از کرزی و برادران ناراضی در کابل روز نداشتیم و از ابدالي در دهلي
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۳    ۱۳۹۳/۵/۲ کد خبر: 76219 منبع: پرینت

سلام دوستان افغان پیپر

از دوهفته بدینسو دوتن از دوستان ام دخترهای که از چندی بدینسو در سفارت افغانستان در دهلی کار می کنند احساس نهایت نا آرامی دارند و تصویری از فضای بد این نهاد سیاسی کشور را در هرجا و محفل به نقاشی می گیرند.

یکی می گوید ملایی امد اسناد مکمل خود را که برای اخذ فورمه لازم بود باخود نیاورده بود بالاخره از دفترم مانند مراجعین عادی برآمد و رفت.
ساعتی نگذشته بود که مساله به خدمت سفیر رسید و ایشان بدون پرس و پال دقیق حکم اخراج دو تن از این خانم ها را که به ملاگک دیوبندی قندهاری فرم نداده بودند به شعبه مربوط صادر نمود.
بعد از مداخله یکی دوتن بالاخره گپ به این رسید که یکی از این خانم ها را که گویا کم گناهگار بود اخطار داده و اجازه دوباره دوام وظیفه اش دادند و دومی را مطلقآ جواب خانه نشینی فرمودند.

سوال من بحیث یک خانم از جناب سفیر با اعتبار خانوادگی کرزی این است که لطفا شما بگویید که آیا شما شخصآ با این مامور مقطعی تان روبرو شدید و از ایشان جویای ماجرای بی ارزش که اتفاق افتاده بود شدید یا خیر؟

جالب تر از همه اینکه شا کی یکی از نیمچه ملاهای دیوبندی بوده نزد برادر رییس پارلمان که در یکی از شعبات سفارت کار می کند می رود و او نیز فورآ موضوع را شکل برخورد قومی می دهد و آنچه نهایت کوچکی اتفاق افتاده بود مانند که مشکل بزرگ در پارلمان رخ داده باشد جلوه می دهد و برادر رییس پارلمان را که همه ما می شناسیم که کی ها اند از بس که در افغانستان جای ندارند اضافتر از صد تن اعضای فامیل شانرا با استفاده از نفوذ نفوس دولتی به دهلی آورده اند و این جناب را نیز بخاطر گویا سرپرستی فامیل؟ در سفارت مقرر کرده است و از پول دولت و اعتبار دولت استفاده اعظمی خود را می کنند خودش نیز ملا بوده املا و انشای فارسی را خبر نبوده و از سابقه تحصلی شان چون من نیز همزمان با ایشان دانشجوی جامعه ملیه اسلامیه بودم می دانم که در چه سطح بوده یک کلمه را بزبان انگلسی تکلم کرده نمی تواند اما برادر رییس پارلمان است می توانیم ایشان را نابغه سفارت دوران ابدالی به شمار آورد.

باید یاد آور شوم که این موضوع تا حدی زیاد به استاد عزیزمان استاد رشید ارتباط داشت وقتی ما با دفتر ایشان تماس گرفتم گفتند که ایشان برخصتی رفته و در دهلی تشریف ندارد. در حالیکه همه دانشجویان آگاه اند که ایشان را آقای ضرار مقبل با همکاری و پیشنهاد اقای سفیر ابدالی سنگ پلخمان ساخته و از چندی بدنیسو در دهلی تشریف ندارد که در این باره در آینده روی نبود ایشان نیز خدمت تان چیزی خواهم نوشت ولی مطمینم که اگر ایشان اینجا می بود چنین واقعه بی معنی رخ نمی داد.

دوستان عزیز !
بحیث یکی از دوستان همین دخترهای که سفارت وی را از وظیفه اش آنهم در محیط غربت جوا ب دادند از جناب سفیر و جناب ابراهیمی سوالی دارم که این دختر افغان را که هیچ نوع انحراف اخلاقی ندارد وقتی به خانه شان بر می گردد به فامیل خود چه بگوید که روی چه گناه ایشان را از سفارت جواب داده اند؟ این پرسشی است که باید شما آقایان آنرا در پرتو حقوق زن و حقوق بشر جواب دهید اگر حقیقتی ندارد باید از ایشان معذرت خواسته دوباره به وظیفه شان برگردانید.
ایشان در دهلی در شرایط نهایت دشوار زندگی می نمایند به ملحوظ و مشکل که در کابل داشته به این دیار تشریف آورده اند نه که روزی در کوچه های دهلی برآیند و شعاری سر دهند که: در کابل از کرزی و برادرن شان روزی نداشتیم و در دهلی از ابدالی!

