سادات كه غرق در عياشى و دزدى در نيويارك است گماشته شده تا اين خانمك به ظاهر حجاب پوش و به باطن... را در نوشتن مكاتيب انگليسى و كارخانگى هاى كورس انگليسى و خانه پرى فورمه ها تا درايورى به مجالس خصوصى و شب نشينى ها بدرقه كند. تاحال كدام كس را ديده ايد كه دو اولاد خودرا به حيث كارمندان محلى مقرر كنند؟ هاى هاى كرزى و اين وزير بى سواد و بى خبرش. لطف الله سادات با ملالى جان حالا كورس انگليسى مى خواند. و كارمندان محلى اين دو را كمك مى كنند كه كارخانگى إنجام دهد و حكومت افغانستان برايشان معاش مى پردازد، جناب سادات كارمندان محلى را به مرگ رساندند كه روزانه به فاحشه خانه هاى نيويارك زنگ بزنند و برايش دختر ريزرف كند چون وى به انگليسى نمى فهمد و دريور بيچاره تا نيم هاى شب در پشت خانه هاى فساد نوكريوالى مى كند تا جنرال قونسل صاحب از كار خير خلاص شود. بعدا در قسمت پول پرداخت با صاحب ان خانه دعوى مى كنند چون لسان را نمى فهمد بايد به كارمند محلى زنگ بزند كه چقدر پول بايد بپردازم، ،،،روزى كه مارشال صاحب اين دنيا فأنى را وداع گفتند، خانم ملالى براى همه شيرينى تقسيم مى كرد و مى گفت منتظر مرگ خليلى و محقق استم باز شنا ببينيد كه من براى شما چى مى كنم.ًايا يك ديپلومات سر مرگ معاون ريس جمهور بر حال همين طور بايد كرد؟ حتى در روز فاتحه وى حاضر نشد تا به فاتحه برود.
خوب ديگر شما چى گله داريد؟؟ لطفالله سادات كه دفتر قونسلگرى را به مبلغ شش هزار كرايه و به دور ترين نقطه نيويارك رفته و سر حكومت سيزده هزار دالر چارج مى كنند. كسى است كه بپرسد چرا دفتر سابق كه مركزيت خيلى خوب داشت بدون كدام دليل موجه رها كرديد و حالا از ان يك موش خانه جور شده است. وقتى دل اش تنگ شد به معين ادارى و صاحبزاده زنگ مى زند كه تكت دو طرفه بزنس برايم روان كنيد كه كابل بيايم چون دوستان كابل يادم مى اييد.،،، ورنه پسر صاحبزاده را برطرف مى كنم،،، بيادر اين چيز ها فايده ندارد، گوش شنوا نيست. خوب از اول فلم تا اخر فلم قصه يك قوم خاص را برايتان كردم ديگر خودتان نكته دان استيد.
باحترام سيد از وزارت خارجه

>>>   به راستی بعضی کارمندان وزارت امور خارجه ادمهای چخین هستند که به هزار فسق و فساد و نیرنگ ها خودرا در وزارت امور خارجه مقرر کرده به امید اینکه رئیس جمهور جدید و وزیر چدید به این معضله دردناک نفطه پایان بخشند

>>>   خوب همه درد های تان را گفتین .یک قصه کاغذ پیچ برای تان کنم میدانید اصلا در افغانستان کار به اهل کار سپرده نمیشود وگرنه وطن برباد نمی شد من خودم یک کارمند محلی بودوتقریبا استم چرا که هر روز که میشود گل های نوسر بیرون میکنند سفارت افغانستان در اکرایین یک سفارت به کلی ناقص وپر مصرف است سفیر بسیار بی لیاقت نشه یی عیاش قاچاقبر خلاصه هر عیب که بجویی در وجود این شخص وجود داردسال کذشته خیاشنه اش را با پسرش خواست با استفاده موقف خود با معاش بسیار بلند بعد از مدتی که معاش های خانم را خود شخص سفیر میگرفت به سبب این که خودش او را اورده است خانم را با پسرش همراه خود به کشور ناروی انتقال داد وزمانی که در اکرایین سکرتر اول بود وبعد مستشار شد تمام فامیلش را به ناروی روان کرد بابسیار بی شرمی در ان زمان همبا سکرتر محلی کهاکرایینی بود ره رخصتی 20 روزه رفت همین فعلا پسر ش ازخانم اکرایینی اش که در دوره تحصل اش بود دزایورش است با معاش بسیار بلند در صمن کار های سیاه هم انجام میدهد مه خط بین اکرایین قزاقستان وپولند است اما هیچ کس صدایش را بلند نمی کنند همین وزارت بی کفایت وهمین سفیر های بی کفایت بد اخلاقش .به امید روزی که دولت جدید روی کار بیاید همین سفیر های دزد کرزی جمع اوری شده ودر یک تنور سرخ بریان شوند از شهر ادیسه اکرایین .شاید بگویید که خودت کارمند محلی استی به خاطری که هنوز هم اطلاحات دقیق شان برایم میرسد
لنگر سنگری

