مکتوب سرگشاده به داکتر اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76127 منبع: پرینت

بنده در هیچ یک ازجناح های حزبی نیستم ولی دانش اجتماعی از مردم خود دارم و حدود نیم قرن از سیاست رژیم ها خاطرات تلخ داشته ام ونظر به طینت پاک و عشق بوطن خود ضروری می دانم تا نظریات خود را به جناب شما بنویسم من از اجتماع بیست وپنج احزاب و گروهای میهنی استقبال می نمایم.

بنده مهاجر دور از میهن هستم اما روحم وروانم در عشق کشورم سخت گره خورده است.

در افغانستان به دلایل مختلف ایتلاف در رده های دولت درحقیقت تجزیه عملی است. در این دوره سیزده ساله موجود، اطاعت از یک دولت نمی شود و هر مامور دعوی پادشاهی خود را دارد و مدیر بر رییس گوش نمی دهد و رییس به وزیر و والی به هیچ کسی.

اگر این دولت از دو منبع مختلف الهام گیرد در شرایط فعلی بزکشی سیاسی در وطن حکم فرما شده و در حقیقت تهداب بی بنیاد و خطرناک گذاشته می شود دیدیم زمانی که عبدالله در فکر کودتا بود در همان محل جرگه دو معاونش از عبد الله کنار جستند و آنها فکر کردند که عبد الله ترور می شود و خود را گوشه گرفتند تا عبد الله در جستجوی انها شده و یک بی نظمی کلی از هر نگاه در صحن احاطه حکم فرما بود.

کسی به کسی گوش نمی داد و پراکندگی و تشتت حکم فرما بود اگر صورت می گرفت دو میلیون گرسنه در شهر کابل است دوکان، سرای، تجارتخانه، فابریکه چور شده و قتل بیشمار مردم صورت می گرفت و این فتنه در ولایات نیز سرایت می کرد وافغانستان بفاجعه بزرکتر از فبل مواجه می شد که اساس این همه بد بختی ها را غرض چندتن با نفس اماره به سویی شکل می داد و باز کی بود تا اداره این فاجعه را بگیرد و هنوز جیله های این دسته به اشکال مختلف دوام دارد زیرا اینها تشنه گان خون هستند و بدون خون تسکین نمی شوند.

چون کرزی نه مرد دنیا بوده و نه زن اخرت است. از مهارکردن این مصیبت عاجز است.


سید خلیل الله هاشمیان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سید خلیل الله بنده شما و آقای اشرف غنی را درک میکنم از جناب شما و نابغه دوم دنیا یعنی اشرف غنی یک سوال دارم و او این است برای دیگران هم حق قائل هستید دیگران هم به این سرزمبن هویتی قائل هستید ؟صد سال دورغ های شاخ دارگفتید حالا به این سوال جواب بداید چرا؟ همه چیز به یک قوم دادشده است نام کشور به پشتو پول میلی به پشتو سروده میلی پشتو نظام سربازی پشتو نام تمامی اداراد دولتی مثال ولسوال سرنوال جرگه مشران جرگه ولوسیجرگه همه پشتو است چی این کشور نشان از هویت دیگران است ؟ چرا هم در قدرت هستند و هم در حمایت و کمک به طالبان هستند همیشه هم در حکومت بوده اید هم در خدمت مخلفین مسلح حکومت خود این هویت نیست این ستم است چرا این خیانت را به مردم میکنید ؟؟؟جواب شما چی است به این سوال ها ؟
سروار کم یاب

>>>   سید خلیل الله هاشمیان
اکنون چوکی برای ماون اول دوستم جمعه خان همدر وجود ندارد چه باشد که اشرف غنی کدام کوچکی را برای شما سید خلیل الله هاشمیان خالی کند.