صفیه اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ﺩﺧﺘﺮاﻥ. ﺑﻲ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﭼﻲ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﭼﺮا ﺩﺭ ﻭﻃﻦ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻴﺸﻴﻨﻨﺪ ﻭﻛﺎﺭ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ
ﻛﺎﺑﻠﻲ

>>>   گپ خوب است باید جواب داده شود درباره زنهاظلم کردن آنهم در دیارغربت گناه بزرگ است. باید ازایشان تقدیرمی کردند که کار غیرقانونی نکرده است. ولی برعکس .
زمزمه از کابل

>>>   تا زمانی که قوم انحصار طلب و خود خواه ... از سایر اقوام جدا نشود، همین بدبختی ها ادامه دارد.
این وحدت ملی نیست، این اتحاد ملی نیست که یک قوم هربلایی که خواست به سر مردم بیچاره بیاورد و کسی نتواند بازخواست کند.
زلمی از بدخشان

>>>   عزیزالله کرزی، کاکای حامد کرزی سفیر افغانستان در مسکو است. او حدود 90 سال سن دارد. چندین بار تقاعد کرده، اما به خاطر قدرتی که دارد، تقاعدش تمدید شده و هم‌چنان به عنوان سفیر افغانستان در مسکو به‌سر می‌برد. از پول سفارت مصرف‌های شاهانه می‌کند: کرایه خانه سفیر بیش‌تر از شش هزار دالر است. دوهزار دالر نیز پول دسترخوان می‌گیرد. بیش‌تر از یک‌هزار دالر مصرف تلفون شخصی دارد. مصارف دیگر نیز دارد که مرکز را در جریان قرار نمی‌دهد. در داخل سفارت برای خود باغ وحش ساخته و پرنده‌های خوش‌صدا نگهداری می‌کند. این در حالی است که بسیاری از هم‌وطنان ما در داخل افغانستان به یک لقمه نان خشک محتاج هستند و جوانان تحصیل‌کرده زیادی بی‌کارند و از فقر رنج می‌برند.

من از ابتدای کار در سفارت به کارمندان هم‌دست سفیر که یک «باند مافیایی» هستند اعتراض کردم. مثلن اولین اعتراضم به خاطر این مساله بود: آنان در مسایل اسناد مهم عدم مسوولیت جرمی، وثیقه و پاسپورت رشوت می‌گرفت. این اعتراضم باعث ناخشنودی آنان و بعد سفیر گردید. نه تنها سفیر از تلاش‌های اصلاحی من استقبال نکرد، برعکس ناراحت شده علیه من توطیه‌چینی نیز کرد. گفت هر کس این وضعیت را خوش ندارد روز دوشنبه کالایش را بسته کرده و به افغانستان برود. در همان لحظه سفیر به من اخطار داد و به خاطر هم‌دستانش من را در بخشی دیگر تبدیل کرد که لازم و مستحق آن‌جا نبودم.

آقای عزیزالله کرزی با دیپلومات‌ها و دانشجویان افغان در مسکو به اساس قوم، زبان، سمت و... رفتار می‌کند. به همین خاطر دیپلومات‌ها و دانشجویان زیادی از وی شکایت دارند، اما به خاطر نسبتی که با رییس‌جمهور کرزی دارد هیچ کسی کاری نمی‌تواند.

یک بار در مورد 150هزار دالر که به حساب سفارت نظر به مکتوب از وزارت خارجه آمده بود می‌خواستم به مرکز اطلاع بدهم اما سفیر خشمگین شد و اجازه نداد. تا هنوز سرنوشت پول مشخص نیست. معلوم نیست کجا خواهد شد.

دادن صلاحیت بی‌حد و حصر به هم‌دستان سفیر در سفارت یکی دیگر از مشکل‌هاست. به طور نمونه تمام موترهای سفارت در اختیار این باند است. این در حالی است که مستشار از طریق «مترو» رفت و آمد می‌کند. هم‌چنین هم‌دستان سفیر در بخش تحصیلی کار می‌کنند. از این طریق سالانه از ده‌ها نفر پول گرفته و به پوهنتون‌ها معرفی کرده‌اند. آنان کاملن قومی رفتار میکنند. از جمله به ده‌ها جوان از اقوام دیگر به خاطر ادامه تحصیل موافقه نداده‌اند.