>>>   با عرض حرمت باید بگویم که داکتر نیلوفر ابراهیمی وکیل پارلمان نیز خاموش ننشسته و شوهرش را در سفارت افغانستان در استرالیا به حیث دیپلمات مقرر نموده است چون وزیر خارجه بی سواد است و از وکلا ترس دارد با در نظر داشت اینکه در اینده نیز وزیر باشد خوش خدمتی وکلا ی استفاده جو را مینماید. و ده نفر دیگر به واسطه وکیل های بی وجدان در سفارت ها مقرر میشوند

>>>   دوست عزیز لنگر سنگری! شما اشتباه میکنید و حرف تان بیجا میزنید. تا جایکه ما میدانم آقای محمدی سفیر ج.ا.ب در اوکراین یک ادم فهمیده، پاک، مسلمان واقعی، بی تعصب، وطن پرست... خلاصه فرشته است.
فرهنگ

>>>   ضرار مقبل یک فرد بیسواد ...همچو دیگر وزرای کابینه کرزی است . او زمانی در خیرخانه دوکان دار بود و سامان ارایش زنانه میفروخت یادم است که چه اعمال غیر اخلاقی از او سر نمیزد .. گفتن اش لازم نیست .وقتی زنی برای خرید بدوکان وی مراجعه میکرد...نوشتن این مطلب بسیار سخت است.همه دوستان و رفقای نزدیک وی میدانستند .
پروانی از حصه ۲ خیرخانه

>>>   ... به تو دیپلومات که خود را سکرتراول هم نامیده ای
تو و امثال تو همه یک رنگ هستید تو فراموش کردی که یک ماه معاش مصرف یک ساله تو است اگرتو وجدان...داری اولتر به فکر معاش سربازان باید باشی که از شرف وطن نگاهداری میکنند تو اگروجدان داری وقتیکه معاش را میگیری برابر چند فیصد ان کارکرده ای شما وامثال تان هزاران دالر خون مردم افغانستان را میخورید فهم تو وطن دوستی تو کارکرد تو شرف تو و غیرت تو بسیار پاین تر از ماموری است که با 8 هزار افغانی 20 مرتبه از تو صادقانه کار میکنند یک مرتبه اگر وجدان داری نزد خود فکر کن در مقابل هزاران دالر که به نام کرایه خانه بیمه ومعاش میگیری برابر چند فیصد ان کارکرده ای چه دست اورد داری سفارت ها از وجود تو و امثال تو گنده شده اگر برا دو نفر (باوجدان) به اصطلاح دیلومات ضرورت است مانند تو 6... توظیف شده است شرم برای تان و شرمساری نصیب تان
مامور اداره تفتیش

>>>   آقای دیپلومات
در وقت مقرری خو خوب برای رییس اداری چاپلوسی کردی که مقرر شدی ای ...

>>>   در ریاست اداری تغیرات هم اگر بیاید کسی دیگر نخواهد آمد به جز همین تقاعدی ها ، شاید به گمان اغلب که عزیز الله امین جنرال قونسل بن دوباره رییس اداری شود ، و دیگر نخواهد روی معاش راببینید

>>>   نمي دانم حرا مامورين خموش نشسته و صداي خود را بلند نمي كنند. وزير خدا نيست. دعا كنيد كه رهيس اينده اين شخص را شناخته و از وزارت رخصت كند. همان روز يك ديك حلوا به وزارت مياورم و جشن ميكيرم. دعا كنيد كه به بركت ماه مبارك اين وزير را خداوند جزا بدهد.
مسعوده مامور بي واسطه وزارت

>>>   أين اقاي سفير محمدي رأ من مشيناسم. وي به لياقت خود نه بلكه به اثر ترتيب محافل بزم وعيش واماده كردن ماه طلعتان به معين اداري اسبق عبد الحي حيدر كه روزي خودش جنين مسلك بي همتي رأ داشت مقرر شده است ً وأين قماش مردم هميش با ابتكار خود موفق است ،
كارمند بي واسطه

>>>   آقای فرهنگ میدانم تو به خاطر که از ملیت هزاره استی و هر بی کفایت که ازملیت هزاره است حمایتش میکنی ای کاش این گونه طرفداری ها نمیبود و واقع گرا میبودید. محمدی که رئیس منابع بشری بود فعلا یک سفیر ... بی کفایت است که نمیتواند از کارمندان سفارت به درستی کار گیرد کسی که واسطه دارد اصلا به سفارت نیستند ولی از جانب محمدی قابل احترام استند و انکه واسطه ندارد هر روز داد و فریادش بالای انها بلند این خاصیت سفیران بزدل و ترسو ...است.با احترام
همکار شما

