دومین سکته انتخاباتی زده شد
اینجا افغانستان است و در این سرزمین هر اتفاقی می تواند بیفتد هر انتخاباتی می تواند بطور کامل از سر شمارش گردد، هر کشوری می تواند حق دخالت و حضور در کشور ما را بدون هماهنگی قبلی یا تشریفات دیپلماتیک داشته باشد و نیز در افغانستان هر قانونی می تواند براحتی نقض شود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۸    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76135 منبع: پرینت

از زمان آغاز به کار نهادهای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری متشکل از نمایندگان عبدالله و اشرف غنی، ناظران بین المللی و کمیسیون های انتخاباتی تاکنون دو سکته در این جریان پیش آمده است که یا منجر به مرگ کامل دموکراسی در افغانستان خواهد شد و یا فلج سیاسی کابل را بدنبال خواهد داشت.

از ابتدا نیز مصلحت بر آن قرار گرفت که رسانه های داخلی و خارجی از لحظه به لحظه روند تفتیش و تفکیک آرای سالم و تقلبی یا پاک از ناپاک نظارت و حضور فعالانه ای در جهت نشر آن داشته باشند تا مردم ملکی با خیال آسوده به حکومتی که پس از ماه ها روی کار می آید دل ببندند.

اینجا افغانستان است و در این سرزمین هر اتفاقی می تواند بیفتد هر انتخاباتی می تواند بطور کامل از سر شمارش گردد، هر کشوری می تواند حق دخالت و حضور در کشور ما را بدون هماهنگی قبلی یا تشریفات دیپلماتیک داشته باشد و نیز در افغانستان هر قانونی می تواند براحتی نقض شود.

در حالی که همچنان بحث بر سر افغانی بودن یا امریکایی بودن طرح دولت وحدت ملی داغ است و افراد و اقارب حکومتی هر یک بنابر جایگاه و موقعیت خود چیزی می گویند اما سکته های پیاپی این روند حاکی از ناقص بودن آن در هر صورت دارد.

اعضای کمیسیون انتخابات در محل تفتیش و تفکیک آرای پاک از ناپاک، مانع حضور و گزارش تصویری عکاسان و فیلمبرداران و خبرنگاران داخلی و خارجی شده اند تنها به یک دلیل: گزارش های ضد و نقیض رسانه ها و مطبوعات از پروسه بازشماری آرا!
با وجود اینهم برای یکبار دیگر باز با بهانه دیگر شمارش آرا متوقف گردید.

کمیسیون های خریداری شده و فرمایشی که بارها بی کفایتی و انفعال خود را در روند انتقال قدرت در افغانستان اثبات نموده اند اینک با ممانعت از حضور و نظارت رسانه های داخلی و خارجی در طول 4 ساعت کاری ستادهای بازشماری بار دیگر حقانیت متخلف و متقلب بودن خود را به اثبات رسانیدند.

انتقال قدرت در افغانستان با سکته های ناقص ولی متعدد خود به سمتی می رود که رو به ترکستان است و در خوشبینانه ترین حالت می توان دو سرنوشت برای ثبات سیاسی افغانستان متصور شد: یکی مرگ زودهنگام حاکمیت ملی زیر پای کاخ سفید و متحدانش و دیگری فلج سیاسی کابل بر مدار نیروهای ایتلاف بین المللی ناتو.