سفیر آقای عظیمی را بعد از یک ماه از بخش مالی برطرف کرد. علتش این بود که عظیمی دو سه مورد دزدی آنان را افشا کرده بود. وقتی از سفیر سوال کردیم چرا وی را برطرف کردی گفت: از صحبت کردنش خوشم نمی‌آمد.

من به عنوان یک جوان می‌خواستم به مردم مظلوم و غریب کشورم صادقانه خدمت کنم، اما متاسفانه نه تنها آقای عزیزالله کرزی اجازه خدمت به من و امثال من نمی‌دهد، بل شدیدا تلاش می‌کند سرکوب نیز کند تا بتواند به اهداف غیرقانونی و غیر ملی‌اش برسد.

من در مدت کارم در سفارت همیشه رنج بردم و همیشه به خاطر عدالت و قانون نسبت به کارهای غیرقانونی سفیر و هم‌دستانش اعتراض ‌کرده‌ام. در نتیجه سفیر به مرکز مکتوب نوشت و مرا ختم وظیفه اعلان کرد تا با بودن کارمندان سربه‌راه و هم‌دستانش بتواند به کارهای غیر قانونی‌اش ادامه دهد، با این‌که مدت کاری‌ام باقی مانده بود. سایر دیپلومات‌های صادق نیز با چنین مشکل‌هایی گرفتار بودند. تنها من نیستم، تا هنوز آقای مجیب فراهی و آقای ظریف با هشت تن از دیپلومات‌های صادق به خاطری که با سفیر هم‌دستی نکردند، ختم وظیفه اعلان شدند.

فعلن ضمن این‌که ختم وظیفه شدم، چهار ماه است که سفارت معاشم را نیز پرداخت نمی‌کند. بهانه می‌کنند تا رفته از مرکز معاش بگیرم. این در حالی است که معاشم به سفارت فرستاده می‌شود. چند روز قبل سفیر اختاریه به محل سکونتم در مسکو فرستاده و تهدید کرده‌ اگر چیزی را افشا کنی تو را به شیوه دیگر در افغانستان به خانه‌ات می‌فرستم.

من به‌عنوان فرزند افغانستان مسوولیتم را ادا کردم و این مساله را با مردم افغانستان در میان گذاشتم. امیدوارم پارلمان افغانستان و مسوولان مربوط نیز ادای مسوولیت کنند و مساله را به صورت قانونی پی‌گیری و بررسی نمایند. من مسوولیتم را ادا کردم، شما نیز با در نظرداشت خدا و خلق مسوولیت‌تان را ادا کنید.

خراسانفر

>>>   نامه را خواندم قضاوت به من مشکل شد که گناه کیست، باید سفیر اصل قضیه را پرسان کند ودر نتیجه تصمیم انسانی بگیرد ، نه اینکه کسی را بیگناه از وظیفه سبکدوش دارد. عدالت تحقیق میکند، بعد تصمیم اتخاذمیشود.

>>>   من بحیث کارمند سابقه سفارت افغانستان در دهلی شاهد این ماجرا بودم . درحق یکی ازین دخترکه ازچند ماه به این سو ازسفارت بی گناه منفک شده . در دهلی سرگردان بوده وباید با ایشان از انصاف کارگرفته می شد. دوم درحق استاد رشید که درقصه غیرکار ومحصل دیگران نبود وصادقانه به خیرملت کار می کرد ظلم کلان صورت گرفته باید خود کرزی و پارلمان این موضوع را پیگری کند هزاران محصل درهند هزار قسم مشکل دارد . که بدون یک استاد ویک کارشناس تحصلی اداره ان و رسیده گی به این کاریست نهایت دشوار . اگروزیرخارجه این ظلم را درحق استاد رشید روا داشته ویا سفیر که سالها باید احسان مند ایشان می بود کاری خوبی نکرده است. سفیرکه ده کار راسربخود می کند این رانیز می توانست واضح است که ایشان را دوباره مقرر می کرد.
ع. کابلی از کابل

>>>   کرزی و خانواده اش همان داعشی های عراقی است
که فقط نقشه های شوم استکباری امریکا را اجرا میکند
... براین قوم منفور
داود بدخشان

>>>   تو بد کردی کابلی تو هم اخلاقت خراب است که چنین به دختران معصوم کشورم خطاب میکنی.