>>>   ای بابا معاش تو یک ماه معطل شد سرصدایت در صحفه تلک شایعات نشر شد کاش مثلی دیگران سه چهارمعاش بدون معاش میبودی من خودم چقدر دیر بعد معاشم رسید اما صدایم را هم نکشیدم

>>>   قحط الرجال نيست مكر رئيس جمهور كور است . كار رأ به أهل كار نمي دهدد همه مقرري ها روي مصلحت است نه لياقت. وكرنه ضرار عثماني وزير خارجه نمي بود. كسي كه وزارت قبلي رأ مردار كرد و إز روزي كه در وزارت خارجه امده نوكري وكلا رأ كرده و خويش و أقارب خود و وكلا رأ مقرر كرده. جشم ديبلومات غربي رأ صدقه اميدوارم كه أين وزير أين صفحه رأ بخواند. ارزويم أين است كه بشنوم كه يك وزير لايق و مسلكي مقرر شده.

>>>   دوستان ارجمند!
متأسفانه یک تعداد افراد بی سواد... بی ادب که روزگاری از راه های مختلف از جمله واسطه راهی را برای ورود به وزارت امور خارجه به خود گشودند و از این وزارت به حیث یک وسیله برای رسیدن به کشور های اروپایی و آمریکایی استفاده کردند که از آن جمله یکی آن محترم عتیق الله بلاغ است. موصوف به حیث سکرتر دوم در قونسلگری افغانستان در نیویارک ایفای وظیفه میکرد که بعد از ختم دوره وظیفه اش بالاثر فشار های شدید خانوادگی از بازگشت به وطن خود داری کرده و راهی کانادا شد.
هر چند ترک وظیفه و خدمتگزاری و پناهنده شدن به کشور های خارجی به هر دیپلومات کار درست نیست مگر برای محترم بلاغ برای این خوب نبود که ماشاالله چهار دختر جوان که بزرگی آن به هژده میرسید، هیچ خوب نبود.
او بعد از ترک و فرار از وظیفه یک قسمت مسایل حساب ناشده با قونسلگری داشت از جمله مشکلات زیادی با محی الدین صایب زاده. از ادبیات این متن و قصه های تکراری آن دیده میشود که نویسنده این افتضاح و دروغ پراگنی فقط عتیق الله بلاغ است و بس.پشنهاد ما کارمندان برای وی این است که نمک خوردی در نمکدان ... نکن، چراکه از همه زیاد تر اکت مسلمانی میکردی، کوشش کن که در پشت دختر های با عفت مردم توطئه نکن که خودت دختر های جوان داری و نشود که تمامی عملکرد هایت پیش رویت بیاید. خدا عادل است.افسوس که نظام پاسخگو نیست که جلب ات بدهند و به کابل حاظرت کنند. بااحترام
از قونسلگری

>>>   نظریه های که مربوط به داخل قونسلگری گفته شده از طرف یکی از مامورین خود دفتر است. و لطف الله خان سادات خودش خوب میداند. این همه دسیسه و توطعه است که پشت لطف الله سادات و ملالی شنیواری نوشته میشود. چراکه هر کس که نوشته کرده مشکل مخفی با این دو نفر دارد. سادات اگر گناکار نیست باید مدیریت اش را نشان بدهد و مجرم را به جزای اعمالش برساند.بااحترام
از داخل قونسلی

>>>   ما میخواهیم که عدالت شود و یک تعداد کسان را که سادات به دفتر از خویش و اقوام خودش آورده است باید معاشات شان حواله نشود، بیخی چور است و کارمند ها ریس شده است و ریس کارمنداز اسیلا جان خو نگو که سر سادات و ملالی جنگ است. بااحترام
خودم

>>>   از توخي... كه به واسطه ....... به حيث جنرال قونسل در ونكوور كانادا مقرر شد تا حالا هر كاري غير قانوني در اينجا انجام داده حتي دايپر نواسه خود را از پيسه مصارفات ربعوار قونسلگري ميخرد
يكي از كارمندان محلي

>>>   مامور اداره تفتیش هرکس که استی قربانت با همی جواب دندان شکن به این دیپلومات های بی وجدان که صرف و صرف در فکر معاش و پول استند

>>>   دیپلومات آغا فکر کنم که خودت برای رییس اداری .... سرویس کردی که زیاد اطلاع داری دلا...

