وقتی برکناری تنها راه حل ممکن است
وقتی از ابتدا گزینش ها براساس معیارهای گزینش نیست و معیارهای گزینش نیز با استانداردهای بین المللی تفاوت دارد نباید هم انتظار داشت که افراد گزینش شده در جایگاه ناحق خود بتوانند لحظه ای به مردم ملکی خدمت نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76133 منبع: پرینت

شیندند از جمله ولسوالی هایی است که ناامنی در آن بشدت بیداد می کند، تهدیدهای پیاپی طالبان و گروهک های مخالف مسلح به بر هم زدن نظم انتخابات، تحصیل دختران در مکاتب، اختطاف های گسترده و مواردی از این دست همواره شیندند هرات را به ناامن ترین ولسوالی جنوب هرات تبدیل کرده است.

مسدود شدن تمامی مکاتب دخترانه این ولسوالی جنوبی هرات بنابر تهدیدهای مکرر طالبان تنها علت خفقان و وحشت غیر قابل تحمل ساکنان شیندند نبود اما تاثیر بسزایی در برکناری شاروال و فرمانده پولیس امنیه شیندند بدست فضل الله وحیدی والی هرات گذاشت.

هرس شاخه ها بجای سم زدایی ریشه ای سیاست غلطی است که افغانستان از دیرباز در پیش گرفته و علیرغم تمامی تبعات و اثرات سوء آن، همچنان بر آن پای می فشارد برکناری های موقت و منقطع و جابجایی های مکرر و متوالی در دایره محدود ارگ نشینان و خواص تاکنون راه بجایی نبرده است.

وقتی از ابتدا گزینش ها براساس معیارهای گزینش نیست و معیارهای گزینش نیز با استانداردهای بین المللی تفاوت دارد نباید هم انتظار داشت که افراد گزینش شده در جایگاه ناحق خود بتوانند لحظه ای به مردم ملکی خدمت نمایند و حتی به فکر مسوولیت های عظیم اهمال کاری ها و سهل انگاری های خود باشند.

بسته شدن مکاتب شیندند و اعلام وضعیت اضطراری در این ولسوالی همزمان با به به و چه چه و تحسین های پر طمطراق غرب و شرق از یکدیگر برای ساختن افغانستانی آباد، آزاد و امن و ایده آل وضعیت مضحکی را بدست می دهد که نه جای خنده باقی گذاشته و نه جای گریه.

کشته شدن یک سرباز ایساف، اسارت یک سرباز امریکایی و مجروح شدن تنی چند از نظامیان ناتو در سر تیتر اخبار افغانستان قرار می گیرد درحالی که ماه هاست طالبان با تهدیدها، حملات، اختطاف ها و جنگ روانی که براه انداخته اند آسایش و امنیت روانی و جانی و مالی دختران و معلمان مکاتب ولسوالی های جنوبی هرات را مختل کرده اند.

فضل الله وحیدی که اخیرا خبر بازپس گیری زمین های دولتی از غاصبان درباره وی منتشر شد، از ابتدای گماشته شدن در منصب ولایت هرات با انواع و اقسام ابهامات و اعتراضات مواجه بود؛ بدان معنا که سم زدایی ریشه ای و پاکسازی اصولی یک جریان در ابتدا می تواند نتیجه ای میان مدت یا بلند مدت داشته باشد اما هرس و قلمه زدن شاخه ها هرگز!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها همه نمایشی استند و بس
اجمل(پنجشیری)

>>>   سلام برادر
اینها نمایشی نیستند ای کاش خودت مدتی در شیندند می بودی که اوضاع را از نزیک میشاهده میکردی که بر سر مردم مظلوم شیندند چه میگذرد.
این نمایش نیست بلکه یک واقعیت است

>>>   به نقطه افغانستان ناامنی خواهند رسید شما کمی صبرکنید این ولسوالی ها راازفکرتان بیرون خواهند شد شما ازمنزل بیرون نخواهند شد
(صابر لیګ دراز)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است