>>>   قضاوت من است که اقای ابدالی تنها بی واسطه والی از سفارت می کشد کسی که واسطه دارد آنها درامن اند. ولی خواننده گان باید بداند که درسفارت دهلی بچه های ودختر بیشتر از هر دیبلومات که 5000 دالر معاش وکرایه خانه می گیرند کارمندان محلی به مراتب آگاه وکارفام اند. من خوشحالم که استاد رشید ازجمع این گروه جاهل کناره گردید ایشان مرد این نبودند که مرد مانند ایشان ودانش وتجربه اش راتحمل نمایند . به استاد رشید تبریک باشد. ولی برای دانشجویان تسلیت.
زمانی از جرمنی

>>>   همه این شکنجه های روحی وجسمی که از جانب ستمگران قبیله بالای اکثریت ملیت های محروم این سرزمین رزیلانه تحمیل مشود عاملین اصلی فهیم بیسواد خلیلی نادیده رور قوم فروش بوضاحت دیده شده کرزی توانست باامتیاز دهی مادی به فهیم جبهء ملی را که متشکل ازسران ورهبران نخبه گان وفرهیخته گان هسته گذاری شده بود به ساده گی محو ونابود نمود وخلیلی کور دل دگم اندیش رادر مخا لفت باسران خودش تحریک نمود به این معنی مقام معاونیت دوم از ان همیشه گی او خواهد بود
نکته فهم

>>>   با روی کار آمدن حکومت آینده همه چیز خوب خواهد شد
اجمل(پنجشیری)

>>>   مطمئن باشيد كه تا كه اين وزير ...در وزارت است روز خرابي است نه روز خوبي. أهل كرار نبوده و به جابلوسي و نوكري وكلا و كمك برادرش كه معاش مفت را از يكي از ممالك أروبا هي مي كيرد مقرر شده. كاكاي كرزي نود سأله، فأصلي هشتاداز جهارساله، طرزي هفتادو بنجساله و امثال كه واسطه دار هستند سفير هستند اما يونس فرمان بي واسطه تقاعد داده شد. اين خيانت نيست.ضرار جان اكر زور دارد عزيز جان كرزي را تقاعد بدهد. انورزي را تقاعد بدهد. شرم است كسي به فكر دختر غريب در دهلي نيست. يك وكيل را بيدا كند مشكلش حل مي شود.
مامور كه از أروبا بركشته ام و فرار نكردم

>>>   سفارت خانه های افغانستان تمامآ وابسته به فامیل های رهبران شده است از کدامش شکایت واز کدامش توصیف کنیم ؟
فعلآ افغانستان درچنگال مافیای قرن غوته میزند . فقط ازطرق چند کلمه که مینویسیم خود را تسکین مینمایم شما شکایت از کرزی و باندش دارید اما درمقایسه همه این وطن فروشان یکسان عمل مینمایند .
درترکیه پسر ارشد ربانی به صفت سفیر ایفای وظیفه مینمود که او هم مانند پدرش بسیار خدمتگاربود و به خدمت اضافه دوام داده نتوانست پدرنامرادش جان باخت و پسرش به جای پدر چوکی میراثی را صاحب شد و به عوض خود چوکی میراثی خودش را به داکتر گاغذی امان الله جیحون مشهور به (جاهل ) یکی از کاسه لیسان خانه ربانی که یتیم در آن خانه بزرگ شده و خانه سامان ربانی بود تسلیم نمود . از روزی که این داکترگاغذی به کرسی سفارت درترکیه تکیه زده است کاری برای افغانستان ننموده و مصروف خانه سامانی خانم صلاح الدین خان درانقره میباشد . مبلغ یکنیم میلیون دالرکه برای ترمیم اساسی سفارت از مرکز حواله گردیده جناب ایشان برای خود خانه خریداری نموده و سفارت را رنگمالی کرده فیشن داد کسی هم نیست که پرسان نماید این مزدور خانه ربانی صبح و شام در دروازه ربانی ایستاده صرف مصروف کار خانه صلاح الدین خان میباشد تمامی موترهای خدمتی سفارت مصروف رفت و آمد فامیل ربانی صاحب و اطفالشان به مکتب میباشد دیگر ازکدامشان شکایت کنیم همه شان یکسان استند و شکایت هم کدام فایده ندارد .
بیمار از انقره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است