آوارگان پاکستانی در افغانستان انتحاری می کنند!
پناهندگان پاکستانی که خود واقف نیستند در روند چه بازی سیاسی و قومی قرار گرفته اند، به هدایت تعدادی مشخص از قوم پشتون، برای برهم زدن تعادل قومی در مناطق مختلف کشور ما، جابجا می گردند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76087 منبع: پرینت

پس از مهاجرت نزدیک به 100 هزار نفر از وزیرستان شمالی پاکستان به مناطق شرقی کشور، برخی مقام‌های کابل اعلام کردند: برخی از مهاجران وزیرستان شمالی در شرق افغانستان حملات تروریستی انجام می‌دهند و حتی برای این کار به ولایت‌های دیگر نیز اعزام می‌شوند.

دفتر مطبوعاتی والی «میدان وردک» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: شهروندان وزیرستان شمالی پاکستان که بر اثر حملات ارتش آن کشور به ولایات شرقی کشور ما پناهنده شدند، به صفوف ترویست‎ها پیوسته‌اند که در تازه‌ترین درگیری نیروهای ارتش ملی با شبه نظامیان مسلح، یک مهاجر وزیرستان پاکستان همراه با 27 تروریست دیگر در 24 ساعت گذشته کشته شدند.

مساله مهاجرت پاکستانی به کشور ما فقط به اسکان این چندصد خانوار در ولایت خوست آن هم در زمان حاضر بسنده نمی شود، بلکه چندین سال است که کشور جنگ زده ما که هنوز حتی به یک امنیت نسبی هم نزدیک نشده، پذیرای سه میلیون و پنج صد هزار پاکستانی است که همگی شان طبق یک برنامه از قبل تعیین شده کشورشان را به مقصد افغانستان ترک کرده اند.

از یکطرف هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی خانه های مسکونی این افراد را هدف قرار داده اند و از سوی دیگر، نظامیان پاکستانی به بهانه مناطق تحت نفوذ تروریست ها، حملات شان را بر این مردم بی دفاع تشدید کرده اند. تنها راه باقیمانده برای این مردم فقیر، فرار به افغانستان است.

در این مسیر، تعدادی از داخل افغانستان نیز مامور شده اند تا این افراد را با برنامه ریزی خاص به مناطق از قبل تعیین شده هدایت کنند. برخی از این پاکستانی ها که صاحب پول و دارایی می باشند، تعداد دیگری را تحت پوشش قرار داده بصورت قبیله ای در نقاط مختلف افغانستان مستقر می شوند.

پناهندگان پاکستانی که خود واقف نیستند در روند چه بازی سیاسی و قومی قرار گرفته اند، به هدایت تعدادی مشخص از قوم پشتون، برای برهم زدن تعادل قومی در مناطق مختلف کشور ما، جابجا می گردند.

بر اساس آمارگیری تایید نشده ای طی دو سال اخیر، حدود سه میلیون و پنج صد هزار پاکستانی در مناطق مختلف افغانستان اسکان یافته اند.

شما خود ببینید، زمانی که در یک عملیات نظامی ارتش پاکستان علیه طالبان، چند هزار از مردم منطقه به افغانستان فرار می کنند، پس در عملیات های دیگری که پاکستان ادعای کشته شدن تعداد زیادی از شبه نظامیان را دارد، چه میزان از پاکستانی ها به افغانستان آمده اند؟

برخی بر این عقیده اند کخ سیاست پاکستان بگونه ای طراحی گردیده است که بسیاری از سران قوم پشتون را از سراسر جهان را در افغانستان به خدمت گرفته و اینک آنان در پست های مهم دولتی حتی در سطح وزیر و مشاور تاثیر گذار در ریاست جمهوری بکار مشغولند. این سیاست کارا زمینه حضور هرچه بیشتر گستردگی این قوم را بدون درنظر گرفتن ملیت و تابعیت ، فراهم آورده است.

در این میان ، تعدادی از همین قوم پشتون ، که با روند پشتون سازی در افغانستان مخالف اند و حضور همه اقوام کشور را در همه زمینه ها به صلاح می دانند، از سوی پاکستانی ها تهدید شده و مناطق سکونت شان نا امن می شود.

در حقیقت ما با حضور مردم پاکستان در افغانستان هیچ مشکلی نداریم و از آنان استقبال می کنیم اما از سیاستی هراس داریم که برطبق یک برنامه ریزی مشخص آنان را نیز آواره کرده است...

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باز هم همین ها ،هیچ روز خوشی را از دست اینها ندیدیم
اجمل(پنجشیری)

>>>   دولت که در قبال این مسئله مهم نه تنها هیچ مقابله ای نمی کند بلکه احتمال دارد که این خود سیاست دولت ما باشد. بنابراین مردم ما باید بر طبق وظیفه شرعی وملی شان نگذارند آنان را در مناطق دیگر افغانستان اسکان دهند و در مقابل آنان با جدیت مبارزه کنند. آنان دشمنان ملت و کشور ما هستند. چگونه وجدان دولت راضی می شود که این جانیان بالفطره را در کشور پخش کرده و امنیت را از آن چه هست بدتر کند. آنان مگر کی هستند که از طرف دولت استقبال شده و کمک رسانی می شوند. دولت ما از آوره های خود که به کشور برگشته هیچ استقبالی نکرده اما از آنان به صورت رسمی و بوسیله مشئولین دولتی مثل زاخیلوال و دیگران استقبال شده و مرود احترام و تقدیر قرار می گیرند آنان اگر انسانها سالم بودند در کشور شان اسلحه و مهمات نظامی شان را به دولت شان تسلیم می کردن و زندگی آرامرا برای خود شان ـدمین می کردند آنان به قدری خطرناک هستند خود دولت تروریستی پاکستان نتوانسته آنان را تحمل کنند و اگر چنین نیست پس قطعا توطئه دولت پاکستان با خواست دولت افغانستان برعلیه ملت ما است! آنان نقشه ای را با هم کشیده اند تا یک حمله صوری از طرف دولت پاکستان انجام بگیرد و سپس دولت افغانستان آنان را به افغانستان دعوت کند و به این صورت بهانه ای باشد برای مهاجرت آنان به افغانستان. پاکستان که مورد تهاجم یک کش.ر خارجی قرار نگرفته است تا آنان به افغانستان مهاجرت کنند. پس مهاجرت آنان از ریشه به افغانستان دلیل قانع کندده ای ندارد جز اینکه توطئه ای بر علیه ملت ما در کار است.

>>>   با سلام.
پاکستانی ها با حمایت جناب کرزی برای همین کار در افغانستان آواره شده اند!
مشعل

>>>   اسلام مرز ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است