>>>   متأسفانه یک تعداد افراد بی سواد... بی ادب که روزگاری از راه های مختلف از جمله واسطه راهی را برای ورود به وزارت امور خارجه به خود گشودند و از این وزارت به حیث یک وسیله برای رسیدن به کشور های اروپایی و آمریکایی استفاده کردند که از آن جمله یکی آن محترم عتیق الله بلاغ است. موصوف به حیث سکرتر دوم در قونسلگری افغانستان در نیویارک ایفای وظیفه میکرد که بعد از ختم دوره وظیفه اش بالاثر فشار های شدید خانوادگی از بازگشت به وطن خود داری کرده و راهی کانادا شد.
هر چند ترک وظیفه و خدمتگزاری و پناهنده شدن به کشور های خارجی به هر دیپلومات کار درست نیست مگر برای محترم بلاغ برای این خوب نبود که ماشاالله چهار دختر جوان که بزرگی آن به هژده میرسید، هیچ خوب نبود.
او بعد از ترک و فرار از وظیفه یک قسمت مسایل حساب ناشده با قونسلگری داشت از جمله مشکلات زیادی با محی الدین صایب زاده. از ادبیات این متن و قصه های تکراری آن دیده میشود که نویسنده این افتضاح و دروغ پراگنی فقط عتیق الله بلاغ است و بس.پشنهاد ما کارمندان برای وی این است که نمک خوردی در نمکدان ... نکن، چراکه از همه زیاد تر اکت مسلمانی میکردی، کوشش کن که در پشت دختر های با عفت مردم توطئه نکن که خودت دختر های جوان داری و نشود که تمامی عملکرد هایت پیش رویت بیاید. خدا عادل است.افسوس که نظام پاسخگو نیست که جلب ات بدهند و به کابل حاظرت کنند. بااحترام
از قونسلگری

>>>   شما نویسنده محترم دیپلومات نیستید و این موقف مستعار را به خود گذاشته و با نوشته های...خود سایرین را کم ظرف معرفی کردید خجالت نمیکشی که برای یک ماه معاش صفحه یک سایت خبری را بی نمود ساختی و شما که هر چند مصرف کنید میتوانید از معاش ماه قبلی خود انرا بپردازید چرا که اندازه معاش های شما بالاتر از ظرفیت و توانایی شما در سفارت خانه ها است و خصوصا دیپلوماتهای که به خاطر معاش و زر اندوزی امده اند روز شماری میکنند که ماه پوره شود و معاش بگیرند و باقی روز نه کار را درست انجام میدهند و نه حاضری درست دارند. سفارت خانه افغانستان بخصوص در غرب با دیپلومات های بیکاره و فرصت طلب چنان پر شده که روزانه یک مکتوب هم بعضی انها ندارند که بنویسند ولی در مقابل معاش و کرایه منزل و سایر امتیازات را به بسیار بی ننگی دریافت میکنند و سفیران ضعیف نمیتواند از این بیکاره ها کار بیگیرد و وزارت خارجه هم که زور را میشناسد هی کارمند بی بند و بار و ارمونیه نواز و دهل نواز را به سفارت خانه ها میفرستد بی خبر از اینکه این اشخاص چی شخصیت و اهلیت را از خود نشان میدهند . امیدورای ما این است که وزارت خارجه در مقرری افراد سه سال را مد نظر نگرفته بل لیاقت و شخصیت و اخلاق دیپلومات را هم مد نظر بگیرد تا خدمات که لازم است برای وطن و مردم کشور در خارج انجام داده بتوانند و در ضمن نام نیک را هم برای خود کمایی نمایند.
ولسلام

>>>   به تو دیپلومات که خود را سکرتراول هم نامیده ای
تو و امثال تو همه یک رنگ هستید تو فراموش کردی که یک ماه معاش مصرف یک ساله تو است اگرتو وجدان...داری اولتر به فکر معاش سربازان باید باشی که از شرف وطن نگاهداری میکنند تو اگروجدان داری وقتیکه معاش را میگیری برابر چند فیصد ان کارکرده ای شما وامثال تان هزاران دالر خون مردم افغانستان را میخورید فهم تو وطن دوستی تو کارکرد تو شرف تو و غیرت تو بسیار پاین تر از ماموری است که با 8 هزار افغانی 20 مرتبه از تو صادقانه کار میکنند یک مرتبه اگر وجدان داری نزد خود فکر کن در مقابل هزاران دالر که به نام کرایه خانه بیمه ومعاش میگیری برابر چند فیصد ان کارکرده ای چه دست اورد داری سفارت ها از وجود تو و امثال تو گنده شده اگر برا دو نفر (باوجدان) به اصطلاح دیلومات ضرورت است مانند تو 6... توظیف شده است شرم برای تان و شرمساری نصیب تان
مامور اداره تفتیش

>>>   خب ،مشکل از کمیسیونها نیست
مشکل در محاسبه غلط معنوی برای ستاد عبدالله بود که پیشبینی درستی انجام نداده بود .
اولا اینکه : معنوی و ستاد عبدالله ومشاورین شان محاسبه نموده بودند که در مناطق پشتون نشین کسی برای رای دهی از خانه های شان نمی برایند ، که موضوع کاملا برعکس شد و رای که محاسبه نشده بود یک دم مردم از خانه ها ی شان برآمدند ورای دادند .
دوم اینکه : دور نخست تیم تحول اصلا با زلمی رسول رقیب بود و عبدالله را حساب نکرده بودند .
اما بعدا سیستم خود را در مقابل تیم عبدالله منظم و سیستماتیک واداری ساختند و به یک رقیب قوی بدل شدند .
سوم اینکه : تیم اشرف غنی با نظارت قوی توانست تا حدود 70% جلو تقلبات تیم عبدالله را بگیرد .که این خود برای ستاد عبدالله غیر قابل پیش بینی بود .تشکر
کمیسیون حقوق بشر ملی

