گوسفندهای امرخیل فهرست اسامی ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۳/۵/۲ کد خبر: 76180 منبع: پرینت

احمد بهزاد، نماینده مردم هرات در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری شفقنا افغانستان اظهار کرد: در مذاکرات اخیر تیم اصلاحات و همگرایی که با میانجیگری سازمان ملل متحد انجام شده، موضوعات مهمی مطرح شده که تیم تداوم با آن مخالفت کرده است.

وی افزود : در این مذاکرات، تدوین لایحه ابطال آرایی که فهرست رای دهندگان ندارد مورد بحث قرار گرفته است که تیم تداوم آن را نپذیرفته است.

نماینده مردم هرات با بیان اینکه بسیاری از صندوق ها ( که حاوی اوراق جعلی است ) فاقد مشخصات فردی رای دهندگان است تصریح کرد، کسانی که ( گفته می شود ) رای داده اند مشخصات فردیشان مانند نام و شماره کارت رای دهی در صندوق ها موجود نیست.

بهزاد با تاکید بر اینکه این صندوق ها باید باطل شود عنوان کرد: موجودیت فهرست رای دهندگان در هر صندوق الزامی است و در تمام مناطق افغانستان که مردم در انتخابات شرکت کردند و رای دادند، شاهد بودند که مشخصات شان از روی کارت رای دهی ثبت فهرست می شده و این فهرست باید همراه با برگه های رای در داخل هر صندوق موجود باشد اما متاسفانه تیم تداوم و تحول به رهبری آقای احمدزی حاضر نیست این مساله را بپذیرد.

نماینده مردم هرات یادآور شد، چیزی که تیم اصلاحات تاکید دارد، بر اساس طرز العمل های انتخاباتی و همچنین قانون انتخابات باید فهرست رای دهندگان هر صندوق در داخل همان صندوق موجود باشد.

وی با اشاره به اطلاعاتی که در دست تیم اصلاحات قرار گرفته متذکر شد، تیم تداوم و تحول در رایزنی مداوم و گفتگوی مداوم با آقای امرخیل است و آقای امرخیل رییس پیشین ( دارالانشای ) کمیسیون انتخابات، تقلبات گسترده را به نفع آقای اشرف غنی سازماندهی کرده است می داند که در بسیاری از صندوق هایی که در آن آرای جعلی وجود دارد، اسامی رای دهندگان وجود ندارد.

احمد بهزاد در ادامه گفت: در حقیقت، در بسیاری از گوسفندهای پرورش یافته آقای امرخیل چنین فهرستی وجود ندارد، آنها با این موضوع مخالفت می کنند.
وی این مساله را نگرانی اساسی تیم تداوم دانست و افزود: این نشاندهنده این است که تیم تداوم بسیار نگران است که ابعاد این تقلب ها بزودی برملا و افشا شود.

بهزاد با بیان اینکه اگر روند بازشماری آرا طبق توافقات طرفین و زیر نظر ناظرین داخلی و خارجی انجام شود تاکید کرد: بدون تردید تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله پیروز واقعی این انتخابات است. بر اساس اطلاعات دقیقی که بدست آمده، بیش از دو و نیم میلیون رای که بنام آقای اشرف غنی داخل دیتابیس کمیسیون انتخابات شده اینها اوراق جعلی به نام رای هست.

وی افزود: در مناطقی که انتخابات برگزار شد، یعنی در مناطق عمدتا آرام افغانستان که یک آرامش نسبی را شاهد بودیم، میزان علاقمندی و اقبال عمومی به تیم اصلاحات و همگرایی با تفاوت بسیار زیادی نسبت به تیم آقای اشرف غنی بالا بوده است.