با این همه، آنچه که اکنون و اینجا در افغانستان 1393 مصادف با 2014 باید در نظر گرفت عدم تمایز و تبیین آشکار و قابل اعتنای عبدالله و اشرف غنی است چه اگر این دو به آرمان های ملی کشور احترام می گذاشتند تحت هیچ شرایطی تشکیل دولت وحدت ملی و قدرت سهمیه بندی را نمی پذیرفتند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زیاد حرف نمی زنم که در یک سایت کرزی چوری مصروف هستم صرف همین قدر میگویم که کدام انتخابات کدام شمارش و کدام حقوق، کسی را که انگلیس بخواهد معلوم است از 200 سال بدینسو حمایتش میکند این رای 74 فیصده ما اصلآ هیچ معنا و ارزشی ندارد برادران .
نوت :
او برادران و مسلمانان افغان بیائید که خدا را بالای سر حاضر دیده و این چنین قضاوت کنیم :
اولآ که بنده نه هزاره نه تاجک نه ازبک و نه پشتون هیچ کدام نیستم البته سادات فاطمه نصب هستم و قضاوت خود را قسمی میکنم که خدا را حاضر و محمد را حق بین فکر میکنم. ما و شما و تمام جهان بشریت میداند که تا 5 سال قبل سیاه پوستان را حتی در هوتل اجازه داخل شدن را نمی دادند اما همان سیاه پوست حالا بحیث رئیس جمهور امریکا و حتی گفته میتوانیم که ابر قدرت جهان است . پس بیائید تا چه وقت یک یک ملیت اقلیت 25 فصدی چوکی را محکم بگیرد و اگر دموکراسی است همین است آزادی است همین است و این حرف ها را پشک برد که 60 فیصد فلان قوم است نه آغا غلت کردی 22 فیصد هزار 28 فیصد تاجک 15 فیصد ازبک و متباقی که 25 فیصد میشود برادران ناراضی ما است پس شاهد باشید که با این 25 فیصد نمی شود که ریاست جمهوری را محکم گرفت تا جه وقت دغلی تقلب و واسطه و کمک دوست دیرینه E باشد آخر نه آخر یا عبد الله و یا حامیانش ریاست جمهوری را میگیرد . بنآ لازم است که در این شرایط و فرصت بدست آمده چانس ها را از دست نداده و حق را به حقدار بسپاریم. با احترام
سید امید انتظار کابل

>>>   مرد تاریک دل و روشنفرنما اگر حکومت ائتلافی ویا وحدت ملی نسازند چه کنند باهم بجنگند برادر کوشی راه بی اندازند کی میشود که اشرف غنی با تقلب حکومت را بدست بگیرد و عبدالله برود به خانه خود بنشیند خوب اگر ائتلاف نکند دیگری بجز ایجاد جنگ داخلی راهی وجود ندارد، کرزی و امریکا پلان شده پشت سر اشرف غنی هستند و بی شرمانه بنام سه میلیون رائی به صندوق ها ریختند تا مانع به قدرت رسیدن داکتر به عبدالله بقدرت شوند تو حالا بیامیدی به تشکیل حکومت وحدت ملی میدهی...
هراتی

>>>   او برادران بروید مردم و جهان بالای شما می خندند کدام انتخابات کدام تفتیش و کدام تقلب انتخابات صرف برای سر بریدن انگشت بریدن و چند پرتاب گلوله راکتیار صاحب بود بس و موضوع دیگر اینکه چه سیاستمداران مداری و جهان سوز یعنی امریکا شاگرد انگلیس میگوید که 100 فیصد رای پاک و شفاف شود اما نمی داند که استاد و ام المنافقین جهان پدر و مادرش انگلیس جان میگوید که مه هنوز زنده هستم برو گم شو تقلب نوکر دیرینه و 200 ساله مرا غرض افشاء مکن .با احترام
سید امید انتظار کابل

>>>   زور کم قهر زیاد ؛ برادر دلشان بایسکلشان همین ها حکومت ساختند مصرف کردند حالا هم دلشان هرکی را میاورند ورنه تا حال هر روز من و خودت باید در پشت ما کیبل طالب جان میخوردیم و کالای پاک نمی پوشیدیم حال که این کار ها شده تو هم کلان کاری بیجا مکن و دیروزت را فراموش مکن.
دیوانه

>>>   چرا مردمی که با صداقت کامل دو بار به پای صندوق های رای رفتند و به نامزد مورد نظر خود رای دادند،درمقابل این معامله ننگین وشرم آور قرار نمی گیرند وازان جلوگیری نمی کنند؟این دلالان بی آزرم قدرت چگونه توانستند رای پاک مردم رابه بازی بگیرند وازان به حیث متاع قابل داد وستد تجارتی وسیله رسیدن به پست ومقام بسازند.اگر عبدالله می داند که با بیرون کشیدن آرای تقلبی از صندوق های تحت باز شماری برنده انتخابات است، چه نیازی به این معامله دارد.معلوم شد که درد او وگریه کردنهایش دلیل دیگری داشته است.یعنی زیاد مطمئن نبوده که او برنده است.خوب،مردم افغانستان باید به چیزی امیدوار نباشند.چون این معامله گران حریص فقط به چوکی ومقام می اندیشند نه برنامه ومشی سیاسی. اگر تحت فشار کاکا امریکا به چنین خفتی تن داده اند نام شرکت سهامی شانرا حکومت وحدت ملی نگزارند.اینست که کسی میرود وکسان دیگری ــ شاید بد تر ازو ــ جایش را پر می کنند وضرب المثل جانانۀ مردم ما که می گویند: کله پز بر خواست جایش ... نشست، جامۀ عمل می پوشد.