>>>   خطاب به سيد خليل الله هاشميان !
جناب اقاي كرامي نخست احترام مرا قبول كنيد . ثانيا خواستم برايت بنكارم كه شما سيد وأولاده رحمته اللعالين ص هستيد لهذا أخلاق واعمالت بأيد شبيه به أخلاق ان مكارم أخلاق إنساني وان منشئ لولاك ً وخاندان مطهرش بأشد .جانب داري شما بطور تملق كه به شان ونسب والاكهرت سازكاري ندارد .زيرا جد بزركوارت سيدالشهداامامنا حسين ع به ذلت تن نداد وتسليم طاغوت نشد با أهل وبيت مطهرش شهادت رأ از بيعت با فرعون عرب يزيد ملعون ترجيع داد وخون مصفاي او ومرقد مطهرش مكان مقدس تسكين دهنده عاشقان مكتب اوست.
تاقيامت قطع استبداد كرد
موج خون او جمن إيجاد كرد
أزين رو حسين ع متعلق به بشيريت ازاده است .كه راه او عدالت وتقوابود نه مقام وثروت ظاهري .كه بأيد أولاده او نيز أخلاق ان امام عاشقان بور بتول ع رأ داشته بأشد وبأيد در قضاوت نيز شاكردمكتب جد خود باشند .به كمال تاسف شما طرف داري بزرك ترين متقلب وفريب كار تاريخ دربرابراراده ملت بخون خفته أفغانستان رأ نموده از راه شفاف ملت برأي تعين ذعيم مطلوب شان ترفه رفته مانند مجددي،سيد احمد كيلاني .سيد منصور نادري و سيد حسين انوري به حمايت متفكر ريا و خدعه يزيد كونه قرار كرفتيد كه اتنيك شماها را به مكتب أهل البيت زير سؤال مي برد و قابل تعمق است كه حواريون سني و شيعه را كه استعمال نموده أيد أنان بأيد متوجه اعمال و كردار شياد برستانه شما كه ثروت و قدرت و زوركوبي رأ بر عدالت و راستي ترجيع داده أيد تجديد نظر كنند و ديكر شنونده افسون سالوسانه شما طماعان نفس محور و متخطيان أخلاق أهل والبيت مطهر رسول مكرم نشده و شما را نظر به اعمال شما مانند فرزند ان نوح ع أزين سلاله ندانسته راه خودرا از شما معامله كران سود جو مجزأ كنند ،و يا اينكه شما مانند ان ٤ معامله كران حرفوي و كاسه ليسان بيت الآمال در داخل كشور نبوده أيد أزين نامه هاي تفرقه انكيز معذرت بخواهً ودر صف باكبازان.وعدالت خواهان به ايست .ويا اينكه در جنك قلمي وميديايي امادكي بكيريد .با احترام
علوي

>>>   جتاب خلیل الله به دزدان اعتباربیش ازحد دادند . اگر کودتااعلان میشد اردو تابع امرامریکابودمانند حمله پشک به گنجشک درمدت کوتا ازطرف اردو و یک قسمت دیگر ازطرف طالب سرکوب میشد . دیگر مشکل دزد بکلی حل میگردید . اینکه حالا به دزد چوکی و قدرت میدهند بازهم ازدالر های دزدی خود چند مزدور شخصی بخود اضافه میکند تا قیام عمومی مردم از نسل تا نسل ریشه کن سازند . راه حل دیگری را جناب داکتر اشرف غنی به رخ مردم بست .
وطندوست

>>>   ملت افغانستان مردمان صبور وقانع هستند اما اگر خدای نخواسته به حیثیت واوتریته شان دست دراز شود ویا بخواهد تحقیر شان کند ویا به ناموس وطن شان چشم طمعه دوخته شده باشد بدون شک که خون شان بجوش امد وتا پای جان در مقابل ان ایستاده میشوند چون مسله انتخابات یک مسله ملی واحترام به رای ملت است نمیشود که از ان به سطحی گذشت فلهذا در چنین حات دانشمند مبتکر داکتر عبدالله عبدالله درایت بخرچ داد وملت را به ارامش وا داشت در ملت با احترام به شخصیت ملی کشور داکتر عبدالله که دارند به تقاضای رهبر خود لبیک گفتند واز یک باجعه جلوگیری بعمل امد واکنون که تفتیش صد درصدی ارای دوردوم انتخابات تحت نظر جوامع داخلی وبین المللی به پیش میرود منتظر نتایج باشیم وثبروحوصله کنیم متقلبین روی شان سیاه وملت با رای پاک شان پیروز دور دوم انتخابات اعلان میگردد.
هاشمی کابلی

>>>   جناب سید خلیل الله چاپلوسی هم اندازه دارد کو شش کنید درهر چیز غلو وافراط نکنید اگر شما به جای طرفداران داکتر عبدالله میبودید که یک رای پاک استعمال کرده بودید اما طرف مقابل به کمک کمیسیون انتخابات وارگ کرزی که باید بیطرف میبودند وانتخابات را رهبری میکردند از رای های گوسفندی استفاده میکردند عکس العمل شما چه میبود؟از نظر بنده هرکاندیدی که خواسته تا بواسطه تقلب وفریب دادن مردم به قدرت برسد برای همیش از سیاست افغانستان دور شد وشخصیت خودرا کشت زیرا دیگر دربین جامعه برابر دوپیسه اهمیت ندارد یک شخص دروغگو فریبکار و...است واگر از طریق آرای باطل به قدرت هم میرسید ابدا بالای ما حکومت کرده نمیتوانست وما به کاندیدی که به تقلب وجعل وفریب بخواهد به قدرت برسد بعد ازین حتی سلام هم نمیدهیم ونزد ملت افغان هیچ ارزش ندارد ما چهره ایشان را درصندوق های گوسفندی انتخابات میبینیم ولعنت ملت مسلمان افغانستان وخدا بر تقلب کار وفریب کار وجعل کار
آرش از کابل