نماینده مردم هرات اذعان داشت، ما در شهرها و ولایات آرام افغانستان شاهد رای هفتاد درصدی و بالاتر از آن برای داکتر عبدالله بودیم، با تقلب زدایی از انتخابات، پیروز قطعی انتخابات جناب داکتر عبدالله خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ستاد اصلاحات و همگرایی با حمایت های وسیع، همه جانبه و بی دریغ مردم افغانستان در پای تک تک آرای واقعی شهروندان افغانستان ایستاد خواهد شد و هیچگونه عقب نشینی از انتخابات سالم و روند تقلب زدایی نخواهد داشت و تمام اقداماتی که علیه این روند وجود دارد، قطعا محکوم به شکست می باشد. در ارتباط با مخالفت های تیم تداوم در بازشماری آرا و توقف در این پروسه گفت: متاسفانه تیم تداوم و تحول به رهبری داکتر اشرف غنی احمدزی، در رابطه با تقلب زدایی از پروسه انتخابات، صادقانه برخورد نمی کند، مواضعی که تیم ایشان در رسانه ها اتخاذ می کنند با آنچه که در مذاکرات تعقیب می کند، بسیار متفاوت است.

بهزاد با بیان اینکه تیم تداوم و تحول مدعی است که خواهان تفتیش صد در صدی آرا می باشد گفت: تیم آقای غنی می گوید: پیشنهاد تفتیش تمام رای ها را آنها مطرح ساخته اند در حالی که بر اساس گفته های جناب آقای نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات، آقای غنی قبلا به کمیسیون مراجعه کرده بود و با تفتیش آرا مخالفت کرده بود، بنابراین آنچه که در رسانه ها از سوی سخنگویان تیم تداوم مطرح می شود و آنچه توسط رهبری این تیم در مذاکرات دنبال می شود بسیار متفاوت است.

وی با ابراز اینکه نگرانی زیادی در تیم تداوم و تحول بوجود آمده، گفت: با ادامه یافتن روند تفتیش آرا، تقلبات گسترده ای که به نفع جناب آقای احمدزی در مناطق مختلف افغانستان صورت گرفته است، افشا خواهد شد و علاوه بر اینکه تیم تداوم ناکام انتخابات شناخته خواهد شد، بخاطر تقلبات گسترده، در موقعیت دشواری قرار خواهد گرفت و نسبت به این تقلبات باید به مردم افغانستان پاسخگو باشد.

احمد بهزاد خاطرنشان کرد: از این جهت است که ما شاهد کارشکنی هایی از سوی تیم تداوم در مذاکرات هستیم برای اینکه لایحه کاری ابطال آرا، به سرانجام نرسد و نهایی نشود.

وی تصریح کرد: موضع صادقانه ای را از سوی تیم تداوم شاهد نیستیم، تیم تداوم سخنگویان شان می گویند که ما تفتیش تمامی آرا را درخواست کرده ایم، در حالی که این ادعا دروغ است.

نماینده مردم هرات با اشاره به سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به کابل گفت: در مذاکرات با آقای جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در کابل، تیم تداوم ناگزیر به پذیرش تفتیش صد در صدی آرا شد اما پیش از آن، در مذاکراتی که آقای اشرف غنی احمدزی با کمیسیون داشت، به شدت مخالفت خود را با تفتیش آرا اعلام کرده بود که آقای نورستانی در مصاحبه خود با تلویزیون طلوع به صراحت این موضوع را یادآوری کرد.

وی در پایان بیان داشت: من فکر می کنم که آنها تحت فشار ناگزیر به پذیرش تفتیش تمامی آرا شدند اما در حال حاضر آنها در صدد کارشکنی هستند تا پروسه انتخابات را ناکام بسازند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کـــی برنـــده "معجــــزه" جـــان کــــری در افغـــانســــتان است؟
مقـــــــالات - ســـــیاسی
نوشته شده توسط هارون امیرزاده
چهارشنبه ، 1 مرداد 1393 ، 10:04
اخیراً امریکایی ها در اوج تنش های انتخاباتی میان دو نامزد رقیب در افغانستان مداخله نموده توافقات جدیدی را به مثابه نقشه راه جدید سیاسی ترسیم نمودند. از نتایج این توافقات ظاهراً همه خوشنود هستند. پرسش اساسی اینست که جان کری چه "معجزه ای" کرد که همه خوشنود هستند؟
درین مقاله بطور مختصر دلایل خوش بینی و بد بینی دو تیم رقیب و حامد کرزی به بحث گرفته شده است.