>>>   اشرف غنی ریس جمهور است هاهاهاها

>>>   برادران گرامی ما به مقصد خود رسیدیم.این تبصره ها را بس کنید ما وشما خو میدانیم که انتخابات را باختیم عبدالله هیچ چانس نداشت و همه این هرج ومرج به خاطر این بود که یک رقم نی یک رقم در حکومت اینده خوده جای کنیم والحمدولل الله که حالا یک امید واری پیداشد.
اجمل پینجشیری

>>>   به راستی بعضی کارمندان وزارت امور خارجه ادمهای چخین هستند که به هزار فسق و فساد و نیرنگ ها خودرا در وزارت امور خارجه مقرر کرده به امید اینکه رئیس جمهور جدید و وزیر چدید به این معضله دردناک نفطه پایان بخشند

>>>   ضرار مقبل یک فرد بیسواد ...همچو دیگر وزرای کابینه کرزی است . او زمانی در خیرخانه دوکان دار بود و سامان ارایش زنانه میفروخت یادم است که چه اعمال غیر اخلاقی از او سر نمیزد .. گفتن اش لازم نیست .وقتی زنی برای خرید بدوکان وی مراجعه میکرد...نوشتن این مطلب بسیار سخت است.همه دوستان و رفقای نزدیک وی میدانستند .
پروانی از حصه ۲ خیرخانه

>>>   آقای دیپلومات
در وقت مقرری خو خوب برای رییس اداری چاپلوسی کردی که مقرر شدی ای ...

>>>   ای بابا معاش تو یک ماه معطل شد سرصدایت در صحفه تلک شایعات نشر شد کاش مثلی دیگران سه چهارمعاش بدون معاش میبودی من خودم چقدر دیر بعد معاشم رسید اما صدایم را هم نکشیدم

>>>   نظریه های که مربوط به داخل قونسلگری گفته شده از طرف یکی از مامورین خود دفتر است. و لطف الله خان سادات خودش خوب میداند. این همه دسیسه و توطعه است که پشت لطف الله سادات و ملالی شنیواری نوشته میشود. چراکه هر کس که نوشته کرده مشکل مخفی با این دو نفر دارد. سادات اگر گناکار نیست باید مدیریت اش را نشان بدهد و مجرم را به جزای اعمالش برساند.بااحترام
از داخل قونسلی

>>>   طاب به کسی که خود را کمیسون حقوق بشر ملی معرفی کرده .. درباره متنی که نظر ارایه کردی منظور همین متن را واقعا درست فهمیدی.. ده در کجا درختا در کجا در متن ذکر شده رای های خیالی ثبت شده .صندوق وجود نداره تو مثل امرخیل و کمیسون از اشتراک 8.5ملیون دفاع داری ..اگر روزه داری بعد از افطار نظر بده ..
افغان..

>>>   دوست گرامی راه حل اینست که کاکه ات واری فرار کن. مه هم زمانی دیپلومات بودم. دیدم که آن ملک جور شدنی نیست مه چرا وقت خود را ضایع کنم به یک کشور اروپایی رفته پناهنده شدم حالا بهترین زندگی دارم. افغانستان را بگذار به کرزی وهمراهان دزد اش.
دیپلومات فراری

>>>   تقلب کار نباید درحکومت آینده جای داشته باشد باید به زندان برود

>>>   شما دیپلومات نما ها کم پول پیدا کردید که حالا داد و فغان میکنید ،اگر چه من میدانم که یک ماه معاش را شمایان در یک روز از راه های غیر قانونی پیدا میکنید ،پس خوب است که ارام سر جایتان بنشینید ،وزیر صاحب میداند که چه کند
اجمل(پنجشیری)

>>>   از جناب محترم وزیر امور خارجه ج . ا . افغانستان خواهشمندیم تا این موضوع را با جدیت تعقیب نموده ت باشد دیپلمات ها كه به نمایندگی از دولت و مردم یک سرزمین وظیفه سترگ را كه برای شان سپرده شده است به وجه احسن انجام داده و خدمت اندک به كشور و مردم رنجدیده افغانستان كرده باشیم.

