ضعف کابل راهگشای سیاست غلط اسلام آباد
مواضع ضعیف و یکجانبه کابل در قبال اسلام آباد و طالبان نه تنها همواره آنان را در موضع قوی و تهاجمی قرار داده است بلکه موجب سرازیر شدن کمک های ضد تروریستی به پاکستان گردیده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۳/۵/۲ کد خبر: 76203 منبع: پرینت

موضع گیری های اخیر وزیر پیشین کابینه و سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی در خصوص اسلام آباد، بار دیگر روابط پر تنش کابل اسلام آباد و نقش طالبان در این میان را بر سر زبان ها انداخت.

محمد امین فرهنگ حملات پاکستان به طالبان را نمایشی و غیر قابل توجیه دانست و صدیقی نیز مدعی شد گروه حقانی پیش از حملات پاکستان بر وزیرستان به جای دیگری انتقال داده شده اند و در نتیجه تلفاتی نداشته اند.

اگرچه قدرت حکومت مرکزی و استخبارات پاکستان نسبت به حملات ضعیف و ابتدایی بر طالبان و دیگر گروهک های تروریستی بخودی خود مضحک و گویای سیاستی دوگانه از جانب این کشور است اما مهاجرت هزاران پشتون پاکستانی از وزیرستان به خوست برگ دیگری از سیاست اسلام آباد را در برابر دیدگان کابل گشود.

با تشدید حملات طالبان و ناامنی ها در هلمند و ولایات مرزی افغانستان پس از ورود آوارگان به خوست، پیدایش علایم فلج اطفال توسط پشتون های پاکستانی پس از سالها ریشه کن شدن آن در افغانستان و نیز هزینه اسکان و رسیدگی به آنان، تاثیرات گسترده مردمان آنسوی مرز دیورند بر اینسوی مرز بود.

سیاست های دوگانه این کشور دوست و همسایه و برادر در قبال حکومت افغانستان و طالبان که گاه با وعده های بی تضمین به شورای عالی صلح و گاه با حملات راکتی پیاپی بر کنر نمایان می گردد؛ اکثریت قریب به اتفاق دولتمردان و آگاهان امور سیاسی را نسبت به حمایت باطنی اسلام آباد از طالبان به یقین رسانده اند.

در همین راستا و بنابر اظهارات صدیقی، کشته و زخمی نشدن حتی یک سرکرده طالب در حملات اسلام آباد بر وزیرستان شاهدی بر این مدعا است که هدف از این حملات نه مقابله با تروریست ها و نه پایبندی به مذاکرات با شورای عالی صلح بلکه تداوم دریافت کمک ها از مجامع بین المللی می باشد.

مواضع ضعیف و یکجانبه کابل در قبال اسلام آباد و طالبان نه تنها همواره آنان را در موضع قوی و تهاجمی قرار داده است بلکه موجب سرازیر شدن کمک های ضد تروریستی غرب به پاکستان و نیز رسیدن این کشور به تمامی اهداف دیکته شده اش مبنی بر ناامنی در قلب آسیا گردیده است.
از این رو مواضع اخیر وزیر پیشین و سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی بدون تغییر سیاست خارجی کابل در منطقه تغییری در شرایط کنونی نخواهد داد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ضعف کابل ضعف کرزی وهمکاری با برادران آزرده خاطر است.
برادران آزرده خاطر درگرو پاکستان قرار دارد. کرزی بیچاره میکوشد که آنهارا ازگروی خلاص کند که نمیشود زیرا انگلیس همه قبائیلیهارا در طلسم شیطانی دیوریند بسته کرده است. توسط همین طلسم که برای چوچه ای خود (پاکستان) بسته است از قدرت سرمایه ای شیطانی اول دنیا ((آمریکا) برایشان نان وآب تهیه میکند. کرزی صاحب هم ملیاردر دالری شده و ازهمان کاسه برای فامیل وبرادران نان وآب و دالر وغیره تهیه میکند. خوب فکر کنید اگر جنگ نمیبود کرزی وحواریونش واطرافیانش و........ این همه پول وسرمایه را از کجا میکردند.
چورلمان راهم پولها مست کرده وقوانینی برای آینده نسلشان که همه را کرزی پیشبینی کرده بهمین راه روان هستند.اینکه مسلمانها ی بیچاره در همه جا کشته میشوند به دولتمردهایشانکه اصلا دولتمردان نباید گفته شوند بلکه همه دموهمه دولت زنان هستند .همه ای رشوتخوران که پروای ناموس وشرف وطن شانرا ندارند درنکاح پاکستان آمریکا وانگلیس درآمده اند. واقعا این مسائل وجدان پاک بشریت را تکان داده وآزرده ساخته مگر نفس آمریکا انگلیس وچوچه مایشان در هر دولت وسرزمین سیر نمیکنند .
چشم تنگ دولتمردان ودولت زنان دنیارا یا قناعت سیر کند یاخاک گور.
جوانشیر از شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است