دلایــل خــوش بینـــی تیـــم اصــلاحـــات و همـــگرایی چیست؟
تیم اصلاحات و همگرایی که خود را برنده در هر دو دوره انتخاباتی می داند، اما در نتیجه تقلبات گسترده به نفع تیم تحول و تداوم بحیث بازنده معرفی شده و دست به مقاومت مدنی زد و تهدید به اعلام حکومت یک جانبه در تحت رهبری داکتر عبدالله نمود. اما این تهدید کارساز افتیده نه تنها حکومت حامد کرزی، بلکه توجه جامعه جهانی را نیز بخود جلب نمود. در نتیجه یک بازی جدیدی در افغانستان براه افتیده که پیامد آن برای بسیاری ها چندان روشن نیست. این در حالیست که نه تنها رهبری، بلکه یک تعداد طرفداران و فعالان تیم اصلاحات و همگرایی بیش از دیگران ابراز خوشنودی نموده خود را برنده اصلی توافقات اخیر می دانند.
بگونه مثال حفیظ منصور یکی از فعالان این تیم معتقد است که در نتیجه توافقات اخیر نتها حقانیت راه و ادعاهای آنها یعنی تقلبات گسترده در دور دوم انتخابات توسط جامعه جهانی مورد تایید قرار گرفته است، بلکه تغییر نظام ریاستی به پارلمانی که جز برنامه انتخاباتی آنها بود، نیز مورد قبول تیم تمرکزگرا و جامعه جهانی قرار گرفته است. هم چنان به باور آقای منصورتیم اصلاحات و همگرایی در نتیجه توافقات اخیر توانست در چهار چوب حکومت وحدت ملی احمد ضیا را محروم از مقام تشریفاتی رییس اجرائیه در کابینه احتمالی اشرف غنی ساخت. با آنکه لست دست آوردهای تیم اصلاحات و همگرایی در نتیجه توافقات جان کری مطابق به خوش بینی جناب منصور خیلی طولانیست، اما لست بد بینی ها و شک و تردید ها در مورد بازی های اخیر توسط بسیاری کارشناسان مستقل هم کم نیست.

چرا کرزی- احمدزی عقب نشینی تاکتیکی کرده اند؟
کرزی و غنی احمدزی در یک هماهنگی تبارگرایانه و با همدستی مهندسی کمیسیونهای انتخاباتی توانستند موفقانه و بدون مقاومت داکتر عبدالله را از برنده شدن در دور اول انتخابات محروم بسازند، ولی در دور دوم تقلبات آنها با مقاومت جدی مواجه شده نتوانستند سناریوی شانرا به منزل مقصود برسانند. در نتیجه کرزی برخلاف ادعایش نتوانست بحران تقلبات را خوب مدیریت کند و کار به مداخله امریکا و سازمان ملل کشید. اما آنها تصور می کنند مداخله غرب به دلایل ذیل به نفع آنها تمام شده است:
1. کرزی و اشرف غنی در نتیجه توافقات جان کری توانستند جلو اعلام حکومت داکتر عبدالله را که می توانست نه تنها آرمانهای ریاست جمهوری اشرف غنی را به خاک یکسان بسازد، بلکه حکومت کرزی و شبکه قبیلوی ساختار مافیایی قدرت راکه در 13 سال اخیر شکل گرفته است، نیز سر نگون بسازد. افزون بر آن خشم مردمی می توانست فرا تر از تقلبات انتخاباتی رفته و به جعل های تاریخی از هویت جعلی افغان گرفته تا فروپاشی افغانستان به انجامد.
2. دلیل خوشبینی دیگرکرزی- احمدزی این است داکتر عبدالله را که حاضر نبود مشروعیت کمیسیونهای انتخابات را برسمیت بشناسد، در تحت فشار امریکا و وعده های تفکیک آرای پاک از نا پاک وارد بازی نمودند. این در حالیست که نه تنها کمیسیونهای انتخاباتی هنوز هم دست از مهندسی آرای مردم نمی کشند، بلکه تیم تحول و تداوم هم حاضر نیست حتا از یک رای تقلبی شان صرف نظر کند.
3. تیم اصلاحات و هم گرایی مصروف خوش بینی به حکومت وحدت ملی است، درحالیکه نه کرزی به وحدت ملی اعتقاد دارد و نه غنی احمدزی. افزون بر آن غنی احمدزی حکومت وحدت ملی را"شرکت سهامی" نام گذاشته و مشارکت اقوام را در حکومت تک تباری غیر قابل قبول و خلاف سنت تاریخی تمامیت خواهی می داند. این در حالیست که تیم تحول و تداوم خود یک شرکت سهامی قومی نا برابر بر اساس تفکر تمامیت خواهی ساخته است که دو معاون تشریفاتی بحیث ابزار در آن حضور دارند.
4. نه تنها کرزی و اشرف غنی، بلکه امریکاییها و متحدین آنها توافق اخیر را به نفع شان می دانند و تصور می کنند در نتیجه فشار های سیاسی و دپلوماسی جنبشهای مردمی ضد تقلب را که می توانست منافع شانرا در افغانستان و منطقه برهم بزنند، خنثا نمودند و راه مناسب را برای تحقق راهبرد شان گشودند. ازین رو دلایل خوش بینی غرب، کرزی و اشرف غنی نسبت به تیم اصلاحات و همگرایی قوی تر و عملی تر به نظر می رسد.

