قتل عام مسلمانان در عراق تضمینی برای امنیت اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۹    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76141 منبع: پرینت

رییس سرویس اطلاعاتی هالند طی گزارش رسمی به پارلمان این کشور در خصوص افزایش قدرت داعش (ISIS) و حضور تایید شده ی بیش از 450 نیروی رادیکال هالندی در سوریه و عراق، امنیت ملی این کشور را در معرض خطر زود هنگام و جدی دانست.

طبق اعلام رییس پارلمان هالند وزارتخانه های دادگستری و کشور موظف به مبارزه با رشد فعالیت های رادیکالیزم در کشور می باشند.

یکی از نمایندگان پارلمان هالند رسما طرح مصادره ی گذرنامه های عناصر افراطی و نصب حلقه در پای این افراد و افزایش کنترل های امنیتی برای جلوگیری از خروج آنها در فرودگاه بین المللی اسخیپول را ارایه داده و در مطبوعات این کشور ابعاد مختلف این طرح در حال بررسی می باشد.

در نشست شهرداران شهرهای بزرگ هلند بعد از آمستردام و روتردام، شهر دلفت (Delft) در مجاورت لاهه بیشترین تعداد نیروی افراطی که در حال حاضر در سوریه و عراق حضور دارند را دارا می باشد. طبق نظر کارشناسان اجتماعی ترکیه اصلی ترین نقش را در ارایه تسهیلات برای تشویق و تسهیل حضور نیرو های افراطی در عراق و سوریه را دارا می باشند. جالب اینکه شهردار آمستردام طی مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرده تلاش برای ادامه ی بحران عراق و سوریه بهترین راه حل برای تامین امنیت اتحادیه اروپا می باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است