قانون مصونیت شورای ملی در راه توشیح!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۳/۵/۲ کد خبر: 76183 منبع: پرینت

قانون مصونیت حقوق اعضای شورای ملی برای توشیح به ریاست جمهوری فرستاده می شود.

قانون جنجال برانگیز مصونیت حقوق و مزایای اعضای شورای ملی از سوی کمیسیون مختلف هر دو مجلس تصویب و قرار است برای توشیح به رییس جمهور فرستاده شود.

پس از اعتراض های جامعه جهانی و مردم در برابر تصویب این قانون در مجلس نمایندگان، کمیسیون مختلط تنها دو ماده این قانون را که شامل 25 درصد معاش پس از دوره خدمت و داشتن دو نگهبان برای هر عضو شورای ملی است را حذف کرده است.

ساختن منزل رهایشی برای اعضای شورای ملی که دوباره به پارلمان راه نمی یابند، داشتن بیمه صحی، پاسپورت سیاسی، برای اعضای خانواده نمایندگان، پاسپورت خدمت، تسهیلات سفر، داشتن سهمیه برای فرستادن 5 نفر به زیارت خانه خدا، حفظ جایگاه سیاسی و اجتماعی نمایندگان در محافل سیاسی و مجالس رسمی از جمله مواردی است که نمایندگان از بودجه دولتی برای بعد از اتمام وظیفه خود در نظر گرفته اند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گرچه این دزدان در دوران وکالت شان بدون حد و اندازه رشوه و سهمیه گرفتند، زمین های مردم را غضب کردند و قصر ها برای خود و فرزندان شان اعمار کردند، اما هنوز هم قناعت ندارند، مگر اینکه دهان حریص این دزدان را خاک گور پُر کند.

>>>   به این ارازیل و دشمنان خون ملت هیچ ضرورت نیست این خانه مجموعی از دزدان باید بطور کلی منحل شود. در عوض این دزدان حرفه ئی و خائنین ملی یک مرجع دیگری جاگذین شود به خبیث ها ملت افغانستان ضرورت ندارند. بجز چند نفر آنها خدمتگار مردم و وطندوست میباشد اکثریت اینها باید از طرف ملت محکوم و بمحاکمه کشانده شوند.

>>>   بهتر بود یک یک ویلا در سویس و فرانسه و انگلند را با پنجاه کنیز و ۳۰ برده در هر یک از ویلا ها نیز برای هر وکیل درخواست میکردند تا که حواس مبارک شان پریشان نباشد و همچنان ضرور است وزارت های خارجه و حج اوقاف تا ختم وظایف شان اسناد بهشت را از امیر المومنین ملا عمر و خلیفه اسلام داعش برای هرکدام از وکلای محترم بگیرند تا با خاطر آرام در دنیا زندگی و در غم فردای آخرت نباشند . این وکلا در تأریخ کشور ما بینظیر بوده اند و لایق هر گونه پاداش میباشند . اینها خو بسیار ناچیز اند ولی کم ملت فقیر و بیچاره افغانستان و کرم بی اندازه ایشان خدا کند خفه نباشند . دوست

>>>   این همان پارلمان است که اکثر در دوره اول خود جنایات خود را عفوه کردند در جلسات همیشه غیر حاضر بودند اما در جلسه که به مفاد شان بود همه حاضر شدند و به خود امتیازات و انعام که خود اماده ساخته بودند تعین و تصویب کردند این پارلمان رشوت خور و قاچاقچیان شراب و ارد و تیل و غصب زمین و قاتل و دزد و مردم ازار منحل منحل و منحل شوند و اکثر انان محکمه و بعضی انها اعدام شوند
بصیر نظری

>>>   خوب ازجیبش خرج نمی شود بل که به جیبش مییاید اما پارلمان باید منحل شودکه دیگر کسی ازاین ادرس جیبش را پور نکد
محمدازهرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است