تفهیم کاری مبارزه با مواد مخدر در نشست کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۳/۵/۲ کد خبر: 76168 منبع: پرینت

نشست سه روزه ای از سوی آمریت وزارت مبارزه علیه مواد مخدر به همکاری اداره انکشاف بین المللی آمریکا USAID به منظور تقویت افزایش حساسیت جندر از طریق معرفی مفاهیم مرتبط به مسایل جندر، فهمیدن ارتباط مفاهیم مذکور در محل کار، برنامه ریزی و انکشاف سیاست، مرور و کمک به سیاست جندر و استراتژی و برنامه کاری وزارت مبارزه با مواد مخدر، برگزار گردید.

به گزارش وزارت مبارزه با مواد مخدر، هارون رشید شیرزاد، معاون سیاست و هماهنگی وزارت مبارزه با مواد مخدر، الین دی گوزمین، نماینده افسر قرارداد اداره انکشاف بین المللی آمریکاUSAID، لیجیا کارواحل رییسه قندهار فوت زون و بخشی از روسا و کارمندان وزارت برای بحث روی سیاست مذکور در این نشست شرکت نمودند.

هارون الرشید شیرزاد معاون سیاست و هماهنگی، ضمن اظهار قدردانی از اشتراک کنندگان در بحث سه روزه ای مربوط به جندر گفت: ما در گذشته با مشکل اساسی موضوعات مرتبط به جندر مواجه بوده ایم و هنوز هم متاسفانه که در این رابطه چندان کار اساسی صورت نگرفته است. لذا ما در تلاش هستیم که در بخش جندر و مسایل مرتبط به آن، باید یک سیاست کامل‌تری که بتواند اداره های همکار وزارت را نیز شامل شود، بسازیم و جهت تطبیق آن از اداره های محترم دیگر نیز بخواهیم که تا در این عرصه همکاری نمایند.

این در حالی است که 3 سال قبل با ایجاد آمریت جندر در وزارت مبارزه با مواد مخدر، سیاست جندر وزارت مبارزه با مواد مخدر توسط آمریت مربوط به جندر، ساخته شده است که با کمبودهای فراوانی نیز مواجه می باشد. بنابراین، در نشست سه روزه روی طرح و چگونگی تطبیق سیاست جندر بحث صورت گرفت، تلاش‌ها برای توسعه این سیاست و همکاری های اداره های همکار وزارت مبارزه با مواد مخدر، متمرکز خواهد بود.

در روز سوم این نشست، نمایندگان بخش جندر وزارت امور زنان، وزارت انرژی و آب، وزارت انکشاف دهات رییس ولایت قندهار و... شرکت کردند و روی غنی سازی سیاست جندر، نظریات موثرشان در یک روش عملی و نظری در میان گذاشتند و شامل سیاست گردید.

بعد از تصحیح و ویرایش متن سیاست، به‌زودی آماده و مورد استفاده این بخش قرار خواهد گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است