شورای ملی همیشه رخصتی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۳/۵/۲ کد خبر: 76171 منبع: پرینت

رخصتی 45 روزه اعضای شورای ملی آغاز شد.

در واقع شورای ملی برای همیشه رخصت است. در هفته فقط دو جلسه عمومی است که اکثر اوقات به حد نصاب نمی رسد.

برخی اعضا حتی در یک دور، یک روز هم حاضر نبوده اند. در نیمه این سال همه اعضای شورای ملی مصروف کمپاین بودند. حالا هم مصروف جدال های پس از انتخابات.

در آخرین روزها موفق به تصویب قانون امتیازات وکلا شدند. کمیته مختلط نیز به غیر از 25 درصد معاش همه را تصویب کرد.

نهاد مدنی و مردم کشور پس از رخصتی با تشکیل دیوار انسانی مانع ورود وکلا به مجلس شوند. تحصن دوام دار، اعتراض های مدنی سراسری و حلقه زنجیره ای انسانی در مقابل دروازه های ورودی پارلمان می تواند سبب لغو این طرح شود.

در غیر آن، این تصمیم غلط برای همه نهاد به یک روش بدل خواهد شد.

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادران و خواهران ! شورای مبارزان اسلامی بعد از غور بسیار بر این مجلس فریبکار ، و خودخواه چنین لقب داد: مجلس رباینده گان (نماینده گان) داعش افغانستان ، چون قوانین جالب و عجیب و غریب را به تصویب میرسانند که داعش در عراق هم قوانین عجیب و غریب را به تصویب میرساند آنها به آئین و پندار خود و این ها به آئین و پندار خود .
مرتضی لنگری عضو شورای مبارزان اسلامی

>>>   همین مردم خوبرده و همین پارلمان دزد .
انس کاظمی

>>>   هموطنان این جا افغانستان است : بی عدالتی تا آسمان است : افسوس به حال مسکین ملت : همه دزدان در پارلمان است : چشم اشک آلود کودک یتیم زگرسنگی جاری : این مجلس رباینده ها هنوز چرب زبان است : بس است بس است برخیزید : این ندای این ندای وجدان است : همه همدست بهار افغانی بسازیم : جای اصلی این وکیلان زندان است ،: حاجی الماس و اقبال و لالی خنده کنان کارت سبز دارند : هزاران هزار انسان دیگر حیران است : دزد دزد است هرچه چاپلوس باشد : این امتیازات نان مردم افغان است : نه کرزی حق دارد نه ابراهیمی و خواصی : این حق حق مردم مسلمان است : اسرائیل یک رژیم نه یک طایفه انسانی ست : آن اسرائیل خاورمیانه و این پارلمان اسرائیل خراسان است ،.
احمد ظهیر مصباح عضو جنبش روشنفکران

>>>   ملت تاکنون از پارالمان خیر ندیده اند جز شر رسانی شان به ملت ایکاش ایام باقی مانده کری شان را در استراحت گاه خارج پارالمان سپری گنند تا شاهد زخم دیگر شان نباشیم خیر شان خوهرگز به ملت نرسیده مارا خیر شان بکار نیست از شر شان خداوند نجات ما دهد پارالمان پارالمان غدار است بیشترین شان غرق نشه شراب ونصوار است دزدان همه جمع شده در پارالمان است اینها همه مفتخوران است چه کنیم که درینجا ویا انجا در چه کار است ملت از دست شان داغدار است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است