نتیجه
امید است که بازی گران مطرح از توافقات اخیر صادقانه به نفع ثبات، پیشرفت و مردم سالاری استفاده کنند و نگذارند فرصت کنونی مثل گذشته به فاجعه به انجامد. ولی با توجه به توافقات بن 2001 و عملکرد گروه های تمامیت خواه از یک طرف وخوش باوران منسوب به شمال از طرف دیگر، چندان چشم انداز مثبت از توافقات اخیر ترسیم نمیشود. شاید بسیار ساده لوحانه باشد تصور شود کرزی و غنی احمدزی که بدور خود تمام گروه های متعصب و برتری طلب را بسیج کرده اند یک شبه حاضر شوند صادقانه دست از امتیاز طلبی قبیلوی بردارند و دست به ایجاد دولت وحدت ملی بزنند. افزون بر آن به بسیار مشکل می توان به تعهدات و قول امریکاییها اعتماد کرد. آنها در 13 سال اخیر ثابت ساختند که طرفدار یک دولت متمرکز در تحت رهبری یک قوم خاص هستند و مردم شمال را بخاطر عدم حمایت از تروریسم بجای پاداش مجازات نموده از تمام کمک های مالی و بازسازی محروم ساختند.
اما عادلانه نیست که گناه تمام بد بختی ها را بدوش غرب و یا تمامیت خواهان انداخت. بسیاری گروه های سیاسی منسوب به شمال مقصر در عدم توازن سیاسی، اقتصادی و انکشاف شمرده میشوند. آنها فاقد بینش استراتیژیک هستند و با خوش باوری بسیاری شانس های تاریخی را از دست دادند. بگونه مثال تیم اصلاحات و همگرایی علیرغم ضعف ساختاری توانست حمایت گسترده مردم را در دور اول انتخابات بدست بیاورد، ولی در نتیجه خوش باوری سیاسی، عدم جسارت سیاسی و درک نادرست از وضعیت و تکتیک بازی رقیبش انتخاباتی راکه برده بود بدون مقاومت وارد بازی در دور دوم شد. در دور دوم هم فرصت های زیادی را در مقابل تقلب گران از دست داد تا سر انجام دست به اعلام حکومت یک جانبه زد.