>>>   آقای دیپلومات غربی،
بسیار جای شرم و تاسف است که با احواله نشدن یک ماه معاش آواز خود را بلند کردی در حالیکه با توجه به وظیفه را که جناب شما و سایر هم قطاران تان در سفارت خانه های انجام میدهید ارزش اینقدر معاش زیاد را ندارید.افتخار به معلمین، و نیرو های امنیتی کشور که بعضی اوقات دو الی سه ماه معاش خود را اخذ نکرده اند اما به وظایف مقدس خویش ادامه داده و از کدام وزیر یا رئیس خویش شکایت نکرده اند با احترام
کارمندا وزارت خارجه

>>>   این آل سعود وقت با آل یهود همدست شده اند بدان که دست به هر جنایتی میزنند.
به زن و بچه مسلمانان رحم ندارند هروز قتل و کشتار و جنایت جدیدی را علیه مسلمانان انجام میدهند.
به نظرم مسلمانان جهان همت کنند عربستان را تحریم کنند تا نابودی کامل آل سعود،
چرا ما هروز گرفتار درد و رنج ناشی از جهالت آل سعود باشیم چرا بگذاریم که آل سعود هر غلط کند ما سیل بین باشیم آی مسلمانان جهان آی آزادی خواهان جهان چرا ساکت هستیند به داد اسلام برسید، اسلام امروز متأسفانه اسیر خاندان سلطنتی آل سعود شده است.
کابلی

>>>   مشکل بزرگ در افغانستان این است مردم بجای افراد متخصص دنبال قوم گرایی هستند . حالا شاید هم در حکومت وحدت ملی شناسنامه اشخاص چک میکند که از کجا است و به کدام زبان حرف میزنند ... لست روشنفکران متخصص در داخل و خارج افغانستان که در حکومت وحدت ملی میتوانند بسیار مفید باشند و استفاده از این اشخاص متخصص و دانشمند میتوذند سمبول اوحدت ملی واقعی میشود
داکتر اشرف غنی احمد زی
داکتر ستار سیرت
داکتر زلمی رسول
پروفیسور عبدالرب رسول سیاف
پروفیسور شرعی جوزجانی
داکتر رنگین دادفر اسپنتا
داکتر ظاهر تنین
داکتر زلمی خلیل زاد
داکتر امین الله حبیبی
داکتر یارمحمد
داکتر داود صبا
داکتر محمد آصف بکتاش
داکتر ذبیح الله مجددی
داکتر عبیدالله عبید
داکتر داوود مرادیان
داکتر علی احمد جلالی
داکتر شیما غفوری
داکتر سخی اشرف زی
داکتر صادق مدبر
داکتر امین الله همکار
داکتر صاحب نظر مرادی
داکتر انوارالحق احدی
داكتر جمراد جمشيد
داکتر شمس الحق آرین فر
دكتراندس نبي هيكل
دکتر اسذ محسه زاده
داکتر عبدالقیوم سجادی
داکتر بشیر مومن
داکتر سرور دانش
داکتر کبیر
داکتر مجیب الرحمن رحیمی
داکـتربصیرکامجــو
داکـتر فـریار کهـزاد
داکتر بیژن باران
داکتر خلیل وداد
داکتر محمد امین فرهنگ
داکتر غلام محمد ییلاقی
داکتر غلام محمد دستگیر
داکتر رحیم رامشگر
داکتر محمد عابد حیدری
داکتر محمداعظم سیستانی
داکتر جلیله سلیمی
داكتر راضيه هوتكى
ډاکتر لمر
داکتر شفیق الله انوری
داکتر آرین رشاد
داکترعا طف پو پلزی
داکتر عارف پژمان
داکتر عبدالعزیز عازم
داکترمحمد شعیب مجددی
داکترﻟﻌﻞ زاد داکتر محمد سالم " امانی"
داکتر »مل«
دکتر حمیدالله مفید
داکترنجیب الرحمن
داکتر رازق رویین
ظریف

>>>   اقای جاوید ... از طرف مطبوعات اعلان شد وهم درتلویزیونها نشان دادند که تمام تحایف که رییس جمهور کرزی درطول ۱۳ سال حکومت خود ازطرف زمامداران کشورهای مختلف برای شان داده شده بود به بانک مرکزی افغانستان اهداکرد وبانک مرکز انرا درارشیف خود نګهداری میکند
مسلم دوست ازقلب کشور

>>>   ما گمان داشتیم که محمدی سفیر در اوکراین حتما از شکایاتی که علیه او بود، سبکدوش شده باشد. از نوشته های بالا معلوم میوشد که عاطفمل هم مثل حیدر پولیند بوده. اگر نه با اختلاس و بد اخلاقی که او دارد باید به حیث سکرتر 3 در زاهدان مقرر شود زیر دست نیکپور تا همان خدمتی را که برای حیدر در الماتا انجام میداد برای نیکپور در زاهدان انجام بدهد. حاجت نیست که خدمتش را شرح دهم . هر کس می داند که خدمت او چیست. هنوز هم به حیدر همان سلسله را ادامه میدهد. نام هزاره را بد کرده است. فرهنگ هم در مجالس خصوصی نزد پچه غانی وسنگر اظهار خجالت و شرم می کند. چاره چیست. آتشه نظامی هم بعد از وفات مارشال زنگش کر شده است ، اگر نه یگان کار میکرد. امان قونسلی و اسلام دره ای هم در تبدیلی اش تصمیم داشتند و خیزک بیجا زدند، کاری نکردند اگر چنرال صاحب دلاور و یا داکتر عبد لطیف بهاند کدام کار نکنند، قصه دیگران مفت است.
عاقله اکبری