>>>   به خلیل...
ملت مسلمان افغانستان رای خودرا شرف وعزت خود میدانند کسانیکه بارای ما خیانت کردند وصندوق هارا از رای های تقلبی وخیالی پرکردند وامروز دروقت شمارش آرا هرکدام شان ازین تقلبات ملیونی شرمنده وخجالت هستند وحتی نمیتوانند با سربلند به طرف ما افغان ها ببینند .
تو حد اقل نامه ات را به یک افغانی میفرستادی که واقعا افغان ومسلمان میبود نه به یک شخصیتی که درغرب ساخته شد آیا ما افغان های دلسوز وطنی کم داریم که تو رفته به یک غربی که اصلا درین کشور نه پایگاه دارد ونه هم عزت وآبرو تمام کارش تقلبی ودروغ سراسر فریب سراسر جعل وتقلب اگر کسی به بازوی خود اعتبار میداشت تقلب ملیونی میکرد که امروز نزد مردم افغانستان وجهان ازخجالتی وشرمندگی حتی بالا هم دیده نمیتواند وطرفدارانش درمجالس ومحافل زیر عرق میشوند وبه خود لعنت میگویند که چگونه بارای های گوسفندی رسوای جهان شدند

>>>   هموطنان عزیز
این ....که هشدار خونریزی را میدهد خودش از جنایتکاران جنگی دوران امین جلاد و از جمله آنعده خانینی است که از تاریخ وطن و از افتخارات وطن چیزی نمیداند. و چون از استخبارات بیگانه آب میخورد در بهم اندازی و نفاق این ملت بیچاره یک لحظه هم سکون ندارد.
اگر ملت مظلوم این قبیل اشخاص را که کارتهای هویت استخباراتی و تابیعیتی از چندین محل دارند، درست بشناسند، یک دره هم گوش به انها نمیدهند.
این شخص ....دوسیه های مختلفی دارد که فقط زیر پوشش قوم پرستی و تباری یک مقدار خودرا مخفی کرده است. او از یکی از عاملین بدبختی های قومپرستانه نفاق ملی است. او را بشناسید و اجازه ندهید....

>>>   اقاي هاشميان !
من يك وقت مجله شمارا مي خواندم كه درمورد إسناد رباني .جنرال دوستم .أميرصاحب شهيد مقالاتي رأ به نشر مي رسانديدوانوقت شرايطش باحال فرق مي كند .فعلا دوقشون متخاصم روي هم قرار دارنديكي متكئ به خداوند بزرك ورأي شفاف ،اشتياق واعتماد مردم حسين أسا در نينوا دوم يعني كابل شهر خفتكان بخاك قرار دارد كه به فرمان يزيد عصر حاضر توسط ابن زياد ثاني يعني امر خيل با همدستي كرزي كه بحق نقش شمر رأ درين بازي ننكين به نفع اشرف غني يزيد فريب كار ودغل كار به همدستي أجنت هاي استكبار جون مجددي استخاره كر كيلاني بي خاصيت به هم كأسه كي دزدان مال وناموس مردم به شيطنت وتمويل زاغ خيل وال كه بوديجه ملي رأ صرف أين تقلب ًكاران كوسفند جاق كري كردند وشما هم بيشرمانه در موضع يزيديان قرار داريد كه فكر كنم شما نه سيد هستيد ونه هم از نام مبارك علي ًًفاطمه استفاده سو كنيد كه ان خاندان وأولاد ه آش هميش طرفدار حق وحقيقت. است نه مانندشما ها .كه به نفع تان نخواهد بود .
حميد برنا