هارون امیرزاده
22 جولای 2014

>>>   ﺧﻮﺩﺕ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﭼﺎﻕ ﻛﻲ ﻫﺴﺘﻲ. ﺗﺮﺱ ﺩاﺭﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭼﻮﻛﻲ ﻧﺮﺳﻲ.
ﻫﺮاﺗﻲ

>>>   اگر در این صدد باشند و این تفتیش ادامه پیدا نکند، نتیجه این می شود که تیم اصلاحات و همگرایی حکومت تشکیل می داهد، پشتون می داند و تقلب هایش.
زلمی از بدخشان

>>>   آقای بهزاد فکرمیکنم کهخودت هم در جمله کوسفند های شو رای ملی کم از امر خیل نیستی کهدر جمله دیگر خون خوران ،نو شیدن خون ملت وبیتالمال را بی شرمانه تصویب نمودید.
زهر جان تان شود.خداوند انتقام مظلومان را ازشما بگیرد.اگر بز هم درفکر مقام وچوکی باشی،........،نفرین برشما.
فوزیه پنجشیری با شنده کابل

>>>   کسی نمیگویدکه دوغم ترش است . مگر متاسفم آقای بهزادچرا درصف دزد قرار گرفته ؟ پس خوددزداست یاشریک دزد .
وطندوست

>>>   والا اینوطن به تبیله تبدیل شده/
آقای بهزاد/آیا گوسفندها هم نام ونشان دارند؟؟؟؟
همه به همکاری آی اس آی بنام رمه های کوچی غنی به اوغانستان آورده شده و رای دادند- حال امرخیل به چوپانی و رمه چرانی خود دوباره با همان رمه هایش به صوبه سرحد پاکستان نزد آی اس آی برگشته و درانتخاباتهای بعدی دوباره زیر سن هایشان هم برمیگردند وبه مزدوران آی اس آی رای میدهند.ا

>>>   جناب بهزادصاحب !
همانطوريكه كوسفندان امر خيل فهرست ندارد خودش فاقد وجدان است ابن زياد كونه به نفع يزيد عصر .متفكر تقلب وريا بي جهت در تقلا مفسيدانه است
يكي ازدوستانت

>>>   محترم بهزاد از روی موضوعات بس مهم و عمده پرده برداشته است. تیم تداوم، با آن ترکیت نامتجانس خود، تاآخرین فرصت تلاش خواهند کرد تا پروسه تفتیش آراء را مختل نمایند زیرا با تفتیش آراء و آنهم زیر نظر ناظران ملی و بین المللی سر و پودنهء شان از آب می برآید رسوا بودند و رسوا تر خواهند شد. خداوند کسانی را که در حق ملت مرتکب خیانت نموده اند رسوا نماید تا همه ملت بدانند.
احمد اکلیل حکیمی
واشنکتن

>>>   مشخصات فردیشان مانند نام و شماره کارت رای دهی در صندوق ها موجود نیست.
یعنی چه باید ابطال بشوند اگر کسی مالفت بکند او خاین ملی است باید مجازات بشود.بااحترام

>>>   مردم اگر... است آقای بهزاد هم وکیل ... است. ایا از نظر حقوقی وکلای مجلس حق دارد که به جای بحث قانونی ، از موقعیت وکالت به نفع جریان خاصی ویا کاندید تبلیغ کند یانه نظر دهید

>>>   تیم اصلاحات وهمگرائی بهترین لافک وافتراچی بهزاد داری افرین برشما باد.
قادری

>>>   بیان واقعیت ربطی به دفاع از کسی ندارد. ممکن است برداشت حمایت بشود ولی بیان توصیفی هیچ ارتباطی با پشتبانی از تیمی خاصی ندارد.
مهاجر افغانی: از ایران

>>>   شما باید بداننید که عقل اشرف غتی ده برابر عقل عبدالله ګک است شمل تاجکان اول یک شخض درست پاک و باشخضیت را اګر داشته باشید پیدا کید بعد دور او جمع شوید با جنګ دشنام ردن و لوچکی می خواهید که به فدرت برسید جای افسوس است


.