>>>   محترم فرهنگ! شما به کدام اساس و پشتوانه از اکبر محمدی که یک شخص فاسد،عیاش ،رشوه خور،قاچاقبر،کم سواد و بالاخره از گروپ مشهور عبدالحی حیدرکه همه این گروپ کتلست را میشناسند دفاع مینماید ، از اینکه ماه مبارک رمضان است پیش خداوند هر کدام ما و شما جواب گو هستیم باید حقایق را بگویم نه دفاع کور کورانه بخاطر قوم و ملیت. اگر در مورد وی معلومات دقیق ندارید میتوانید از همکاران فعلی و قبلی سفارت افغانستان در اوکراین در موردش معلومات حاصل نماید.
اشرف از شهر ادیسه اوکراین

>>>   این شایعات از کسانی است که تازه ختم وظیفه گردیده اند. در غیر آن صاحبزاده صاحب آدم پاک است .

>>>   مقسودي پشت ملاله شنواري گپ جور كرد و از سادات در دلش آزرده است

>>>   دوستان عزیز !
بحیث یکی از دوستان همین دخترهای که سفارت وی را از وظیفه اش آنهم در محیط غربت جوا ب دادند از جناب سفیر و جناب ابراهیمی سوالی دارم که این دختر افغان را که هیچ نوع انحراف اخلاقی ندارد وقتی به خانه شان بر می گردد به فامیل خود چه بگوید که روی چه گناه ایشان را از سفارت جواب داده اند؟ این پرسشی است که باید شما آقایان آنرا در پرتو حقوق زن و حقوق بشر جواب دهید اگر حقیقتی ندارد باید از ایشان معذرت خواسته دوباره به وظیفه شان برگردانید.
ایشان در دهلی در شرایط نهایت دشوار زندگی می نمایند به ملحوظ و مشکل که در کابل داشته به این دیار تشریف آورده اند نه که روزی در کوچه های دهلی برآیند و شعاری سر دهند که: در کابل از کرزی و برادرن شان روزی نداشتیم و در دهلی از ابدالی!

>>>   اول من مي شرم كه روشنفكران اقاي ظريف همين ها بأشد يك تعداد شان را مي شن اسم كه أصلا أخلاق اجتماعي ندارد
دوم من تأسف مي نمايم به حال اين ديپلومات نازدانه كه فقط يك ماه معاش وي نرسيد فغناء بلند شد در حاليكه اينقدر معاش بلند دارد كه در زندگي پدر هم انرا نه ديده است
سوم من در مورد صاحب زاده بأيد بگويم كه أيشان آدم صادق و كأركان است هر نوع تبليغات عليه او دروغ و ناروا است
چهارم. بهتر است از كرزي صاحب پسران شود كه وزارت خارجه را در بدل رأي شمالي به ضرار دادي. أيا رأي وي را در شمالي چند فيصد بدست أورد ؟ شرم أور است اگر انرا إظهار نمايم اينقدر كم بود كه اين شخص بيسواديت را كرزي بأيد از وزارت خارجه كرفته به مأمور تنظيفات شاروا لي تعين نمايد
پنجم. كرزي خوب مي داند كه ضرار با دها تن شركت هاي تيل و قرار دادي ها ارتباط دارد و فعلا سر مائه وي را كسي جمع كرده نمي توانند
مأمور وزارت مبارزه عليه مواد مخدر

>>>   تا جائیکه من محی الدین صاحبزاده وعبد الرزاق یعقوب را می شناسم اشخاص صادق و آراسته با قانون هستند .
کارمند وزارت خارجه

>>>   دوستان عزيز وقت تانرا ضايع نكنيد . وزارت خارجه را اين وزير تباه كرد. شصت نفر از خارج وزارت در همين روز ها به خارج مقرر شده و معين ها خبر ندارند. وزير خودش با منابع بشري بدون مشوره با معين اداري از خارج وزارت خلاف قانون و بدون امتحان مقرر كرده كه همه ب زور وكلا و دوستان شخصي خودش است كه او را در كابينه جديد نكاه كنند.من به حيث مامور منابع بشري أزين كار وزير و وكلا، اعضاي دفتر او خجالت مى كشم كه يك انسان خاين وزير ما شده.استقرار فكري ندارد. يك روز يك مامور كه كار خراب مي كند از خارج به مركز خواسته مي شود كه كار درست است ام بعدا وكيل صاحب ويأمر شخص ديكر واسطه شده و يا به أعضا رشوت داده دوباره بعد از منفكي به وظيفه قبل مقرر مي شود.اين خيانت نيست. خداوند كرزي را جزا بدهد. با اين وزراي ديوانه و بيسوادش. من حيرانم كه اين وزير را به كدام تجربه، تحصيل و لسان خارجي به اين وزارت مقرر كرده.من در منابع بشري انقدر خسته شده ام كه حد ندارد. خيانت سر خيانت.