>>>   ازدانشمند عالی قدر پرو فیسور سید خلیل الله هاشمیان تقدیر مینمایم هرکس حقدارد تا درباره کشورخود اظهار نظر نماید ابین بیست وپنج ز احزاب وگروهای مدنی مگر از این ملت نیستند ؟واکثزیت ملت این حقیقترا در ک کرده اند که دو تر بوز بیک دست گرفته نمیشود عبدالله یک هدفدارد یا ارگ یا مرگ امروز ملل متحد رسما چنانچه شاهد هستیم در سر نوشت نوشت سازی کشور مستقیما رول دارند دولت دو پارچه درین شرایط امروز کشور غیر قابل قبول است ولی تشنگان خون به این اصل توجه ندارد تا جائیکه افوا رساند سوئ قصد بجان عبد صورت گرفت ولی اجلش نرسبده بود واین پلان توسط گل بیدین ومعاون اول عبدالله طرح شده بود واگر عبد الله موفق هم شود توسط این اشخاص در خطر جدی مواجه خواهد بود تاریخ وطن گواه است که د هر زمانیکه دوپسز یک پادشاه دریک کشور تقسیم زعامت کردند کشور به انرزی مواجه شده ومتلاشی گردید اگرچه در ظاهر مملک خارجی اینرا قسما قبول کرده اند بخاطر رفع نزاع دات البینی ولی درحقیقت از اینکار رضائیت ندارند اصلا امریست غیر معمول وغبر قبول وکسانیکه در بارهئی دانشمنئدخلیل توهین نموده اند کتاب منهاج العباد الی المعاد مختصر فقه چهار مزهب گوید ان شخص توهین بعالم دین وسید نموده وکافر است
رئوف رحم دل

>>>   قراریکه دیده میشود که یک تعداد از اشخاص غرض طلب که دور اشرف غنی را حلقه نموده اند میخواهند تا توافق که بین دو تیم صورت گرفته تخریب نموده و کشور را به یک بحران مواجه سازند که این وضع را مقدمه چینی میکنند و نمیخواهند تا شخص اشرف عنی به یک راه درست حرکت نماید و باید بعرض برسد که یک تعداد این اشخاص هویت افغانی هم ندارند و میخواهند تا با در نظر داشت منافع شان هر صدمه که به کشور نمایند برای شان خوش ایند است .
فرید احمد از کارته نو کابل

>>>   بجواب حمید برنا اگر این اسم مستعار نباشد بهر حال به شخصیکه این ونوشت... بدور از اخلاق اجتماعی وبدور از عنعنه افغانی وبدور ار اداب اسلام بوده است پروفیسور سید خلیل الله هاشمیان یک شخصیت مهم بین المللی بوده که در راه نجات کشور فداکاری های مهمی را انجام داده است و از زمان امامان معظم شحره که در ان مهر سلاطین گواه است از سادات کنر بوده و پسر دانشمند گرامی سید سرور پاچا و نواسه سید جعفر خان مشهور تاریخ است و مزار کاکای شان در زیارت شاه دوشمشیره کابل است حمید برنا در حقیقت شما هم... خود را ثابت کرده ئید چون توهین به ال پیغمبر روا داشته ئید و ثبوت کرده اید تحریری که ... هستید که حضرت صاحب عالم فحول ومتبحر وهاشمیان را ناسزا گفته ئید ... علم منطق چیز دیگری را بشما میفهماند...
سمندر رزمنده ازهمین کابل

>>>   مکتوب خاص وعام به دوست گرامی قدرم داکتر صاحب عبد الله شما از فهوای مکتوبم مرا میشناسید که دوست قدیم بودیم وهستیم لطفا بقسمت از این بیت توجه نمائید که نابغه ادب ودانش سروده است ویک کتاب را در یک شعر گنجانیده است
اگر بیضه زاغ ظلمت سرشت
نهی زیر طاووس باغ بهشت
بهنگام ان بیضه پروردنش
زانجیر جنت دهی ارزنش
شود عاقبت بیضئی زاغ زاغ
کشد رنج بیهوده طاووس باغ
گلبیدین مانند زاک ماران در خون انسان پا همکارانش مائل است و هرگز از خون ریزی دست نمیکشد و این بهترین چانس طلائی گل بدین است که شما را توسط مار داخل استین شما بقتل برساند و دعوای زعامت نماید و گلبیدین را بکابل دعوت نماید من اسناد را بشما کوشش دارم تا گسیل نمایم درن قسمت هرچه زود تر از قبول معاون اول ابا ورزید واز کنار خود بهر نحوی که است دورش نمائید و پر حزر باشید از این مار در استین خود و از همه اولتر تحت تعقیب شدیدش دارید شما خود در اثر تفحصات سندی خواهید بدست اورد با حترام
دوست پوهنتون وهم جبه شما ک ...ل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است