>>>   احمد بهزاد و امثالش از آن گروهی اند که بر شعله ور نگهداشتن آتش نفاق سوخت میریزند، این... هنوز درک آنرا ندارد که اگر تیمش اینقدر به موفقیتش در انتخابات اطمینان میداشت چرا حکومت وحدت ملی پیشنهاد شده توسط جان کری را به بسیار آسانی پذیرفت؟ این آقا که در سخنوری از عیاران روزگار معلوم میشود، همیشه با سخنان بی پایه و اساسش آب را خظ نموده ماهی صید مینماید اما تاکنون به این امر نیز پی نبرده است که آنچه وی در برابر رسانه ها میگوید حتی خلاف گفته هاییست که رهبرش داکتر عبدالله در برابر اشرفغنی میگوید!!
احمد بهزاد! اگر یک کمی هم به دروازۀ سیاست نزدیک باشی، لازم است قبل از بیان سخن دوبار برآن فکر کن!! رهبران یا بهتر بگویم رئسای جمهوری آیندۀ افغانستان (عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی) هر دو افسون سحرهای جان کری شده اند! خودت به ناحق بر طبل اصلاحات و همگرائی؟؟؟ با صداقت میکوبی! بیاد داشته باش که تصمیم، تصمیم ملت نیست خودت به خطا رفته ای!! تصمیم - تصمیم باداران خارجی است که به وضاحت همه شاهد آن بودیم، از این به بعد هم هر اتفاقی بافتد خارج از تصمیم گیری های امریکا و حامیانش نخواهد بود! به پیروزی تیم اصلاحات و همگرائی؟؟؟ هم اینقدر شیفته نباش! آخر اکثر هواداران این تیم از ابتداء در قدرت بوده اند و هنوز هم در قدرت اند، نمرۀ اول افغانستان در فساد برکت موجودیت هواداران همین تیم در دولت افغانستان است و باور داشته باش که پیروزی اش تغیری را بوجود نخواهد آورد الی سوق ملت افغانستان به تداوم بدبختی موجود و بد تر از آن.
پیروزی تیم تحول و تداوم هم دردی را دوا نخواهد کرد، همه اینها صرف در نام از هم فرق دارند اما در واقع هر دو مزدورانی بیش نیستند با تفاوت اینکه تیم اصلاحات و همگرائی از مزدوران سابقه دار و تیم تحول و تداوم از مزدوران جدید!!!! هر دو روی یک سکۀ امریکا!!! امیدوارم منحیث یک روشنفکر گاهگاهی بطرف حقایق هم گام بگزار! نجات بده خود را از این لجنزار افراطیت و اخوانیت.
میهن زرغون

>>>   اشرف غنی ګردن شکسته ؛ چګونه به این سدګی مردم را بازی میدهی و در ماه مبارک رمضان دروغګویی میکنی ؛ حق هم داری زیرا ایمان نداری!
لطیف ننګرهاری

>>>   بهزاد
من طرفدار غني نبودم ولي خيانت عبدالله ولوچكي طرفداران ان در خيمه لويه جرگه وامضا نمودن امتيازات معاش عمري به وكلا توسط شما وادارم ساخت كه از شما رو بگردانم وميفهمم كه شما در غم خود هستيد ويگانه كسي كه جلو شما را خواهد گرفت همين غني كوچي خواهد بود كه از طرف شما كافر خطاب وحالا ميخواهيد تحميلي وبه بي شرمي توسط باداران تان كه وسيله شما افغانستان را اشغال نموده است درحكومت شريك شويد.من از گرفتن نام تو بهزاد ... شرمم ميايد.
پاينده خان از هرات

>>>   مسالۀ سومی، کشف رابطه میان ستاد اشرف‌غنی و این تقلب گسترده است. تصور می‌شود که تقلبی به این گسترده‌گی نمی‌تواند بدون تبانی با آقای اشرف‌غنی صورت گرفته باشد. اگر کمیسیون حقیقت‌یاب بتواند به این نتیجه برسد که آقای اشرف‌غنی واقعاً در این تقلب گسترده دست داشته و یا از آن آگاه بوده، بی‌هیچ تردیدی او باید از این پروسه کنار گذاشته شود. زیرا، کسی که رسماً در یک پروسۀ ملی و دموکراتیک تقلب‌کاری می‌کند و شایسته‌گی زعامت کشور را ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است