>>>   درین بررسی ها باید حد اقل 2 الی 3 میلیون رای باطل گردد ،در غیر آن برای ما قابل قبول نیست چون رای های جنوبی و مشرقی همه گوسفندی استند
اجمل(پنجشیری)

>>>   جنـــايتــــــکارجنـــــگی رفت از ياد
خـــــط وخال پلنـــــــگی رفت از ياد!
نبرد کارته ، افـــــــــــــــــشار وسيلو
و جنگ کوته ســـــــنگی، رفت از ياد
خرابی های مــــــــــيوند وسر چوک
نميـــــــــدانم چه رنگی رفت از ياد ؟
دکان بيــــــــــنوا را چـــــــورکردن
تجـــــــــــاوز بر تبنگی رفت از ياد!
عــــــــــروس تازه را از خانه بردن
به « جيپ » بادرنگـــی رفت از ياد
رياست تا وزارت تحـــــــــــفه دادن
به هر چــــرسی وبنگی رفت از ياد
سپردن ميهن خودرا مجـــــــــــانی
به دستان فــــــــرنگی رفت از ياد!

>>>   ای سکته دموکراسی یا آغاز جنگ های داخلی بدستان این دو نفر از کاندیدای ریاست جمهوری نیست همان آغای که مدت 13 سال حکومت میکند چرا از او آغازاده ... پرسان نمیکنید که همواره هرچیز یکه دلش خواست میکند کرزی مردی بی احساس و نشنلیست و طالیبیسیم خطرناکی برآمد که حضورش در افغانستان میتواند هر نوع مشکلات را خلق کند ... این سیاست مدار چاپلوس تمام این اختلالات را برپاکرده و گرنه میتوانیست که او ضاع را مهار کند و بلاخره برسر نتیجه مطلوب برسد اما او وبرادران ناراضی و پاکستانیها نمیماند ... ای غنی بابا خو پاکستانی هست پس تلاش کرزی و پاکستان هم به همین خاطر هست که ملا غنی برادر که حال احمدزی شده را با ارای تقلبی به حکومت برساند و بعدش با برادران ناراضی اش ملت مظلوم مارا به گودال سیاهی و به غلامی پاکستان بکشاند که این آرامانی 13 ساله ملا حامد هست ....
تالقان

>>>   اگر خودما هرکدام خودرا برادربگویم ودراغوش بگیریم چرا هر بدبخت به سرنوشت ما بازی کند وقت که خودما راخداوند زده ورسولش شرماند غیر از بد بینی بخیلی بی اتفاقی تو هزره هستی توتاجک هستی توپشتون بلوچ، نورستان، ازبک وغیره وغیره که سال هادشمن کرده ومارقصانده وبه هدف شوم خودرارسانده ما بیدار وهوشیار نشدیم همیشه ماقوم بازی کردیم بدون اینکه منافع مملکت رامدنظر بگیریم ازخاطرکه قوم است یک بیسواد را دریک چوکی مقررمیکند که او بی سواد بازهم خودرا تباه میکندو هم کشور را هیچوقت نکردیم که یک نفر فهمیده بوده باشد ولایق همان چوکی داشته باشد. چون از قوم نیست مقرر نشده ما بسیار ازخود راضی هستیم وهر وقت منافع شخصی وقومی خودرا مدنظر میگیریم پس قوم بی اتفاق تباه وبرباد میشود مثلا یکی از والیان افغانستان گفت که ما اگر موفق نشویم افغانستان را به بحران میبریم او خیال کرده که تنها اودراین وطن است وبس دیگران دست شان بسته است وخودهم یک روپه ارزش هم ندارد چون با امدن مجاهدین کاروان سرچپه شده بیسواد ها ریس والی وبمقام های بلتد رسیدن همخودرا تباه کردن وهم این مملکت را پس هر کس خودرا از همسایه هایکشور باشدویا غربی درهر موضوع بخواهی یانخواهی مداخله میکند وقت که مداخله کرد باز به نفع خود کار میکند از سر تاروز که بخیر تباه شویم گناه خودما وخودما است بس .
مسافرجبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است