>>>   همکاران محترم در سفارت افغانستان درکیف!
مدیریت عمومی تفتیش داخلی وزارت به اطلاع شما می رساندکه روزیکه محمدی رخصتی گرفت و با خیشنه اش به اروپا رفت ؛ همان تاریخ در اینجا ثبت است معاش های یک ونیم هزار دالری او را که گرفته از نزدش استحصال می شود مطمین باشید. معاش معروف قونسلی و رحیم دریور را همراه داکتر تخاری و همایون مقیم که چند ماه در جیب زده از نزدش گرفته می شود. حتی معاش سکرتر اوکراینی را که او را رخصت کرد از نزدش گرفته می شود . شما مطمین باشید، شهر خربوزه و بی پرسان نیست. مدیریت تفتیش اولین کاری که کرد در سفر اخیرش به کابل، صفحات پاسپورت او را در تشریفات کاپی کرد. تاریخ خروجش از کیف معلوم است که خروج خیاشنه اش را هم ثابت می کند. عنقریب مدیریت عمومی تفتیش به سرپرستی انسان پاک وزارت خارجه برهان داوود به کیف می آید شما همه خدا را حاضر دانسته اسناد مربوط را فوتوکاپی کنید. مامورانی جواب داده شده اند ، همه شان جهت شاهدی به سفارت دعوت می گردند، آمادگی داشته باشند. بعد از کیف نوبت پولیند است تا با دزد اصلی نیز تصفیه حساب گردد.
مدیریت عمومی تفتیش داخلی.

>>>   دوستان ازبدپورکه ریس پرسونل وزارت بودحالابه حیث قونسل در زاهدان مقررگردیده است خبر دارید که بخاطرمقرری زن آعا عبیدکه درقونسلی کارمیکنه و شوهرش مریض است خواست عمل نامشروع کرد که با عکس العمل سخت این خانم مواجه شد بپرسید از وزارت که حال ای... قونسل شده...؟؟؟
خندان سرشناس ازوزارت

>>>   آقای خلیل کارگر! تو چرا از این مزخرافات بالای محمدی دستبردار نیستید. خودت یک دفعه سرت را در گریبان کن و بیبین که چطور ادم هستی. یک ... وغیره. کارهای را که خودت در این سفارت انجام میدهید یک کارمند محلی هم نمیکند. اگر نی دستآورد دوساله تان را یک دفعه تشریح کنید که چی هست. بعدا پشت محمدی و دیگران حرف بزن.
مهاچر

>>>   ای آنکسی که دزد در سرش پر دارد. حقایق را مدیریت عمومی تفتیش داخلی نوشته و به زودی بررسی هم بالایت می آید و همه آن معاش های کارمندان را که ذخیره کرده ای از حلقومت کشیده می شود. پس چرا ناحق بالای دیپلومات 25 سال وزارت امور خارجه آقای کارگر خشمناک شدی . وقتی که کارگر دیپلومات بود تو میان کوته سنگی و دشت برچی کلینری می کردی و یا... خودت سرت را در گریبان کن. منتظر هییت تفتیش باش. حیدر پولیند را هم بگو که آماده باشد.

>>>   وای بر حال خراب تان که خوبها هم دربین سوخته وتمام جهان نظاره گر شماست.
یک بیننده

>>>   آقای محی الدی که از طرف آقای مقبل وزیر امور خارجه بحیث سرپرست ریاست اداری مقرر گردیده یکی از کمونیست های دو آتشه دوران خلق وپرچم بود، عبدالوکیل وقتی بحیث وزیر امور خارجه در آنوقت مقرر شد وی گروپی از دوستان نزدیک خودرا از وزارت مالیه با خود به وزارت امور خارج و آورد که اقای محی الدین نیز در جمله آن بود عبدالوکیل وی را مدتی بحیث مدیر عمومی محاسبه مقرر و بعد از چندی ویرا بحیث قونسل به یکی از قنسلکریهای افغانستان در ایران مقرر نمود.
وی که از ولایت لغمان است تخلص صاحب زاده را طی این سالها برای فریب مقامات برگزیده است بنده که یکی از همکاران وی در آنسالها بودم از تخلص صاحب زاده وی تا کنون اطلاح نداشتم، وی در آنسالها یکی از مقربین نزدیک وکیل وزیرامور خارجه کمونیست اندوران که اکنون در سویس زندگی دارد بشمار رفته و طوریکه معلوم میگردد اکنون دل ضرار احمد مقبل را نیز بدست آورده است.
مامور سابقه مدیریت محاسبه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است