حکومت آینده شبیه ماشین است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76099 منبع: پرینت

حکومت آینده افغانستان که در نتیجه تفاهم سیاسی نامزد های انتخاباتی ریاست جمهوری و حامیان شان شکل می گیرد شبیه به ماشین عجیبی خواهد بود.

ماشینی که دارای چرخ های متفاوت و مختلف بوده که تعدادی از چرخ های آن گاهی بصورت اتوماتیک به سمتی حرکت خواهد کرد که باد به همان سمت حرکت داشته باشد و بعضی چرخ های دیگر بصورت فعال اما توسط ریموت کنترل ها از راه دور و نزدیک سوق و اداره خواهند شد.

در نتیجه عدم توازن و هماهنگی میان چرخ های ماشین و تفاوت میان سلیقه های صاحبان ریموت کنترل ها، این ماشین عجیب و غریب نه کدام تولید خواهد داشت و نه هم به کدام سمت خاصی قدرت حرکت را خواهد داشت. فقط آنچه در آخر از این ماشین بجا خواهد ماند همانا محیط کثیف و پرزه های بی کاره و بی ارزش خواهد بود که باعث موانع بزرگ نه بلکه باعث موانع کوچک و یک اندازه درد سر برای راه روان جنبش های مدنی و روشن فکری که در امتداد جاده ترقی و تعالی کشور در حرکت هستند خواهند گردید.

از آنچه بیان شد به این نتیجه می توان رسید که تکرار تجربه نظام نامتجانس ناکام و فاسد متشکل از پرزه های فاسده شده سیاسی اشتباه تاریخی دیگری است که تکرار می شود و اما این آخرین تجربه خواهد بود که بعد از آن نیروهای مدنی و روشنفکری روی صحنه آمده و به تکرار معامله فساد و ظلم نقطه پایان بخشیده و نظام نوین افغانستان را که برخاسته از مردم برای مردم بوده و مبتی بر ارزش های عدالت، برابری حقوق شهروندی و سایر ارزش های پذیرفته شده انسانی باشد در کشور شکل خواهند داد.
به امید چنین روزی


عبدالبصیر فیضی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای فیضی پیش داوری پیش از وقت جز وهم واهمه به مردم دیگر سودی نخواهد داشت بگذارید که حکومت وحدت ملی ایجاد وبکار خود اغاز نماید بعداً بروی عمل کردشان داوری منصفانه دور از تعصب واندیشه های سیاسی نمایم نه اینکه قبل از قبل با اندیشه تک فکری خود داوری نمایم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است